View Full Version : Hvordan booke Lufthansa med Eurobonuspoeng
admiralsommelier
07-02-2014, 20:48
God aften,
Er det mulig å booke en eurobonusreise med LH, viss ja, hvordan gjør jeg det? har sittet en time nå på sas.no og google uten og finne ut av det...
Anyone?
Ikke mulig å booke LH award på nettet, du må ringe SAS EuroBonus...
Helikopter
07-02-2014, 20:54
Du ringer sas.
Her er uttakstabell
http://www.sas.no/upload/Eurobonus/Star/star_chart_may08.gif
admiralsommelier
07-02-2014, 20:54
takk for raskt svar :)
Dag Viking
07-02-2014, 21:04
Du ringer sas.
Her er uttakstabell
Det er en gammel tabell, her er gjeldende:
http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
Hei!
Eg har tenkt å prøve å få meg ein Lufthansa First-tur i sommar. Eg satsar på at det dukkar opp muligheiter til ein eller annan destinasjon innanfor to veker før datoen eg har sett meg ut. Men det ser også ut som posisjoneringsflighten til Frankfurt frå Oslo er like vanskelig, for eksempel er det knapt nokon seter ledig den neste veka.
Men på dei datoane eg har tenkt å reise, ser det ut til at det er nokre få ledige seter no.
Derfor håpar eg nokon av de rutinerte award-reisande her inne kan gje meg noko tips om kva de ville gjort i ein slik situasjon?
1. Er det mogleg å bestille ein award OSL-FRA-OSL no, og seinare utvida denne bookinga med First-segment når dei blir åpna?
2. Er det noko moglegheit for å "hekte" på ein kjøpt billett for posisjoneringsflightane på award-billetten, slik at det blir ein gjennomgåande billett?
3. Om eg må avbestille ein award-billett, kva får eg igjen av betalte avgifter? Eg veit ikkje kva som er refunderbare avgifter og ikkje.
Takknemleg for svar!
Chriscross
23-06-2014, 23:09
1. Det var ialfall det.
2. Mulig det er teknisk mulig, men tror ingen vet/gidder fikse det.
3. Bruker du Eurobonus skal du få tilbake alt så lenge poeng ikke har gått ut på dato.
3. Bruker du Eurobonus skal du få tilbake alt så lenge poeng ikke har gått ut på dato.
Alt utenom bestillingsgebyret som man må betale hvis man er EBB.
Takk for svar! Då satsar eg på at det går i boks.
Insomnia4u
05-08-2014, 19:13
Har lyst å fly LH F, men de slipper som regel setene bare dager i forkant. Kan jeg booke TG F FRA-BKK, for så å bytte ut segmentet med LH F hvis det åpner opp?
Dag Viking
05-08-2014, 19:19
Har lyst å fly LH F, men de slipper som regel setene bare dager i forkant. Kan jeg booke TG F FRA-BKK, for så å bytte ut segmentet med LH F hvis det åpner opp?
Ja, EB-billetter kan endres mot et lite gebyr. Om jeg husker riktig så har ikke TG fuel surcharge, mens LH har en solid en. Nå er det vel uansett slutt på F til BKK, den flys med 2-klasse 343.
Hvis du er litt fleksi på avreisedato, ville jeg heller bare booket det som kommer opp et par dager på forhånd, og så tar du destinasjon og hotell på sparket.
peterfox
05-08-2014, 21:10
Ja, EB-billetter kan endres mot et lite gebyr. Om jeg husker riktig så har ikke TG fuel surcharge, mens LH har en solid en. Nå er det vel uansett slutt på F til BKK, den flys med 2-klasse 343.
Hvis du er litt fleksi på avreisedato, ville jeg heller bare booket det som kommer opp et par dager på forhånd, og så tar du destinasjon og hotell på sparket.
LH har relativt sett mye "F" ledig til HKG, dersom man ikke er så veldig avhengig av FRA, men heller benytter MUC som utgangspunkt.
Norfindir
05-08-2014, 21:13
hvor kan man sjekke hva som er ledig hos LH av reward billetter?
peterfox
05-08-2014, 21:20
hvor kan man sjekke hva som er ledig hos LH av reward billetter?
Jeg har brukt KVS tool - beskrevet her på forumet.
O = F klasse (reward)
I = C klasse (reward)
Norfindir
05-08-2014, 21:22
takk :) skal lete litt
Dag Viking
05-08-2014, 21:27
LH har relativt sett mye "F" ledig til HKG, dersom man ikke er så veldig avhengig av FRA, men heller benytter MUC som utgangspunkt.
PVG har mye mer tilgjengelig, 388 og 744 fra FRA pluss 346 fra MUC. God mulighet for god biz til SIN med SQ eller kjip biz til BKK med TG. PEK er også en god mulighet. HKG har de siste årene vært en av de vanskeligste byene i Asia med LH F på bonuspoeng, men ser at det er mulig nå.
Edit: Eksempelvis er det 1 sete ledig FRA-HKG kommende uke og 0 MUC-HKG, 6 seter FRA-PVG og 0 på MUC-PVG.
Insomnia4u
05-08-2014, 22:20
PVG har mye mer tilgjengelig, 388 og 744 fra FRA pluss 346 fra MUC. God mulighet for god biz til SIN med SQ eller kjip biz til BKK med TG. PEK er også en god mulighet. HKG har de siste årene vært en av de vanskeligste byene i Asia med LH F på bonuspoeng, men ser at det er mulig nå.
Takk for gode tips! Trodde ikke SQ slipper C-klasse til *A-partnere på 388/77W? Ser 388 går på PVG-SIN.
Dag Viking
06-08-2014, 06:16
Takk for gode tips! Trodde ikke SQ slipper C-klasse til *A-partnere på 388/77W? Ser 388 går på PVG-SIN.
Det gjør de heller ikke, men ny regional C på 772 er helt fin.
Insomnia4u
06-08-2014, 11:39
Edit: Eksempelvis er det 1 sete ledig FRA-HKG kommende uke og 0 MUC-HKG, 6 seter FRA-PVG og 0 på MUC-PVG.
En kombi av LH F og SQ C hadde vært fint å fått krysset av listen, enig med deg at SQ ny regional C ser fin ut. Men er ikke EB kjip på å godkjenne litt kreativ routing og holder hardt på maks 4 segment? For eksempel:
KRS-OSL SK+
OSL-MUC LH C
MUC-PVG LH F (ev transitstop)
PVG-SIN SQ C
SIN-BKK SQ C(dest.)
---
BKK-FRA/CDG TG F
FRA/CDG-OSL LH C/SK+
Kan jo ev bestille KRS-OSL på separate billetter, men vet ikke om EB vil insistere på PVG direkte med TG gammel C?