View Full Version : Heinemann returpolicy
Kjøpte tobakkvota i tax-free'en for en kompis her om dagen, noe som har begynt å bli en tradisjon. Nå viser det seg at vedkommende har begynt på "avvenning". Så da lurer jeg på om det er mulig å returnere uåpnede pakker med kvittering når jeg skal ut gjennom tax-free'en igjen?
Skaff deg langt hår, og en hvit kjortel.
Stikk innom den lokale bingoen og strø om deg.
Da blir du brukbart helt.
Men, de kan vel ikke nekte å ta imot den type varer om de fortsatt er forseglet og ikke er utgamle og du har kvittering.
Men tipper de ikke har noe system for dette, og at det blir en krønglete affære :)
Men ellers vil jeg tru/håpe du har en eller annen bekjent som gladelig kjøper den tobakken av deg selv om opprinnelig tiltenkt person takker nei....
Tipper det er enklere enn å ta det med seg i retur...
God erfaring med retur av kosmetikk på OSL - avtalte på telefon og kom innom ved neste flytur.
Har ofte blitt spurt av venner om dette..... Hater å bringe slik gift. Men for å være hyggelig svarer jeg: OK da, bytte likt med en Cognac XO du tar med ...
Blir aldri spurt igjen:up::colgate:
Men, de kan vel ikke nekte å ta imot den type varer om de fortsatt er forseglet og ikke er utgamle og du har kvittering.
Tvert i mot, det er ingen som har plikt til å ta i mot bytte av varer når det er kjøpt i fysisk butikk og varen er feilfri:
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/bytterett
Stikk ned på nærmeste brune pub , som åpner før kl 12, legg på minst kr 100 for ditt strev og kartongen fordufter omgående...:colgate:
Ingen returrett på feilfrie varer, men ta en telefon og hør om de er greie og gjør det likevel :)
Bizflyer
24-02-2014, 12:18
Har ofte blitt spurt av venner om dette..... Hater å bringe slik gift. Men for å være hyggelig svarer jeg: OK da, bytte likt med en Cognac XO du tar med ...
Blir aldri spurt igjen:up::colgate:
Det er faktisk ikke lov til å ta med taxfree varer for andre gjennom tollen. Vi har en sånn derre fin toll lov som passer på slikt. Så spør en toller engang om det er til deg selv, så svar for all del ja på spørsmålet.:fly
Det er faktisk ikke lov til å ta med taxfree varer for andre gjennom tollen. Vi har en sånn derre fin toll lov som passer på slikt. Så spør en toller engang om det er til deg selv, så svar for all del ja på spørsmålet.:fly
Det er vel lov å ta med til eget forbruk eller som gave?
Superhai
24-02-2014, 13:27
Det er vel lov å ta med til eget forbruk eller som gave?
Tja, det går innunder Tollovens 5 som reisegods, og betinger personlige formål som ikke er kommersielle og ikke videresalg.
Så jeg er enig i at det gjelder også en personlig gave, samt personlig forbruk. Men med en gang man tar betalt så er du på andre siden av loven.
Tja, det går innunder Tollovens 5 som reisegods, og betinger personlige formål som ikke er kommersielle og ikke videresalg.
Så jeg er enig i at det gjelder også en personlig gave, samt personlig forbruk. Men med en gang man tar betalt så er du på andre siden av loven.
Som du skriver; det dreier som om formålet er kommersielt eller ikke. Å slenge på en hundrings for bryet er ikke kommersielt, å selge kartongen hel eller pakkevis over disk i puben eller butikken din er.