PDA

View Full Version : Bali eller Phuket i juli?

rkvalvaa
03-03-2014, 13:59
"Røk på en smell" på Qatar sitt 2 for 1 tilbud i midten av februar og bestilte tur til hele familien i business til Singapore via Doha. Skal være vekke 3 første ukene i juli.
Fra Singapore så vurderer vi å reise enten to uker til Phuket og evt. Ko Phi Phi noen dager, eller til Bali.

Så at vi kan få billige billetter med KLM fra Singapore til Bali (fristende med WBC for 2500,- pr. person). Alternativet SIN-HKT var med Silk Air, Tiger Air eller Air Asia.

Noen som kan hjelpe med noen innspill om Phuket eller Bali er best i juli? Er familie med to voksne og 2 jenter på 4 og 7 år.

På forhånd takk :-)

SASDC8
03-03-2014, 15:40
Hva legger du i best?

Værmessig er Bali best juli, da Phuket er i sin regnsesong og du kan være skikkelig uheldig med regn flere dager i strekk. Når det er sagt liker jeg Phuket og Thailand bedre enn Bali og Indonesia, men det er min personlige mening som basserer seg på at jeg liker det Thailandske folket bedre.

Nå vet ikke jeg om økonomi spiller inn, men i juli er det lavsesong på Phuket, mens det vel er relativ høysesong på Bali. Phuket er vel også billigere enn Bali i utgangspunktet.

Bali har etter min mening flere bedre hoteller, enn det Phuket kan skilte med. Når det gjelder restauranter syns jeg Phuket ligger foran Bali.

Håper jeg har vært til litt hjelp :)

Kjersti
03-03-2014, 16:15
Jeg håper dere vil sette av litt tid til å være i Singapore også. Det er en fantastisk by, hvor hele familien kan finne noe å fylle dagene med som vil falle i smak.

Har dere vurdert Malaysia? Det er lettvint og billig å ta buss nordover til Malaysia fra Singapore. Bussene er like komfortable som business class på fly. Der kan man finne alt det samme som folk reiser til Thailand for (øyer, strender, trivelige mennesker, god mat, godt klima), men ikke så mange norske turister siden færre tenker på å reise dit.

Jeg dro til Malaysia og Singapore ved å kjøpe billig restplass til Phuket. Phuket er veldig lite spennende, så jeg ville helt klart valgt Bali (uten at jeg har vært der), Singapore eller Malaysia over Phuket når som helst. Men det er nå meg da :)

rkvalvaa
03-03-2014, 17:02
Takk for gode innspill, vi skal også være i Singapore i til sammen 1 uke, har vært der noen ganger før og stortrives der.

TGjr
04-03-2014, 17:42
Kjersti.

Fint hvis du kom med noen eksempler på hvilke "high end" destinasjoner er best ut fra Singapore. Gode hoteller, og hvite strender er viktig for oss :)

Ruby
04-03-2014, 22:32
Som nevnt over, Bali er bedre værmessig, men helt ærlig så liker jeg meg bedre i syd Thailand og spesielt Phi Phi er helt magisk, men du kan risikere dårlige vær i form av regn og ikke minst vind i område Phuket og Phi Phi i sommermånedene, da kan du få utfordringer i form av innstilte båtavganger til/fra Phi Phi. Av denne grunn valgte jeg etter mye om og men Samui i Juli, Silk air flyr direkte dit fra SIN.
Men Bali er flott, uten tvil. Dersom du velger Bali, delta på sykkeltur dersom familiemedlemmene er store nok til dette, det var konge opplevelse.

SudCaravelle
05-03-2014, 06:28
På denne tiden av året vil jeg på det aller sterkeste anbefale Bali – jeg har vært en gang på Phuket juli/august og den ene skuren varte konstant I tre doegn og det er kjedelig. Jeg har vært fire ganger på Bali fire ganger juli/august og været har vært fantastisk.

Jeg har funnet ut etter en research selv her inne og via noen reisebyråer at Koh Samui er akseptabelt på denne tiden. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=123867

Min favoritt av Bali og Koh Samui er definitivt Bali som jeg synes er en fantastisk oey (husk både Bali og Koh Samui har sine Kuta og Chaweng som selvfølgelig ikke er representativt for oeyene) Folkene på Bali er også fantastiske. Mye avhenger av hvor du velger å bo og ikke minst hotellet.