View Full Version : UA6695 - tog?
robertaas
01-02-2014, 21:40
"Depart: 08:03 p.m.New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Flight: UA6695
Operated by Amtrak.
Aircraft: NOTE: This is Train Service"
Dene eneste infoen United klarer å gi ut over dette er:
"Check in at the Amtrak Quik-Trak Self-Service Machine for United flight 6695 operated by Amtrak."
1) Hvilken av terminalene må jeg gå til for å finne en jernbanestasjon? Klarer ikke finne noen info hos United om hvor jeg faktisk skal gå.
2) Kan man tjene bonuspoeng på den "flighten"?
3) Jeg reiser classe K den ene veien og klasse L den andre veien. Hva er forskjellen på toget?
Aner intet om togstasjoner , men K er litt billigere bookingklasse etter L...
Ta en titt på UA sin upgrade info på sine MP sider. Der står rekkefølgen... Kun viser hvor billig billett du har... Billigste over dammen er K , billigste Reidarklasse, deretter L..
Så antar du sitter på samme klasse på toget begge veier. Vanlig turistklasse med alle pendlere..;)
The Ticketor
01-02-2014, 21:53
http://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?pagename=am/am2Station/Station_Page&code=EWR
Forresten hvor skal du med denne UA "flighten" ?
Ta airtrain til terminal C . Derfra følger du Amtrak skiltene.
Ta airtrain til terminal C . Derfra følger du Amtrak skiltene.
Nei. Han ta AirTrain fra terminal C (eller B eller hvor han lander) og til Amtrak-stasjonen som ligger en liten Aitrain-tur unna selve terminalene.
robertaas
01-02-2014, 22:34
Takk, skjønner dette blir litt rebusløp. Ser at man har både Newark Liberty Airport Amtrak og Newark Airport Railroad, men kun den siste ser ut som en jernbanestasjon. Likevel oppgir de avgangstid og ingen connections fra den første.
UA6695 går til Philadelphia.
robertaas
01-02-2014, 22:40
Har nesten 6t transit på EWR. Håper det er mulig å ta et tidligere tog om immigration går greit for det er vel dårlig med loungefasiliteter på togstasjonen.
Det er en jernbanestasjon på Newark Airport, har selv tatt toget derfra. Greit skiltet fra terminalen (via Airtrain, som nevnt over). Ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn det er.
6 timer høres ut som en veldig god connection.
Aner ikke hvordan det fungerer når billetten er kjøpt via UA, men egen erfaring med Amtrak er at billetten gjelder for kun den avgangen den er kjøpt for.
Masse info her: http://www.flyertalk.com/forum/united-airlines-mileageplus/374107-united-amtrak-codeshare-faq-including-zfv-philadelphia.html
3) Jeg reiser classe K den ene veien og klasse L den andre veien. Hva er forskjellen på toget?
:headbang
Wow, hadde ikke trodd at amerikanerene hadde et fungerende airrail-tilbud :drunk:
I mange bonusprogram er det vanlig at man bare får poeng som ikke teller mot status når flighten opereres med tog. Hvis du krediterer til SAS er jo spørsmålet om systemene deres ser forskjell på fly og tog, eller om det enkelt og greit blir behandlet som en UA-flight operert av et flyselskap utfor alliansen.
Hvis du krediterer til SAS er jo spørsmålet om systemene deres ser forskjell på fly og tog, eller om det enkelt og greit blir behandlet som en UA-flight operert av et flyselskap utfor alliansen.
SAS behøver ikke se forskjell på tog og fly. Flighten ligger inne i systemene som en codeshare med en annen operating carrier enn UA.
robertaas
01-02-2014, 23:47
Aner ikke hvordan det fungerer når billetten er kjøpt via UA, men egen erfaring med Amtrak er at billetten gjelder for kun den avgangen den er kjøpt for.
Så om jeg betaler 40 US for å komme frem 4 timer tidligere så risikerer jeg at de kanselerer returbilletten min? :lol:
Så om jeg betaler 40 US for å komme frem 4 timer tidligere så risikerer jeg at de kanselerer returbilletten min? :lol:
Billetter kjøpt direkte hos Amtrak kan alltid endres og kanselleres. Hvordan det fungerer når de er kjøpt som UA-codeshare vet jeg ikke. Stod noe om det i Flyertalk-linken litt lenger opp.
Er dette i praksis noe annerledes enn Lufthansa "sine" tog?
Ja.
.....
robertaas
02-02-2014, 00:07
Stod noe om det i Flyertalk-linken litt lenger opp.
Er litt redd for Flyertalk-linker, det tar lett noen dager å komme seg gjennom. :p
Er litt redd for Flyertalk-linker, det tar lett noen dager å komme seg gjennom. :p
Det er en wiki-artikkel på toppen som oppsummerer det viktigste, som du hadde sett hvis du hadde giddet å trykke på linken. Ellers kan det være lurt å lese de siste 2-3 sidene for siste nytt som evt ikke er oppdatert. Flyertalk-tråden hadde du for øvrig lett funnet ved å søke på "United Amtrak codeshare". Du virker like takknemlig som alltid for hjelpen fra forumet.
Som Discus påpeker - man trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn nødvendig. Kjøp billetten, følg skilting, ta fly/tog i riktig rekkefølge, så går det nok bra. Som forumets mest bereiste har jeg vanskelig for å skjønne at dette er noe annet enn trolling fra din side. Det eneste spørsmålet som virker å ha noe for seg er om man tjener poeng på togturen.
robertaas
02-02-2014, 00:29
Flyertalk-tråden hadde du for øvrig lett funnet ved å søke på "United Amtrak codeshare". Jeg søkte både her på forumet og på google etter flere søke-kombinasjoner, men ingen ga noe særlig fornuftig. Grunnen til at jeg spør er egentlig at man rundt New York har en tendens til å bruke samme navn flere steder og om man ikke er lokalkjent er det mulig å dra til feil stasjon.
Spørsmål 3 var ment som en spøk, skjønner at de ikke har flere økonomiklasser på toger, men det er merkelig at de skal ha forskjellig klasse fra United da.
Du virker like takknemlig som alltid for hjelpen fra forumet.Joda, er absolutt takknemlig for hjelp, men det må være lov å gi et litt spøkefullt svar.
Dette er nok ikke det vanskeligste farvannet jeg har navigert i, men andre kunne også ha glede av å få dette belyst.
geirfugl
02-02-2014, 00:30
"Depart: 08:03 p.m.New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Flight: UA6695
Operated by Amtrak.
Aircraft: NOTE: This is Train Service"
Dene eneste infoen United klarer å gi ut over dette er:
"Check in at the Amtrak Quik-Trak Self-Service Machine for United flight 6695 operated by Amtrak."
1) Hvilken av terminalene må jeg gå til for å finne en jernbanestasjon? Klarer ikke finne noen info hos United om hvor jeg faktisk skal gå.
For "Train service" hos United får du 250 "ekstrapoeng",ikke statuspoeng,uansett klasse.
Jernbanestasjonen på EWR er siste stop på "interntoget" (det lille på ei skinne),på EWR,der du normal går over til Penn Station toget stopper på alle terminaler.
Antar du skall til Philadelphia 30th!! og videre til LAS/E.L,- Philly, 30th, er det beste stedet i Amerika for å tjene miles!!!
Toget går minst hvert femte minut og tar max 15 min, til stasjonen.
Insjekk til toget tar 2 minuter.
Du må ned fra "interntoget" til Phillytoget,dette tar ca 5 min,selv når du røyker så mye som meg.
Jeg søkte både her på forumet og på google etter flere søke-kombinasjoner, men ingen ga noe særlig fornuftig. Grunnen til at jeg spør er egentlig at man rundt New York har en tendens til å bruke samme navn flere steder og om man ikke er lokalkjent er det mulig å dra til feil stasjon.
Men når du etterpå skriver at du har 6 timer transit virker det nesten som det er på trass. Sannsynligheten for å ikke finne ut av det på den tiden virker ekstremt lav. I tillegg virker det veldig enkelt å søke seg frem til:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7228887/amtrak.png
Spørsmål 3 var ment som en spøk, skjønner at de ikke har flere økonomiklasser på toger, men det er merkelig at de skal ha forskjellig klasse fra United da.
Er det ikke K ene veien (både fly og tog) og L andre veien (igjen både fly og tog)? Forskjell på serviceklasse og booking-/prisklasse er neppe noe nytt for deg. ;)
robertaas
02-02-2014, 00:44
For "Train service" hos United får du 250 "ekstrapoeng",ikke statuspoeng.Takk, bare på MilagePlus eller også på Eurobonus?
Antar du skall reise fra Phaladelfia 30th street,de er bestandig MEGET BRA,enjoy!!Hadde tenkt å dra rett ut til Atlantic City når jeg kommer dit, men det er muligens ikke så lurt å komme til jernbanestasjonen der etter midnatt.
robertaas
02-02-2014, 00:58
Men når du etterpå skriver at du har 6 timer transit virker det nesten som det er på trass. Sannsynligheten for å ikke finne ut av det på den tiden virker ekstremt lav.United har lagt inn en skikkelig buffer der, men om alt går som normalt vil jeg stå og blomstre i 5 timer på en liten jernbanestasjon. Det er ikke særlig omtimal tidsbruk for en helgetur til USA. Da ville jeg heller booket om til et tidligere tog eller brukt tiden på noe annet. Å gjøre noe annet forutsetter imidlertid at jeg er helt sikker på hvor jeg skal og hvordan det virker.
I tillegg virker det veldig enkelt å søke seg frem til:Vi brukte som sagt forskjellige søkeord.
Jeg skjønner at du er fornærmet og tror jeg ikke setter pris på hjelp. Jeg kan bare beklage at du har oppfattet det slik, min intensjon har aldri vært oå fornærme noen her eller å ikke verdsette hjelp. Jeg ville bare skape en tråd med info og inspirasjon for meg og de som skal ut på lignende reiser.
Peace?
Jeg skjønner at du er fornærmet og tror jeg ikke setter pris på hjelp.
Var ikke fornærmet, men oppgitt over det som til dels virket å være konstruerte problemstillinger, og deretter spørsmål om ting som jeg allerede har tatt meg tid til å finne informasjon om (Flyertalk-tråden som jeg linket til har en veldig grei oversikt over hva som gir lav og høy risiko for kansellering av billetten). Men er glad om jeg tok feil.
United har lagt inn en skikkelig buffer der, men om alt går som normalt vil jeg stå og blomstre i 5 timer på en liten jernbanestasjon. Det er ikke særlig omtimal tidsbruk for en helgetur til USA. Da ville jeg heller booket om til et tidligere tog eller brukt tiden på noe annet. Å gjøre noe annet forutsetter imidlertid at jeg er helt sikker på hvor jeg skal og hvordan det virker.
Hadde booket korteste tillatte alternativ, all den tid det er gjennomgående billetter. Hvis immigration tar tid booker de deg om gratis til neste tog (som neppe er etter 6 timer).
geirfugl
02-02-2014, 01:10
Takk, bare på MilagePlus eller også på Eurobonus?
Hadde tenkt å dra rett ut til Atlantic City når jeg kommer dit, men det er muligens ikke så lurt å komme til jernbanestasjonen der etter midnatt.
Tror det bare er på MP,bor i Tyrkia og har ikke lenger EB. Om det er lurt å rusle runt i Atlantic City etter midnatt kommer vell an på "hvordan formen er",og hvordan du drar dit du skall?? Tror du burde ha bra sjangs til å overleve det!! Angående transitt fra du er ferdig med formalitetene på EWR til toget går er 1-en- time mere en nok,har klart det på 30 min.
geirfugl
02-02-2014, 01:35
Var ikke fornærmet, men oppgitt over det som til dels virket å være konstruerte problemstillinger, og deretter spørsmål om ting som jeg allerede har tatt meg tid til å finne informasjon om (Flyertalk-tråden som jeg linket til har en veldig grei oversikt over hva som gir lav og høy risiko for kansellering av billetten). Men er glad om jeg tok feil.
Hadde booket korteste tillatte alternativ, all den tid det er gjennomgående billetter. Hvis immigration tar tid booker de deg om gratis til neste tog (som neppe er etter 6 timer).
Det er faktisk IKKE så veldig mange tog om dagen fra EWR til de fleste destinasjoner,det kan være MANGE timer til neste,så problemstillingen er IKKE gal.Selv til Philadelphia kan det være opptil tre timer.
Det er faktisk IKKE så veldig mange tog om dagen fra EWR til de fleste destinasjoner,det kan være MANGE timer til neste,så problemstillingen er IKKE gal.Selv til Philadelphia kan det være opptil tre timer.
Ok, fair enough, men hvis det finnes et alternativ etter seks timer og et eller flere tidligere alternativer, så kan man jo uansett bli booket om til alternativet etter 6 timer. Da ser jeg ikke fordelen med å booke det i utgangspunktet.
geirfugl
02-02-2014, 01:47
United har lagt inn en skikkelig buffer der, men om alt går som normalt vil jeg stå og blomstre i 5 timer på en liten jernbanestasjon. Det er ikke særlig omtimal tidsbruk for en helgetur til USA. Da ville jeg heller booket om til et tidligere tog eller brukt tiden på noe annet. Å gjøre noe annet forutsetter imidlertid at jeg er helt sikker på hvor jeg skal og hvordan det virker.
Vi brukte som sagt forskjellige søkeord.
Jeg skjønner at du er fornærmet og tror jeg ikke setter pris på hjelp. Jeg kan bare beklage at du har oppfattet det slik, min intensjon har aldri vært oå fornærme noen her eller å ikke verdsette hjelp. Jeg ville bare skape en tråd med info og inspirasjon for meg og de som skal ut på lignende reiser.
Peace?
Hvis du har 5 timer på stasjonen på EWR,og som jeg forstår det, 6 timer fra EWR til toget, har du tid ti å dra til Penn Station,det tar ca 25-30 (fra EWR) min,evnt til Newark,som tar 15 min, fra EWR,Newark((City) er et interesant sted,hvor man kan opleve "Sopranos kultur/Gangland på nært hold" Også har de lavest"sales tax" i USA,ca 3 %,hvis du ønsker å shoppe!!!
Hvis du ikke er kjent på PENN,bør du imidlertid legge inn en liten buffer,det er et forferdelig sted å finne fram på!
Og,foresten, biletten er billig!!
Superhai
02-02-2014, 02:07
Også har de lavest"sales tax" i USA,ca 3 %,hvis du ønsker å shoppe!!!
3,5%... men rett sør for Philadelphia ligger Delaware som har 0% sales tax, om det er hva man er ute etter.
geirfugl
02-02-2014, 02:21
Ok, fair enough, men hvis det finnes et alternativ etter seks timer og et eller flere tidligere alternativer, så kan man jo uansett bli booket om til alternativet etter 6 timer. Da ser jeg ikke fordelen med å booke det i utgangspunktet.
Joda,det er klart,hvis det finnes realistiske tidligere OG senere alternativer,saken er vell mere at R.Å ikke er så veldig kjent på EWR og tror at det tar "timesvis" fra EWR til EWR "Train",og det tar det faktisk ikke,det tar en halvtime,"all inclusive" Synes IKKE det er så rart,jeg har vært på hundrevis av flyplasser,men det er tusenhvis hvor jeg IKKE har vært,og en del jeg ikke husker noe om!!!
geirfugl
02-02-2014, 03:03
3,5%... men rett sør for Philadelphia ligger Delaware som har 0% sales tax, om det er hva man er ute etter.
Sorry,glemte Delaware,men for de av os som stort sett forholder oss til N.Y er det en bra utteling for en 15 min togtur!! Og i forhold til transittid er det ikke dumt,mange drar til N.Y for å shoppe!! Rett sør for Philly er IKKE 15 min fra EWR!!! For øvrig er jeg IKKE expert på amerikanske "sales tax",i motsetning til deg,synes imidlertid det kan være en liten faktor i den stooore samenhengen,hvis bryderiet ikke blir for stort!!!
Jeg gjenntar meg selv...
Ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn det er.
Når man bytter fra fly til fly så får de fleste det til, når man da skal bytte fra fly til "fly operated by amtrak" på en flyplass så blir det panikk :rolleyes: Husk at dette funker for 1000-vis av andre "dumme" mennesker, så det blir ikke mer komplisert enn man selv greier å surre det til.
For "Train service" hos United får du 250 "ekstrapoeng",ikke statuspoeng,uansett klasse.
Eller 325 om man reiser i C eller F:
https://www.united.com/CMS/en-US/Marketing/CustComm/Promotions/Pages/Amtrak.aspx
Takk, bare på MilagePlus eller også på Eurobonus?
Ja, dette er en United-flight operated by Amtrak, dvs. codeshare med noen som ikke gir SAS-poeng, som alle andre code-shares og nevnt lenger opp.
Flighten ligger inne i systemene som en codeshare med en annen operating carrier enn UA.
Det er ikke alle tog som har flightnummer, så da kan det være vanskelig å booke noe annet. Men trådstarter har jo evt. tid til å snakke med de på stasjonen og høre om det er mulig å komme med tidligere tog. Om det går et tidligere tog finner man lett ut på *drummroll* internett.
Superhai
02-02-2014, 09:46
Sorry,glemte Delaware,men for de av os som stort sett forholder oss til N.Y er det en bra utteling for en 15 min togtur!! !
Det er jeg enig i, men trådstarter skal jo via Philly så derfor jeg påpekte dette. Hvor mye det utgjør avhenger jo helt av hvor mye man skal shoppe, og det er neppe bryderiet verdt før man skal shoppe til et firesiffert beløp.