View Full Version : Hjelp! Savnet bagasje med SAS
Star Flyer
28-01-2014, 00:09
Fløy LHR-CPH-BGO i kveld, og bagasjen kom ikke frem.
Servicen fra personalet på Flesland var veldig dårlig, og sa at de visste ingenting. "Den er bare borte. Vi vet ikke hvor den er". Dette var lite betryggende.
For dere som jobber i bransjen: Er dette et dårlig tegn?
Har noen erfaringer med savnet bagasje hos SK? Det haster veldig å få den tilbake. Hva kan jeg forvente meg? Når tror dere den kan komme?
Håper på hjelp!
Har du tag'en og rapportert den savnet kan du følge status på WorldTracer.
Se SAS sine sider her: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ved-ankomst/Bagasjesporing/
På korte flighter umiddelbart etter landing er det min erfaring at bakkepersonalet har lite info å gi - annet enn at den er borte. Man melder den savnet, følger med på nett og så dukker den opp på slutt. På IC vet de ofte hvor den er før du selv har landet, og noen ganger blir man ropt opp og bedt om å ta kontakt for mer informasjon.
Star Flyer
28-01-2014, 06:57
På korte flighter umiddelbart etter landing er det min erfaring at bakkepersonalet har lite info å gi - annet enn at den er borte. Man melder den savnet, følger med på nett og så dukker den opp på slutt. På IC vet de ofte hvor den er før du selv har landet, og noen ganger blir man ropt opp og bedt om å ta kontakt for mer informasjon.
Takk for hjelpen dere.
Har sporet den, men status er "Not found, we Are searching. Try again later."
Er ikke dette VELDIG rart? Landet 19:55 på CPH, og 12 timer senere er den fortsatt ikke funnet? Betyr det at den kan ligge igjen på Heathrow eller?
Har sporet den, men status er "Not found, we Are searching. Try again later."
Er ikke dette VELDIG rart?
Nei, det er den mest vanlige meldingene å få.
Mest sannsynlig ligger den i en stor haug sammen med annen tapt bagasje på LHR eller CPH, og den dukker opp når de får jobbet seg gjennom haugen.
Ligge igjen på LHR, sendt med feil fly etc. Mange muligheter. Det er få som jobber overtid gjennom natten for å lete etter en eller flere kofferter som er savnet, så ingen overraskelse at det ikke har vært utvikling i saken. Antar noe skjer utover ettermiddagen idag.
Heisann!
SAS er generelt veldig flinke til å finne å frem mistet/gjenglemt bagasje, Har skjedd meg et tosifret antall ganger bare det siste året, men har alltid dukket opp!
Sørg for å ha en god reiseforsikring, så får du kjøpt det som trengs av klær, sko, toalettsaker etc. uansett.
Kim
Star Flyer
28-01-2014, 09:10
Takk for at dere vet så mye!
Da håper jeg den blir funnet snart.
Men hva skal til for at den skal bli "funnet" på World Tracer?
Eller kan de bare sende den avgårde til BGO uten å registrere den der?
WorldTracer er jo afhængig af den person som lokaliserer bagagen også opdater i systemet at de har et stk bagage med et givent tag nummer...
I din tilfælde vil jeg tror at
1) flyet fra LHR har været forsinket og derfor har bagagen ikke nået med, iden den jo skal igennem bagage sorteringen
2) bagagen er kommet sent ind..
Så bagagen kommer nok op til BGO så hurtigt det lader sige gøre
Hilsen Ole
Du kan jo sende mig en PM med tagnr og eller AHL så skal jeg checke på sorterings systemet i CPH
hilsen Ole
Star Flyer
28-01-2014, 09:49
Du kan jo sende mig en PM med tagnr og eller AHL så skal jeg checke på sorterings systemet i CPH
hilsen Ole
Har sendt deg PM nå. Tusen takk!
Har mistet bagasjen noen ganger og den kommer på døren etterhvert. Sjelden et problem :) Men jeg har også vært uheldig etter ankomst med charter til OSL midt på natten som SGS/SAS handlet. Den ene kofferten kom aldri på båndet og de var svært overrasket i skranken at det manglet bagasje på en chartermaskin, for det skjedde så og si aldri. Stuerne hadde også gått hjem da de forsøkte å få tak i dem. Jeg ringte selv i 4 dager til forskjellige tlfnumre før jeg fikk tak i en eller annen sjef som egenhendig gikk ned i kjelleren på OSL....og der stod kofferten som faktisk hadde vært med samme fly som jeg ankom med! 1 time senere hadde jeg den på døren, og jeg fikk en stor beklagelse både av han som fant kofferten og av en annen som ringte meg opp igjen senere. De skjønte ikke at noe slikt var mulig :)
Fløy LHR-CPH-BGO i kveld, og bagasjen kom ikke frem.
Servicen fra personalet på Flesland var veldig dårlig, og sa at de visste ingenting. "Den er bare borte. Vi vet ikke hvor den er". Dette var lite betryggende.
For dere som jobber i bransjen: Er dette et dårlig tegn?
Har noen erfaringer med savnet bagasje hos SK? Det haster veldig å få den tilbake. Hva kan jeg forvente meg? Når tror dere den kan komme?
Håper på hjelp!
Bare sånn for litt trøst, SK regner at ca 99% av bags kommer til sin eier. Så dårlig tegn? Nei. Den kommer nok
Star Flyer
28-01-2014, 21:31
Bare sånn for litt trøst, SK regner at ca 99% av bags kommer til sin eier. Så dårlig tegn? Nei. Den kommer nok
Bagasjen kom frem, det banket på døren ca klokken 16 i ettermiddag!
Tusen takk til alle dere, spesielt til Ole - det er i slike situasjoner man er glade for at Flyprat finnes :)
Ha en riktig god kveld!