View Full Version : Hvordan er Turkish Airlines på longhaul?
Titter litt på hjemreise fra USA til sommern nå, må fly enveis og de som kommer best ut prismessig akkurat nå er TK NYC-IST-OSL med gode tider og pris på 3300,-
Vil jo selvfølgelig fly så komfortabelt som mulig, men prisene i C / F er litt for høye til sommern av det jeg har funnet. Sparer mine EB-poeng til en T/R USA i F til høsten.
Spørsmålet er jo nettopp så enkelt som, kan jeg overleve TK over dammen i økonomi? ;) Er det noen her som har testet de?
Et alternativ jeg har er å fly SQ til FRA, de har økonomi til rundt 3500,- så må jeg ha en seperat billett hjem derfra.
Det finns väl en del trip reports skrivna om TK både på kort och långt?
Jeg har flydd TK på økonomi masse på Langdistanse gjennom årene.
Det er førstevalget vårt på økonomi.
De har nye fly, bra underholdning og samme seter som alle de andre.
Men i tillegg har de bedre mat og drikke på økonomi enn alt annet vi har flydd med. De deler for eksempel ut en meny på økonomiklasse. Vet ikke om så mange andre som gjør det. Rause på drikkevarer og bra utvalg.
Og like bra/dårlig service som alle de andre som stort sett avhenger av mannskapet.
Men i mine øyne ligger TK et hestehode foran de fleste andre på Økonomi.
Veldig bra baade foran og bak gardinen. God underholding, veldig god mat. Ellers ikke saa forskjellig fra andre. Kan trygt velges.
Blir ikke det en veldig omvei?
Ellers er jo også SQ som du lister opp et bra alternativ i economy
Jeg glemte aa lese hele mailen din, det blir jo en saftig omvei via IST, men du kan jo ta et lengre stopp i IST om mulig, flott by.
Omvei, og omvei.. pyttpytt, hele den fridagen ryker uansett. :p
Har fløyet de både på økonomi og business, og begge deler er veldig bra.
Sammenlignet med andre alternativer til/fra USA (som LH, UA, FI, BA etc) er Turkish mye bedre, men på en i utgangspunktet kort tur fra new York til Norge, blir det fort en ganske lang omvei.
Ville t.o.m heller vurdert DU bare på NYC-OSL gitt at de går på tid. Med en flytid på drøyt 7 timer timer direkte til Oslo, er du fremme dobbelt så raskt som med Turkish, for total reisetid er på ca 16 timer.
Et godt spark i ballene til alle de som hevder at 'ingen' vil reise omveier eller feil vei for å komme frem ... :lol:
Kan hvertfall anbefale plan B. SQ i Y på 380 er en av de bedre Y'ene jeg har flydd over dammen. Faktisk den beste.
DCHalvorsen
22-01-2014, 17:06
Et godt spark i ballene til alle de som hevder at 'ingen' vil reise omveier eller feil vei for å komme frem ... :lol:
Kanskje omveiklientellet er litt bedre representert på dette forumet enn i samfunnet ellers? :lol:
Mulig - men jeg ser lignende bookinger hver eneste dag .. ;)
Uff.., ok da. Finner jeg brukbare billetter FRA-OSL blir det SQ`s alternativ, hvis ikke får jeg teste TK`s lounge på IST :p
Takk for svarene gutta!
TK er veldig bra, spesielt maten er vesentlig bedre enn alle andre selskap jeg har flydd med i økonomi. På et søk med tilfeldige datoer i sommer er Icelandair billigst, til 2800,-. Gørrkjedelig, men billig og effektivt via KEF.
Har du vurdert LifeMiles? De har kampanje ca hver 3. måned, og neste kommer trolig i mars/april. SQ A380 C er tilgjengelig der, og da får du gjennomgående billett. :) Enveis C USA-Europa koster 55 000 miles, eller rundt 5000 kr + skatter med miles på tilbud. Jeg hadde heller valgt SQ C for 5000 enn TK/SQ/FI Y for 3-4000. ;)
ENGM 911
23-01-2014, 04:12
TK longhaul på økonomi = plankekjøring. Dvs du får rimelig mye for tre laken. Anbefales hvis du er et matvrak, anbefales hvis du er økonomisk.
Kommer nok til å gå for TK, også for å teste de.
Sjekka ut Lifemiles igår men uten tilbud der går jeg heller for noe jeg kan tjene litt poeng på + at jeg håper å få nok EB poeng til høsten slik at jeg kan få fløyet litt F hos Lufthansa. ;)
Sitter nå på TK15 IST-GRU-EZE, ca 17-18 timer totalt.
Comfort class er helt fantastisk, synd at det er på vei ut hos TK. Ligner veldig mye på mange andre selskapers businessklasse og passer perfekt på dagflighter siden mangelen på recline er et lite aber i de ellers veldig komfortable setene. Kombinert med gratis transitthotell i IST, så blir dette et veldig godt alternativ for å reise til Brasil og Argentina for de som har god tid. Ankomst om kvelden er også gunstig mtp jetlag.
Tok opp igjen den gamle tråden for å nevne at WiFi om bord nå koster penger, jeg trodde det skulle være gratis slik jeg hadde lest på forhånd. Prisen er 10 USD for én time, 15 USD for 24 timer. Fordelen er at mange færre benytter seg av nettet, og det er faktisk raskt nok til å streame NRK nett-tv direkte.