View Full Version : SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)
Har booket HAM-CPH-OSL, i SAS Plus. Hva teller dette som hos Cimber, de skal frakte bakenden min opp til Køben?
I Hamburg har Lufthansa en Business, og en Senatorlounge. Hva er å anbefale her?
KLM 1200
19-02-2014, 08:40
Har booket HAM-CPH-OSL, i SAS Plus. Hva teller dette som hos Cimber, de skal frakte bakenden min opp til Køben?
I Hamburg har Lufthansa en Business, og en Senatorlounge. Hva er å anbefale her?
Hei, jeg har flydd CPH-HAM, HAM-CPH i Plus. Du kan forvente deg en lik tur som norsk innenriks, Liten benplass og små kabinhyller. Når det kommer til lounge så er Businessclass loungen lik som en vanlig "IKEA kantine" med kjipe stoler. Mens Senatorloungen så er det mer som SAS loungen bare med skinnstoler. :)
Dette er på alle måter en SAS flight, det er bare noen andre som flyr flyet. Alt annet opplegg er lint
Hei
Skal fly til Gdansk fra Trondheim i SAS Plus, siste leg fra København til Gdansk oppereres av Cimber, får derfor ikke opp hvor mange EB poeng jeg tjener på flyturen. Er det noen som har en formening om dette, er EBS.
Er det også gratis drikke når man flyr Plus med Cimber?
Hei
Skal fly til Gdansk fra Trondheim i SAS Plus, siste leg fra København til Gdansk oppereres av Cimber, får derfor ikke opp hvor mange EB poeng jeg tjener på flyturen. Er det noen som har en formening om dette, er EBS.
Er det også gratis drikke når man flyr Plus med Cimber?
Som nevnt tidligere i tråden: Det er samme opptjening, servering og resten av pakke som du fly med SAS, og det regnes også som en SAS flyvning og ikke som codeshare.
VirreVapp
08-04-2014, 20:11
Om man booker via SAS, og en av strekningene er operert av Turkish, i SAS Plus, blir det da Business Class i Turkish??
Heisann!
Kommer an på billettklasse, men om man skal til HKG og et par andre destinasjoner har Turkish Comfort-class.. Kan kanskje ende opp der da..
Kim
VirreVapp
08-04-2014, 20:18
Det er snakk om fra CPH eller OSL til Istanbul....
Da må du vel booke de høye PLUS-klassene da, som J, C og D, da får du vel business hos TK. Jeg tipper man ikke finner de billige Plus-klassene på SK sine codeshare til Istanbul? (A, S, P ++)
Jeg ser paa en pris BLL IST solgt pa SK code share paa TK. Hvis man booker en Plus fare (J) hvilken kabine ender man saa I ombord paa TK?
SAS Plus avarteres vel ikke på codeshare-flighter? Da er det vel bare J, D og C klasse som selges, og jeg regner med det vel er Business på TK?
Gjør en testbooking og logg innpå TK sne websider og se før du betaler? :)
Får opp C-kabinen når jeg gjør en testbooking i J-klasse.
Booket OSL-LPA med SAS Plus i oktober, men fikk ei mjølkerute på veien nedover.
OSL-CPH-MAD med SAS og MAD-LPA med Air Europa og A332.
Ser jeg har fått plasser i eco på MAD-LPA, men vil jeg pga booking i SAS plus få lounge i MAD? Er EBG, men det er jo ikke en Star Alliance flight jeg drar med fra MAD?
Hvor booket du det? Jeg finner ingen ruter der SAS og Air Europa samarbeider. Sjekket SAS Plus og hvilken routing de tillater. Fra Oslo tillater det bare via Skandinavia.
Er det to billetter, solgt som en, med separate billettnummere? Noen reisebyråer gjør dette
Booket på sas.no
Hadde opprinnelig en annen dato, men fikk opp denne routinga når jeg endret billetten min.
Litt av ei mjølkerute og jeg får jo ikke poeng på siste legget, men viktigere å komme frem på rett dato. Direkteflighten fra OSL kosta over 5600 i plus en vei, så da var det bedre med et par stopp underveis
Skal muligens en tur til Sør-Afrika i august med jobben, og trenger noen råd på veien for valg av selskap. Er snakk om fem dager, mandag til lørdag. Er som i de fleste tilfeller en avveining av pris vs komfort, og før jeg like greit bestiller noe raskt og enkelt i økonomi (som eks Swiss) tenker jeg å høre om noen har tips for gode tilbud i Y+.
Ser at Lufthansa, Air France og British Airways blant annet tilbyr Y+, med varierende pris og lengde på stopover. Men prisene til BA matcher nesten billig business, og Air France er et mareritt på bytte av terminal har jeg hørt.
Når jeg søker med Momondo får jeg riktignok opp tilbud med SAS t/r i Y+ fløyet av South African Airways. Men de har jo kun C eller Y. Noen som vet hva dette går ut på?
Chriscross
21-05-2015, 10:46
Den fra Momindo betyr nok en dyr økonomibillet. Muligens Sas Plus i Europa men eco videre.
, og Air France er et mareritt på bytte av terminal har jeg hørt.
Det marerittet er ikke like uhyggelig lenger. Går fint å ta shuttle airside fra 2G til E og F.
http://www.aeroportsdeparis.fr/en/passengers/access/paris-charles-de-gaulle/inter-terminal-shuttles
Ved bestilling av SAS Plus, er man fortsatt avhengig av visse bookingklasser for å få business hos andre selskaper? For min del gjelder dette en LH-flight (codeshare) og KM-flight (ikke codeshare så vidt jeg kan se)
I alle dager for en booking!
Hvorfor i all verden har du blandet star og sky?
Tipper du får C hos LH men må ta til takke med øko hos KLM.
I alle dager for en booking!
Hvorfor i all verden har du blandet star og sky?
Tipper du får C hos LH men må ta til takke med øko hos KLM.
KM er Air Malta, ikke KLM ;)
Ikke at det gjør saken noe annerledes, dog.
What Martin said. Er ikke verre enn OSL-MLA, har lest en del bra om KM biz. Om jeg får testet dette på en rabattert Plus-billett, så vil jeg gå for dette istedenfor LH alle legs.
Chriscross
17-08-2015, 05:28
Det er vel bare c d z og kanskje Y som gir business på codeshare. Mener det finnes en tråd her inne.
Heisann!
Flyr endel med KM (Air Malta) selv, og med Plusbillett hos SAS booket hele veien får du bookingklasse I hos Air Malta. Dette gir plass i Business-seksjonen. Mat, champagne og blokkert midtsete. Helt greie seter, maten er vel ingen gourmetopplevelse dog.. :)
Kim
Heisann!
Flyr endel med KM (Air Malta) selv, og med Plusbillett hos SAS booket hele veien får du bookingklasse I hos Air Malta. Dette gir plass i Business-seksjonen. Mat, champagne og blokkert midtsete. Helt greie seter, maten er vel ingen gourmetopplevelse dog.. :)
Kim
Takk kimpe, drar nedover i november for Battle of Malta, der er vel kanskje du og?
Man vet aldri hvor haren hopper.. :)
Stor fare for at vi møtes under B.O.M ja!
Anbefaler deg å bo på Hilton eller Westin, nære casino og veldig sentralt midt i smørøyet!
Kim
Man vet aldri hvor haren hopper.. :)
Stor fare for at vi møtes under B.O.M ja!
Anbefaler deg å bo på Hilton eller Westin, nære casino og veldig sentralt midt i smørøyet!
Kim
Hilton er utsolgt.
KM er Air Malta, ikke KLM ;)
Ikke at det gjør saken noe annerledes, dog.
"Kledelig rødming"
Det var da f.... så blingsete man kan bli av og til. KL, KM, KLM. Ble litt surr der, ja.
Ser samtidig at kimpe har bedre erfaringer med KM enn jeg har med KL.
Ha en K kveld :)
Hilton er utsolgt.
Regner med arrangør+sponsorer har kjøpt alle rom. Vant pakke m/hotell for noen uker siden, så rom på Hilton er i boks :)
Stemmer nok det, Hilton booket av div selskaper, oss inkludert:)
Kim
Jeg har booket på Radisson på andre siden av øyen, og er fornøyd med det.
Hei, jeg skal til Hong Kong i oktober og vurderer og reise til via Beijing fra CPH og CX med B773ER ned til HKG og opp via ARN og SAS A330. Da står valget mellom SAS Go eller Pluss, noe som ikke er all verdens til forskjell... Men til spørsmålet, hvilken klasse vil jeg bli plasert i hos CX hvis jeg bestiller SAS Pluss Saver?
Så vidt jeg ser får du E, Y eller S på CX... Vet ikke hva dette er men det er vel kanskje Premium-setene deres?
Dette var iallefall hvis du booker P klasse med SAS, som er en av de laveste Plus-priser.
Edit: Ser ut til at kun W klasse er Premium på disse maskinene, så da får du vanlig Economy.
Heisann!
Flyr endel med KM (Air Malta) selv, og med Plusbillett hos SAS booket hele veien får du bookingklasse I hos Air Malta. Dette gir plass i Business-seksjonen. Mat, champagne og blokkert midtsete. Helt greie seter, maten er vel ingen gourmetopplevelse dog.. :)
Kim
Endte opp med å booke Plus, og fikk bekreftet bookingklasse I begge veier. Er det mulig å velge sete før OLCI? Prøvde via nettsiden deres, men de klarer ikke finne bookingen.
Hei,
jeg booket sas plus fra MLA-OSL med Air Malta via ZRH. Er dette biz hos Air Malta da?
Kommer an på bookingklassen.
Kommer an på bookingklassen.
Mener jeg så I class
Kan se sånn ut, men tør ikke å si det 100%. Får ikke opp noen seteplan.
Kan se sånn ut, men tør ikke å si det 100%. Får ikke opp noen seteplan.
I så fall ikke så alt for gal pris. Betalte 2200 kr en vei. Jeg så at billetten kostet 3700 kr dagen før :) Økonomi(Go) var mye dyrere....
Chriscross
23-04-2016, 20:59
Gi en rapport på hvor du havnet da. Er ikke I klasse bonusklasse?
I SAS er vel X bonus i Go, og I i Pluss mener jeg, men andre selskaper har andre bookingklasser. Husker vi strevde fælt en dag med en passasjer som Altea feilaktig markerte som ID-reisende. Årsaken var at en av videreforbindelsene (annet selskap) hadde samme bokstav for bookingklasse som en av bokstavene SAS benytter for ID og crew... :p
Ut i fra rekkefølgen, vil jeg tro at I er Discounted Business. Jeg kan ikke se bonusklassene i mine displayer, så jeg kan med sikkerhet si at I er en revenue-klasse hos Air Malta.
Gi en rapport på hvor du havnet da. Er ikke I klasse bonusklasse?
Vanligvis på us airways bookinger så var det det, og O var first. Skal bli spennende å prøve et nytt flyselskap :) ( Air Malta)
Kan jeg spørre hva forskjellen på Discounted Business (eller SAS BusinesS Saver) og Business er?
Hilsen novise... :)
Discounted og Saver er rabattert Business (eller Plus). Må oftest kjøpes mnst to uker før avreise og kan ha restriksjoner/penalties for endringer. Men kan være en fin måte å få rimelig Business (eller Plus) til en rimelig penge.
Bare til info er I på Air Malta i Business ja.
Gardin, varm mat, fri Champagne og annen drikke. Og blokkert midtsete...
Kim
Interessant! Dette gjeld meg også. Det var Plus som var billegare på retur då eg booka tur i juni. Har ikkje logges inn på turen før no; ser det står buisness med med Malta og Premium economy med Lufthansa, sete 2A. Fekk ikkje opp setekart for Air Malta-fligthen hos sas.no, då.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Det ble business class :) loungen er fin og luftig med akvarium i midten :D
Ser i appen til SAS at eg har bookingklasse D. Er klassen i appen SAS sin bookingklasse, eller Malta sin?
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
SAS_flyer
07-05-2016, 00:03
Ser i appen til SAS at eg har bookingklasse D. Er klassen i appen SAS sin bookingklasse, eller Malta sin?
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Air Malta sin.
kristian
26-08-2017, 17:37
Hvis man booker en SAS Plus billett som går på Austrian metall, får man Business eller blir man sittende i economy?
hanswest
26-08-2017, 21:43
Jeg har opplevd begge deler. Kommer an på bokstaven på SAS-billetten.
9/10 tilfeller, nei. Men du får 2pcs og Lounge
SudCaravelle
20-02-2018, 15:43
Jeg hadde en SAS Plus flight til Vienna for et par uker siden (og man fikk Business Class).
Det som er litt rart er at jeg ikke fikk poeng og de på SAS Retro sender meg litt robot-aktige mailer som sier at man ikke får poeng på OS flighter?? Dette må jo være galt?
Dette fikk jeg fra Berg Hansen:
Air: SK1471 Oslo - Copenhagen - Calendar
Reference: XXXXX
07. feb 2018, at 15:10 Oslo, Oslo Lufthavn (OSL), Latest check-in time: 14:10
07. feb 2018, at 16:20 Copenhagen, Kastrup (CPH), Terminal: 3
Status: Confirmed - Seat: 05A
Duration: 01:10 - Class: S - Connections: 0
Air: SK9415 Copenhagen - Vienna / OS0304 - Calendar
Reference: XXXXX
07. feb 2018, at 17:40 Copenhagen, Kastrup (CPH), Terminal: 2, Latest check-in time: 16:40
07. feb 2018, at 19:25 Vienna, Vienna Intl (VIE)
Status: Confirmed - Seat: 02A
Duration: 01:45 - Class: S - Connections: 0
Air: SK9414 Vienna - Copenhagen / OS0303 - Calendar
Reference: XXXXXX
09. feb 2018, at 15:10 Vienna, Vienna Intl (VIE), Latest check-in time: 14:10
09. feb 2018, at 16:55 Copenhagen, Kastrup (CPH), Terminal: 2
Status: Confirmed - Seat: 02A
Duration: 01:45 - Class: S - Connections: 0
Air: SK0462 Copenhagen - Oslo - Calendar
Reference: XXXXX
09. feb 2018, at 18:05 Copenhagen, Kastrup (CPH), Terminal: 3, Latest check-in time: 17:05
09. feb 2018, at 19:20 Oslo, Oslo Lufthavn (OSL)
Status: Confirmed - Seat: 02A
Duration: 01:15 - Class: S - Connections: 0
Chriscross
27-02-2018, 22:03
Stemmer det at Z-klasse kjøpt med sk-nummer blir til D klasse om flight er operated av SQ? Og dermed gir 100% opptjeing i EB?
SudCaravelle
16-03-2018, 16:58
Jeg hadde en SAS Plus flight til Vienna for et par uker siden (og man fikk Business Class).
Det som er litt rart er at jeg ikke fikk poeng og de på SAS Retro sender meg litt robot-aktige mailer som sier at man ikke får poeng på OS flighter?? Dette må jo være galt?
Dette fikk jeg fra Berg Hansen:
De på SAS retro er veldig glad i denne fem ukers regelen. Nå kom det svar fra dem at de var "pleased to give me" 600 poeng hver vei for SAS Plus billetter CPH VIE CPH (operert av Austrian) Her skulle jeg hatt 1800 basic poeng ganger to.
Jeg har vel rett her? De svarer utrolig merkelig på alle purremailene mine og jeg mistenker at dette ikke er Skandinavere.
SudCaravelle
20-03-2018, 17:38
De på SAS retro er veldig glad i denne fem ukers regelen. Nå kom det svar fra dem at de var "pleased to give me" 600 poeng hver vei for SAS Plus billetter CPH VIE CPH (operert av Austrian) Her skulle jeg hatt 1800 basic poeng ganger to.
Jeg har vel rett her? De svarer utrolig merkelig på alle purremailene mine og jeg mistenker at dette ikke er Skandinavere.
Jeg fikk etterhvert nå poengene, men bare 600 per leg mot 1800 da CPH-VIE var code share med Austrian. Stemmer dette? Får man ikke poeng for SAS Plus som turen var booket i? Synes 600 er snaut for en SAS Plus billett hvor Austrian putter deg i Business.
Du som er såpass bereist vet vel at det er flyselskapet som opererer flyvningen sine opptjeningsregler i EuroBonus som gjelder - SAS sine poengsatser spiller liten rolle.
Jeg fikk 750 poeng i biz med Lufthansa OSL-FRA, så da virker vel ikke 600 poeng CPH-VIE spesielt galt.
fr. 300 poeng i biz:
C, D, J (200 %)
Z (150 %)
P (100 %)
Chriscross
21-03-2018, 05:01
De på SAS retro er veldig glad i denne fem ukers regelen. Nå kom det svar fra dem at de var "pleased to give me" 600 poeng hver vei for SAS Plus billetter CPH VIE CPH (operert av Austrian) Her skulle jeg hatt 1800 basic poeng ganger to.
Jeg har vel rett her? De svarer utrolig merkelig på alle purremailene mine og jeg mistenker at dette ikke er Skandinavere.
Du ble nok mappet opp til laveste businessklasse ja som er "P". Denne gir 100% av miles flown. Hadde du blitt mappet til "Y", hadde du kanksje fått 150%, men blitt sittende i økonomi.
Du som er såpass bereist vet vel at det er flyselskapet som opererer flyvningen sine opptjeningsregler i EuroBonus som gjelder - SAS sine poengsatser spiller liten rolle.
Jeg fikk 750 poeng i biz med Lufthansa OSL-FRA, så da virker vel ikke 600 poeng CPH-VIE spesielt galt.
fr. 300 poeng i biz:
C, D, J (200 %)
Z (150 %)
P (100 %)
Man kunne jo ønske at flyselskapene koordinerte klassene bedre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
SudCaravelle
21-03-2018, 07:25
Takker. Dette var faktisk nytt for meg - er ikke veldig dreven på SAS eller intra-europeisk men det kommer seg.
kristian
24-06-2018, 12:56
Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...
Fly med oss
24-06-2018, 14:33
Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...
Ingen Plus-klasser gir lenger Business hos noen andre, etter min erfaring. Unntaket er IROP, men også da sjeldent. Men mulig andre har hatt bedre hell?
hanswest
24-06-2018, 15:54
C, D og J har gitt meg business hos Lufthansa og Austrian det siste året.
Husk at Plus i utgangspunktet er økonomi. Plus er en SAS-oppfinnelse og er ikke ‘sync’et’ med andre selskaper.
Reiser man Business på langrutene, vil prisklassene være annerledes, og i noen tilfeller vil du også finne prisklasser som gir business på andre selskaper. Typisk fleksible billetter i prisklassene nevnt over.
Jeg skal booke familieferien til Nice og ender opp med å fly via ZRH. SAS OSL-ZRH og så Swiss videre. Når jeg booker Plus - hvilke klasser gir sete i Swiss Business? Jeg synes prisen er litt for lav til å gi business og prisen i Plus er lavere enn Economy på denne flighten...
Du vet at både SAS og Norwegian flyr direkte sant ?
Du vet at både SAS og Norwegian flyr direkte sant ?Her inne er det jo helt innafor med slikt.
Jeg presterte å fly OSL-BRU-MAD-PHL-ORD-HNL og HNL-SFO-MAD-GVA-OSL for endel år siden, kunne helt klart ha valgt enklere løsninger på den turen..
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
thbergseng
29-06-2018, 12:38
Hei!
Skal bestille en flyvning (SK) fra WAW via CPH til OSL.
Første leg til CPH flys av LOT med SK flightnr. Blir jeg replassert bak gardina på denne flyvningen med Pluss?
Også, vil dette få invirkning på lounge/fasttrack i WAW?
Tor-Håkon
Kommer an på bookingkoden, men mest sannsynlig ja. Plus er per definisjon økonomiklasse.
thbergseng
29-06-2018, 12:56
Takk for svar.
Har booket, å ser jeg verken har fasttrack eller lounge i WAW.
Hvis jeg bestiller en codeshare-flight i klasse D på sas.no, men der LH er operating carrier, er det noen som har erfaring med hvilken bookingklasse jeg mappes til hos LH? Strekningen det gjelder er MUC-LIS.
Chriscross
26-09-2023, 20:21
Hvis jeg bestiller en codeshare-flight i klasse D på sas.no, men der LH er operating carrier, er det noen som har erfaring med hvilken bookingklasse jeg mappes til hos LH? Strekningen det gjelder er MUC-LIS.
Hva ble konklusjonen på denne, ble det business?
Ut i fra seat map ble det biz ja, men det var ingen indikasjon på hvilken klasse den ville bli mappet til i forhold til poengopptjening. Siden dette var en del av et mileage run for å fornye status, tok jeg ikke sjansen på å få den beryktede P, og ombestilte likegodt til rent SK-metall.
Flere spml.
Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?
Flere spml.
Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?
Economy
….
88charlie
13-01-2024, 12:41
Flere spml.
Om jeg bestiller en SAS pluss reise en eller annen plass bort i USA. Og da må han en mellomlanding der borte med påfølgende reise med noe narrowbody innenriks greier typ United eller Alaska 737-900 feks. Hvilke seter får jeg da?
Min erfaring med United booket gjennom SAS, 36B, eventuelt 36E.
Du kan gå inn på United appen, hente opp bookingen din, og betale for et bedre setevalg eller oppgradering til f.eks. Economy Plus (som ikke er noe annet enn anstendig seteavstand).
Er du heldig får du sånn bakhodepute som gjør at du må sitte i bananstilling hele turen.
Takk for svar begge to. Da ble tur til las vegas med mellomlanding og 6 timer i 737-900 relativt lite aktuelt...
Jeg anbefaler sterkt om du skal ha transit i USA å ta den på vestkysten fremfor østkysten når destinasjon er Vegas. Etter noen år med messebesøk der borte og lojalitet til Star, så har jeg konkludert med at min favoritt er transit i SFO. LAX fungerer også fint og da får du kun en knapp times tur til Vegas, da er det ikke så nøye hvor man sitter egentlig.
Fly til Newark og påfølgende 6 timer bak i bussen (og da snakker vi langt bak) er ikke bare en dryg dag men også veldig ukomfortabel siste leg.
88charlie
13-01-2024, 13:28
New York er egentlig uaktuelt for destinasjoner vest for Mississippi. New Orleans/Houston går med et nødskrik, men da er man sabla trøtt innen man kommer seg til hotellet, med mindre man får en tidlig connection.
Hvis det ikke går med LAX/SFO, så kan man vurdere overnatting på ORD, og deretter tidligste morgenfly videre. Man våkner jo 03:00 uansett.
Midtiblinken
13-01-2024, 14:57
Overnatting i ORD? På den tiden det tar deg og få bagasje og komme til det nærmeste hotellet så kunne du nesten vært i Vegas. Og tviler du vil stå i den køen uten TSA Precheck neste dag.
88charlie
13-01-2024, 15:14
Overnatting i ORD? På den tiden det tar deg og få bagasje og komme til det nærmeste hotellet så kunne du nesten vært i Vegas. Og tviler du vil stå i den køen uten TSA Precheck neste dag.
Bagasjen må du uansett hente, og det skjer etter Immigration. Så må du ta toget til domesticterminalen.
Poenget er at man som minimum bør ha to timer til neste fly. CPH-ORD lander 18:05, neste UA flight til Las Vegas går 20:04 og lander 22:15 lokal tid. Ferdig innsjekket på hotellet rundt 23:00 og da er det stort sett bare å køye. Hver sin smak men det er i allefall et alternativ man kan vurdere, spesielt på jobbreiser.
Har man *G så har ofte UA fastrack, men usikker på om de har det på ORD. Skal dit om et par uker så da får vi se.
Takk for svar begge to. Da ble tur til las vegas med mellomlanding og 6 timer i 737-900 relativt lite aktuelt...
Etter å ha reist flere ganger med SAS til USA via ORD eller EWR når man skal til vestkysten, sa jeg stopp.
For noen år siden bestemte jeg meg for å kun fly vestkysten når jeg skal ditt. Jeg var så lei de 4 - 6 timene flyrese i USA.
Jeg har vært flere ganger i Las Vegas (LAS) og noen ganger har jeg reist med fly (bestilt separert billett) og en gang reiste meg med Buss. Buss LAX-LAS var en opplevelse for livet.