PDA

View Full Version : Søker "gunstig" feriemål for juli


jamesclandestine
03-02-2014, 16:20
Er ute etter 10 dager sammen med Mrs. clandestine. Vi vil gjerne spare litt penger dette året og det er allerede tur til maledivene i mars. Er derfor ute etter noe i europa (hvertfall ikke longhaul), som kan nås med eco via flybytte eller direktet fra oslo <4 timer, (utgangspunktet TOS).
Strand/sommer, kan være et resort uten strand, men da må prisen være topp og tilbud på restaurant stemme. Det er også mulig å bruke AMEX CT, men da burde destinasjonen være dyrt å komme til ellers.

Siden jeg er Hiltons slave som gullmedlem har jeg sett litt på dubrovnik, faro og mallorca. Sistnevnte har et fint resort, men det er langt fra alt og restauranttilbud skal være dårlig. Det samme gjelder vel faro (man er tilknyttet hotelloutlets). DBV Hilton er veldig pricey, og ser ut som ikke å ha utedørsbaseng. BCN og Malta er allerde krysset av listen.
Så lenge er DBV favoritt, men det lønner seg nesten ikke å bruke compagnion ticket, og det eneste hotellet som egentlig er interessant er dyrt.. Må jo regne på maten etc.

Hotell: 5 stjerner, eller virkelig utvalgt 4 stjerne. Pris per natt mellom 100-150 euro per pers. inkl frokost. Noen som har kanskje noe tipps med personlig bra erfaring?

Takk

robertaas
03-02-2014, 16:53
Dubrovnik er et fint reisemål, men det er veldig folksomt i juli-august inne rundt byen. Det er fint der hele september og billigere og hyggeligere da.

Ville bare bodd et par dager inne på fastlandet for å få med gamlebyen og kanskje en dagstur opp til Mostar. Ellers ville jeg bodd ute på en av øyene i området.

Sardinia er også en fin destinasjon og har bedre sandstrender. Det er en Hilton i Olbia som jeg ikke har vært på, men har vært litt rundt ellers på øya. Man kan komme seg rundt med tog eller leiebil fra sør om man flyr til Cagliari.

Ellers har man jo Hilton Varna om du skal ha det litt billigere.

Fry
03-02-2014, 17:04
Skal du til Kroatia bør du går for 5* og ikke 4, for standarden faller ganske mye mellom de to. Grand Villa Argentina utenfor Dubrovnik er bra, men sikkert dyrt i juli. Evt er det vel etganske nytt Radisson hotel i Split.

Mallorca har også en del rå hoteller, da i og omkring Palma By, også gode 4* hoteller.

Alternativene er kanskje Bulgaria og Tyrkia, der 5* hotellene er mange, men neppe særlig gode, med noen svært få unntak. Tyrkia blir vel også brennhett i juli, og er vel ikke noe særlig å trakte etter.

BigWhale
03-02-2014, 17:16
Hvorfor er Malta krysset av listen ? Bor her nede og kan trygt anbefale det som et bra feriemål. I Juli vil det være veldig varmt (30 grader hver dag, minst) og er også en del fine strender her. Pluss, alle snakker engelsk, korte avstander, og lett å komme seg til med fly.

jamesclandestine
03-02-2014, 17:31
Hvorfor er Malta krysset av listen ?.

Har vært der allerede - fint hilton forresten.

Det må ikke være hilton, kan også være non-chain. Har funnet en del lovende hotell på Gran Canaria, men å komme seg dit med fly virker vanskelig. Jeg er ikke interessert i 2 stopp turer med norwegian for 600 euro pp. Dessverre ingen bonusturer tilbake i august :/.

Godt poeng med folkemengden i dbv. Tror det blir kanskje en annen gang.

jamesclandestine
03-02-2014, 18:52
noen som har erfaring med hotell i algarve? de har noen resorts der, men det virker som de fleste ikke klare å takle folkemengden i høysesong...

peterfox
03-02-2014, 20:38
Hvorfor er Malta krysset av listen ? Bor her nede og kan trygt anbefale det som et bra feriemål. I Juli vil det være veldig varmt (30 grader hver dag, minst) og er også en del fine strender her. Pluss, alle snakker engelsk, korte avstander, og lett å komme seg til med fly.

Hvordan er det på Malta i årets påske 11-21 april ?
FOX

robertaas
03-02-2014, 23:02
Hvordan er det på Malta i årets påske 11-21 april ?
FOX
Ifølge statistikken kan du forvente deg 12-18 grader i luften og 16 i sjøen.