PDA

View Full Version : ebookers erfaringer, priser m.m.

hifiman
01-03-2014, 17:00
Hei!
driver å kikker litt på ebookers.no og der finner jeg TRD-AMS med klm og AMS-HKG i business med
Cathay Pacific til 22725 t/r i biz hos ebookers.no samme reise koster ca 28000 på hjemmesiden til Cathay og da er heller ikke reisen TRD-AMS inkludert. Men visst jeg kun velger AMS-HKG i business på ebookers.no så blir prisen 27617... hvorfor er det slik ?
og kan jeg trygt booke på ebookers.no og får jeg de bonuspoengene jeg har krav på ?

Mjolnir
01-03-2014, 17:41
Er vel helt normalt at direkteruter er dyrere siden mange er villige til å betale ekstra for å slippe mellomlandinger.
Angående bonuspoeng skal det være helt i orden (i motsetning til hotell booket via tredjepart). Anbefaler å notere FF# på mobilen (evt. ha med kortet) og kontrollere ved innsjekk at de er lagt inn riktig.

hifiman
01-03-2014, 17:57
Er vel helt normalt at direkteruter er dyrere siden mange er villige til å betale ekstra for å slippe mellomlandinger.
Angående bonuspoeng skal det være helt i orden (i motsetning til hotell booket via tredjepart). Anbefaler å notere FF# på mobilen (evt. ha med kortet) og kontrollere ved innsjekk at de er lagt inn riktig.

Okey, trodde det var omvendt direkte billigere

KristianSk
11-01-2015, 05:47
Hei,

Jeg vurderer å bestille en flyreise som involverer både British Airways og Virgin Atlantic, og Ebookers gir meg lov til dette.

Spørsmålet mitt er hva skjer om BA er forsinket og jeg mister min connection til VX?

Takk

Superhai
11-01-2015, 07:08
BA har interline agreement med Virgin Atlantic (VS) men ikke med Virgin America (VX).
Så om det er BA til VS så får du helt sikkert en sammenhengende billett, ellers så må du forholde deg til ebookers om du får problemer.

KristianSk
11-01-2015, 07:18
Mange takk! Da går nok det fint.