View Full Version : DC 3 Dakota norway DO
Glean EBG
06-01-2014, 20:24
Jeg lurte på om det var flere enn meg som kunne tenke seg en tur med DC 3 til sommeren?
Om vi er nok intreserte (19 stk) her kunne vi ha chartret den og tatt en aldri så liten miniDCDO en gang i sommer.
Da har jeg fått svar og det blir ca 1100 nok pr person for 2 timer om vi klarer og samle nok folk! Vi kan evt lande et sted og fly to x 1 time f.eks KRS men det vil bli noe dyrere.
Det er plass til 18 pax + meg hvem er med?
Turen går fra TRF sandefjord airport Torp.
Kom gjerne med forslag til dato
Interesert:
GleanEBG
Jameson82
Yeager
Trevln
mcduck
AggTouchdown
Tertit54
Yankee
TG
Dash
kekker
nime +1
jameson82
06-01-2014, 20:31
Om prisen blir innenfor mitt budsjett er jeg med her ;)
Glean EBG
06-01-2014, 20:33
Om prisen blir innenfor mitt budsjett er jeg med her ;)
Skal sende en @mail og høre med dem i nå.
Har nå sent mail og spurt om ca pris for og chartre flyet i ca 2 timer.
Oj, jeg blir veldig gjerne med! Så flyet på Rygge flyshow for noen år siden.
Dette kan være interessant om det passer på tidspunkt og prisen ikke er fraskrekkende. :)
Jeg blir med om prisen ikke er avskrekkende!
AggTouchdown
07-01-2014, 09:00
Det som kunne ha vært veldig interessant er om man kunne ha fått til en air-to-air shoot med Harvarden deres :)
Tertit54
07-01-2014, 09:33
Jeg er også med forutsatt at turen går fra Gardermoen.
Har vurdert dette mange ganger men synes det er litt langt å kjøre Hedemarken- Vestfold t/r for en times flytur ned Dc3 ( slik som det ordinære tilbudet nå er )
jameson82
07-01-2014, 13:05
Jeg er også med forutsatt at turen går fra Gardermoen.
Har vurdert dette mange ganger men synes det er litt langt å kjøre Hedemarken- Vestfold t/r for en times flytur ned Dc3 ( slik som det ordinære tilbudet nå er )
Vi får kjøre sammen,ellers er nsb mini pris ett alternativ
Tertit54
07-01-2014, 13:14
Vi får kjøre sammen,ellers er nsb mini pris ett alternativ
Jeg får faktisk 50 % på Nsb og du kan få min ledsager rabatt :D
Eller vi kan få Flyet til å hente oss på ENHA . Stripa må bare forlenges med ca 200 meter.#dugnadENHA
Glean EBG
08-01-2014, 20:27
Fikk mail av de at de er på saken og vil komme med prisoverslag og ruteforslag.
jameson82
08-01-2014, 20:28
Jeg får faktisk 50 % på Nsb og du kan få min ledsager rabatt :D
Eller vi kan få Flyet til å hente oss på ENHA . Stripa må bare forlenges med ca 200 meter.#dugnadENHA
Fyrer opp Stihl`en jeg ;)
Fikk mail av de at de er på saken og vil komme med prisoverslag og ruteforslag.
Da venter vi i spenning. En Oslo sightseeing, eller Sørlandet hadde jo vært stilig
Glean EBG
09-01-2014, 11:41
Da har jeg fått svar og det blir ca 1100 nok pr person for 2 timer om vi klarer og samle nok folk! Vi kan evt lande et sted og fly to x 1 time f.eks KRS men det vil bli noe dyrere.
Dato får vi komme tilbake til men jeg ser for meg en gang i Juni.
Tertit54
09-01-2014, 12:39
Dato får vi komme tilbake til men jeg ser for meg en gang i Juni.
En time fra Torp kan bli Fagernes ,Karlstad, Gøteborg , KRS, Fyresdal ? . Mange muligheter . Skriv meg opp en tur men jeg må ta forbehold om hvilken dag i juni dette blir pga av andre aktiviteter .
Jeg er med! Har hatt lyst til å fly med DC3-en helt siden jeg så det på Rygge flyshow. Hvis det ikke melder seg nok folk her, er det sikkert folk jeg kjenner som kan tenke seg å bli med.
jameson82
09-01-2014, 18:49
Jeg er med. Værnes Air Show i juni? ;)
Sett meg opp og, helst med et ? bak meg da det er 5-6 timer hver vei for meg å kjøre.
1100kr er vel innenfor min økonomiske komfortsone! Sett meg på lista ;)
Håper vi kan gjøre det til en helaften med aktiviteter før/etter. Evt fly til et spennende sted og finne på noe der før vi fly hjem igjen.
Jeg er med, et øøøøørlite forbehold om datoen dersom det er midtuke og helt i starten på Juni, men er såpass fleksibel at det meste lar seg ordne;-)
Jeg må til østlandet for å fly den okke som, så om det blir i denne regi eller det gutta der driver med til vanlig så det påkostes tur bort uansett;-)
Når ventes det å ha klar dato evt (tenker også for å få rimelig billett til øst...)
Glean EBG
09-01-2014, 20:41
Kom med tips om dato men prøv å unngå det nevnte flyshovet lenger opp i tråden.
Om noen moderatorer er innom hadde det vert fint om dere førte opp info fra post 13 og intresenter i post 1 eller om det er mulig å opne for meg så jeg kan edite i post 1 om det er mulig.
Glean EBG
09-01-2014, 21:18
Da er øverste post opdatert og vil bli tilføyd intresenter i morgen.
AggTouchdown
09-01-2014, 22:04
Kom med tips om dato men prøv å unngå det nevnte flyshovet lenger opp i tråden.Hvorfor? Det hadde da vært ganske interessant. Og Dakotaen skal helt sikkert oppover uansett.
Glean EBG
09-01-2014, 22:08
Hvorfor? Det hadde da vært ganske interessant. Og Dakotaen skal helt sikkert oppover uansett.
Da skal sikkert teamet runt vere med men kan jo høre med dem, hvilke datoer er det.
Ojoj, kjæresten min har allerede definert meg som fly- og traktorseksuell, så jeg er henger meg på min første DO!
Både jeg og frua blir gjerne med på en sånn tur om det passer med dato!
Hvordan er single engine performance med 19 pax, tro?
Hadde ikke vært dumt dette
Sign me on! (Tentativt m.t.p. jobb)
Ja:-) Med tilholdssted på Verdens Ende er jeg i allefall i nærheten...og det hadde vært veldig morsomt å se områdene fra lufta og ikke minst fra en DC-3.
Jeg er absolutt interessert i å være med på dette. Det krever helst at arrangementet skjer i en helg, og selvfølgelig at det ikke er noe annet som står på agendaen den aktuelle dagen (men foreløpig er det ikke så mange helger som er opptatt :) )
VC-10 :fly
Jeg blir gjerne med :)
(Gitt at det er et tidspunkt på dagen man kommer seg til/fra Torp med Buss/Tog)
Anbefales, har bl.a vært med på en særdeles minnerik tur til Duxford:) Får se an tidspunkt...
Helt beroende på datum så är jag med!
Er det tidlig i juni, så er jeg med :)
Har flydd DC-3 på en flydag på Kjeller for noe år tilbake 2009-2010 ish med LNWND å det var en opplevelse!
Passer det med jobb og sånt, så er jeg med jeg! :)
Sett meg opp dere :)
Kunne vert spennende. Kommer ann på tidspunkt. Må uansett annkomme TRF standsmessig med Widerøe. Helg er best eller om det er så sent at deter ferietid.
Hva med å flytte den til Kjeller, enklere for folk flest ? For de som nær TRF blir med derfra....:spin og leveres der ?
Tertit54
04-05-2014, 09:37
Hva skjer med dette ? Blir det tur eller skal vi satse på å være med en av de " regulære " Onsdagsflygingene ?
www.dakotanorway.no
Jeg vil gjerne være med til TRF, og jeg kan ta med to til. Vi har da plass til en til fra Oslo.
ATC-flyradar
22-05-2014, 19:05
Er det satt noe dato, klokke og blir det også mulighet å være med fra Kjeller ( returen må også være Kjeller for min del) og er det satt pris på turen ??
Blir gjerne med hvis det er plass fra Kjeller og at jeg har mulighet den dagen.
Jan
Ser vel ut til at denne kokte ut i kålen.
Men fint iniativ! Kanskje mulig å få til noe ved en senere anledning?
Glean EBG
10-06-2014, 12:42
Jeg har akkurat begynt i ny jobb og flyttet så det blir vanskelig for meg i denne omgang, men vi kan jo avtale datoer og ta den ordinære flygningen om noen ønsker det.