PDA

View Full Version : Bryllupsreise

tstyles
13-01-2014, 21:04
Hei,

Mye bra informasjon/prat her! Jeg prøver å reise så mye som jobben tillater og de siste årene har jeg blitt bitt av busininess-basillen. I anledningen vårt bryllup har jeg og min kommende frue tenkt oss på tur.

Ettersom det er mange velinformerte mennesker her på forumet tenkte jeg å spørre dere om råd. Vi (jeg ;) ) har lyst å fly på business. Jeg ser at det er mange flyselskap som annonserer med tilbud for tiden og lurte derfor på om det er mulig å bestille t/r til ca 11-12k per/pers til et egnet sted for slikt.

Vi har kikket på Maldivene, California(biltur og vinsmaking), Tahiti(bora bora osv.), India, Seychellene, Mauritius osv.

Vi har gifter oss i slutten av mai så reisen blir enten i juni eller sent i August.

Har dere noen forslag?

Bergern
13-01-2014, 22:04
Tror kanskje tidlig juni er gunstigst. Skolene har ikke startet ferie og pensjonistene har trukket hjem til Europa. I August har hele "resten av Europa" ferie, så det kan vel påvirke prisene. Husk å sjekke klima; Regn i brudesløret skulle tatt seg ut :D

Turkish har ofte gode priser på C. Samme med Qatar.
Ellers kjører de store europeiske kampanjer innimellom også.
Det aller meste blir oppdaget og delt her på reiseforumet, så stay tuned.

tstyles
14-01-2014, 11:38
Hei!

Det er vel juni som er mest aktuelt uansett. Jeg tar ikke sjansen på at bridezilla skal komme frem ved regn..

Kan ikke huske å ha sett noe fra Turkish her på forumet..

Jeg er hektet! Er innom forumet 10-20 ganger daglig :)

Bizflyer
14-01-2014, 12:29
11-12k pr pers tror jeg neppe du klarer. Og iallefall ikke til de destinasjonene som du lister opp. Disse pleier det sjeldent å være tilbud på.

Du må nok regne minst 13-15 og da til en av storbyene det går direkte flight fra Europa til. trikset er vel å komme billig i biz dertil og heller kjøpe noen billige billetter videre til en typisk feriedestinasjon. Snakker vi Asia er vel Bangkok eller Singapore greie utgangspunkt og noen av de som du kan være heldig å finne billige billetter til.

Hold øye med Qatar sine salg. Der har du som regel gode muligheter for lave priser for lange turer. Dog med stopp i Qatar da. Ev Emirates.

På www.vornesitzen.de finner du ofte tilbud ut fra Tyskland. Det gode med det er at du ofte da finner at det også er tilbud fra Norge, kanskje til en noe annen pris dog. Ev kan du kjøpe billig billett til Tyskland og så biz videre derfra.

Tilbudene for sommerferiene pleier ofte å være noe senere. Fra begynnelsen av juli til begynnelsen av august som regel. Men det er jo bare å holde øynene åpne.

God fornøyelse!

SudCaravelle
14-01-2014, 12:31
Jeg personlig var meget fornøyd med Maldivene som reisemål (rapport her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116402&highlight=maldivene)

Mitt eneste råd til det du spør om her er vel å velge utifra reisemål først og fremst når man snakker bryllupsreise, fremfor selve transportetappen.. Erfaringsmessig (igjen personlig erfaring) så er de bedre halvdelene ikke alltid så fryktelig interessert i selve transporten med mer av reisemålet. (Er transporten komfortabel så er vel det en bonus;)).

Ser du nevner Mauritius også – da hadde jeg faktisk heller valgt Bali som honeymoonsted.

God tur uansett..

Discus
14-01-2014, 16:18
11-12k pr pers tror jeg neppe du klarer. Og iallefall ikke til de destinasjonene som du lister opp. Disse pleier det sjeldent å være tilbud på.

Tja, LAX/SFO går for rundt 11000-12000 i påsken med både BA og United ;)

Trety
14-01-2014, 18:55
Som SudCaravelle sier - sørg for å finne en for dere attraktiv destinasjon, og finn flybillettene deretter.

Kona og jeg endte i Cancun (Mexico) på vår bryllupsreise. Flybilettene på biz var svinedyre, men verdt pengene. Vi fant stedet ved at vi begge kastet ut noen forslag til destinasjoner - kona googlet hoteller og jeg fly. Funka som gull! :)

tstyles
14-01-2014, 22:29
Vi ser på steder først og fremst. Bra bonus hvis jeg kan fly biz. Har sett bill til MLE til 15k fra oslo. Ikke galt det?
Vi har reist relativt mye de siste 2 årene, bl.a Thailand x2, Vietnam, Mexico x2, NYC x3 + en drøss av andre byer i Europa. (Bali for noen år siden..)

Vi har ikke vært i noen av landene jeg har nevnt over ;) Kan hende jeg klarer å overbevise henne om at reisen også er litt av poenget.

Setter stor pris på alle innspill! Forhåpentligvis kommer Turkish på banen med noen knakende gode tilbus snart.

tstyles
20-02-2014, 17:40
Da blir det bryllupsreise! Biz fra Oslo til Maldivene via doha med qatar. 3 netter i doha på returen på W hotell. Noen som kjenner til dette hotellet? I Maldivene tar vi først 7 netter på six senses og så avslutter vi med 7 netter på velassaru. Begge 2 i owerwater villa. Tror dette blir bra!

Noen som har tips til aktiviteter på Maldivene og i doha?

Bra shopping i doha? Jeg vurderer å kjøpe klokke. Tenkt på iwc eller glashutte original.

Takk for alle innspill og tips så langt.

robertaas
20-02-2014, 18:19
I Doha ville jeg heller valgt Hilton hvor man får med strand. Fikk oppgtadering til panoramic suite som var helt grei:

https://www.youtube.com/watch?v=gs6V7KPr-D0

På pieren utenfor Hilton er tiki-restauranten Traders Vic som dere uansett bør få med dere.

Shoppingsenteret City Center ligger rett ved begge hotellene og er et helt greit senter med stor Carrefour. På 3 dager bør dere også få med dere Villagio hvor de har kanaler og gondoler og muligens litt mer eksklusivt utvalg.
http://lh6.googleusercontent.com/-4osbUeFTbzI/Uu52Vzf0MpI/AAAAAAAAIKA/fDRUEYs8g9A/s1024/IMG_3168.jpg

Dere bør også dra innom museet for islamsk kunst som har mye pent å se på.

På maldivene er det vel snorkling og dykking som gjelder. Ta også en tur ut for å bli etterlatt for brunch på en sandbanke.
http://lh5.googleusercontent.com/-cOj493ht8XA/UHGqZhtlWoI/AAAAAAAAEkM/b3bWV0oCRvI/s1152/IMG_8944.JPG