View Full Version : Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København?
Da ser det ut til at det blir SQ til Phuket. Noen som har erfaring med SQ sitt produkt fra CPH?
Pitch, underholding og service generelt?
Tilbake blir det SQ 306 til London. Hadde lyst på A380, men ble for lang reisetid og min kone deler desverre ikke min interesse for fly. :(
Vel har fra cph den 20. feb og via lhr hjem med 380. Etter utallige turer , sq , af , lh med 380 som er bare topp , vender jeg nå tilbake til dronninga, 777:lol:
Regner med at du flyr i economy. Fløy SQ 351 i oktober 2013. 777'n SQ bruker på ruta er refurbisha 9V-SVx maskiner med nye setetrekk, større PTV, dog får du kun den gamle Krisworld, men AVOD får du. Service er excellent som vanlig, SQ er en av få selskaper som forsatt deler ut meny og varme kluter før drikke og mat. Mye mat på brettene, er du sulten imellom måltidene er det mulighet for sandwich, nudler eller annet snacks. Drikke er ikke noe å si, får mye med SQ. Pitchen er 32", jeg er bare 170 cm høy, så god plass fikk jeg :)
Har flydd SQ fra København både i C og Y.
Jeg regner også med du skal fly økonomi siden du nevner pitch ?
Da synes jeg i så fall SQ er veldig likt alle andre på økonomi.
Økonomi seter synes jeg er samme greia på de fleste selskaper.
Så har noen litt bedre service ombord og litt bedre mat/drikke.
SQ er kanskje en av dem, selv om jeg ikke kan huske turen på økonomi ga meg noe spesiell opplevelse.
Tror veldig mye angående hvor bra man mener en tur har vært avhenger av mannskapet og hvor opplagte de er, samt personligheter.
Jeg har alltid stusset over hvorfor noen mener det er så himla stor forskjell på selskaper i økonomi klasse. Ikke i mine øyne i alle fall :)
Takker for tilbakemeldinger.
Jo det er i økonomi. Skulle gjerne reist i Biz, men det blir dyrt nok for oss 5 i familien å reise i økonomi i Julen. :)
Ellers vil jeg si at det er forskjell på økonomi hos de forskjellige selskaper. Forholdsvis likt hos SAS, Lufthansa og KLM, men Thai har vært den del bedre ut fra mine erfaringer. Spesielt med deres A345 og 34" pitch som jeg fikk gleden av å fly i 2010.
Ellers er klassen N hos SQ. Der det mulig å finne ut hva poeng jeg vil få av denne turen?
SVG-CPH-SIN-HKT, HKT-SIN-LHR-SVG.
Ellers er klassen N hos SQ. Der det mulig å finne ut hva poeng jeg vil få av denne turen?
SVG-CPH-SIN-HKT, HKT-SIN-LHR-SVG.
N hos SQ gir null og nix
vel vel, alternativene med Star Alliance var så pass mye dyrere at det ville blitt dyre bonuspoeng.
Hei HS-TGA!
Går an å sende en mail til Singapore Airlines og høre hvor mye mer dere må betale for en høyere billettklasse så dere kan opptjene poeng. Trenger ikke være så dyrt det, og blir fort en del poeng f.eks til en innenlandstur med hele familen..
Kim
Enhanced
11-02-2014, 16:53
Gjorde en kjapp test nå på ITA Matrix (http://matrix.itasoftware.com/) med noen tilfeldige datoer, og det virker som om prisforskjellen fra N til W (som tydeligvis er den billigste som gir 100% opptjening hos EB) er på ca. 1300 kroner per person. Dette er dog kun for CPH-SIN-HKT, og en dyrere klasse der vil vel ofte påvirke klassen på første segmentet ned til CPH også.
Kan vurdere å kjøpe meg selv opp til en klasse som gir 100% om avkastningen er god og jeg skulle få anledning. Noen som aner hva reiseruten vil gi av poeng ved 100%?
Noen som aner hva reiseruten vil gi av poeng ved 100%?
Opptjening er vel lik distanse i miles med partnere. http://www.gcmap.com/dist?P=CPH-SIN-HKT%2C+HKT-SIN-LHR&DU=mi&DM=&SG=&SU=mph gir 14172 miles for SQ-delen, som vel rundes opp til nærmeste 100(?), dvs. 14200 + 1000+500 for SK-segmentene = 15700 per pers. Nok poeng til ca. 3 segmenter innenriks altså
Opptjening er vel lik distanse i miles med partnere. http://www.gcmap.com/dist?P=CPH-SIN-HKT%2C+HKT-SIN-LHR&DU=mi&DM=&SG=&SU=mph gir 14172 miles for SQ-delen, som vel rundes opp til nærmeste 100(?), dvs. 14200 + 1000+500 for SK-segmentene = 15700 per pers. Nok poeng til ca. 3 segmenter innenriks altså
Opprunding pr. leg - ikke totalt.
Flyr SQ til HKT? Hvis det er Silkair får man ikke EuroBonuspoeng
Nærmer seg tur nå. Lurer på om noen vet om setene har vanlig minijack uttak eller dobbel?
Og, er det egen strømuttak?
Nærmer seg tur nå. Lurer på om noen vet om setene har vanlig minijack uttak eller dobbel?
Og, er det egen strømuttak?
Dobbel minijack og ingen strømuttak i økonomikabinen på 777-200 når jeg fløy fra CPH i november.