View Full Version : Endring av seter for EBG på reiser kjøpt via byrå
Tidligere har jeg fint kunnet gå inn på "Se /endre bestilling" på sas.no for å endre seter som EBG på reiser som er kjøpt via reisebyrå (i jobb).
Dette fungerer ikke lenger. I dag fikk jeg, til min store forundring, beskjed fra SAS om at det var en feil i deres system som hadde gjort det mulig å endre seter. Nå hadde de rettet feilen og det var ikke lenger mulig å endre seter på disse reisene. For å endre sete må man ta kontakt med reisebyrået.
Dette fremstår for meg som fryktelig tungvint og helt uten grunn. Er det riktig at det skal være sånn? Hvorfor skal det eventuelt være sånn?
robertaas
21-02-2014, 20:53
Hah, der fikk de som påstod at SAS IT ikke klarer fikse feil. :p
Er jo rimelig meningsløst at ikke det skal gå ann....
Har du prøvd her?
http://www.lot.com/no/en/my-reservation
eller her?
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/homepage?l=en
Hos LOT fikk jeg faktisk endret sete og det ser ut til at det ble synlig i SAS sine systemer også. Flaks at ikke LOT har så "dyktig" IT-avdeling som SAS har :)
Nettsidene til LOT er greie dem, et av få steder det som regel virker å legge inn FF nr også.
robertaas
21-02-2014, 21:20
Ble engang henvist til reisebyrå jobben hadde avtale med for å reservere sete på en jobbreise. Siden B var vindussete på de aller bakerste radene påstod de hardnakket av B var vindusete for absolutt alle rader. At jeg sendte setekart fra flyselskapet og seatguru hjalp ikke, de hadde rett. Berg Hansen het katastrofen. :old
God erfaring med berg-Hansen -- og i deres webgate/nettside er det ikke noe problem å endre sete hos SAS.
Hmm.. det var jo en super mengde parametre som man i prinsippet får tilgang til hos LOT, men jeg får samme type feilmeldinger ved reservasjon av EBG-seter som jeg får om jeg prøver å reservere seter samtidig som kjøp på wideroe.no :
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207])
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207])
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
Your reservation is confirmed, but your special request could not be processed for these flights. Please contact us for further information. (4609)
Send meg en pm så skal jeg fikse det hvis det ikke allerede er gjort.
Send meg en pm så skal jeg fikse det hvis det ikke allerede er gjort.
Takk for tilbud (om det gjaldt meg :) ), jeg fikk ordnet denne. (Men på wf.no skjer det hver gang jeg prøver å reservere EBG-sete ved bestilling, det ser ut til å være en permanent situasjon.)
Det skal ikke skje, men SAS har skrudd på knapper før uten å si ifra til oss ... Gi meg gjerne beskjed hvis det skjer igjen.
robertaas
22-02-2014, 18:05
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207])
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 [207])
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631 - 4360)
At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631)
Your reservation is confirmed, but your special request could not be processed for these flights. Please contact us for further information. (4609)
Når jeg har booket via Widerøe får jeg enten noe lignende og ingen sete-reservasjon kommer frem til flyselskapet, eller så kommer ingen feilmelding og ingen sete-reservasjon kommer frem til flyselskapet. ;)
Venter fortsatt på om de klarer la folk slippe med kun å velge OSL én gang. :old
Når jeg har booket via Widerøe får jeg enten noe lignende og ingen sete-reservasjon kommer frem til flyselskapet, eller så kommer ingen feilmelding og ingen sete-reservasjon kommer frem til flyselskapet. ;)
Nå har jeg testet og feilmeldt dette. Kan ikke se at noen har sagt fra til oss om dette før.. :(
Når det gjelder andre selskaper, så er det litt variabelt hva de tillater av setereservasjon. Dette har vi desverre som regel liten kontroll over. Men send meg gjerne en pm, så kan jeg dobbelsjekke hvis du får feilmelding.
Bruker VIA Egencia på jobb, og der er det ingen problemer med setereservasjoner.
Dag Viking
22-02-2014, 19:33
God erfaring med berg-Hansen -- og i deres webgate/nettside er det ikke noe problem å endre sete hos SAS.
Det hender B-H gjør litt rare ting, men når det gjelder setevalg har jeg ikke noe å utsette. Blir nesten alltid tildelt 2F eller 4F ved bestilling, og om jeg skulle ønske å endre så er det like enkelt å gjøre på deres side som på siden til sas.
Scandi12345
19-05-2014, 18:08
Booket 2stk business billetter på tlf hos SAS, jeg hadde noe kompensasjon som måtte brukes.
Nå kan jeg ikke få valgt seter slik som jeg som EBG har kunnet gjøre mange ganger tidligere. Våre EB kort ligger inne i booking
Routing SVG-CPH-TYO-CPH-SVG.
Jeg har vært EBG i mange år, men kollega er EBS, er det årsaken at vi blir "stoppet" ?
Ps har forsøkt å gå via LOT og LH, men blir stoppet også der ;-)
Booket 2stk business billetter på tlf hos SAS, jeg hadde noe kompensasjon som måtte brukes.
Nå kan jeg ikke få valgt seter slik som jeg som EBG har kunnet gjøre mange ganger tidligere. Våre EB kort ligger inne i booking
Routing SVG-CPH-TYO-CPH-SVG.
Jeg har vært EBG i mange år, men kollega er EBS, er det årsaken at vi blir "stoppet" ?
Ps har forsøkt å gå via LOT og LH, men blir stoppet også der ;-)
Med business billett skal du kunne velge sete uansett status.
Jeg bestilte en SAS-pluss billett via tlf hos sas for en ukes tid siden, og da fikk ikke jeg velge sete heller når jeg gikk inn på bookingen på sas.no, er EBG og.
Endte opp med at jeg chattet med de og fikk valgt sete slik.
Scandi12345
20-05-2014, 13:07
Takk Econ,
Jeg trodde jeg også det var slik at man på business kunne velge sete, og uansett når man er EBG. Jeg trodde det var min kollegas EBS som var problemet.
Merkelig hvorfor slikt skal være så vanskelig hos SAS når LH/KLM mf. har en meget enkel og grei løsning på slikt !
Superhai
20-05-2014, 13:09
Takk Econ,
Jeg trodde jeg også det var slik at man på business kunne velge sete, og uansett når man er EBG.
Har du snakket med reisebyrået da?
Scandi12345
20-05-2014, 13:12
Nå tror jeg jammen de har fjernet chatten også fra WEB, finner ikke enten du er innlogget eller ei..
Star Flyer
20-05-2014, 13:15
Nå tror jeg jammen de har fjernet chatten også fra WEB, finner ikke enten du er innlogget eller ei..
Her er den:
https://liveguide01eu.netop.com/lg/engine/files/sas/user/swf.php?key=qj38546294Bt&campaign=sas&department=20111&subcampaign=20521&myurl=http%3A//www.sas.no/upload/help/%3Fq%3Dchat%26v28%26lang%3Dno%26market%3Dno%26Huma nyServices_SAS_Norska%3D816c0b76-4347-4c6f-83c9-588e5a031a7f&title=chat
Her er den:
https://liveguide01eu.netop.com/lg/engine/files/sas/user/swf.php?key=qj38546294Bt&campaign=sas&department=20111&subcampaign=20521&myurl=http%3A//www.sas.no/upload/help/%3Fq%3Dchat%26v28%26lang%3Dno%26market%3Dno%26Huma nyServices_SAS_Norska%3D816c0b76-4347-4c6f-83c9-588e5a031a7f&title=chat
Tror bare de har gjemt den, nå må du igjennom "vanlige stilte spørsmål" før du finner den
Tror bare de har gjemt den, nå må du igjennom "vanlige stilte spørsmål" før du finner den
Skriv "chat" i søkefeltet på forsiden, trykk "Kan jeg få chatte?". Vet ikke om det var andre måter som fungerte tidligere i tillegg, men søkefeltet har fungert i lang tid.
Tips: det samme fungerer på sas.se og flysas.com, åpningstiden er lenger der enn på den norske siden.