PDA

View Full Version : Charter på Molde

wf145
28-04-2006, 09:07
Skal vere Charter på Årø i dag, men ikkje noko meir "morro" enn denne (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=LN-RPF&si=0&st=10&count=10) Er det Ormen Lange charter?

LN-SSL
28-04-2006, 09:38
Har ikke noe med denne tråden å gjøre, men siden den dreier seg om Årø: Noen som vet noe mere om en Harvard-oppvisning der på lørdag 29.04? Evt. hvilken Harvard det er snakk om?
Skal vistnok være ifm en tilstelning for å hedre krigsflygere fra Molde og annet krigspersonell som tjenestegjorde i Flyvåpenet under WWII...

enml
28-04-2006, 09:44
Mange takk wf145! Men linken funker ikke (dvs linken funker, men får bare opp "siden kan ikke vises") Hvilket fly er det snakk om?

Har ikke noe info om det du spør etter LN-SSL, dessverre... Men ta en titt på denne siden du: moldeaero.no (http://www.moldeaero.no/) Her er mye stoff av historisk interesse. Her finnes også bilder av flyene til svigerfar.

LN-SSL
28-04-2006, 09:49
Jo, takk for den, enml! Fin side forresten. Jeg skal til Årø i morgen for LPT-2, så jeg lurte bare på når denne Harvarden skulle opp å svinge seg...

Edit: det er snakk om SASBU LN-RPF som charter...

wf145
28-04-2006, 09:51
Det skal verte LN-RPF (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=74755)

enml
28-04-2006, 10:16
Aner ikke hvorfor det er charter til Oslo i dag. Kan jo selvfølgelig ha noe med Ormen å gjøre, enten direkte eller indirekte. På fredager har det blitt trangt om plassen og nå som det er langhelg skal en ikke se bort fra at det er chartret inn ekstar for å ta unna de som ikke fikk plass på ordinær rute... Det blir vel litt bedre fra høsten av når Norwegian kommer med 3 daglige t/r OSL - MOL:smokin

wf145
28-04-2006, 10:57
Kjem DY ATtende til MOL?? fortell!!!!:D

LN-SSL
28-04-2006, 22:48
Originally posted by LN-SSL

Har ikke noe med denne tråden å gjøre, men siden den dreier seg om Årø: Noen som vet noe mere om en Harvard-oppvisning der på lørdag 29.04? Evt. hvilken Harvard det er snakk om?
Skal vistnok være ifm en tilstelning for å hedre krigsflygere fra Molde og annet krigspersonell som tjenestegjorde i Flyvåpenet under WWII...

Går rykter om veteranfly fra Kjeller..., bl.a. Cornell'n. Tidspunktet for aktivitet i lufta er etter hva ryktene sier fra 10:00 til 11:30.
Du dukker vel opp med nyladet kamera da, enml....., eller har du bare store fugler på menyen?:) ;)

enml
29-04-2006, 12:04
Ja, nei, jeg skulle mer enn gjerne hatt med meg denne jeg!!!!!! Men hvorfor pokker blir ikke slikt annonsert i lokalpressen evt at noen hadde sagt til meg at det skulle finne sted med et par dagers varsel så skulle jeg lagt ut info på www.molde-airport.com

Som dere skjønner har jeg nå gått glipp av hele greia:pissed :pissed siden jeg ikke sitter foran PCn hele døgnet og overvåker hva LN-SSL skriver;)

Men men fikk nå hørt den i det fjærne da....

LN-SSL
29-04-2006, 14:15
Fine forhold i Molde i dag. Rakk å fornye papirene også før Harvard'en tok til vingene.
Det var LN-WNH som var på besøk, og her kan du jo få et par bilder til fattig trøst...:)

LN-SSL
29-04-2006, 14:15
Og et til da...., god helg!

Edit: I og med at jeg stjal tråden din (sorry!), utviklet den seg til noe helt annet. Du kan jo gå inn å endre "subject" hvis du synes det er nødvendig.

enml
29-04-2006, 14:53
Flotte bilder LN-SSL!! Synd vi ikke fikk møtes da. Send mail, PM, SMS MMS PMS neste gang!

Nå RYKER DET AV MEG BOKSTAVELIG TALT!!!:devil

LN-SSL
29-04-2006, 15:53
Joda...., når det byr seg en gang igjen så....., (men vet ikke helt med de der PMS-greiene da...:D )

Det var jo skikkelig program, med taler av ordføreren, Generalinspektøren for Luftforsvaret Gen.maj. Stein Erik Nodeland, Gen.maj. Nils Weyer Arveschoug (GIL 1975-78) og sist, men ikke minst Gen.lt. Wilhelm Mohr.
Hele avgangshallen var stappet med folk, og til slutt avduket de en minnemonter hvor alt utstyret flyger Birger Chr. Dahl fra Molde hadde er utstilt.
Siden tråden er hinsides på alle vidder, legger jeg ved et bilde av monteren også, som forøvrig har fått permanent plass på hjørnet inn til cafèen på Årø.

LN-SSL
29-04-2006, 16:37
Originally posted by enml

Flotte bilder LN-SSL!! Synd vi ikke fikk møtes da. Send mail, PM, SMS MMS PMS neste gang!

Nå RYKER DET AV MEG BOKSTAVELIG TALT!!!:devil

Takker og bukker! Du vet..., jeg kan jo ikke helt la være å tenke på at det måtte en fra Kristiansund til for å dekke begivenheten...:D :D ;)

enml
29-04-2006, 17:46
Og nå er det noen som har hvisket meg i øret at det HAR stått om dette i lokalpressen! Da er det på tide å foreta full sjerpings når jeg leser avisa! Så da har jeg bare meg selv å takke! Fytte rakkern!:pissed :smokin :devil

LN-SSL
30-04-2006, 17:48
Litt stilig effekt...:)

ENKB
30-04-2006, 20:39
jeg kan jo ikke helt la være å tenke på at det måtte en fra Kristiansund til for å dekke begivenheten...

Ikke noe særlig med objekter eller bildesamlere på årø tydeligvis .. 73 bilder til sammen på Airpics.

Mens dette :
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=94743
bildet er nr 1073 fra Kvernberget.