PDA

View Full Version : Asia august?

SudCaravelle
27-02-2014, 08:06
Dette touches sikkert på mange tidligere tråder, men jeg tar sjansen.

Sommeren blir for familien 6 uker i Norge og for undertegnede 1-2 uker. Det vil si at vi har 2 uker i August vi må roemme varmen (hjelper ikke med stort hus hvis du må ha tre unger innendørs i flere uker kombinert med skole/barnahagefri)

Har dere noen tips for deilige familie destinasjoner med følgende tre kriterier: Helst direkte fra DXB/AUH, minimalt med regn!, og at det er et deilig ukomplisert beach/resort sted?

Kan være åpen for andre destinasjoner ut fra DXB nord eller vestover.
På forhånd takk.

SudCaravelle
27-02-2014, 08:16
Kan jo nevne noen steder jeg vurderer:

Koh Samui – Ryktene sier at det er relativt lite regn på denne siden a v Thailand i August. Men selvfølgelig en mellomlanding (samt faktisk litt dyrt med fly).

Bali – En av våre favorittsteder (besøkt fire ganger tidligere) Svært billig å fly dit (4000 NOK per pers), billige hotel og fint vær. Problemet er at reisetiden er fremdeles totalt 12-16 timer (med tre barn som nylig allerede har flydd OSL-DXB).

Phuket – Direkte fly, bra rimelige hoteller – norsktalende barn (gøy for ungene) – men regner som F.

Malaysia – Der det ikke regner (østkysten?) så er det kronglete å komme frem til.

Filipinene – litt skummelt og lang reisevei.

Sri Lanka – Billig, flott – men klønete at man må bile over halve øyen da det er østsiden som er regnfritt.

ex_trd
27-02-2014, 09:06
Min stemme går til Bali. Perfekt vær i august som regel, svært vennlig sted.

Phuket og Koh Samui har skuffet meg stort de to siste gangene jeg var der.

apeks
27-02-2014, 09:25
Ble egentlig litt skuffet over Bali jeg da. Bodde i Kuta, og så egentlig ikke helt sjarmen. Men vi er derimot veldig glade i både Lamai og Chaweng på Samui.
Vært der mange ganger, og det er nok fortsatt en av våre favorittsteder totalt sett.Hmmm. Kanskje med unntak av Hawaii da. Det blir nok førsteplass.

Ellers så nevner du Malaysia.
Jeg synes Langkawi er fint, der har vi også vært flere ganger.

Men stiller du spørsmålet ditt til 50 forum medlemmer så vil du nok få 50 forskjellige svar.

Når det gjelder regntider i Asia så har vi veldig blandet erfaring.
Ofte har vi opplevd mer regn i tørketiden enn i regntiden de senere år, så ville ikke lagt så veldig mye i regntidene og kun styrt reisemål etter det.

SQ 777
28-02-2014, 14:20
Shangri-La Boracay ,ikke noe skummelt i Filippinene ;), 60 min fra MNL med PAL Express eller Cebu Pacific...

jameson82
28-02-2014, 14:37
Shangri-La Boracay ,ikke noe skummelt i Filippinene ;), 60 min fra MNL med PAL Express eller Cebu Pacific...

Etter litt kontakt med lokalkjente her har jeg fått inntrykket av at Boracay er oppskrytt og det eneste som er fint med stedet er solnedgangen. Overfylt med selgere og diskomusikk.. Jeg vil anbefale Sumilon som ligger rett utenfor sørkysten av Cebu. Fantastisk strand, og vannet er som ett akvarium med koralrev med all verdens tropiske fisker. Man kan også svømme med hvalhaier og maten på Sumilon er veldig billig men av ypperste kvalitet og der er man nesten alene. Er bare en resort på øya og man må være gjest der for å besøke øya

SQ 777
28-02-2014, 14:50
Har vært mange ganger på Boracay, og det er som alle steder selgere etc.

Men jeg mente familien Sud skal kun holde seg på fantastiske Shangri-La som er helt lukket for alle andre enn de som bor der... Kommer ikke inn..

Men det er gøy å stikke med midt på dagen og følge med i sirkuset....
Kun til avveksling til resortlivet...

SudCaravelle
28-02-2014, 16:30
Takker for de filipinske rådene, men er det ikke litt vel mye regn på denne tiden?

Wikstrøm reiser (snakket med dem før i dag) var mest på Koh Samui på denne tiden av året. Dragen er mest klar for Bali og et gjensyn med Westin Nusa Dua. Ruten da blir Ethiad til Jakarta og Garuda videre.

Det blir overraskende dyrt dette her med behovet for to rom eller to roms suite.

TriStar
28-02-2014, 21:55
Holder også en knapp på Samui foran Filippinene og Phuket på den tiden av året. Et rimeligere alternativ enn fly inn til Samui er å fly til Surat Thani og dra videre med buss/båt. Nok Air har pakkeløsninger. Men kanskje litt stress med kjerring og unger... Anbefaler gjerne Å bo på Beach Republic på Lamai. Barnevennlig med privat Strand + basseng.

robertaas
28-02-2014, 22:22
Har ikke sansen for sørlige Bali, hverken Kuta eller Nusa Dua. Liker stemingen bedre på Lombok.
Bassenget på Sheraton Senggigi burde være en slager for barn i alle aldre: http://lh6.googleusercontent.com/-4eqW-PAsj08/TiBQzMldniI/AAAAAAAABrM/h9dS6un5UEs/s1095/IMG_3897.JPG

Har også sansen for å dra til Cebu. Syntes Shangri La Mactan var helt grei til å ligge så nært flyplassen. Lett å finne Nemo og familien hans ved hotellstranden. Det var riktignok endel andre fisker der som var vel vante med å bli matet.
http://lh4.googleusercontent.com/-0aL-eNPvCVY/TWp-vbc4V3I/AAAAAAAABTc/HfHjYsCl4K4/s1095/IMG_1423.JPG

Og så er det lett å få til en dagstur rundt på Bohol. :up:

peterfox
28-02-2014, 22:51
Dette touches sikkert på mange tidligere tråder, men jeg tar sjansen.

Sommeren blir for familien 6 uker i Norge og for undertegnede 1-2 uker. Det vil si at vi har 2 uker i August vi må roemme varmen (hjelper ikke med stort hus hvis du må ha tre unger innendørs i flere uker kombinert med skole/barnahagefri)

Har dere noen tips for deilige familie destinasjoner med følgende tre kriterier: Helst direkte fra DXB/AUH, minimalt med regn!, og at det er et deilig ukomplisert beach/resort sted?

Kan være åpen for andre destinasjoner ut fra DXB nord eller vestover.
På forhånd takk.

Vil på det sterkeste anbefale Nikki Beach Koh-Samui, de tilbyr relativt vidt "Industry Rates", bestill en dobbel leilighet i det nye annekset på "Ground floor", da har du ca. 150 kvm, god air-condition, og fleksible frokost i "bakeriet",
Litt styrete med Sunday Brunch, men da finnes eget pool i annekset.
Send PM for contact info til svensk John som er front-office manager

apeks
01-03-2014, 11:14
Anbefaler gjerne Å bo på Beach Republic på Lamai. Barnevennlig med privat Strand + basseng.

Tiltredes !
Og skal man til Chaweng så er dette et meget hyggelig bosted:
http://www.samuiparadise.com/

3cseat
01-03-2014, 11:20
Kommer nesten rett fra Samui nå, og jeg vurderer seriøst å reise tilbake engang. Vil derfor anbefale Samui. Bodde ca 15 min med taxi fra Chaweng. Stille område med en fin vind hele tiden som gjorde det meget svalt og behagelig. Kjørte rundt på øye et par ganger, og da var det alltid svært behagelig å komme tilbalke til hotellet ved stranden i Bo Phut.

Ulempen på dette stedet ( Akaryn) er dog at det er få muligheter for å spise i nærheten, og steinete bunn ut fra stranden

SudCaravelle
04-03-2014, 10:57
Da falt valget på Bali med faktorer som vaer, hotellstandard og flypris/kvalitet ivaretatt. Jeg ser noen kommentarer om Bali som litt søplete noe som jeg er fullstendig enig i hvis man ser på Kuta (et sted som ville vært like aktuelt for meg å ferie som fer eksempel Stovner for en norgesferie i påsken).
Da vi har fryktelig mye unger osv. så blir det nok Nusa Dua og vi venter på noen fine tilbud fra mine to favoritt reisebyråer i Norge. (Westin er mest ønskelig)

Flyturen ble en meget positiv overraskelse – jeg brukte vårt inhouse reisebyrå, ebookers.com/no. Ita software, skyscanner og til og med finn.no, med mye dyre kjipe reiseruter og litt slitne selskap (Garuda). Dragen som elsker Singapore Airlines og vil mimre fra våre tidligere Baliturer foreslo singaporeair.com som faktisk kom med rimeligste, raskeste og beste reiserute inkludert to dager i vår top 5 favorittby Singapore.

Prisen for 3 voksne, 2 barn og ett spedbarn DXB-SIN-DPS-SIN-DXB kom på meget behagelige 22.000 NOK med 4x777 hvor det allerede er bekreftet bassinet/hull med hele raden bak (rad 31 og 32).