View Full Version : Tips til å fornye Club Carlson-Gold?
Hei! Mitt jukseCC-Gold går ut i februar. Har ikke reist nok til å opprettholde Gold.
Mener imidlertid å ha lest på andre forum at man KAN trikse seg til å få utvidet dette et år. Noen som har erfaring med det?
Referer du til juksegull som statusmatch fra eks SAS EBG? I såfall, om du har klart å rekvalifisere deg til EBG så kan du matche på nytt til CC gull.
Juksegull = gratis Platinum fra ClubAccor som ble statusmatchet til CCGold.
Chriscross
18-02-2014, 19:49
Du kan vel fortsatt kjøpe noen hindre Rezidor aksjer?
Glean EBG
18-02-2014, 23:48
Hei! Mitt jukseCC-Gold går ut i februar. Har ikke reist nok til å opprettholde Gold.
Mener imidlertid å ha lest på andre forum at man KAN trikse seg til å få utvidet dette et år. Noen som har erfaring med det?
Om du har EB gold får du CC gold
En liten update:
Jeg skrev en hyggelig mail til kundeservice, la ved bevis på juksehilton-gold, og fikk fornyet CCgold i et år til!
VirreVapp
21-02-2014, 14:42
Om du har EB gold får du CC gold
Automatisk eller må man requeste et gullkort? Ser at min CC synker til sølv snart, men jeg har jo EBG...
Glean EBG
21-02-2014, 14:44
Jeg viste bare kortet ved incheck og de registrerte det.
Er et par år siden så det kan ha enret seg.
S. Holberg
21-02-2014, 16:14
Jeg sendte inn scan av EBG to mnd før jeg gikk fra CCG til CCS. Ordnet seg ila. et par dager.
Etter å ha vært litt "utro" mot Radisson det siste året og testet ut en hel masse andre hoteller , så falt jeg ned på Silver Status.
Gode råd var dyre, og jeg sendte en mail til dem med forespørsel om de har Statusmatch. Og det har de! Måtte sende dokumentasjon på at jeg er EBG eller annen gullkortinnehaver:
"We can offer to match elite status that you have with either of the following programs:
Hilton
Marriott
Hyatt
Starwood
Intercontinental
SAS- Eurobonus
Azimut
Accor
NH Hotels
Melia Hotels
Rotana
Jumeirah International"
Det tok mindre enn 12 timer før statusmatch var på plass!
Finnes det andre som også har Statusmatch på like enkel og genial måte ?
Flight Cancelled
22-02-2014, 14:47
Dette har jeg og vært litt interessert i: hvor mye kan man egentlig få ut av et gullkort hos f.eks. SAS?
jameson82
22-02-2014, 15:29
Det er noen tips her http://www.statusmatcher.com/company/21419
Kjøp av aksjer fungerer også fint :-)
Kjøpte første gang for 2 år siden, no minimum purchase på den tiden. Kjøpte meg opp til 200 aksjer nå og sendte dem mail med screenshot fra nordnet kontoen, kort tid etter var jeg oppe på gull igjen :-)
Flight Cancelled
22-02-2014, 16:09
Kjøp av aksjer fungerer også fint :-)
Kjøpte første gang for 2 år siden, no minimum purchase på den tiden. Kjøpte meg opp til 200 aksjer nå og sendte dem mail med screenshot fra nordnet kontoen, kort tid etter var jeg oppe på gull igjen :-)
Er det noen offisiell side som sier noe om dette? 200 aksjer er vel rundt 9000,- med dagens kurs, er jo forsåvidt "greit nok" å sette pengene inn der en liten stund. Bør jo være mulig å kjøpe, ta skjermbilde, og selge. Bør være minimal endring i verdi hvis du får det til i løpet av en dag.
Dette har jeg og vært litt interessert i: hvor mye kan man egentlig få ut av et gullkort hos f.eks. SAS?
Ved å først status matche til Club carlson, kan du bruke det til å status matche en rekke andre hotellkjeder.
Har selv tidligere statusmatchet til
IHG, Best Western, Accor og Thon member.(har bare brukt thon member) Så ser ikke helt vitsen med å matche i øst og vest.
Det er vist også mulig å få Sixt platinum card også, som kan brukes til å status matche mot Hertz.
Ellers kan man vel få Air Berlin top bonus challange som gir deg gull i måneder og fast track til å beholde det lengre.
Turkish kan vel man også fikse seg, det er gyldig i to år så hvis du vet at du ikke kommer til å fornye EBG så kan vel det være en ide, slik at man har *A senere også.