PDA

View Full Version : Noen som vet ??

SQ 777
01-05-2006, 13:01
Hei

Jeg har ganske nylig tatt ut bill. hos både SK og KL og benyttet denied boarding vouchere UTEN å betale res. honorar.

Ringte nettopp SK igjen for å bruke noen til, og damen insisterte på at jeg måtte betale fullt Europa-honorar på kr. 200, uansett hva jeg sa om hva som ble gjort bare noen uker tidligere også hos SK.

Hva er rett ?? Takk på forhånd.

SQ 777
01-05-2006, 20:05
SKrekk gru... Problem solved. Første damen hos SK var så påståelig og vemmelig å ha med å gjøre, at jeg droppet bookingen. Jeg er alltid høflig og grei med ble feid av banen.

Ventet 7 timer til neste skift og ringte igjen.

Fikk en meget hyggelig dame i KRS som sa, alt OK, SELVFØLGELIG inget gebyr på booking med vouchers ( sparte 200 krx2 ). Henter billetter på OSL ( bor selv i Lillestrøm ).

Skrekkelig dårlig reklame for SK igjen, første damen selvfølgelig.

wf145
01-05-2006, 20:11
Og kven hadde då rett - etter boka? ho som sa nei, eller ho som sa ja?

SQ 777
01-05-2006, 20:31
Ja-damen, for dette er ikke første gang jeg har gjort dette. Mange gangër.

Datassystemene ville sikkert stoppe siste dama dersom det var feil. Hun måtte ha vouchernummerene før bestillingen ble fullført, som alle andre ganger hos KL,SK, UA og andre ber om.

De som kan jobben sin, uansett selskap nøler ikke med å si: "Selvfølgelig ikke gebyr ! " Logisk også. Du får en premie for å hjelpe andre, og det er ikke logisk at flyselskapet tar premien tilbake i gebyr.

Problemet med førstedama var at hun var ikke interessert å prøve å finne ut, sjekke med andre ev. prøve å booke.

LCH78
01-05-2006, 20:57
så den første damen kan ikke jobben sin? selvom hun kanskje hadde hatt rett?

SQ 777
01-05-2006, 21:35
Huff, hva med den siste MANNEN som jeg hadde for noen uker siden ( med de samme SK-voucherene jeg brukte i dag, jeg bare har delt de opp på flere turer, hver er verd EUR 75 ), og også sa SELVFØLGELIG uten gebyr, og en annen dame hos SK som ga oss gratis tur til Beijing med vouchere uten gebyr, flere damer hos KL ( selvfølgelig annet selskap, KANSKJE annen policy ), UA. etc.

De som forsvarer førstedamen må snart finne en regel i SK-regelverket som sier at førstedamen har rett her i Forumet. Gleder meg til å se den. Det var DET jeg var på jakt etter da jeg startet tråden.

Men at de ber om vouchernummer betyr SELVFØLGELIG at dette overstyrer gebyrer i systemet.

( Joda, mange undrer på hvorfor jeg har så frøktelig mye vouchere: Enkelt, hver gang de ber om frivillige ved overbooking melder vi oss uten å stille spørsmål til gebyrer, hva vi får igjen for det. De fleste ved gate'n glaner dumt ut i lufta og "forstår ikke bæra". Siste KL-voucher var fra MSP, ble forsinket med 3 timer, men fikk gratis tur til KUL uten KL-reservasjonsgebyr- KL-MANNEN, sa SELVFØLGELIG uten gebyr !! )

PS: VI HAR NOEN USA-GUTTER PÅ FORUMET. HVORDAN ER DET I USA ??

Superhai
04-05-2006, 03:36
Det står ikke no sted som jeg ser at det er unntatt service fee hvis man bruker DBC vouchers. Men det er uansett noe som legges inn manuelt og vil ikke få noe warning i alle tilfeller.

Har de andre trukket service feen fra voucheren da?

SQ 777
04-05-2006, 08:25
Vel på bill, kontoret på OSL, hvor jeg hentet bill. trakk de ikke gebyr. Forsto at det ikke skulle være der heller. Og dette er 2. gang på 2 mnd.