View Full Version : Overgangen fra sølv til gull
henrikvd
20-02-2014, 10:12
Det er skrevet noe om dette tidligere, men jeg tenkte jeg ville dele mine erfaringer.
Første tips: trenger du gullstatus før en gitt reise - ta høyde for at flere av de planlagte opptjeningssegmentene dine ikke blir regisstrert og at du må vente (leeenge) på EBretro.
Søndag kveld hadde jeg min kvalifiserende flygning 35 (opptjeningsperiode apr-mars).
* Jeg sender mail til gull.no@sas.no . De bruker halvannet døgn på å svare. De kan ikke gjøre noe før flygning 35 er registrert.
* Jeg chatter med kundeservice. De kan ikke gjøre noe føre flygning 35 er registrert.
Natt til onsdag registreres flygning 35 i systemet.
* Onsdag kl 0700 sender jeg ny mail til gull.no@ (ble aldri besvart).
* Jeg chatter med kundeservice, men de har ikke mulighet til å gjøre noe.
* Onsdag kl 1730 ringer jeg 05400. De har ikke mulighet til å gjøre noe som helst. Jeg må vente til torsdag kl 0800 når Eurobonuskontoret åpner.
* Kl 2200 prøver jeg å ringe Erobonus-kontoret i USA på +1 800 437 5807 (visstnok gratis via skype). Etter 12 minutter har ingen svart. Jeg får ikke beskjed om at det er kø. Jeg tror nok rett og slett at telefonen var ubemannet
* Torsdag kl 0500 - jeg vurderer å ringe Eurobonus i Thailand på +1 800 852 6820, men rekker ikke dette .
* Loungen på OSL slipper meg heldigvis inn når jeg viser i appen at jeg har 35 kvalifiserende flygninger.
* kl 0630 må jeg desverre boarde LH OSL-FRA som sølvmedlem.
* kl 0845 ringer jeg +47 91505400. Jeg forklarer problemet mitt og hun "sjekker opp". Etter litt ventemusikk kommer hun tilbake og forteller at jeg kun har 24 kvalifiserende flygninger (!?) og siste ble gjennomørt 30. januar. Dette stemmer overhodet ikke og jeg forklarer henne hva som er riktig. Hun "sjekker opp" litt til og forteller at det står 35 og at jeg får kortet i posten om 2 uker.... I want it yesterday! Hun sier at hun kan oppdatere det nå, men jeg er litt skeptisk til hvor lang tid det tar..
* Videre går jeg til LH service senter å prøver å få de til å bekrefte at jeg er gullmedlem slik at jeg kan komme inn i loungen. Uten hell - "we don't even hav access to our own milage program"
* På vei mot loungen oppdaterer jeg appen (for ørtende gang siste uken) og ser at det nå viser gull og ikke sølv. Endelig!
Så nå sitter jeg i Senator Lounge på Frankfurt og er klar for nye eventyr som gullmedlem :-)
Så siste tips:
mener du at du har nok poeng/segment til å nå neste eurobonusnivå - ring 05400 mellom kl 08 og 17 og be de oppdatere. Alt annet funker ikke.
Takk for tips
Skal en helgetur til Amsterdam i slutten av Mars, der jeg blir gull på veien ned, hadde vært kjekt om det hadde blitt oppdatert slik at jeg kunne benytte meg av loungen på AMS på vei hjem igjen.
Funker det fint kun med appen altså de krever ikke et fysisk kort?
er det 35 turer som kvalifiserer til GULL ? Trodde det var 50
Dag Viking
20-02-2014, 16:28
er det 35 turer som kvalifiserer til GULL ? Trodde det var 50
Kvalifiseringsperiode tom 31. august 2014 = 35 segments
Kvalifiserte til gull på mandag med 45.000 poeng. Kvalifiseringsperiode startet før 1.10.13. Fikk poengene inn i går kveld (onsdag). Ble ikke oppgradert automatisk til gull, men sendte en mail til gold.no@sas.no. Fikk svar torsdag morgen om at systemet ikke taklet overgangsordningen, men at hun nå hadde gjort det manuelt. Kjempeservice!!!!! Prøvde deretter å reservere seter på en SAS Go tur som jeg hadde bestilt da jeg var EBB. Fikk 10 linjer med feilmeldinger om at EB numret var forskjellig i forhold til bestillingen. Hvem er det som har programmert dette systemet? Er det ingen som har tenkt på at noen skifter status mellom bestilling og avreise?
Fjordheim
20-02-2014, 21:12
Heisann,
Jeg har opptjeningsperiode som utløper 31.08.14, og har 22 segmenter med SK/WF til nå, men skal ha 18 nye flighter i mars med SK/WF (Moskva, Aberdeen og to ganger Ålesund). Da har jeg 40 segmenter, og ca 40K poeng, trodde at jeg måtte opp i 50 på begge jeg? Og har sittet på «avtrekkerfingeren» et par dager nå for å bestille et MR til BCN på wrapklasse for å oppnå de siste 10K poeng, slipper jeg det da? Positivt det i så fall, og man oppnår da EBG 1-2 måneder før man trodde.
Mvh
fjordheim
Heisann,
Jeg har opptjeningsperiode som utløper 31.08.14, og har 22 segmenter med SK/WF til nå, men skal ha 18 nye flighter i mars med SK/WF (Moskva, Aberdeen og to ganger Ålesund). Da har jeg 40 segmenter, og ca 40K poeng, trodde at jeg måtte opp i 50 på begge jeg? Og har sittet på «avtrekkerfingeren» et par dager nå for å bestille et MR til BCN på wrapklasse for å oppnå de siste 10K poeng, slipper jeg det da? Positivt det i så fall, og man oppnår da EBG 1-2 måneder før man trodde.
Mvh
fjordheim
Det skal gå med 35 kvalifiserte flighter eller 45.000 poeng for deg også. Regn ikke med at det går automatisk. Avklar med gold.no@sas.no
@henrikvd: Trøste & bære, det var da voldsomt til styr for et loungebesøk... Men velkommen som EBG:)
Fjordheim
20-02-2014, 21:25
Det skal gå med 35 kvalifiserte flighter eller 45.000 poeng for deg også. Regn ikke med at det går automatisk. Avklar med gold.no@sas.no
Tusen takk for informasjonen Fbu76, da blir det å kontakte gold.no@sas.no, om halvannen måned.
Mvh
Fjordheim
Kvalifiseringsperiode tom 31. august 2014 = 35 segments
Seier du det, ja... Har minst 20 i april. Kanskje eg må sjå litt på moglegheitene her... Men er ikkje sikkert det blir så mykje reising i sommar.
Seier du det, ja... Har minst 20 i april. Kanskje eg må sjå litt på moglegheitene her... Men er ikkje sikkert det blir så mykje reising i sommar.
Får bestille deg en Norge rundt billett med Widerøe...
arnstein
21-02-2014, 16:18
Prøvde deretter å reservere seter på en SAS Go tur som jeg hadde bestilt da jeg var EBB. Fikk 10 linjer med feilmeldinger om at EB numret var forskjellig i forhold til bestillingen. Hvem er det som har programmert dette systemet? Er det ingen som har tenkt på at noen skifter status mellom bestilling og avreise?
Dette er et vanlig problem. Ta kontakt med kundeservice så endrer de EB-nummer på dine eksisterende bookinger.
Islending
21-02-2014, 16:46
Sendte en mail til gull-mailen i natt, og når jeg våknet opp i morges ventet svaret deres i e-posten min. Synes det er veldig god service der.
Sendte en mail til gull-mailen i natt, og når jeg våknet opp i morges ventet svaret deres i e-posten min. Synes det er veldig god service der.
Med fare for å havne OT tar jeg sjansen. I hvilke tilfelle kan man bruke "gull-mailen" og i hvilke tilfelle må man ringe eller bruke chat? Har prøvd begge deler, men er suverent best fornøyd med mailen. Sylfersk EBG.
Islending
22-02-2014, 00:28
Med fare for å havne OT tar jeg sjansen. I hvilke tilfelle kan man bruke "gull-mailen" og i hvilke tilfelle må man ringe eller bruke chat? Har prøvd begge deler, men er suverent best fornøyd med mailen. Sylfersk EBG.
Bruker mailen til det meste. Klaget en gang om at prio-bags alltid kom sist på BGO og uken etter (og siden) har prio-bags vært blant de første på båndet når jeg har vært innom...
Så når man oppgraderes må alle bestillinger endres manuelt hos SAS?
Jeg kvalifiserte til sølv fredag ettermiddag men det har ennå ikke blitt registrert.
Nå skal jeg utnytte salget som ender i dag så da blir det fort 20 nye turer i tillegg til de mang 12 som må endres. Alle nye turer blir da først registrert på EBB og så endret til EBS før de må på nytt endres til EBG?
Dette høres meget tungvindt ut og må oppta en god del tid hos SAS, enda verre er det jo nå når "alle" skal få EBS med EB2.0...
Flight Cancelled
16-03-2014, 23:47
Passerte 50k grunnpoeng i går, og ble med det EuroBonus gull. Finner i kveld ut at jeg skal ta meg en dagstur til London på onsdag, og booker en billett t/r med youth fare til noe å 1300,- norske kroner (ruten BGO-SVG-LHR i youth fare er utrolig billig til tider). Men ehy, de godtar ikke EB-nummeret mitt. Merkelige greier!
Prøver da med "gamlenummeret" med EBS, og det går. Men hey, jeg får jo ikke valgt seter? Går til bekreftelsen jeg fikk på mail, trykker på bookingen der, og yaaay! Knappen for å velge seter kommer frem. Går gjennom alle fire flygningene, vurderer godt hvilke seter jeg skal ta etter litt søk og litt seatguru. Så trykker jeg på bekreft, men neida. 11 feilmeldinger gitt og ikke et pokkers sete ble valgt. Finner etter litt googling frem til det som skal være SAS Hot Line 24-timers service for EBG. Ringer, taster EB-nummer. Men neida, "vi er stengt, våre åpningstider er blablabla".
Kan ikke si at jeg er så veldig imponert så langt.
henrikvd
17-03-2014, 00:26
Du må vente til kl 0800 i morgen tidlig, for det er da eurobonuskontoret åpner. Du oppdaterer deg til gull. Du må samtidig be dem eksplisitt om å oppdatere London-bookingen med det nye EBG-nummeret (slik at du kan velge sete).
Imponerende mye dillemikk med dette.
Hadde BKK-CPH-BGO,BGO-CHP-BKK i desember og ble EBG på vei til Bergen. Ventet til appen viste at jeg var blitt EBG og ringte support for å få endret koding på flighten BGO-CPH-BKK. Det skulle fikses, sa de. Men var ikke fikset ved innsjekk på BGO tre dager senere.
Innsjekkingsskranken kunne ikke gjøre noe, men serviceskranken måtte jo kunne hjelpe. De sa de skulle prøve, og jeg la samtidig inn request om upgrade til biz (opp fra pluss) på CPH-BKK.
Kommer til loungen på CPH som også prøvde å endre koding på bookingen til EBG og også prøvde å legge inn request for upgrade mot points. (den fra BGO eksisterte ingen steder).
Det ante meg at å møte tidlig på gate kunne være fornuftig. Satte meg ned ved skranken 15 minutter før den åpnet og kom som nr tre i køen og fikk boardingkortet lagt på skrivebordet. (nr fire i køen fikk beskjed om at det var fullstendig glemmesak). Etter å ha tittet litt på skjermen og boardingkortene ble jeg og nr en oppgradert til biz, mens nr to i køen fikk mitt sete i +.
Så da var det bare å vente litt til mens man gledet seg til SAS sin velkomstdrink. Valget mellom vann, appelsinjuice og rød saft :)
Problemet er vel at det er mange forskjellige systemer som må oppdateres med ny status og det tar gjerne to-tre dager (var min erfaring) før alt er er OK!
Superhai
17-03-2014, 08:36
Problemet er vel at det er mange forskjellige systemer som må oppdateres med ny status og det tar gjerne to-tre dager (var min erfaring) før alt er er OK!
Det er så. Men det er et eller annet som skjer i Altea som gjør at det ikke går igjennom fra bookingen, og omvendt så legger det seg bare oppå hverandre. Og begge systemene lages av Amadeus.
Ja dette vet du mer om enn meg Superhai, men fikk bare en slik forklaring (og en haug feilmeldinger) de første dagene etter oppnådd EBG.
Flight Cancelled
17-03-2014, 12:53
Du må vente til kl 0800 i morgen tidlig, for det er da eurobonuskontoret åpner. Du oppdaterer deg til gull. Du må samtidig be dem eksplisitt om å oppdatere London-bookingen med det nye EBG-nummeret (slik at du kan velge sete).
To ganske lange telefonsamtaler senere ble avsluttet med at "sender deg melding etter at vi har fått snakket med hovedkontoret om dette". Fikk nå melding "Hei xx. Det har vist seg å være mer komplisert enn først anntatt. Det er blitt sendt inn en feilrapport, og jeg skal forsette å prøve iløpet av dagen for å se om det blir iorden. Jeg e på jobb til 17.00, og vil gi deg tilbakemelding iløpet av dagen, uansett resultat. Mvh xx, SAS Kundeservice" (Direkte sitert)
SAS IT strikes again! :angry:
Hei
Snakket med EuroBonus idag for å oppgradere meg til Gull da jeg har nådd 35 flyvinger. Har oppjeningsperiode 1.07.13-31.06.14
Han jeg snakket med sa at det var 50 som var kravet, jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med dem og fått bekreftet tidligere at det var 35, og ba han sjekke med noen andre. Etter litt venting kom han tilbake og sa at han snakket med noen andre og at det var 50 og ikke 35 selv om man hadde opptjeninggsperiode som startet før oktober.
Hva skal jeg gjøre her, har de lov til å gå tilbake på reglene?
Hei
Snakket med EuroBonus idag for å oppgradere meg til Gull da jeg har nådd 35 flyvinger. Har oppjeningsperiode 1.07.13-31.06.14
Han jeg snakket med sa at det var 50 som var kravet, jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med dem og fått bekreftet tidligere at det var 35, og ba han sjekke med noen andre. Etter litt venting kom han tilbake og sa at han snakket med noen andre og at det var 50 og ikke 35 selv om man hadde opptjeninggsperiode som startet før oktober.
Var ikke kravet 45 før det ble 50?
Var ikke kravet 45 før det ble 50?
Det var 45000 poeng og 35 flyvninger, siden jeg nesten kun flyr innenlands så er jeg langt unna på poeng. Men jeg har nå 35 flyvninger.
Synes dette er kjempe dårlig av SAS og ikke kunne fikse når det tydelig er 35 flyvninger med opptjeningsperiode som startet før oktober
Det var 45000 poeng og 35 flyvninger, siden jeg nesten kun flyr innenlands så er jeg langt unna på poeng. Men jeg har nå 35 flyvninger.
Synes dette er kjempe dårlig av SAS og ikke kunne fikse når det tydelig er 35 flyvninger med opptjeningsperiode som startet før oktober
Send en epost til gull-eposten så ordner det seg nok, det er jo flere som har hatt suksess med det. Agentrulletten på telefon kan man nok aldri stole helt på.
Flight Cancelled
02-04-2014, 13:13
Hei
Ville bedt om å få en annen agent, helst norsk. Nå var det vel bare i Norge at kravet var 35 (?), så svenske/danske agenter har kanskje ikke like god innsikt i dette. Alternativt forklar det på nytt til den "påståelige" agenten, for du har rett.
Send epost! Det har funket for mange!
Scribble
02-04-2014, 13:49
Lurer på om policy har endret seg her? En kamerat som akkurat etter tips fra meg sendte mail til gull.no når han nådde 35 legs fikk avslag nå i dag. Det finnes vel ikke noen skriftlig bestemmelse man kan slå i bordet med?
Jeg fikk godkjent 35 legs for et par uker siden. Sendte mail til gull mailen, og var oppgradert dagen etter.
Jeg fikk godkjent 35 legs for et par uker siden. Sendte mail til gull mailen, og var oppgradert dagen etter.
Når har du opptjeningsperiode?
Har sendt mail til gull.no@sas.no og gull@sas.no, der jeg har lagt ved screenshot fra deres facebookside der de sier at det ikke skal få tilbakevirkende kraft og alle som har opptjeningsperiode før oktober skal få gull etter 35 flygninger.
Satser på at det ordner seg, skulle gjerne hatt det før i morgen da jeg reiser til New York, men siden jeg reiser med awardbillett i C så er det vel kun gullstuen jeg ikke får adgang til.
Når har du opptjeningsperiode?
1. April - 31. Mars
Hei
Via chatten 20. februar fikk jeg beskjed om at 35 segmenter var nok til Gull - jeg har opptjeningsperiode 1. september 2013 til 31. august 2014. For å være på den sikre siden, fikk jeg utskrift av chatten tilsendt på e-post, i tilfelle det skulle bli noe krøll:
Du snakker med Timmy
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: Hei. Jeg har EuroBonus opptjeningsperiode fra 1. september 2013 til 31. august 2014
Du skrev: Da er jeg på de gamle reglene mht opptjening til Gullstatus, ikke sant?
Du skrev: Altså 35 segments/45000 poeng
Timmy: Hej, ska kolla på det.
Du skrev: ok takk
Timmy: Ja det ska det vara.
Du skrev: ok - så hvis jeg innen 31/8 har oppnådd 45000 poeng eller 35 segmenter, så får jeg gullstatus?
Timmy: Ja det får du.
Du skrev: ok takk for svar!
Jeg har dette på mail og chatlog, så kommer til å fyre alle plugger om jeg ikke får gull på mine 46 legs i perioden....
Da tikket følgende mail inn fra SAS:
Takk for din henvendelse!
Det stemmer at kravet i Norge for å bli Gullmedlem var 45 000 Grunnpoeng eller 35 enveisreiser med SAS og Widerøe (kvalifiserende flyginger).
Etter at poengopptjening på reiser i Norge ble gjeninnført i mai 2013, ble kravet endret den 1. oktober 2013.
Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske om oppgradering da vi må forholde oss til det nye kravet for Gullkort som er 50 0000 Grunnpoeng eller 50 flyginger innenfor din personlige kvalifiseringsperiode.
Med vänlig hälsning
Magnus Proos
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727
Det er jo flere som har fått oppgradering her inne etter 31 oktober, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kjenner jeg blir rimelig irritert her nå :(
Da tikket følgende mail inn fra SAS:
Takk for din henvendelse!
Det stemmer at kravet i Norge for å bli Gullmedlem var 45 000 Grunnpoeng eller 35 enveisreiser med SAS og Widerøe (kvalifiserende flyginger).
Etter at poengopptjening på reiser i Norge ble gjeninnført i mai 2013, ble kravet endret den 1. oktober 2013.
Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske om oppgradering da vi må forholde oss til det nye kravet for Gullkort som er 50 0000 Grunnpoeng eller 50 flyginger innenfor din personlige kvalifiseringsperiode.
Med vänlig hälsning
Magnus Proos
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727
Det er jo flere som har fått oppgradering her inne etter 31 oktober, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kjenner jeg blir rimelig irritert her nå :(
Facebook neste? Dette er jo uholdbart og rent lureri i forhold til hva som stod på websidene inntil for kort tid siden. Er det ingen som har en screenshot av det?
Enhanced
02-04-2014, 18:18
Facebook neste? Dette er jo uholdbart og rent lureri i forhold til hva som stod på websidene inntil for kort tid siden. Er det ingen som har en screenshot av det?
Tenker du på dette? https://web.archive.org/web/20140210073643/http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/
Eller var det et annet sted det stod mer detaljert?
jameson82
02-04-2014, 18:26
Tenker du på dette? https://web.archive.org/web/20140210073643/http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/
Ser poenget ditt men skjønner frustrasjonen over at de forandrer vilkårene midt i opptjeningsperioden til medlemmer
Du blir automatisk oppgradert til Sølv- eller Gull-medlemskap når det er registrert mange nok Grunnpoeng på kontoen din. Den personlige 12-måneders kvalifiseringsperioden din starter den måneden du registrerer deg i EuroBonus. Fordelene får du samme dag som du blir oppgradert.
Jeg ble oppgradert til gull med 35 segmenter for en måneds tid siden. En kollega forsøkte det samme i dag, men ble blankt avvist og fikk samme svar som Econ.
Noen som har forslag til hva han kan gjøre? Tidligere kommuniserte SAS at nye krav gjaldt for kvalifiseringsperiode som startet f.o.m. 1. oktober 2013. Dette forholder de seg altså ikke til lenger.
Sto jo svart på hvitt at det skulle ha tilbakevirkende kraft så her må man ikke gi seg. Jeg mangler kun et par flyvninger for 35 kravet og har planer om å komme innenfor det. Send en mail til forbrukerrådet om det ikke løser seg? Evt. kommunikasjonssjef i SAS.
Geissler
02-04-2014, 21:44
For meg virker det mest fair å ta det videre i SAS-systemet før man ev. involverer media.
Fjordheim
02-04-2014, 21:57
Hmm, litt (j...lig) irriterende dette dersom SAS går tilbake på dette (ref. 35 segmenter for EBG), mangler selv nå kun et par segmenter for å nå dette.
Jeg har også sendt en mail til SAS nå I kveld, er spent på hva de svarer (virker jo som om det er litt vilkårlig avhengig av hvem som svarer, noe som er for dårlig).
Mvh
Fjordheim
Jeg har sendt flere henvendelser til gullmailen, men får samme svar hver gang. Skjønner ikke hvordan SAS plutselig kan gå tilbake på alt de tidligere har kommunisert.
Dette virker ekstremt sært.
Hva i alle dager har de å tjene på å tirre de med 35-49 legs? Så hardt som flymarkedet er burde de ikke sende sure (og ikke minst regelmessige) kunder over til Norwegian.
Hva med tilliten til EuroBonus programmet?
Om de kan gjøre dette uten skrupler kan de også fint devaluere bonuspoeng uten problem.
Dersom dette faktisk er måten de vil gjøre det på vil det nok bli blåst opp langt mer enn SAS vil være komfortabel med..
Jeg fikk for under to uker siden en mail med "bare " flighter igjen til gull". Denne regnet da på 35, og jeg har opptjening ut mai.
Prøvde igjen, men fikk bare til svar at jeg har fått feil informasjon tidligere, og at det ikke er noe de kan gjøre med det. Det er jo ikke informasjon jeg har fått, men informasjon de selv har publisert på sine sider. Begynner å bli irritert nå!
Fjordheim
03-04-2014, 10:27
Prøvde igjen, men fikk bare til svar at jeg har fått feil informasjon tidligere, og at det ikke er noe de kan gjøre med det. Det er jo ikke informasjon jeg har fått, men informasjon de selv har publisert på sine sider. Begynner å bli irritert nå!
Samme leksa her også og ja begynner virkelig å bli irritert nå.
Noen som har lagret en pdf av formuleringen som var før?
Samme leksa her også og ja begynner virkelig å bli irritert nå.
Noen som har forslag til hvem man kan kontakte? Gullmailen kommer man tydeligvis ingen vei med om dagen.
Venter fremdeles på svar fra mailene jeg har sendt med vedlagt dokumentasjon om at det ikke skulle ha tilbakevirkende kraft og alle som hadde opptjeningsperiode som startet før oktober hadde de gamle kravene for gull.
Er det noen som har blitt oppgradert i det siste som har lyst å sende meg en mail med svaret de fikk fra SAS?
Send pm for å få mailadressen min :-)
Enhanced
03-04-2014, 11:26
Ser poenget ditt men skjønner frustrasjonen over at de forandrer vilkårene midt i opptjeningsperioden til medlemmer
Eh, hva? :) Jeg hadde ikke noe poeng jeg ønsket å få fram, jeg bare linket til SAS-hjemmesiden slik den så ut i februar (altså før sidene ble endret), i håp om at det var noe sånt TOS_EBG etterlyste...
Hvis det var et annet sted på SAS-hjemmesiden der det stod enda klarere at det gamle kravet gjaldt så går det sikkert an å finne tak i det og via web.archive.org.
Det ligger fortsatt hos SAS uten å bruke web archive: http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Programmet/Medlemsnivaer/
Håper det blir klarhet i dette da jeg blir å nå 35 segmenter før perioden min utløper i august, og har sett fram til å få gullkortet i posten.
Jeg spurte også om dette, og fikk skiftlig svar at det var 35/45000 som gjalt for min opptjeningsperiode Juni - Mai. Om jeg husker rett ble dette også understrektet i forbindelse med endringene. Dermed burde det være klart at de ikke kan gå tilbake på dette.
Anbefaler at dere tar dette på gull.no på nytt.
Her er de svarene jeg fikk
----------------------------------------------------------------------------------------
Hei igen
Jag har full förståelse för att det ser märkligt ut nu när du loggar in på din profil på sas.no.
Jag kan dock till 100 % garantera att de tidigare nivåerna för EuroBonus Guld gäller i ditt fall.
Med vänliga hälsningar
Pxxxx Hxxxxxx
SAS EuroBonus support
Original Message Follows: ------------------------
Hei igjen
Om dere leser spørsmålet mitt nøye, så ser dere at jeg spør hvorfor websidene gir krav til opptjening på 50/50.000, da jeg i følge det som er kommunisert tidligere har krav til opptjening på 35/45.000. Det er jo ikke logisk at min side hos dere viser feil krav til opptjening! Min side gir jo en indikasjon at denne er tilpasset meg. Hvis dette ikke er tilfelle, bir jo informasjonen fra dere inkonsekvent og forvirrende, derfor også mitt spørsmål.
Jeg er klar over endringene i kravene fra 1. Oktober, og at disse ikke gjelder meg i denne perioden.
Med vennlig hilsen
xxxxxxx
From: "GULL.NO@SAS.no" <GULL.NO@sas.no>
To: xxxxxx
Date: 01.10.2013 16:30
Subject: Re: Gull status hos SAS, EBG000xxxxx
Hej xxxxx
Vi har ändrat på reglerna för Guld status. Varför? För att det ska vara lika i skandinavien och övriga världen. Den här informationen ska blivit ut skickad till alla såg dock att du ej fått den.
För dig gäller dom gammla reglerna 45 000p eller 45 resor eftersom du har en på börjad period som startade före den 01oct13. Din nästa period kommer det vara 50 000p eller 50 resor.
Mvh
Jxxxx Sxxxxx
SAS Eurobonus
Sverige
Hei
Jeg var nettopp inne på mine sider hos SAS.no, og oppdaget til min overraskelse at kravene til Gull opptjening nå plutselig har blitt endret til 50 flights/50.000 poeng. Siste jeg skjekket var dette 35/45.000.
Hvorfor er dette nå endret, da det tidligere er kommunisert at endringene gjelder fra 1. oktober, og da kun for de som har opptjening fra 1. oktober eller senere?
Hvis dette nå er endret, hvorfor er det da ikke sendt ut noen informasjon til medlemmene om dette?
Eller er dette bare en "glipp" på web sidene deres ?
Min opptjenings periode er forøvrig Juni - Mai.
Her er min mailutveksling med gull.no@sas.no som gav meg gull:
Se spesielt på denne. Den er endret nå i forhold til hvordan den var.
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/Gull/?WT.mc_id=NO
Les nedenfra!!!!!!
Hei Xxxxx,
Ja det stämmer, systemet klarar inte av att göra detta automatiskt.
Jag har nu uppgraderat dig till Gold och ett nytt kort är hemskickat
till dig.
EBG 000xxxxxxxx
Med vänlig hälsning
Simon Bergström
Sales Support Consultant
Direct Sales and Sales Support
SAS
Visit us at flysas.com
Hjälp oss att bli bättre! Klicka på bifogad länk och besvara några enkla
frågor om hur du upplevde din e-postkontakt med oss. Tack för att du
vill hjälpa oss att ytterligare förbättra vår service.
https://www.csatfeedback.com/se.ashx?s=5C0A2BE22FB1442C
Original Message Follows:
------------------------
Hei.
Takk for positivt svar på min henvendelse. Jeg heter Xxxx Xxxxxxxog har
EBS000xxxxxxx. Jeg har nå 45.900 poeng. Da min opptjeningsperiode startet
1.3.2013 skulle jeg derfor nå blitt oppgradert til EB Gold. Dette har
ikke
skjedd automatisk. Kan dere ordne det manuelt slik at jeg får riktig
opptjening på min neste flight og riktig status før min tur OSL-EWR-OSL
i
slutten av måneden. På forhånd takk.
Hilsen
Xxxx XXXxxxxx
> Hej,
>
> Tack för ditt mail.
>
> Det stämmer att har man en intjänings period som startar före den 1
> Oktober 2013 gäller
> dem gamla intjäningsreglerna.
>
> Ni behöver under eran pågående intjäningsperiod antingen 45 000 bas
> poäng eller 35 kvalificerade flygningar.
>
> Når ni dessa kraven innan 31 Mars 2014 kommer ni bli Guldmedlem nästa
> år.
>
> Saknar ni poäng för någon resa behöver ni efterregistrera det via
> hemsidan eller skicka in biljett informationen
> tillsammans med erat EuroBonus nummer till ebretro@sas.se
>
> Med vennlig hilsen
>
> Marielle Svensson
> SAS Eurobonus Support
> SAS Scandinavian Airlines System AB
> Tel 05400
>
> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten
> Ingen andre fly til så mange destinasjoner som vi er. Ikke så ofte,
> enten.
> På www.sas.no du kan lære mer om hvor og når du kan reise.
> Velkommen om bord!
>
>
> Original Message Follows:
> ------------------------
> Hei.
> Jeg er EBS000xxxxxxx. Jeg har opptjeningsperiode fra 1.3.2013-
28.2.2014.
> I
> forhold til opplysningene under skal jeg da ha en kvalifiseringsgrense
> til
> EBB på 45.000 poeng.
>
>
>
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/Gull/?WT.mc_id=NO
> EMtraffic_Big18_FinalCall_EB20
>
> Jeg kommer til å nå 45.100 poeng inkludert en flight med UA 27.2.2014
>
> Når jeg ringer SAS på tlf 05400 og spør om grense på 45.000 går
> automatisk, eller om at jeg må gjøre noe manuelt, får jeg til svar at
> min
> grense er 50.000. Da jeg protesterer, sjekker hun med en overordnet og
> jeg
> får samme svar. Det var noen få som "lå helt i grenseland" som fikk
> beholde 45.000.
>
> Hva er riktig og hva gjør jeg? Jeg har en flight til Berlin på mandag
> som
> jeg booket kun for de siste 1.000 poengene jeg trengte.
>
> Hilsen
>
> Xxxx Xxxxxx>
This e-mail (including any attached documents) is proprietary and
> confidential
> and may contain legally privileged information. It is intended for the
> named
> recipient(s) only. If you are not the intended recipient, you may not
> review,
> retain, copy or distribute this message, and we kindly ask you to
notify
> the
> sender by reply e-mail immediately and delete this message from your
> system.
> Thank you.
> E-mail is susceptible to unauthorised alterations which may corrupt
> the message of the e-mail. SAS Group only sends and receives e-mails
on
> the basis
> that SAS Group is not liable for any unauthorised alterations.
>
This e-mail (including any attached documents) is proprietary and confidential
and may contain legally privileged information. It is intended for the named
recipient(s) only. If you are not the intended recipient, you may not review,
retain, copy or distribute this message, and we kindly ask you to notify the
sender by reply e-mail immediately and delete this message from your system.
Thank you.
E-mail is susceptible to unauthorised alterations which may corrupt
the message of the e-mail. SAS Group only sends and receives e-mails on the basis
that SAS Group is not liable for any unauthorised alterations.
FlightDeck
03-04-2014, 18:15
Jeg spurte også om dette, og fikk skiftlig svar at det var 35/45000 som gjalt for min opptjeningsperiode Juni - Mai. Om jeg husker rett ble dette også understrektet i forbindelse med endringene. Dermed burde det være klart at de ikke kan gå tilbake på dette.
Anbefaler at dere tar dette på gull.no på nytt.
Her er de svarene jeg fikk
----------------------------------------------------------------------------------------
Hei igen
Jag har full förståelse för att det ser märkligt ut nu när du loggar in på din profil på sas.no.
Jag kan dock till 100 % garantera att de tidigare nivåerna för EuroBonus Guld gäller i ditt fall.
Med vänliga hälsningar
Pxxxx Hxxxxxx
SAS EuroBonus support
Hei igjen
Om dere leser spørsmålet mitt nøye, så ser dere at jeg spør hvorfor websidene gir krav til opptjening på 50/50.000, da jeg i følge det som er kommunisert tidligere har krav til opptjening på 35/45.000. Det er jo ikke logisk at min side hos dere viser feil krav til opptjening! Min side gir jo en indikasjon at denne er tilpasset meg. Hvis dette ikke er tilfelle, bir jo informasjonen fra dere inkonsekvent og forvirrende, derfor også mitt spørsmål.
Jeg er klar over endringene i kravene fra 1. Oktober, og at disse ikke gjelder meg i denne perioden.
Med vennlig hilsen
xxxxxxx
From: "GULL.NO@SAS.no" <GULL.NO@sas.no>
To: xxxxxx
Date: 01.10.2013 16:30
Subject: Re: Gull status hos SAS, EBG000xxxxx
Hej xxxxx
Vi har ändrat på reglerna för Guld status. Varför? För att det ska vara lika i skandinavien och övriga världen. Den här informationen ska blivit ut skickad till alla såg dock att du ej fått den.
För dig gäller dom gammla reglerna 45 000p eller 45 resor eftersom du har en på börjad period som startade före den 01oct13. Din nästa period kommer det vara 50 000p eller 50 resor.
Mvh
Jxxxx Sxxxxx
SAS Eurobonus
Sverige
Hei
Jeg var nettopp inne på mine sider hos SAS.no, og oppdaget til min overraskelse at kravene til Gull opptjening nå plutselig har blitt endret til 50 flights/50.000 poeng. Siste jeg skjekket var dette 35/45.000.
Hvorfor er dette nå endret, da det tidligere er kommunisert at endringene gjelder fra 1. oktober, og da kun for de som har opptjening fra 1. oktober eller senere?
Hvis dette nå er endret, hvorfor er det da ikke sendt ut noen informasjon til medlemmene om dette?
Eller er dette bare en "glipp" på web sidene deres ?
Min opptjenings periode er forøvrig Juni - Mai.
Dette er jo omtalt mange ganger her på forumet. Selv om det ved innlogging hos alle er satt et krav på 50/50.000 så gjelder fortsatt de gamle kravene for de som har periode som begynte før 1. oktober. Sånn var det også for meg - men jeg sendte bare en e-post og fikk bekreftet status for et nytt år. Hvorfor de ikke har differensiert dette vil innlogging, orker jeg ikke å bry meg om.
joamykle
03-04-2014, 18:17
Dette er jo omtalt mange ganger her på forumet. Selv om det ved innlogging hos alle er satt et krav på 50/50.000 så gjelder fortsatt de gamle kravene for de som har periode som begynte før 1. oktober. Sånn var det også for meg - men jeg sendte bare en e-post og fikk bekreftet status for et nytt år. Hvorfor de ikke har differensiert dette vil innlogging, orker jeg ikke å bry meg om.
Hvis du leser de tidligere postene i denne tråden, så har SAS nå nektet å oppgradere personer til gull, med henvisning til at de gamle reglene ikke gjelder for noen lenger.
Derfor er disse korrespondansene postet...
Ser at de nå har endret innholdet på denne siden også:
http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/gull/?WT.mc_id=NO
Her stod det tidligere at kravet om 50/ 50.000 gjaldt opptjening som startet etter 1.10.2013
Dette kan bli interessant. Har fått mange rare svar sjølv. Chat: "gamle reglar for periode før 01. _sept_". Mail: "dei nye reglane gjeld for deg". Har periode ut august. Det er jo ingenting som korrelerar.
Hvis du leser de tidligere postene i denne tråden, så har SAS nå nektet å oppgradere personer til gull, med henvisning til at de gamle reglene ikke gjelder for noen lenger.
Derfor er disse korrespondansene postet...
Nettopp derfor ja. Det gjelder jo samme sak
Fjordheim
03-04-2014, 23:25
Dette kan bli interessant. Har fått mange rare svar sjølv. Chat: "gamle reglar for periode før 01. _sept_". Mail: "dei nye reglane gjeld for deg". Har periode ut august. Det er jo ingenting som korrelerar.
Skal en liten kjapp tur HAU-OSL t&r I morgen (nei heldigvis ikke 0615 flighten) med SAS, får spørre de hyggelige ground crew på HAU hva de mener :) mest trolig så forstår de dog ikke spørsmålet mitt...men de er faktisk hyggelige.
Men seriøst, som nevnt; det samsvarer ikke med tidligere info fra SAS.
Kjipt.
Kollegaen min ble oppgrader til gull med 36 legs onsdag for en uke siden etter å ha sendt mail til gull-mailen, så det må være de siste dagene de har slått seg vrange
Kollegaen min ble oppgrader til gull med 36 legs onsdag for en uke siden etter å ha sendt mail til gull-mailen, så det må være de siste dagene de har slått seg vrange
I følge kollegen min som ringte SAS om dette så endret de sin policy 2 april...
Jeg må si at dette er veldig dårlig fra SAS sin side, man går da ikke tilbake og endrer vilkår 6 mndr etter at de har kommunisert og mer eller mindre lovet at gamle vilkår gjaldt for de med opptjening tom august 2014. Dette er i mitt syn veldig ødeleggende mellom SAS og deres bedre kunder og viser igjen den kortsiktige tankegangen som enkelte ganger råder i SAS.
Dette er jo helt vilt! Hvordan kan de plutselig endre på dette? Flaks at jeg ble oppgradert for et par uker siden :o
en som fikk svar på facebook siden til SAS ang. dette: Vi har kollat med EuroBonus och de går just nu igenom alla enskilda ärenden gällande uppgraderingar under förändringsperioden. Du kommer att bli kontaktad av dem inom en snar framtid. //MH
De går igjennom saksbehandlingen i overgangsperioden ? Enten betyr det at de snur, eller så skal de gå tilbake på alle som har fått gull, eller så prøver de bare å slite ut folk. Vanskelig å tyde noe som helst fra dem..
Etter X antall mail og telefoner til Eurobonus, fikk jeg mail idag om at de hadde oppgradert meg til gull, sjekket SAS appen og der var det også oppgradert.
Så i mitt tilfelle ordnet det seg, men synes det er utrolig dårlig at du må slite så mye når de sa klart og tydelig at det ikke skulle ha tilbakevirkende kraft.
Sånn sett et det greiere for oss som skal gå fra sølv til basic senere i år....regner med at det går greit :p
Kanskje de har innsett at de har gjort en kjempebrøler ved å gjøre om på dette. Tross alt straffer de ved denne endringen de som flyr mye.
peterfox
04-04-2014, 14:32
Any idea omkring Travel Pass Unlimited kjøpt i oktober 2013?
Dersom kjøpt i 14 er det Diamant
Noen som ikke har 35 flyvninger ennå som har fått bekreftet at de gamle reglene skal gjelde fremover?
Noen som ikke har 35 flyvninger ennå som har fått bekreftet at de gamle reglene skal gjelde fremover?
Chat sa for eit par dagar sidan at periode før 01. Sept er på gamle reglar. Har ikkje lagra det, så det kan sikkert ikkje kallast bekrefting.
Chat sa for eit par dagar sidan at periode før 01. Sept er på gamle reglar. Har ikkje lagra det, så det kan sikkert ikkje kallast bekrefting.
Før eller etter 1 april?
Før 1 har alle fått dette svaret, etter har alle fått nei, men kanskje de snur nå?
Før eller etter 1 april?
Før 1 har alle fått dette svaret, etter har alle fått nei, men kanskje de snur nå?
Det var 1. eller 2. Det eg stussa på var at dei sa 1. Sept og ikkje 1. Okt slik fleire her har skreve før.
En annen ting som forsåvidt var forventet er at jeg ikke lenger får 15% ekstra poeng med sølv selv om sas Chat så jeg ville få det da min kvalifiseringsperiode er til mai..
Dette blir meir og meir spennande. Eg vart oppgradert til EBS på nye reglar. Det var vel 31. Mars det begynte å gjelde? Samme dag hadde eg turen som uansett ville gitt med 20k poeng. Og der har eg fått 575 poeng... Då er spørsmålet: fekk eg 15% ekstra fordi dette var flight før 1. April (men eg var oppgradert til EBS likevel), eller meinar SAS at eg likevel er på gamle reglar og får 15% ekstra framover? Resten av turane forrige veke var på WF anbudsruter, så eg får jo ingenting for det uansett. Blir spennande å sjå kva som kjem ur av påsketuren neste veke, får sjå om eg fremdeles får 15% då.
Jeg fikk kun 500 poeng for leg nr 28 på fredag 4 april, så man må nok krangle for å få de resterende 75 på hver flight frem til gull. Selv om det tidligere ble bekreftet at opptjeningsperiode før oktober ville følge gamle regler og gi 15% ekstra..
Interessant at flighten var registrert 1 dag senere.. normalt tar det nesten en uke..
Der låg ny kortstokk til meg i postkassen no. Ser at SEB framleis skryt av 15% fleire poeng til sølvmedlem. Får ta vare på det brevet, tenkjer eg. :)
Jeg fikk svar nå på epost etter at jeg klagde på at de gikk tilbake på 35 segments for gullkort, her sier en av deres kunderservice medarbeidere at jeg skal gi lyd fra meg om jeg klarer 35 flights i løpet av min kvalifiseringsperiode så skal de oppgradere meg. Denne eposten fikk jeg nå i dag. Jeg har periode fra 1 aug - 30 juli.
Challenge accepted!
Jeg fikk svar nå på epost etter at jeg klagde på at de gikk tilbake på 35 segments for gullkort, her sier en av deres kunderservice medarbeidere at jeg skal gi lyd fra meg om jeg klarer 35 flights i løpet av min kvalifiseringsperiode så skal de oppgradere meg. Denne eposten fikk jeg nå i dag. Jeg har periode fra 1 aug - 30 juli.
Challenge accepted!
Jeg fikk også dette som svar fra gull.no@sas, de har vel fått mer henvendelser enn de håpet på når de snudde så bra at de snur på nytt igjen :)
Det er godt og se at de tar til fornuften. Selv om det var trist at de i heletatt prøvde seg på noe slikt.
kona har opptjening fra 1 april til 31 mars. ved 31 mars hadde hun 49120 poeng, de siste 10800 kom ikke inn på konto før 4 april. fikk ikke gulloppgradering ved henvendelse til gullmailen, da hun må ha 50000 poeng. ja ja, får prøve med en ny mail....
kona har opptjening fra 1 april til 31 mars. ved 31 mars hadde hun 49120 poeng, de siste 10800 kom ikke inn på konto før 4 april. fikk ikke gulloppgradering ved henvendelse til gullmailen, da hun må ha 50000 poeng. ja ja, får prøve med en ny mail....
Det høres litt rart ut, for det finnes vel folk på forumet som har blitt oppgradert i forkant av en tur selv om de ikke hadde nok poeng ( men de ville få det iløpet av turen).
Det høres litt rart ut, for det finnes vel folk på forumet som har blitt oppgradert i forkant av en tur selv om de ikke hadde nok poeng ( men de ville få det iløpet av turen).
Er det?
Jeg har sett flere poster hvor de ikke har blitt oppgradert før kvalifiseringskriteriet er registrert hos SAS. Feks 35 legs hvor siste tar 1 uke å registrere..
Når jeg ble oppgradert til EBS og fikk endret mine billetter med nytt nummer spurte jeg om de hadde mulighet til å legge EBG på flights fom. Nr 36 men det var ikke mulig...
Star Flyer
09-04-2014, 09:06
Gikk akkurat fra sølv til gull.
Hadde 15 fremtidige bookinger, men da stod jeg som EBS. Da klikket selvfølgelig systemet - det gikk ikke an å endre eller velge sete... Mange feilmeldinger. "Navnet stemmer ikke med Eurobonusnummer" etc.
Tok veldig lang tid å oppgi alle 15 referansenumrene til en svenske på telefonen som ikke hørte forskjell på I og Y eller S og Z da nesten alle mine referansenumre bestod av dette... Så husk dette hvis du går fra sølv til gull :)
Vent ca. 1 uke (max 2) fra du er blitt EBG, så kan du selv gå inn å endre dette på feks. lot.com sine nettsider.
Skjønner ikke hvorfor SAS ikke finner et mer robust system. Dette skaper jo bare mer arbeid for dem.
jameson82
09-04-2014, 10:41
Gikk akkurat fra sølv til gull.
Hadde 15 fremtidige bookinger, men da stod jeg som EBS. Da klikket selvfølgelig systemet - det gikk ikke an å endre eller velge sete... Mange feilmeldinger. "Navnet stemmer ikke med Eurobonusnummer" etc.
Tok veldig lang tid å oppgi alle 15 referansenumrene til en svenske på telefonen som ikke hørte forskjell på I og Y eller S og Z da nesten alle mine referansenumre bestod av dette... Så husk dette hvis du går fra sølv til gull :)
Når jeg ringer til utenlandsk kundeservice har jeg alltid det fonetiske alfabetet ved siden av meg. Veldig greit og virker som de fleste i kundeservice er oppdatert på dette
Tja, då er siste melding frå sas dette:
"Vi beklagar att det blivit oklara besked i ditt fall.
Utifrån de besked som vi har idag kommer du att gå på de gamla
reglerna för norska medlemmar."
Så, sidan dei er såpass "greie" (og forhåpentlegvis ikkje ombestemmer seg), så lurer eg på om eg skal hive meg på og løyse utfordring 1): 11 segment eller 2): 15000 poeng... Kjem jo aldri til å få sjansen igjen i nærmaste framtid, så det fristar... Eg har då i praksis halve juli og august til å gjere dette på med utgangspunkt TRD. Vi får sjå. Det kan kanskje ligge an til ein Norge-rundt-billett. Får kike litt på kartet.
11 legs er vel langt mer omfattende en 15000 poeng..
Men du kan få 12 raske legs om du flyr fra hjem til OSL og fra OSL til HEL via ARN. Dette trenge ikke koste mye og ser relativt kurant ut.
Lurer på en slik tur selv for å toppe EuroBonus Challenge..
Noen som har lykkes i det siste. Jeg har 33 legs, og en periode som utgår nå i Mai. Har ingen planlagte turer med jobb dessverre, men vurdere å ta meg en tur/retur bare for å opprettholde gullkortet da jeg skal ha noen lengre turer til høsten med Star Alliance selskapene.
Så da er spørsmålet, har de gått tilbake til opprinnelig medling, om at alle beholder gullkortet med 35 legs dersom opptjeningsperioden utgår nå i sommer?
Jeg ble oppgradert uten spørsmål i går etter tur 35 ble registrert.
Noen som har lykkes i det siste. Jeg har 33 legs, og en periode som utgår nå i Mai. Har ingen planlagte turer med jobb dessverre, men vurdere å ta meg en tur/retur bare for å opprettholde gullkortet da jeg skal ha noen lengre turer til høsten med Star Alliance selskapene.
Så da er spørsmålet, har de gått tilbake til opprinnelig medling, om at alle beholder gullkortet med 35 legs dersom opptjeningsperioden utgår nå i sommer?
Jeg har skjekket dette tidligere med SAS, og svaret er ja. Min periode utgår også i Mai.
Nå får jeg imidlertid ikke skjekket det, da jeg er på +50 og +50000 uansett
Fjordheim
19-05-2014, 19:49
Fungerte jo veldig bra dette, god service av SAS. Sendte dem en mail fredag I forrige uke (sent på ettermiddagen), og fikk svar nå I ettermiddag om at statusen min var endret (og det er den), og at nytt kort er på vei I posten. Passer meg veldig bra da det blir en del reising I de neste månedene.
Hadde forresten et 2 timer langt møte med vår (jobben) kontaktperson I SAS I dag. Hyggelig og interessant møte, han mente at vi kunne forvente flere nyheter også I tiden fremover vedrørende bonus programmet, uten at han kunne gå inn på detaljer selvsagt, men litt spennende det da.
Mvh
Fjordheim
KristianSk
19-05-2014, 20:20
...han mente at vi kunne forvente flere nyheter også I tiden fremover vedrørende bonus programmet, uten at han kunne gå inn på detaljer selvsagt, men litt spennende det da.
Jeg stoler ikke på personer som sier at "vi har masse spennende som kommer"... ;)
BGOflyer
03-06-2014, 22:30
Ser jeg ikke har fått 15% ekstra poeng siden oktober på SAS-flighter. Jeg er sølvmedlem og har opptjeningsperiode som startet 1. juli. Hvor er det best å "ta kampen"; chat, telefon, mail? Ser disse 15% vil gi meg EBG med gamle regler (som jeg vel burde ha da perioden startet 1. juli?).
BGOflyer
04-06-2014, 21:21
Ingen andre som har erfaring med dette? På chat i dag bekreftet de gamle regler for overgang til gull, men at 15% var fjernet for 'alle' (sølvmedlemmer) da de endret reglene.
Vart sølv ein dag før endringa, og då hadde eg ein tur eg fekk ekstra poeng på. Det er vel rart om du ikkje har fått dette sidan oktober...
Jeg fikk 15% frem til 1.april og ingenting etterpå selv om jeg ble lovet disse 15% ekstra på SAS chat...
litt-amatør
04-06-2014, 23:42
Har vært gull det siste året, men i forrige opptjeningsår klarte jeg ikke sølvkravet heller. Allikevel dumpet det ned sølvkort fra SAS i postkassen. Veldig hyggelig selvsagt og en fin gest fra SAS. Men er det slik det pleier?
Har vært gull det siste året, men i forrige opptjeningsår klarte jeg ikke sølvkravet heller. Allikevel dumpet det ned sølvkort fra SAS i postkassen. Veldig hyggelig selvsagt og en fin gest fra SAS. Men er det slik det pleier?
Ja SAS har såkalt soft landing for alle som har hatt status.
Eks, hvis du er EBD så får du EBG når diamantkortet går ut selv om du ikke har gjennomført en eneste reise med SAS i opptjeningsperioden. Har du vært EBG så får du EBS som du nevner :)
Ser jeg ikke har fått 15% ekstra poeng siden oktober på SAS-flighter. Jeg er sølvmedlem og har opptjeningsperiode som startet 1. juli. Hvor er det best å "ta kampen"; chat, telefon, mail? Ser disse 15% vil gi meg EBG med gamle regler (som jeg vel burde ha da perioden startet 1. juli?).
Ingen andre som har erfaring med dette? På chat i dag bekreftet de gamle regler for overgang til gull, men at 15% var fjernet for 'alle' (sølvmedlemmer) da de endret reglene.
Som nevnt tidligere, har jeg hørt at noen har fått svar fra SAS at 15% regelen skal gjelde ut innværende opptjeningsperiode.
I det tvilstifelle som ditt er så ville jeg kjørt på mot gullmailen til SAS og tatt kampen der. Tror det er der du har størsts sjanse for å vinne :)