PDA

View Full Version : Beste reisemål med spottervennelige myndigheter?


L1011-385
21-01-2014, 21:51
Hei...
Foreldrene mine vant ikkje budrunden på ett hus, så da blir det en veldig HÆRLIG ferie i sommer, lurte på om dere hadde noen gode reisemål med spotter vennelige flyplass myndigheter?
Eg vurderar SXM (St. Maarten), JFK (John F. Kennedy), og mange andre på andre sida av jordkloden (min største drøm er da SXM som ikkje foreldrene mine er så begeistra for fordi flyane kommer rett over hodet og det ikkje er noen kjente butikker der :-P) Men med litt mas går det nok.
Kanskje noen andre plasser der det er mye kult men også som er en storby i tillegg? Eg ser jo den kan bli litt kjedelig for foreldrene mine å sjå meg ta bilde av fly 24/7 i ferien... Men det er jo ein opplevelse for livet for meg.
Kanskje noen plasser der man kan bruke 24-70mm, 70-200mm zoom og filme med video kamera?
Noen som har bra reise byråer med turer til disse landene? Akkurat i dette tilfellet vil eg unngå NAX/DY på lang distanse.

:fly Stian :drink

jameson82
21-01-2014, 22:03
Hei...
Foreldrene mine vant ikkje budrunden på ett hus, så da blir det en veldig HÆRLIG ferie i sommer, lurte på om dere hadde noen gode reisemål med spotter vennelige flyplass myndigheter?
Eg vurderar SXM (St. Maarten), JFK (John F. Kennedy), og mange andre på andre sida av jordkloden (min største drøm er da SXM som ikkje foreldrene mine er så begeistra for fordi flyane kommer rett over hodet og det ikkje er noen kjente butikker der :-P) Men med litt mas går det nok.
Kanskje noen andre plasser der det er mye kult men også som er en storby i tillegg? Eg ser jo den kan bli litt kjedelig for foreldrene mine å sjå meg ta bilde av fly 24/7 i ferien... Men det er jo ein opplevelse for livet for meg.
Kanskje noen plasser der man kan bruke 24-70mm, 70-200mm zoom og filme med video kamera?
Noen som har bra reise byråer med turer til disse landene? Akkurat i dette tilfellet vil eg unngå NAX/DY på lang distanse.

:fly Stian :drink

LAX er jo en veldig populær flyplass med topp forhold for spotting.

LN-MOW
21-01-2014, 22:11
Seattle - mange flyseverdigheter, samt gode spotterforhold både på Everett, Boeing Field, Renton og SeaTac.

Og blir du lei av landfly, er Lake Union full av sjøfly ...

Søk Seattle på tripreports og bildeforumet ..

Fellowplane
22-01-2014, 05:27
Holder også en knapp på Seattle og Boeing Field. Ufattelig mye rart som landet og tok av der i løpet av et par timer. Hyggelig café med flott utsikt til rullebanen og mange flyinteresserte folk.

BårdK
22-01-2014, 16:52
San Diego er at godt alternativ. Byr også på en hyggelig by med godt klima året rundt.

SASDC8
22-01-2014, 20:42
Hva med å kombinere JFK/EWR med SXM. Det er bare 4 timer fra EWR-SXM. Har en uke i NYC i mars/april, og tar vi oss en tredagers på SXM for å slappe og slikke sol (min bedre halvdel) og se på fly (meg) :)

Discus
22-01-2014, 21:56
Når man snakker om spottervennlig og ser på Europa:

Zürich har både takterrasse og fotograferingshull i gjerdet (med pils og pølser)
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=400428&postcount=4

I tillegg har Munchen sin spotterpyramide
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=400433&postcount=5

Men kanskje ikke det ideelle på en familieferie.

L1011-385
23-01-2014, 15:39
Ja... Mye gode tips her :-) Nå er det bare å gå å spør om me kan bestilla biletter...
Det verste med noen flyplasser er at security ikke liker deg å formaterer minnekortet, sånn er surt, neo nsom vet om flyplasser der de er imot oss spottere (I USA)? Bare sånn eg ikkje gån med skjegget i postkassen..

LN-MOW
23-01-2014, 16:33
Så lenge du holder deg unna privat eiendom og lystrer eventuelle instrukser fra politiet, får du ingen problemer. Privat security får du ikke problemer med så lenge du er der du har lov til å være.

Enkelte plasser er det en del spotteraktivitet, så holder du deg sammen med de lokale, eller spør dem om hvor du kan gå, går det greit.

En god del spottertips her:
http://www.spotterswiki.com/index.php/Main_Page