View Full Version : Booking med termindato før reisedato
Hei! Ny problemstilling for min del i alle fall...
Må navn på spedbarn være oppgitt riktig? Holder det med navnet "Ubestemt" + Etternavn MR ? :-)
Hva med F.dato? Kan det settes til et par måneder før termindato når systemet ikke tillater f dato før dagens dato?
:-)
Kall ungen 'Baby'og bruk bestillingsdatoen som fødselsdato. Så retter man det senere.
Det er ikke alltid navn kan korrigeres etterpå, i verste fall må du kjøpe en ny billett... Bare til info.
Hvilket flyselskap er det?
Det er ikke alltid navn kan korrigeres etterpå, i verste fall må du kjøpe en ny billett... Bare til info.
Har vært borti denne situasjonen flere ganger (for andre), men aldri hørt at folk må bestille nye billetter. T.o.m Ryanair gjør denne endringen gratis.
Ryanair ja... De sitter jo i et eget system, og ikke i Amadeus...
Prøv å book en billett med tre ulike flyselskaper inkludert en codeshare, så går det ikke... Eksempel osl-ams-atl, der siste strekk er med Delta... Da kan ingenting korrigeres.
Mange flyselskaper tillater korreksjon mot et tillegg, mens andre ikke tillater noen form for endring av navn, ikke engang en bokstav.
Det er snakk om SAS på denne reisen, innenriks.
Alternativt så får vi gi fornavnet "UM", så får vi kanskje hjelp fra selskapet til å reise med flere små samtidig etter hvert :lol:
Bare gjør det jeg skrev over. Det er normal praksis på SAS/WF. Bruk linken oppe i hjørnet. ;)
Er i samme situasjon, og etter en kort samtale med 05400 så fikk jeg beskjed om å legge inn en eller annen random dato, og så ringe for å endre den når jr. blir født. Null problem ifølge kundeservice. Jeg booket forøvrig Plus-billetter, men skjønte at det lot seg fikse på Go også.
The Ticketor
22-01-2014, 19:03
Infants kan man også legge til i ettertid siden dem ikke skal ha eget sete. Men det er litt mer kronglete, så det er nok greit å ikke bruke den metoden. Men det er mulig!
Er i samme situasjon, og etter en kort samtale med 05400 så fikk jeg beskjed om å legge inn en eller annen random dato, og så ringe for å endre den når jr. blir født. Null problem ifølge kundeservice. Jeg booket forøvrig Plus-billetter, men skjønte at det lot seg fikse på Go også.
Antar dette gikk smertefritt?