PDA

View Full Version : Umulig å kombinere LH og SK over dammen?

Mekum
04-02-2014, 09:36
Hei!

Vi er en liten gjeng som skal reise til USA på sensommeren. Planen er å fly til SFO og hjem fra New York tre uker senere.

Av flybilletter så har jeg et ønske om å fly A380 fra LH bortover og SK hjem, direkte fra EWR til OSL, men dette virker umulig å kombinere... Kan selvsagt fly UA hjem, men er ingen stor fan av 757 og som EBS mister jeg muligheten til å ta med ett ekstra kolli (kan være veldig kjekt etter 3 uker i USA). Noen som vet av noen tjuvtriks for å kombinere LH og SK på denne reisen?

Discus
04-02-2014, 09:39
Hvor er det du ikke greier å booke, eller hva er det du ikke greier å få til?

Har du forsøkt på wideroe.no (http://clk.tradedoubler.com/click?p=50908&a=1879311&g=16861886epi=4)?

Dash
04-02-2014, 09:49
Effective 08DEC13, SK fares to/from USA are no longer applicable for routings via Germany.
Consequently, the SK marketing code on LH operated flights between Germany and USA will be removed.

Passengers already holding a reservation with SK code share flight number on LH operated long haul flight to/from USA will remain unchanged for travel as booked.

Så ingen SAS fares over dammen som innkluderer Lufthansa. Mulig der finnes lufthansa fares som innkluderer SK, men det er vel lite trolig pga JV avtalen mellom Lufthansa Group og UA.

Dash
04-02-2014, 09:51
Hei!

Vi er en liten gjeng som skal reise til USA på sensommeren. Planen er å fly til SFO og hjem fra New York tre uker senere.

Kan selvsagt fly UA hjem, men er ingen stor fan av 757 og som EBS mister jeg muligheten til å ta med ett ekstra kolli (kan være veldig kjekt etter 3 uker i USA). Noen som vet av noen tjuvtriks for å kombinere LH og SK på denne reisen?

Den mister du uansett så lenge SFO-EWR er UA, så er det UA sine regler som gjelder.

Eriksan
04-02-2014, 10:07
Så ingen SAS fares over dammen som innkluderer Lufthansa. Mulig der finnes lufthansa fares som innkluderer SK, men det er vel lite trolig pga JV avtalen mellom Lufthansa Group og UA.

Dette går på combinability i prisregelverket. Tidligere kunne man fritt kombinere SK og LH priser på half round trip basis (les: en vei med SK pris og en vei med LH pris), men det ser ut til at dette har blitt endret, ihvertfall for de fleste fare basis. Se nedenstående eksempel der carrier SK er utelatt.

Carrier LH TLNNNOW NYC to OSL (rules)
OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS.
MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/AC/OS/
LX/SN IN ANY RULE IN TARIFF

Mekum
04-02-2014, 11:05
Takk for gode svar, det forklarer jo hvorfor jeg ikke klarte å finne det. Får vel nøye meg med 757 hjem og evt betale noen sure dollar for et ekstra kolli.