PDA

View Full Version : Sjekke inn på avganger neste dag

blazius
02-05-2006, 22:06
Av og til ankommer jeg OSL med ettermiddags/kveldsfly og skal videre til endelig bestemmelsessted neste morgen. Dersom jeg ikke har gjennomgående billett (typisk ved kombinasjoner DY+SK) har jeg flere ganger prøvd å sjekke inn bagasjen kvelden før for å slippe å dra den frem og tilbake til hotellet. Erfaringen min er at DY alltid sier nei (med henvisning til at innsjekk ikke åpner før 2 timer før avgang), mens SK sitt skrankepersonale av og til sier nei ("innsjekk åpner 22 timer før flyavgang, men tidligst kl 00:00 den dagen du skal reise"), av og til ja.

Finnes det noen regler for dette? Jeg vet at jeg kan benytte bagasjeoppbevaringen, men ofte er det greit å slippe.

dc-8-63
02-05-2006, 22:41
slik jeg husker det har dette med forsikring aa gjoere, og ansvar for det som befinner seg i bagasje sorteringen over natten...og det er et graaomraade pga et delt ansvar mellom flyplass myndighetene og det selskapet du reiser med....rent teknisk er det ingen sperrer, check in systemene til SAS er klare 36 timer foer avreise...det kan vaere andre logistikk hindringer, som f.eks hvor oppbevare/sortere bagasjen naar kommer til sorteringsanlegget som ogsaa kan sperre.....

Superhai
04-05-2006, 03:40
Årsakene er flere, først og fremst fordi man ikke vil ha ansvar for baggasjen så tidlig. Men også er det noe med kapasiteten til å ta unna baggasje når man åpner.