PDA

View Full Version : Norwegian slutter med "Norwegian baggen"


kekker
14-01-2014, 17:10
Undertegnede er vel en av de som har utnyttet det systemet etter beste evne!

Nå er det altså slutt, og fjor måtte jeg innom fb sidene til DY for å få betalingsinformasjon til et nytt år med fri koffert. Mener jeg betalte 300 kroner for fri koffert i 2013. Med omkring 30 DY flyvninger i 2013 var dette en god deal for meg og min bedrift!

Antar at flere som meg utnyttet dette grovt! Så det kom ikke som noen stor overraskelse at det ble slutt på denne ordningen..

Verden går uansett videre og kofferten er snart utslitt...

Bergern
14-01-2014, 21:10
Undertegnede er vel en av de som har utnyttet det systemet etter beste evne!

Nå er det altså slutt, og fjor måtte jeg innom fb sidene til DY for å få betalingsinformasjon til et nytt år med fri koffert. Mener jeg betalte 300 kroner for fri koffert i 2013. Med omkring 30 DY flyvninger i 2013 var dette en god deal for meg og min bedrift!

Antar at flere som meg utnyttet dette grovt! Så det kom ikke som noen stor overraskelse at det ble slutt på denne ordningen..

Verden går uansett videre og kofferten er snart utslitt...

Vet ikke om det er generelt hos reisebyråene, men DY-booking gjennom VIA gir en bag inkludert.

jameson82
14-01-2014, 21:21
Vet ikke om det er generelt hos reisebyråene, men DY-booking gjennom VIA gir en bag inkludert.

Samme på Travellink

Glean EBG
14-01-2014, 23:14
Vet ikke om det er generelt hos reisebyråene, men DY-booking gjennom VIA gir en bag inkludert.

Er det da samme pris som på Norwegian.no?

Trety
14-01-2014, 23:14
Såvidt jeg vet så betaler man en "reisebyråpris", som inkluderer blant annet bagasje. Mener å huske denne avgiften var på 75 kroner for noen år siden da jeg brukte Berg-Hansen på jobb, aner ikke hva den er nå.

TriStar
14-01-2014, 23:39
Vi bruker selvbooking via en reiseportal hos Via Egencia som det vel heter nå. Om jeg ikke husker feil er prisene de samme som på nettsidene til DY, men man får 1 bagasje og setereservasjon inkl i prisen. Tror byrået tar en 50-lapp for bookingen.

Ph34r
15-01-2014, 09:05
Syns Norwegian burde holdt denne bagen gratis også videre! På en annen side skjønner jeg at de taper en del penger på det. Vet ikke hvor mange som bruker den, men ser ikke flust av den.. Morsomt å se hvor lenge bag'ene hadde holdt seg i omløp :-D

tdb
15-01-2014, 09:12
Syns Norwegian burde holdt denne bagen gratis også videre! På en annen side skjønner jeg at de taper en del penger på det. Vet ikke hvor mange som bruker den, men ser ikke flust av den.. Morsomt å se hvor lenge bag'ene hadde holdt seg i omløp :-D

Det har aldri vært et krav om å bruke HH bagen. Den var kun et "symbol" på at du hadde kjøpt bagasje.

flappflapp
17-01-2014, 10:25
Vet ikke om det er generelt hos reisebyråene, men DY-booking gjennom VIA gir en bag inkludert.

Samme på Travellink

Er det da samme pris som på Norwegian.no?

Såvidt jeg vet så betaler man en "reisebyråpris", som inkluderer blant annet bagasje. Mener å huske denne avgiften var på 75 kroner for noen år siden da jeg brukte Berg-Hansen på jobb, aner ikke hva den er nå.

Vi bruker selvbooking via en reiseportal hos Via Egencia som det vel heter nå. Om jeg ikke husker feil er prisene de samme som på nettsidene til DY, men man får 1 bagasje og setereservasjon inkl i prisen. Tror byrået tar en 50-lapp for bookingen.

Kunden jeg jobber for har VIA Egencia som reisebyrå og "eksklusiv" avtale med DY (eksklusiviteten gjelder dog kun fullflexbilletter). Booket et segment på lavpris på denne avtalen i går, da var bruttopris for vanlige dødelige kr 599,- +++ på web, mens vi betalte 580,- som da også inkluderte setereservasjon og 2 innsjekket bagasje som standard. Byråets honorar (telefonbestilling) er like over 90 kroner pr person (ikke per segment) og kom i tillegg. Mulig honoraret er lavere hvis man bestiller gjennom VIAs reiseportal.