View Full Version : SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter og EB-tilbud)
Noen som tror at det blir nyttår/januar salg hos SAS ?
FlightDeck
03-01-2014, 10:03
Noen som tror at det blir nyttår/januar salg hos SAS ?
Ja, det blir det helt sikkert - kanskje i løpet av helgen eller begynnelsen av neste uke. I fjor begynte salget 3. januar.
NordicLane
03-01-2014, 10:42
For meg er det stor forskjell på tilbud på vanlige SAS-billetter og Eurobonus-tilbud.
SAS-billetter er alltid en flybillett, men Eurobonus-tilbud kan være flybilletter, hotell eller annet som du kjøper med poeng alternativt ekstra poenginntjening som "doble poeng" ved reiser eller tilbud om The Economist, Dagens Næringsliv eller ekstra leiebil/hotell-inntjening.
Mitt forslag er derfor at vi for 2014 har to forskjellige tråder
* SAS tilbudstråd 2014 (vanlige billetter)
* SAS Eurobonus tilbud 2014
FlightDeck
05-01-2014, 21:37
Nyttårssalget begynner i morgen med siste dag 14. januar.
Noe spesielt tidspunkt ?
kanskje det kan dukke opp noe etter kl 24.00 ikveld
henrikvd
05-01-2014, 22:18
Det er ikke Norwegian-salget du snakker om her da?
jameson82
06-01-2014, 00:24
Da er salgsplakaten lagt ut på SAS.no .
1 000.000 billige reiser, Bestil senest 14jan. Reis 28jan-31okt
Har søkt på MXP men fant ikke den annonserte prisen på 549 kr på en eneste reise(lavpriskalender), så spørs om prisene har blitt gjort tilgjengelige enda
SAS_flyer
06-01-2014, 00:38
Jeg booket tilbudsbilletter kl 22 i går. De er ute.
Syns det er merkelig at de har OSL-BLL på tilbud når de nye rutetidene ikke er lastet opp ennå....
Tror ikke dette er HELT oppe og går ennå; hovedsiden viser priseksempler fra Trondheim og søkefeltene blir ikke skikkeligt lastet inn her på min mac.
Men finner OSL-BKK til 1.962,- i mars, tror det må benyttes, :)
robertaas
06-01-2014, 07:10
Annonsen til SAS sier de har 1000000 billetter til "0,-", men jeg klarer ikke finne noen turer til den prisen.
Maltwhisky
06-01-2014, 07:37
Da er salgsplakaten lagt ut på SAS.no .
Har søkt på MXP men fant ikke den annonserte prisen på 549 kr på en eneste reise(lavpriskalender), så spørs om prisene har blitt gjort tilgjengelige enda
Det er nok bare at oppdateringsfrekvensen til lavpriskalenderen er langt under pari. Søkte TRD-ARN og kalenderen viste 0 reiser til tilbudspris men når jeg valgte dato dukket tilbudene opp. Datofanene fortsatte å vise normalpris.
Skuffende salg. Flere reiser jeg har ventet på har faktisk steget i pris med SAS. "Vanlige" billetter til 699kr koster når 569kr kontra ned i 400kr før. En random helgetur til København koster over 2000kr fra HAU, også den steget i pris.
Helt enig, flere av destinasjonene jeg kjoepte i fjor paa samme tid er naa ca 1000 kr dyrere fra TRD. synes ikke dette er noe bra salg, om da det ikke er feil i systemet til SAS at riktige priser ikke ligger ute.
Helt enig, flere av destinasjonene jeg kjoepte i fjor paa samme tid er naa ca 1000 kr dyrere fra TRD. synes ikke dette er noe bra salg, om da det ikke er feil i systemet til SAS at riktige priser ikke ligger ute.
helt enig, tenkt å bestill en vei til CPH fra TRD over 2000 kr på den avgangen jeg kun tenkt å reise på.
Så jeg reiser heller først til ARN fra TRD så videre til CPH totalt 998 kr pussige greier..
dette var på fredag den 14 februar
At det ikke er flust med billige billetter fredag før skolens vinterferie er kanskje ikke så rart?
Kjøpte AMS for 3 dager siden for 1.200, på salg i dag, samme datoer 2.000:lol:
At det ikke er flust med billige billetter fredag før skolens vinterferie er kanskje ikke så rart?
Enig, men som nevnt er dette ikke unntaket, mer regelen for salget. Er jo flere her som rapporterer om dyrere billetter enn for noen dager siden. Sjekket senest en tur til CPH på lørdag, da 1400kr. I dag koster samme 2200kr.
Er det bare jeg som ikke får denne siden til å fungere ?
http://www.sas.no/Tilbud-og-priser/en-million-billige-reiser/?utm_source=Tradedoubler%20NO&utm_medium=display&utm_content=basekom_728x90_small_uke_1&utm_campaign=SAS%20-%20Q1%20Base%202014
Det går ikke an å velge dato, og det er to "prikker" under fra-til linjene som det ikke står noe på.
Når jeg så omsider kommer videre, så er reisene flere hundre kroner dyrere enn ved å legge inn de samme datoene på startsida til sas.no.
Ja dette var litt av ett salg....
Bytt nettleser ....
Har prøvd IE9, IE11, Firefox, og Google Chrome, både på jobben og hjemme.
Akkurat det samme overalt, så det er nok ikke nettleseren.
Jeg har samme problem, har prøvd både IE og Chrome. Det er flere på facebook som rapporterer samme problem. Søk fra forsiden virker helt fint.
4 voksne +1 barn tur/retur Stavanger med SAS kom på 5675 kr, mens Norwegian skulle ha 2990 kroner.
Enkelt valg, selv om jeg må nøye meg med Family Track i stedet for Fast Track. Får bare håper at DY ikke kjører Dreamliner på ruten, slik st vi faktisk kommer frem ;)
KLM 1200
06-01-2014, 23:06
Noen så vet når SK har salg på innenriks (SVG-BGO til 369kr en vei.) ? :-) tror dere det kommer etter salget som SAS har nå?
Nettrøbbel også for SAS : http://www.aftenbladet.no/nytte/Nett-trobbel-ogsa-for-SAS-3327388.html#.Usst95WA3mI
Og tilbudssiden med 1 million billigbilletter fungerer fremdeles ikke.....
Får også denne feilmeldingen ved bestilling av EB billetter.
Skulle ikke bry meg ifølge kundeservice, de ordnet det etterhvert.
Heisann!
Kryr av tilbud i Biz til USA i tiden frem til påske og litt etter, men ingenting foreløpig som dekker Juni/Juli.
Skal på jobb der noen dager fra ca 29 Juni og lurer på om det bruker å komme tilbud dit i perioden? Normalt flyr jeg SAS Plus over dammen, men Biz-prisene nå er jo lik Plus-prisene til SAS, så kommer det tilbud er det vel verdt å vente litt... SAS/Lufthansa/United...
Noen som vet? Er vel roligere på Bix tradisjonelt sett i perioden der...
Kim
Det pleier å komme sommertilbud i biz. Det lønner seg å følge med fra flere land, i fjor var det billig fra bl.a. AMS og BRU. Selvsagt mer tungvindt med tilslutning, men verdt å følge med på.
Fly med oss
15-01-2014, 11:02
Da er det igjen mulig å bestille EuroBonus-reiser på sas.no, og det feires med 25% rabatt i SAS Go og SAS Business.
http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-og-nyheter/Poengrabatt/?WT.ac=EB_footer_pb&WT.seg_4=EB_footer_pb
Now you have the chance use your points on SAS & Estonian Air entire network, also on selected routes with Wideroe.
A round-trip from 7 500 points + taxes/fees and children 2 - 11 years of age receive another 50% discount.
Book between January 15 - 19.
Travel from April 25 - June 30, 2014.
Remember, travel must be completed during the period to obtain the discount.
zapateria
15-01-2014, 12:47
Feires det også med feil på sidene siden det ikke er mulig å logge inn på sas.no nå?
Feires det også med feil på sidene siden det ikke er mulig å logge inn på sas.no nå?
Sikkert så stort trøkk at det har havarert...
Kommer inn og finner tur. Kom helt fram til å legge inn kortdata. Prisen for enkeltreise OSL-TRD er imidlertid de vanlige 6000 poeng. Skulle det ikke være 25%? Eller er det avgiften det er 25% på?
Da er det igjen mulig å bestille EuroBonus-reiser på sas.no, og det feires med 25% rabatt i SAS Go og SAS Business.
http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-og-nyheter/Poengrabatt/?WT.ac=EB_footer_pb&WT.seg_4=EB_footer_pb
Jeg har bestillt, selv om det var en dag for sent ifht dagen jeg egentlig ønsket.....nemlig torsdag 24/4.
Vil det være mulig å endre bonusreisen til dagen i forveien ? Uten å måtte betale med mere poeng....? Er ikke bonusreiser kun booket i en klasse ?
chrisljo
15-01-2014, 15:00
Kommer inn og finner tur. Kom helt fram til å legge inn kortdata. Prisen for enkeltreise OSL-TRD er imidlertid de vanlige 6000 poeng. Skulle det ikke være 25%? Eller er det avgiften det er 25% på?
Gjelder kun t/r.
Vil det være mulig å endre bonusreisen til dagen i forveien ? Uten å måtte betale med mere poeng....? Er ikke bonusreiser kun booket i en klasse ?
Det stod i eposten at endringer etter 19. januar vil medføre normalpris på ny billett
En interessant liten bug om du bestiller innenlands. Om man velger Go på utreise, så belastes man ikke ekstra poeng om man velger Plus på hjemreisen.
Kjent bug som har vært lenge :)
Gjelder kun t/r.
Står ingenting i mailen om det...
Villedende markedsføring?
Står ingenting i mailen om det...
Villedende markedsføring?
I min mail stør følgende (min utheving)
Vi takker for tålmodigheten din og tilbyr 25 % rabatt* på alle bonusreiser t/r ...
Takk for hjelpen med å lete det frem -- jeg gir meg. Bonuspoeng spart...
Flight Cancelled
15-01-2014, 22:15
En interessant liten bug om du bestiller innenlands. Om man velger Go på utreise, så belastes man ikke ekstra poeng om man velger Plus på hjemreisen.
Får bare følgende feilmelding når jeg kombinerer GO og PLUS:
"Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)"
Endret nettopp hjemreisen min til Plus -nada problemer med det iallefall ( OSL-TRD) :D
Får bare følgende feilmelding når jeg kombinerer GO og PLUS:
"Ingen tilgjengelig pris funnet for det fly og/eller kabinklasse som du har valgt. Vennligst søk igjen og velg annen kabinklasse og/eller annet fly. (5685 - 2201)"
Hvor booker du? Fungerer bare på nonstop bookinger. Prøvde med EVE-SVG via Osl, og da funket det ikke.
Flight Cancelled
15-01-2014, 23:39
Hvor booker du? Fungerer bare på nonstop bookinger. Prøvde med EVE-SVG via Osl, og da funket det ikke.
Der har du det, var ikke direkte det jeg prøvde på. :)
Jeg bestilte meg nylig en tur med SAS til CHQ.
Fra SVG via OSL med retur kom prisen med SAS Go på Kr. 3077,- pr. pers.
Dersom jeg putta på Kr. 344,- til (pr.pers.) fikk jeg SAS Pluss, med 2 stk. bag, sitte framme med mat på alle flyvninger, loungetilgang samt 5000 ekstra EB poeng.
Det vil si 10000 poeng på denne turen, noe som må sies å være meget bra :-)
Kan jo ta meg en gratis tur til Tromsø for disse :-)
Hei!
Dette er ikke veldig uvanlig. Samme turer til feks Alicante, Madrid, Nice og Barcelona får du ned i 1700kr i Plus på en rekke datoer. Gratulerer med hyggelig kjøp :)
Flight Cancelled
06-02-2014, 14:24
Jeg har to reiser t/r Alicante nå i mars som jeg betalte rundt 1700,- for. :) Mange destinasjoner du finner mye med grei pris i Plus til.
Bestilte nettopp sommerferien med SAS til LCA, kostet 200 kr t/r ekstra for PLUS pr pers, så da var valget enkelt :) Vil påstå at det er verdt det på slike lengre turer og gir jo også en t/r innenriks på "kjøpet" i poeng.
Finner billetter til New York fra Oslo i mai til 3440kr. Det er i GO, men det var jammen meg billig!
Finner billetter til New York fra Oslo i mai til 3440kr. Det er i GO, men det var jammen meg billig!
Billig men veldig lite poeng for penga.
Billig men veldig lite poeng for penga.
For en milagerun ja, men ca 2 poeng per krone er ikke så aller verst
Nå HENDER det jo at folk noen ganger ikke skal på milagerun, men faktisk skal til destinasjonen de har bestilt til... :lol:
Har booket (veldig tidlig) til AGP i aug/sept. i Plus - drøyt 1600 pr. pers. Kun 7 billetter tilgjengelig til den prisen stod det å lese, så jeg booket 6 av dem. :p
Bestilte nettopp sommerferien med SAS til LCA, kostet 200 kr t/r ekstra for PLUS pr pers, så da var valget enkelt :) Vil påstå at det er verdt det på slike lengre turer og gir jo også en t/r innenriks på "kjøpet" i poeng.
Jeg lurer jo på hvordan SAS skal takle alle de som vil ha sine bonusreiser etterhvert...
robertaas
07-02-2014, 13:56
Nå HENDER det jo at folk noen ganger ikke skal på milagerun, men faktisk skal til destinasjonen de har bestilt til... :lol:
... for å bo på Hilton der for å få til fast Track for å beholde gullkortet for HH. ;)
rkvalvaa
07-02-2014, 19:32
Bestilte nettopp påskeferie for 2 voksne og 2 barn
til Madrid fra Bergen, i Plus, litt over 3000 pr. pers. MR med hele familien ;-)
... for å bo på Hilton der for å få til fast Track for å beholde gullkortet for HH. ;)
Hotelrun? :lol: Akkurat det har jeg aldri prøvd, eneste statuskortet på hotell jeg har er Choice Silver. ^_^
chrisljo
08-02-2014, 12:02
Hotelrun? :lol: Akkurat det har jeg aldri prøvd, eneste statuskortet på hotell jeg har er Choice Silver. ^_^
Matress run er et godt gammelt konsept :)
Bestilte 2 for 1 på Radisson Fornebu en helg uten å bo der pga promo og status.
Kanskje gammelt nytt, men poengbooster for ymse destinasjoner ute nå. Åpen registrering fram til 24. februar, for reiser mellom 25. feb-13. april
http://www.sas.no/eurobonus/doblepoeng/?WT.seg_4=start_Nye_EB_doblepoeng_U7&awt.ac=start_Nye_EB_doblepoeng_U7
Kanskje gammelt nytt, men poengbooster for ymse destinasjoner ute nå. Åpen registrering fram til 24. februar, for reiser mellom 25. feb-13. april
http://www.sas.no/eurobonus/doblepoeng/?WT.seg_4=start_Nye_EB_doblepoeng_U7&awt.ac=start_Nye_EB_doblepoeng_U7
Er ekstrapoeng det er snakk om, så teller ikke for opptjening av status, desverre :(
Noen som vet om denne kampanjen med doble poeng også gjelder for allerede bestilte reiser i kampanjeperioden? Står bare " Doble poeng gjelder bestillinger gjort senest 24/2" på kampanjesiden.
Se der, ja. Doble poeng til EVE skal det nok bli bra ut av, ja.
Fly med oss
18-02-2014, 12:29
Ikke akkurat et tilbud, men mulig å vinne 50 000 EB-poeng for nye medlemmer.
http://www.sas.no/Misc/Service_Links_Container/opprett-eurobonuskonto/?hidden_campaign_code=50000P-NO
Konkurransen gjelder for nye EuroBonus-medlemmer. Vinneren får 50 000 EuroBonus-poeng inn på sin EuroBonus-konto. Poengene kan disponeres fritt slik vinneren ønsker.
Konkurransen varer til 23/2 2014 og vinneren blir kontaktet før 1/3 2014. Man må være fylt 18 år for å delta.
FlightDeck
18-02-2014, 12:50
Veldig billige billetter til London nå - starter på 369 kr. fra Oslo og bare 500 kr. ekstra for Plus-billett.
Det er vel en aldri så liten priskrig med Norwegian gående der.
robertaas
18-02-2014, 16:39
Og de tilpasser seg også Norwegian med at returen er mye dyrere, spesielt på søndager.
FlightDeck
18-02-2014, 22:11
Og de tilpasser seg også Norwegian med at returen er mye dyrere, spesielt på søndager.
Skyldes delvis høye avgifter fra London både for Norwegians og SAS' del.
litt-amatør
19-02-2014, 08:18
Retur på søndag fra London vil alltid være dyrt, uansett selskap, fordi etterspørselen er så stor.:)
Prisen lokket i alle fall en kompis og meg til å ta en tur ned til London fredag 14. mars. Det blir kanskje hektisk, men vi klarer å klemme inn pils, en barrunde eller to og litt shopping på lørdagen før retur på kvelden.
3750 poeng blir det jo utav det også (reiser i Go). :)
Cheers!
Eller med BA kanskje? BA har kjørt på 300-tallet fra OSL, SVG og BGO en god stund.
Et. tilpasser seg markedet :rolleyes:
Og uansett er det mye høyere taxer på returen:
Taxes OSL-LHR: NOK 115
Taxes LHR-OSL: GBP 41.30
Noen som har kvalifisert gjetting på når neste tilbudsbillett-slipp kommer?
Er disse mer eller mindre regelmessige?
FlightDeck
19-02-2014, 22:33
Imponerende lave priser i SAS Plus nå - billigere å fly SAS Plus enn SAS Go til flere destinasjoner i Europa, nede i 1000 kr. en vei på reiser via København.
Glean EBG
20-02-2014, 00:36
Noen salg er regelmessig som f. Eks nyttårssalg mens andre dukker opp som troll i eske.
Imponerende lave priser i SAS Plus nå - billigere å fly SAS Plus enn SAS Go til flere destinasjoner i Europa, nede i 1000 kr. en vei på reiser via København.
For ikke så lenge siden bestilte jeg sas plus på LHR-OSL 3 mars på avgangen 17.30 fra LHR(orker ikke å lete opp rutenummeret), var 400 kroner billigere enn sas go. Var bare å hive seg rundt :)
FlightDeck
20-02-2014, 09:57
For ikke så lenge siden bestilte jeg sas plus på LHR-OSL 3 mars på avgangen 17.30 fra LHR(orker ikke å lete opp rutenummeret), var 400 kroner billigere enn sas go. Var bare å hive seg rundt :)
Litt rart at de selger SAS Go-billett til Gdansk for 1348 kr. og SAS Plus-billett for 698 kr. nå til helgen ...
Litt rart at de selger SAS Go-billett til Gdansk for 1348 kr. og SAS Plus-billett for 698 kr. nå til helgen ...
Ser samme eksempel til Warszawa. Nesten 1800 kroner i Go via CPH, mens Plus selges til 1100 kroner. Var det noen som sa "defending the yield"?
Om du mener for bonuspoeng så pleier de å komme på tirsdager.
Om du mener for bonuspoeng så pleier de å komme på tirsdager.
Det er kjekt å vite men tenker på vanlige billetter.
Har begynt å ukependle med fly så er greit å hamstre litt :)
Må sørge for å få gullkortet før innenriks lounge åpner :)
Superhai
20-02-2014, 23:03
SAS har kampanje i T klasse til PEK/PVG nå, salg til 24FEB, reiseperiode 14MAR14-15JUN14. OSL-PEK-OSL fra NOK 3984 (Gir 10000 EB poeng) OSL-PVG-OSL fra NOK 4184 (Gir 11400 EB poeng).
Flight Cancelled
20-02-2014, 23:37
Det er jo en ganske pen pris. 3.25 EB-poeng for kronen med EBG fra BGO de fleste helger. Forsvarer nesten det å avbestille en planlagt MR og ta en weekend i Shanghai, bare det. :rolleyes:
Er det ikke slik at man kan befinne seg i Shanghai i opptil 48 timer uten visum gitt transit? Så det å lande på formiddagen lørdag og dra ettermiddag søndag med SK997/998 fra/til bør gå bra?
FlightDeck
21-02-2014, 09:35
Ser samme eksempel til Warszawa. Nesten 1800 kroner i Go via CPH, mens Plus selges til 1100 kroner. Var det noen som sa "defending the yield"?
Ser litt ut som de begynner å endre på den strategien med tanke på prisdumpingen på enkelte rutesegmenter, se f.eks. London der SAS "aldri" har hatt så billige billetter før.
Alternativt tvinger de SAS Plus på passasjerene (eneste fornuftige valg når SAS Go er dyrere) slik at folk får prøvd det. Kanskje SAS tror folk blir "avhengige" etter å ha testet SAS Plus første gang og at terskelen for å velge det ved senere (og dyrere) anledninger blir lavere.
For min del er det i alle fall helt glimrende å få SAS Plus-billetter til 2200 kr. t/r på de obligatoriske turene til Wroclaw. Det blir 7500 poeng, det, og plutselig ser jeg en diamant i horisonten.
Flight Cancelled
06-03-2014, 01:18
Halv pris på bonusreiser til ARL, CPH eller HEL for EBS og EBG frem til 10. mars med reise 20/3 - 25/5 i følge Eurobonus Traveler Magazine som dumpet i postkassen i dag.
Halv pris på bonusreiser til ARL, CPH eller HEL for EBS og EBG frem til 10. mars med reise 20/3 - 25/5 i følge Eurobonus Traveler Magazine som dumpet i postkassen i dag.
Ja, jeg hadde en lysende timing ved å kjøpe billetter til hele familien til ARN hos wf.no 25 timer og 8 minutter før jeg fikk somlet meg til å bla igjennom bladet som lå på kjøkkenbenken..:headbang Ja ja.
55% rabatt på bonusreiser til Madrid og Roma. Fra 18000 poeng t/r! Bestill senest 9 mars og reis mellom 23 april og 15 juni. Sjekket priser for en helgetur til Madrid fra Oslo i mai og de var ganske stive. Grei bruk av poeng med andre ord hvis en bare finner ledige bonusbilletter da..
KLM 1200
09-03-2014, 22:24
Hvorfor er det aldri salg på SK innenriks på poeng? Hadde vært kjekt og fått brukt noen poeng innenriks også.. :)
Chriscross
09-03-2014, 22:26
Hvorfor er det aldri salg på SK innenriks på poeng? Hadde vært kjekt og fått brukt noen poeng innenriks også.. :)
Det pleier være det hver sommer.
50% rabatt i fjor sommer.
Har hendt flere ganger at det kommer en og annen by på tilbud. Trondheim var vel 2 ganger i fjor feks, i tillegg til sommeren.
Når kan vi regne med at neste SK salg på ordinære billetter kommer?
Altså, type salg der hvor det er avslag på svært mange destinasjoner, og ikke bare Nice og London...
Altså, type salg der hvor det er avslag på svært mange destinasjoner, og ikke bare Nice og London...
Det er jo nå.. utgår i morgen, men prisene er ikke så lave som ved nyttårssalget.
OK. Takk for det. Ser at destinasjonene jeg så etter ikke var inkludert i salget...
Er ute etter noen billetter i juni, så det kan vel være verdt det å vente litt til..
Pleier å komme stort salg i mars eller april.
Denne poppet inn i eposten min nå, det var jo faktisk litt fristende, for dere som skjønner dette, er det verdt å hoppe på galeien??
Kom her også, men jeg trenger mer enn 5 :( hadde det gått på segments hadde det vært mye bedre enn tur/retur for min del, så blir nok ikke noe å hente her..
Ikke dukket opp noe her...
De er vel redde for at jeg klarer det igjen.. hehe. :)
Kim
Flight Cancelled
20-03-2014, 16:32
Tikket nettopp inn en e-post fra SAS med "Bonus Challenge". 10 t/r reiser på 1 1/2 mnd og jeg får 60k ekstrapoeng! Bet meg merke i at det stod "basert på ditt reisemønster" - er det noen andre som har mottatt tilbudet, og har dere evt samme antall reiser og ekstrapoeng?
http://gyazo.com/a3f485431582552c9eb768bd7591992ehttp://gyazo.com/a3f485431582552c9eb768bd7591992e.png
Jeg meldte meg på med 10 t/r - har allerede et par planlagt, så får det bli et par ekstra dagsturer med youthfare for å få til de aller siste reisene. :p
joamykle
20-03-2014, 16:36
I hvertfall diskutert her :)
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118244&page=23
Hvis man flyr trd-oslo-lhr-osl-trd, så er det 2 tur retur.
1 tur retur trd-osl og en tur retur osl-lhr
Var iallefall slik på den kampanjen som var i høst
robertaas
20-03-2014, 17:35
Fikk den samme, men mangler 4 t/r og er fullbooket i perioden.
henrikvd
20-03-2014, 17:51
Føler meg litt snytt siden jeg ikke har fått tilbud om denne utfordringen. Jeg hadde jo 23 SK-flighter i jan/feb.
rkvalvaa
20-03-2014, 17:55
Jeg fikk også dette nå, 10 t/r mellom 14. april og 30. juni gir 60 000 ekstrapoeng. Får se om dette går :-)
Flight Cancelled
20-03-2014, 18:08
Teller WF og Blue 1-flyvninger?
Av en eller annen grunn er tilbudet mitt 8 t/r i samme perioden. 60.000 ekstrapoeng.
Edit: Missforsto. 8 t/r gir bare 6.000 poeng. For å få 60.000 må man ha 12t/r
closebutnocigar
20-03-2014, 20:47
60.000 for 8 t/r her, men jeg er low frequent flyer…
Jeg har OSL-CPH-TXL med SK og TXL-FRA-OSL med LH i denne perioden, men får vel ikke noe uttelling for det i denne sammenheng!?
Min bedre halvdel får 60.000 for 4 tur/retur. Undertegnende fikk, vel, ikke mulighet til å delta. Som vanlig.
9 t/r her for full pott. Tvilsomt at jeg slår til med mindre det kommer et supertilbud innenriks.
8 for min del, så blir uaktuellt. Hadde det vært 4-6 ville jeg vurdert saken.
Chr1st1an
20-03-2014, 23:30
Jeg har også fått dette tilbudet i posten, og vurderer sterkt å melde meg på 8 t/r som kreves for å få 60.' Ekstra poeng.
Av vilkårene så ser det derimot ut til at Widerøe er inkludert, så da utgår studentbillett til 299,-.
Så da er spørsmålet; hva er den billigste ruten til SAS? Jeg er lokalisert i Bergen, men østlandet er også mulig å benytte for et par dagers intens flygning.
Om jeg har beregnet riktig så får jeg 7,7 poeng per krone om jeg flyr bgo-svg-bgo 8 ganger. Det er basert på standard pris på 1100.- t/r.
Det burde vel være et ganske bra mile run? Eller?
FlightDeck
21-03-2014, 09:29
Bra tilbud! Men jeg har vel for mange reiser booket allerede til at SAS sender meg noe sånt ...
Min bedre halvdel får 60.000 for 4 tur/retur. Undertegnende fikk, vel, ikke mulighet til å delta. Som vanlig.
Sikker på at det ikke starter med 6000 for 4 t/r ?
Eg må ha seks turar for 6000. Det kjem eg neppe til å få til denne gangen.
Molinari
21-03-2014, 10:42
Venter på e-post fra SAS nå gitt!!!
mfjeldheim
21-03-2014, 10:54
Samme her! Er dette noe som kun noen få personer får? Eller de som er Sølv/ Gull medlemmer fra før?
Jeg har fått og er kun Basic, men 9 t/r for 60K det gidder jeg ikke...
Det som er rart er at det står det er basert på mitt tidligere reisemønster.Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg har vært fryktelig mye ut å reist, derfor syns jeg 5 t/r for 6000 poeng ikke akkurat er noe gulrot.
Nå vet jeg ikke hvordan de tenker, men vil de ha meg til å fly mere med SAS, så mener jeg de burde senket t/r kravene for å få poeng.
Mener nå jeg da..... :)
mfjeldheim
21-03-2014, 12:35
Jeg har fått og er kun Basic, men 9 t/r for 60K det gidder jeg ikke...
Det som er rart er at det står det er basert på mitt tidligere reisemønster.Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg har vært fryktelig mye ut å reist, derfor syns jeg 5 t/r for 6000 poeng ikke akkurat er noe gulrot.
Nå vet jeg ikke hvordan de tenker, men vil de ha meg til å fly mere med SAS, så mener jeg de burde senket t/r kravene for å få poeng.
Mener nå jeg da..... :)
Er selv bare Basic også. Ja, virker litt idiotisk at de skal kreve 9 t/r for deg når andre som enten har Sølv eller Gull skal få slippe unna med kun 5 eller 6? De reiser jo allerede mye :( Haha. Enig med deg, hvis de vil vi skal reise mer med SAS så kanskje de burde senke kravet litt til de som flyr mindre ofte.
KristianSk
21-03-2014, 13:33
Ingen mail til meg heller... Er EBG.
mfjeldheim
21-03-2014, 14:39
Snakket med SAS på chat (skal kanskje tas med en klype salt alt de sier men). De sa at tilbudet kun gjaldt noen få utvalgte EuroBonus kunder :( Så de av oss som ikke har fått vil nok ikke få noe heller i denne omgang.
Jeg er Basic-kunde, men har 4,5 t/r siden 1. november og fikk tilbudet, så tviler på at det er spesielt eksklusivt.
Henrik C
21-03-2014, 19:06
Basic her og har ikke kreditert noe til EB siden sommeren 2013. Fikk 10 t/r for 60.000 poeng.
Bra tilbud! Men jeg har vel for mange reiser booket allerede til at SAS sender meg noe sånt ...
Jeg har 15 turer booket frem til august med SAS og fikk denne mailen. Dog må jeg ha 12 t/r for å få fullt utbytte og jeg har selvfølgelig også en del turer med SAS en vei og Norwegian andre veien..
Folk som ikke har fått mail kan jo prøve å legge inn EB nummeret sitt og se om de også får.
http://www.bonuschallenge.com/no/Home/signup
henrikvd
21-03-2014, 22:03
Folk som ikke har fått mail kan jo prøve å legge inn EB nummeret sitt og se om de også får.
http://www.bonuschallenge.com/no/Home/signup
Vi kan dessverre ikke se at vi har sendt deg en personlig invitasjon til å delta i EuroBonus Challenge. Finn din invitasjon og bekreft at du deltar via linken i e-posten....
Men takk for tanken :-)
Vi kan dessverre ikke se at vi har sendt deg en personlig invitasjon til å delta i EuroBonus Challenge. Finn din invitasjon og bekreft at du deltar via linken i e-posten....
Men takk for tanken :-)
Pussig. Jeg registrerte meg uten å ha fått invitasjon. De har kanskje lukket et smutthull.
SAS selger akkurat nå billetter i Go til alle IC-destinasjoner for 1999 kr per person. Kun 2000 billetter totalt.
Reiseperiode: 24.03-30.04
veldig billig , problemet er vel å finne noe å billig overnatting så nært avgang..
hvordan er det forresten på økonomi med en så lang reise som til Tokyo ?
Fantastisk, takk for tipset! Jeg rakk å sikre meg OSL-ARN-ORD 26. april og ORD-IAD-CPH-OSL 29. april for under 2000,-. Utregning var ikke tilgjengelige, men jeg regner med at det gir nærmere 10 000 EB-poeng.
Er jo helt latterlige priser!
Pokker å
Dette gjorde sitt til at jeg bestilte en helgetur til Shanghai. Torsdag til mandag da, men takk gud for at SAS har 24 timers angrerett så jeg kan tenke litt. Her var det bare å sikre prisen for under 2000 kroner. Gir en pen mengde EB poeng faktisk... :drink Lurer på om jeg skal ta en Optiontown også da, men skjer vel sjeldent på disse flygningene at det slår til.
HÆH ??????????
Dette her er jo helt sykt og HELT nye takter fra SAS.
Er jo bare vant til halv-dårlige julekalender tilbud, også kommer dette her ???
Har noen gått fullstendig bananas i SAS ?
Eller så sliter de med å fylle flyene.
Holder på å jobbe meg ihjel med å få til noe i april jeg. Men er ikke lett, må orges med barnevakter (3 smårollinger).
Klaffe med fri til kona, samt at jeg er på reisefot minst 5 av virkedagene den måneden. Og for å gjøre det virkelig snasent så er det påske oppi det hele....
Uansett, dette er jo en gavepakke av dimensjoner fra SAS.
PS: Ser prisene er lave langt ut i mai
Dette gjorde sitt til at jeg bestilte en helgetur til Shanghai. Torsdag til mandag da, men takk gud for at SAS har 24 timers angrerett så jeg kan tenke litt. Her var det bare å sikre prisen for under 2000 kroner. Gir en pen mengde EB poeng faktisk... :drink Lurer på om jeg skal ta en Optiontown også da, men skjer vel sjeldent på disse flygningene at det slår til.
Tenkte på optiontown jeg å blir vel litt mye med 11 timer på economy til Tokyo, har leita etter en tripreport angående å reise denne strekningen men finner ikke noe...
KristianSk
22-03-2014, 10:20
Vurderer om jeg skal bestille en tur til Tokyo, så får jeg evt. kaste billetten om jeg ikke får oppgradert med poeng. 2000 + noen poeng er meget fristende for et par dager i Tokyo!
Flight Cancelled
22-03-2014, 10:21
Å inni granskauen... for noen priser!!! Kombinert MR og weekend-trips til USA resten av våren! :colgate:
SAS selger akkurat nå billetter i Go til alle IC-destinasjoner for 1999 kr per person. Kun 2000 billetter totalt.
Reiseperiode: 24.03-30.04
Tusen takk for tipset :)
Sikret meg billett til SFO via CPH for latterlige 1989,-!!!
Hvor lang tid må beregnes på transfer CPH? (til SFO, hjemover bekymrer meg ikke ;))
Er satt opp med 1:15, holder det?
Tusen takk for tipset :)
Sikret meg billett til SFO via CPH for latterlige 1989,-!!!
Hvor lang tid må beregnes på transfer CPH? (til SFO, hjemover bekymrer meg ikke ;))
Er satt opp med 1:15, holder det?
Jeg har hatt mindre enn det og det går fint, men en gang så måtte vi løpe. Stod gate closing, noe som ikke var sant såklart, men var vel for å få fart på alle som kommer med connections. :P
Flight Cancelled
22-03-2014, 10:51
Da har jeg bestilt to turer, usikker på om jeg kanskje skal kansellere en av de. Den ene er 4 dager i ORD i begynnelsen av april, den andre er 3 dager i IAD i slutten av april. Noen som har noen tips til hvilken av de to som "høres best ut"? Begge kostet ca 2000,- som er UTROLIG billig, men med hotell blir det jo litt penger alikavel.
Huff. Umulig å finne noe som passer fra Trondheim. Månedsvisningen opplyser selvfølgelig også om feil priser. It's hard to be a nissemann!
Huff. Umulig å finne noe som passer fra Trondheim. Månedsvisningen opplyser selvfølgelig også om feil priser. It's hard to be a nissemann!
Sliter med samme selv å finne noe fra TRD , det er noe dager til NRT som koster rundt 2300 kr :)
tilbudet er bra men overnattingen kommer til å bli ganske dyr så sånn sett så blir det vel billigere å bestille litt fram i tid istedenfor
Får forøvrig ikke opp disse prisene med ITAs søkemotor, synd!
PS - hvilke dager fant du 2300 fra TRD? Jeg kan ikke dra før 8-9. april, så det er vel der begrensningen ligger da det er vanskelig å finne de billigste billettene på returreisen såpass sent i april.
Får forøvrig ikke opp disse prisene med ITAs søkemotor, synd!
PS - hvilke dager fant du 2300 fra TRD? Jeg kan ikke dra før 8-9. april, så det er vel der begrensningen ligger da det er vanskelig å finne de billigste billettene på returreisen såpass sent i april.
8- 13 april koster 2437 kr
Chr1st1an
22-03-2014, 12:44
Dette var jo helt sykt!
Har sikret meg San fran 1. - 7. og Tokyo 8. - 14.
Noen som vet hva det koster å endre navn på disse billettene?
(Må jo velge meg bare 1 av de turene.. hehe)
Flight Cancelled
22-03-2014, 12:51
Noen som har en formening om hvor sjansen for oppgradering på CPH-IAD-CPH er best? Optiontown eller med poeng? Og hva tror dere er "best": en i Business og en i Go eller begge i Plus? Har forøvrig fått ganske greit sete i Go tror jeg begge veiene (fremste rad).
Har ikke flydd utenfor Europa på år og dag, så er litt usikker. 8 timer er jo litt...
Dette var jo helt sykt!
Har sikret meg San fran 1. - 7. og Tokyo 8. - 14.
Noen som vet hva det koster å endre navn på disse billettene?
(Må jo velge meg bare 1 av de turene.. hehe)
Det står litt om endring av flybillett (inkludert navn) her (http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/endring/). Det koster slik jeg forstår det NOK 500.
Chr1st1an
22-03-2014, 13:08
Det står litt om endring av flybillett (inkludert navn) her (http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/endring/). Det koster slik jeg forstår det NOK 500.
TAKK!
Da kan noen her inne evt kjøpe en av mine reiser (har 2 bill på begge reiser) om de betaler de 500,-.
Tviler på at jeg drar på begge....
Da har jeg bestilt to turer, usikker på om jeg kanskje skal kansellere en av de. Den ene er 4 dager i ORD i begynnelsen av april, den andre er 3 dager i IAD i slutten av april. Noen som har noen tips til hvilken av de to som "høres best ut"? Begge kostet ca 2000,- som er UTROLIG billig, men med hotell blir det jo litt penger alikavel.
Hvis du ikke har vært i USA før, så hadde jeg valgt ORD, som er en typisk amerikansk "megaby". En bekjent av meg som har vært over alt i USA (har reist minimum 2-3 uker rundt hvert år i 10 år) sier Chicago er hans favorittby i USA. Washington består jo stort sett av politikere og statsadministrasjon, men hvis du er interessert i politikk/statsvitenskap, så er det helt sikker stas å se White House, Capitol, etc. Plus at de vel har noen flotte museer der.
Selv har jeg booket ORD i slutten av april, og det blir min første tur til USA. :drink
Hvis man flyr trd-oslo-lhr-osl-trd, så er det 2 tur retur.
1 tur retur trd-osl og en tur retur osl-lhr
Var iallefall slik på den kampanjen som var i høst
Jeg spurte på sas-chat nå og det var "selvsagt" 1 tur om man flyr OSL-ARN-HEL-ARN-OSL.
Skulle det være to turer er det åpenbart at det må bookes separat visstnok.
Det står ingen detaljerte regler noe sted så det er litt vanskelig å etterprøve slik info.
Om jeg får to turer for OSL-ARN-HEL-ARN-OSL så er det svært fristende og gå for 60.000 poeng, da det vil koste ca 3-4000 kr. Da snakker vi 15-20 poeng pr krone.. :)
Greide ikke å holde meg, så bestilte en langhelg til Chicago. Får tenke igjennom i kveld om jeg går for den eller ei, men det frister!
Chr1st1an
22-03-2014, 16:26
Jeg har også fått dette tilbudet i posten, og vurderer sterkt å melde meg på 8 t/r som kreves for å få 60.' Ekstra poeng.
Av vilkårene så ser det derimot ut til at Widerøe er inkludert, så da utgår studentbillett til 299,-.
Så da er spørsmålet; hva er den billigste ruten til SAS? Jeg er lokalisert i Bergen, men østlandet er også mulig å benytte for et par dagers intens flygning.
Om jeg har beregnet riktig så får jeg 7,7 poeng per krone om jeg flyr bgo-svg-bgo 8 ganger. Det er basert på standard pris på 1100.- t/r.
Det burde vel være et ganske bra mile run? Eller?
Jeg har snakket med sas på chat, og de mente at alle widerøe flight var inkludert i denne kampanjen. Så lenge det var på widerøe sine reginonale ruter. (http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Partners_Airlines/WF_routes_Feb14.gif)
Det betyr at om man er student eller bare finner de billigste billettene så betaler man 573x8=4584 for 60.000 bonuspoeng. (om man har 8 t/r som krav i challenge)
Finnes noen bedre deal enn det der ute??? :-)
Flight Cancelled
22-03-2014, 16:57
Jeg har snakket med sas på chat, og de mente at alle widerøe flight var inkludert i denne kampanjen. Så lenge det var på widerøe sine reginonale ruter. (http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Partners_Airlines/WF_routes_Feb14.gif)
Det betyr at om man er student eller bare finner de billigste billettene så betaler man 573x8=4584 for 60.000 bonuspoeng. (om man har 8 t/r som krav i challenge)
Finnes noen bedre deal enn det der ute??? :-)
Du finner ikke tur/retur-reiser med Youth fare til 573,-? Er enveispris det.
Chr1st1an
22-03-2014, 17:12
Du finner ikke tur/retur-reiser med Youth fare til 573,-? Er enveispris det.
Jo.
Bgo-trf som student. Finnes også noen ordinære billetter til 299,-
Den som bokar två stycken ToR Skandinavien-USA/Asien nu under kampanjen för ca 4000kr totalt...uppnår Star Alliance Gold membership om man krediterar poängen till Aegan.
Billigare än så är det svårt att uppnå Star Gold som är giltigt i 36 månader
Flight Cancelled
22-03-2014, 17:36
Voknet i morres tok en kjapp tur innom Flyprat før jeg stod opp. Det resulterte selvsagt i en helgetur til Washington (IAD). Tydelig at det gode tilbudet og påfulgende bestilling skiplet meg litt: når jeg kom hjem fant jeg saksen i kjøleskapet, smørboksen i knivskuffen, hårvoksboksen i skittentøyskurven og den brukte håndduken i badehyllen... Må ha hatt andre ting i hodet når jeg dusjet og så spiste frokost i dag... :rolleyes:
Heisann!
"1 million billige billetter" - salget til SAS startet i dag. 3 personer til Italia, fly til Roma, hjem fra Milano... 5 dager med rødvin og god mat, historie og forhåpentligvis litt sol.. Totaltpris for 3 pers: Kr 3000,,, :) :)
Alfa Romeo selvsagt leid for ferden mellom Roma og Milano, så gjenstår bare hoteller men det har vi god tid på. Morsomt å ta med familien på tur i høstferien!
Masse gode priser der, uhørt billig enkelte plasser.. Fant forresten plasser i Plus til Barcelona for kr 900 i Oktober... Milage-run noen? :)
Kim
Flight Cancelled
27-03-2014, 00:56
Noen som vet mer om hvordan SAS ser på en t/r reiser i Bonus Challenge?
Meldte meg på med 10 t/r, og har alt fått booket BGO-CPH-IAD-CPH-BGO og en tur til Manchester (BGO-CPH-MAN-CPH-BGO), i tillegg til en 30k EB-poeng MR til ATH. Teller SAS disse reisene som 5 t/r eller 3 t/r...? :8:
Er avgjørende for om jeg skal gå for 10 eller ikke...
Heisann!
"1 million billige billetter" - salget til SAS startet i dag. 3 personer til Italia, fly til Roma, hjem fra Milano... 5 dager med rødvin og god mat, historie og forhåpentligvis litt sol.. Totaltpris for 3 pers: Kr 3000,,, :) :)
Alfa Romeo selvsagt leid for ferden mellom Roma og Milano, så gjenstår bare hoteller men det har vi god tid på. Morsomt å ta med familien på tur i høstferien!
Masse gode priser der, uhørt billig enkelte plasser.. Fant forresten plasser i Plus til Barcelona for kr 900 i Oktober... Milage-run noen? :)
Kim
Fra TRD eller OSL.....? Er det fra TRD er det jo et skikkelig KUPP !!!! :D :D
Meldte meg på med 10 t/r, og har alt fått booket BGO-CPH-IAD-CPH-BGO og en tur til Manchester (BGO-CPH-MAN-CPH-BGO), i tillegg til en 30k EB-poeng MR til ATH. Teller SAS disse reisene som 5 t/r eller 3 t/r...? :8:
Jeg fikk iallfall 2 tur retur flyginger på challengen som var i høst da jeg fløy trd-osl-lhr-osl-trd.
Pluss at jeg fikk registrert en tur retur der jeg fløy til Oslo med SAS og hjem med dy og 2 uker senere fløy dy ned og SAS hjem.
Hei LN-FHU!
Disse prisene var fra Oslo, så blir en kjøretur dit. :) Fra TRD ville prisen blitt doblet ca..
Røyk på en kjempesmell med President Suite på Radisson Blu Hotel Es i Roma noen dager da, fint om noen har bodd i den og om den er verd en investering. 90m2 terrasse og 125m2 str innvendig. Utsikt over Roma... Bra hotell eller?
Kim
Superhai
27-03-2014, 13:57
Utsikt over Roma... Bra hotell eller?
Har ikke bodd i suiten. Men hotellet er litt for mye design etter min smak, standardrommene har noe merkelig planløsning, beliggenheten er lukket, men i et noe tvilsomt område ved tog-stasjonen. Det er likevel fint oppe på toppen, med restaurant og pool - frokost med fin utsikt over Roma er bra.
Jeg spurte SAS om dette og fikk forklart at det var "åpenbart" en tur om det var en booking. Litt ufin måte å svare på synes jeg men...
Noen som vet om vi får en god måte og se statusen på? Da finner man fort ut hvordan det regnes..
Jeg har fått mail om bonus challenge på SAS, og funderer litt på om jeg skal hive meg på en mileage run. Jeg vet de er personlige, men jeg vet ikke om de er forskjellige. Jeg kan ihvertfall opptjene 60000 poeng hvis jeg gjennomfører 8 tur/retur reiser.
Jeg vet jeg skal fly en t/r reise i jobbsammenheng, og da gjennstår 7 t/r reiser jeg må betale for selv. Jeg har sjekket opp at jeg ganske lett skal kunne klare å fly SVG-BGO-SVG 7 ganger for 967,- pr gang.
Da klarer jeg utfordringen og får 60000 poeng, i tillegg til de 8000 poengene jeg får for turene. Jeg vil også få 1015 poeng hvis jeg betaler billettene med Diners-kortet.
Da får jeg m.a.o 69015 poeng for NOK 6.769,- eller 10,2 poeng pr krone.
Jeg får vel også et sølvkort på kjøpet underveis, så muligens blir det noen poeng ekstra på noen av de siste turene....
For dere som har greie på dette, er dette en bra deal?
Er det verd å bruke 7000 kroner og 21 timer på?
Glean EBG
27-03-2014, 20:33
Hvorfor får aldri jeg slike bonus challenger? Det er urettferdig.
Jeg har fått mail om bonus challenge på SAS, og funderer litt på om jeg skal hive meg på en mileage run. Jeg vet de er personlige, men jeg vet ikke om de er forskjellige. Jeg kan ihvertfall opptjene 60000 poeng hvis jeg gjennomfører 8 tur/retur reiser.
Jeg vet jeg skal fly en t/r reise i jobbsammenheng, og da gjennstår 7 t/r reiser jeg må betale for selv. Jeg har sjekket opp at jeg ganske lett skal kunne klare å fly SVG-BGO-SVG 7 ganger for 967,- pr gang.
Da klarer jeg utfordringen og får 60000 poeng, i tillegg til de 8000 poengene jeg får for turene. Jeg vil også få 1015 poeng hvis jeg betaler billettene med Diners-kortet.
Da får jeg m.a.o 69015 poeng for NOK 6.769,- eller 10,2 poeng pr krone.
Jeg får vel også et sølvkort på kjøpet underveis, så muligens blir det noen poeng ekstra på noen av de siste turene....
For dere som har greie på dette, er dette en bra deal?
Er det verd å bruke 7000 kroner og 21 timer på?
Om det er en bra deal eller ikke kommer egentlig an hva du skal bruke poengene på.
IC first class med f.eks. LH gir jo en høy verdi, økonomi til Spania en dårlig verdi.
Ett alternativ jeg ville vurdert.... Hvis du først skal fly 7 mr.
Legg på ca 7000-10 000 til og fly 7 stk t/r Spania e.l. i pluss.
Da oppnår du gull kort, rundt 70 000 basic points + bonusen på 60 000 + bonus fra kreditkort (nok til business t/r asia eller US) og kommer veldig nærme grensen for Diamond :)
Kan noen bekrefte/avkrefte om widereøe flyvninger teller på SAS sin siste bonus challenge? Har mulighet til å opptjene 60000 ekstra poeng ved 8 t/r. Hvis wideroe flyvninger teller, vurderer jeg å kjøpe norges billetten i sone 1 til 2775. Kan da fly: Bergen-Ålesund (2x),Bergen-Stavanger (2x), Bergen-Skien (2x) og Bergen-Sandefjord (2x) for 8 t/r og 60000 ekstrapoeng pluss grunnpoeng..
Edit:Sikkert for godt til å være sant...
Kan noen bekrefte/avkrefte om widereøe flyvninger teller på SAS sin siste bonus challenge? Har mulighet til å opptjene 60000 ekstra poeng ved 8 t/r. Hvis wideroe flyvninger teller, vurderer jeg å kjøpe norges billetten i sone 1 til 2775. Kan da fly: Bergen-Ålesund (2x),Bergen-Stavanger (2x), Bergen-Skien (2x) og Bergen-Sandefjord (2x) for 8 t/r og 60000 ekstrapoeng pluss grunnpoeng..
Widerøe og Blue1 er medlemmer i Eurobonus. Hvorfor skulle de ikke telle? De har alltid gjort det før. Om de ikke skal telle, så må det stå spesifikt at det KUN gjelder SAS flygninger.
Flight Cancelled
28-03-2014, 10:33
Det tror jeg faktisk skal gå... Takk for tipset! :D
Hvorfor får aldri jeg slike bonus challenger? Det er urettferdig.
Jeg har heller ikke fått noen nå!
Om det er en bra deal eller ikke kommer egentlig an hva du skal bruke poengene på.
IC first class med f.eks. LH gir jo en høy verdi, økonomi til Spania en dårlig verdi.
Ett alternativ jeg ville vurdert.... Hvis du først skal fly 7 mr.
Legg på ca 7000-10 000 til og fly 7 stk t/r Spania e.l. i pluss.
Da oppnår du gull kort, rundt 70 000 basic points + bonusen på 60 000 + bonus fra kreditkort (nok til business t/r asia eller US) og kommer veldig nærme grensen for Diamond :)
Takk for tipset, hadde aldri tenkt i de baner selv.
Men dessverre blei dette ganske dyrt, og jeg ville hatt problem med å få tid til å gjennomføre det før 30/6.
Det fine med å fly noen t/r til BGO er at det kan gjøres på kveldstid, etter at man har vært på jobb.
Men det er jo som du sier, det kommer an på hva man skal bruke poengene til....
Basse-HAU
30-03-2014, 22:56
Var vel enkelte som nesten opptjente gullet sitt i fjor slik. Søk div trip reports ifra i fjor sommer.
Ikke direkte tilbud, men fikk ikke lov å starte egen tråd. Har noen av dere opplevd av prisen på hjemturen blir billigere eller dyrere utifra hvilken dag dere reiser til en destinasjon.
Bildene sier det meste, igrunn fasinerende og ikke opplevd det selv før.
chrisljo
31-03-2014, 09:08
Ikke direkte tilbud, men fikk ikke lov å starte egen tråd. Har noen av dere opplevd av prisen på hjemturen blir billigere eller dyrere utifra hvilken dag dere reiser til en destinasjon.
Bildene sier det meste, igrunn fasinerende og ikke opplevd det selv før.
De beste prisene interkontinentalt får man kun hvis er borte natt til søndag, eller 6 dager. Billige priser folket som er på ferie, dyre priser for forretningsreisende som vil hjem å sove i egen seng.
Erlingni
01-04-2014, 14:55
Jeg fikk kjøpt tur/retur OSL - AGP (Malaga) i for to personer i mai til 1779,- inkl. alle skatter og avgifter...
Jeg hadde først bestilt turen med eurobonus poeng, men dette er så billig at det lønner seg aldri i verden å bruke poeng.
Synes at en del av disse "1 000 000" tilbudene virker svært bra!:D Men tror det er litt "lotto" også...
Erlingni
01-04-2014, 15:03
Det var i Go....
Jeg tror jeg får 4000 poeng for den turen.
Flight Cancelled
01-04-2014, 15:53
Det var i Go....
Jeg tror jeg får 4000 poeng for den turen.
Hver leg gir med EBB 2000 poeng, så det stemmer nok. Fortsatt ganske god uttelling per krone, da. Bedre enn de fleste MRs.
KLM 1200
02-04-2014, 22:20
En stund siden det har vært EB tilbud nå, når pleier det og komme? :-)
Ingen mens det er store salg, ala "1 000 000 billige reiser" etc. Ellers kommer tilbudene som regel ut natt til tirsdag kl 0100
En stund siden det har vært EB tilbud nå, når pleier det og komme? :-)
Var det ikke London og Manchester i forrige uke da?
Dukket ihvertfall ikke opp et slik tilbud dem ihvertfall.
KLM 1200
05-04-2014, 23:39
Hm, har SAS fjernet "Points Bargain?" Fra sidene sine?
Faktisk, ja. Rart opplegg.
KLM 1200
06-04-2014, 00:19
Faktisk, ja. Rart opplegg.
Jepp, håper de får det tilbake! :-) likte det..
Jeg fikk ihvertfall mail om CDG, LHR, MAN og DUB for 22 500 poeng i go (37 500 i plus) den 19/3.
Jeg fikk ihvertfall mail om CDG, LHR, MAN og DUB for 22 500 poeng i go (37 500 i plus) den 19/3.
VAr den jeg mente.
Ukene går litt i surr avåtil.
Frankfurt, Geneve, London, Brussel & Berlin fra 299 en vei i dag og i morgen
LINK (http://www.sas.no/tilbud-og-priser/happy-weekend/?amp;wt_ac=start_happywekkend_banner&wt_seg_4=start_happyweekend_banner)
http://www.sas.no/upload/SAS%20Norway/Kampanje2014/Uke17-happyweekend/740x570-happy-weekend.jpg
Finner faktisk avganger enda billigere. 248 kroner hver vei Oslo Geneve. Gir 4000 poeng og koster totalt 565
De satser fælt nå
S Finner faktisk avganger enda billigere. 248 kroner hver vei Oslo Geneve. Gir 4000 poeng og koster totalt 565
De satser fælt nå
Takk for tipset :)
Sjekk denne MR junkies. (hadde jeg bodd sørpå så hadde jeg glatt tatt denne turen)
Oslo (OSL) - Genève (GVA) ti 13 mai 2014 (SAS Go)
Voksen 248 NOK
07:00 - 08:00 SK844 Oslo - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
09:10 - 11:50 SK2615 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Genève (Terminal M)
Genève (GVA) - Oslo (OSL) ti 13 mai 2014 (SAS Go)
Voksen 287 NOK
12:35 - 15:10 SK2616 Genève (Terminal M) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
16:45 - 17:45 SK499 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo
Servicehonorar 30 NOK
Totalpris 565 NOK
4000 / 565 = 7 poeng pr. krone. Noen høyere?
Det ser jo ut som en god ting å ha med seg til EB-challenge, synd det ikke ser ut til å være tilsvarende gode dealer på kveldstid.
Må kanskje søke litt men kunne tenkt meg utreise etter ca 17. og retur via CPH 23.55 :D, 4 legs på en ettermiddag til under 1000,- :)
Annonsen sier Bardufoss-London fra 599, men heller vanskelig da SAS ikke flyr fra BDU.. Bør vel la seg gjøre i en reklame og vite hvilke destinasjoner man betjener!
Skal bestille billetter med SAS for meg og en til. Sikkert dumt spørsmål, men jeg som er EBG opptjener vel kun poeng for meg og ikke min wingman?
Skal bestille billetter med SAS for meg og en til. Sikkert dumt spørsmål, men jeg som er EBG opptjener vel kun poeng for meg og ikke min wingman?
Korrekt :-)
Men du bør jo fikse han ett sølvkort siden du er gull så tjener han i det minste poeng. Eventuelt får han ta å melde seg inn som basic.
PS: Jeg har sett opp til flere plasser at EB 2.0 kommer til å åpne for at den som bestiller og betaler reisen kan tjene poeng på samtlige reisende. Men det er jo ubekreftet selvfølgelig, og uansett ikke en realitet pr. idag.
PS: Jeg har sett opp til flere plasser at EB 2.0 kommer til å åpne for at den som bestiller og betaler reisen kan tjene poeng på samtlige reisende. Men det er jo ubekreftet selvfølgelig, og uansett ikke en realitet pr. idag.
Om noe sånnt skulle skje er jeg overbevist om at det ville være snakk om ekstrapoeng
Det er fortsatt veldig greit. Ingen vits å styre med poeng til kone og barn når jeg står for 90% av reisene og i tillegg sikkert vil bruke egne poeng på familien, samme gjelder kompisturer hvor de andre reiser lite og ikke bryr seg om bonus.
Pleier SAS som regel å kjøre en kampanje på bonusbilletter innenlands hver sommer? Husker kun at det var en kampanje i fjor. Gjaldt denne kampanjen kun for juli?
Chriscross
01-05-2014, 08:37
Pleier SAS som regel å kjøre en kampanje på bonusbilletter innenlands hver sommer? Husker kun at det var en kampanje i fjor. Gjaldt denne kampanjen kun for juli?
I fjor var siste returdag 31. Juli. Året før var siste retur en gang i august.
Chriscross
01-05-2014, 08:39
Men du bør jo fikse han ett sølvkort siden du er gull så tjener han i det minste poeng. Eventuelt får han ta å melde seg inn som basic.
Rundt juletider leste jeg at familimemership slik BA har skulle komme. Var skuffet da dette ikke kom 1. april.
FlightDeck
01-05-2014, 08:59
Fikk e-post fra SAS i dag (på dansk) med mulighet til å få 2000 ekstrapoeng for hver reise i SAS Plus fra 6. til 31. mai. Med en t/r Polen via København blir jo regnskapet hyggelig: 7500 grunnpoeng og 8000 ekstrapoeng. Mye poeng for pengene når billetten kostet 2100 kr.
Ellers har jeg fått utrolig mange poeng med den forrige SAS Plus-kampanjen som ga doblepoeng (ekstrapoeng) i mars/april.
Fikk e-post fra SAS i dag (på dansk) med mulighet til å få 2000 ekstrapoeng for hver reise i SAS Plus fra 6. til 31. mai. Med en t/r Polen via København blir jo regnskapet hyggelig: 7500 grunnpoeng og 8000 ekstrapoeng. Mye poeng for pengene når billetten kostet 2100 kr.
Ellers har jeg fått utrolig mange poeng med den forrige SAS Plus-kampanjen som ga doblepoeng (ekstrapoeng) i mars/april.
Det står vel med små skrift under (rett under den blå påmeldingsknappen) at du får totalt 2000 ekstrapoeng i løpet av perioden, ikke pr leg. Hadde i alle fall håpet at man fikk 2000 poeng pr reise.
SAS kjører på en ny helg med ok deals.
55% rabatt på poengreiser i Go/Pluss til Paris og Praha
13500 poeng tur retur Kristiansund - Praha (beklager at jeg ikke er hipster nok til å skrive flyplasskodene) er egentlig super duper billig!
Opptjener man poeng når man betaler reise med bonuspoeng?
Dag Viking
02-05-2014, 13:55
Opptjener man poeng når man betaler reise med bonuspoeng?
Ja, på cash&points / ordinære reiser for poeng / best availability
http://j17351-bonusresa.azurewebsites.net/images/pricelist.pdf
Ja, på cash&points / ordinære reiser for poeng / best availability
http://j17351-bonusresa.azurewebsites.net/images/pricelist.pdf
Tusen takk for rask tilbakemelding. Jeg benyttet meg av tilbudet som nettopp kom på mail og bestilte t/r OSL-CDG i plus for 22500 poeng pluss 600 kr i skatter og avgifter. La turen innom ARN for å få flere legs. Jeg kan altså forvente å starte veien mot gull med poeng fra 4 legs?
Du får ikke poeng på bonusbilletter, kun "vanlige" billetter betalt med poeng. (som igjen er mye dyrere en bonusbilletter)
Takk! Jaja, da får jeg bare nyte Paris og finne andre måter å skaffe meg poeng til EBG!
Det har vært ganske regelmessige gode tilbud i det siste, så jeg blir ikke skrekkelig overasket om du allerede neste helg får kjempegode muligheter for å tjene poeng etc ;)
SAS kjører på en ny helg med ok deals.
55% rabatt på poengreiser i Go/Pluss til Paris og Praha
13500 poeng tur retur Kristiansund - Praha (beklager at jeg ikke er hipster nok til å skrive flyplasskodene) er egentlig super duper billig!
I mailen står det: "55 % poengrabatt til Paris og Praha
Feir våren med gode poengrabatter til Paris og Praha. Reis til Paris eller Praha fra kun 13 500 poeng t/r. Bestill senest 4. mai, og reis mellom 1. august og 26. oktober 2014. "
Mulig det er mitt språk det er noe feil med, men jeg oppfatter dette som å feire våren i august/oktober. Liker helst å feire våren på denne tiden av året jeg!
Ikke mottatt noe mail, noen flere som ikke har mottatt?
I mailen står det: "55 % poengrabatt til Paris og Praha
Feir våren med gode poengrabatter til Paris og Praha. Reis til Paris eller Praha fra kun 13 500 poeng t/r. Bestill senest 4. mai, og reis mellom 1. august og 26. oktober 2014. "
Mulig det er mitt språk det er noe feil med, men jeg oppfatter dette som å feire våren i august/oktober. Liker helst å feire våren på denne tiden av året jeg!
Vi som bor på Nordvestlandet må ta de mulighetene vi får til vår og denslags når vi får sjansen. Her er det snø og sluddbyger og generelt sett begredelig. (vi har også kun to årstider, vår og høst. Stort sett høst)
Ikke mottatt noe mail, noen flere som ikke har mottatt?
Jeg tok å meldte meg opp manuelt igjen her om dagen, da jeg ikke fikk noe tilbud selv på lang tid. Men en annen adresse jeg administrerer fikk regelmessig. Så regner med at jeg (og fler?) har falt ut?
Superhai
02-05-2014, 17:36
Liker helst å feire våren på denne tiden av året jeg!
Poengrabattene er da nå.
Har fått en epost om 2000 ekstrapoeng om jeg reiser i plus i mai. Har flybilletter booket i go allerede. Er det "verdt" det å booke om den ene billetten til plus?
Dag Viking
02-05-2014, 20:59
Har fått en epost om 2000 ekstrapoeng om jeg reiser i plus i mai. Har flybilletter booket i go allerede. Er det "verdt" det å booke om den ene billetten til plus?
Det er jo 500kr i gebyr, pluss mellomlegg til aktuell bookingklasse. Få poeng pr krone. Trenger du poengene, så er det mer gunstig å ta en MR i plus.
Det er jo 500kr i gebyr, pluss mellomlegg til aktuell bookingklasse. Få poeng pr krone. Trenger du poengene, så er det mer gunstig å ta en MR i plus.
Takk, var det jeg trodde
longyear
05-05-2014, 08:54
Dum som eg var booka eg ikkje billetter til Oslo når det var tilbodshelg (prisar kring 500,-), og no koster billettane BGO-OSL den 7.6 rundt 700-900,-..
Nokon som erfaringsmessig kan tenke seg om det er like greitt å bite i det sure eplet og kjøpe med det same, eller er det framleis mulig at det dukker opp nokre gode tilbod?
Flight Cancelled
05-05-2014, 16:36
En rekke destinasjoner som gir 2x poeng nå i sommer. Man kan melde seg på her (http://www.sas.se/eurobonus/erbjudanden-och-nyheter/sum14/) (finner det ikke på den norske siden enda, men på den svenske).
Det jeg undrer over, er at Athen er på listen. To av mine turer til Athen går tidlig i Juni pga 3x poeng-tilbudet i Julekalenderen. Her skal jeg da også få 2x i tillegg til 3x poeng på disse turene?! :D
Insomnia4u
05-05-2014, 16:47
En rekke destinasjoner som gir 2x poeng nå i sommer.
Genialt, takk for tipset! Må en ha meldt seg på før en booker, eller gjelder det eksisterende bookinger også? Står jo:
..Register and book by May 18 2014. Travel June 1 - August 31 2014….
Flight Cancelled
05-05-2014, 16:53
Genialt, takk for tipset! Må en ha meldt seg på før en booker, eller gjelder det eksisterende bookinger også? Står jo:
I følge SAS kundeservice gjelder det kun bookinger i etterkant. Presiserte også at det kun står "book before" og ikke "book after x", men han var sikker i sitt svar.
Noen som har peiling på om man får doble poeng for tilslutning, som eks BGO-OSL? Det lukter en MR eller to her... :-)
Flight Cancelled
05-05-2014, 17:05
Noen som har peiling på om man får doble poeng for tilslutning, som eks BGO-OSL? Det lukter en MR eller to her... :-)
Så vidt meg bekjent har alt av tidligere kampanjer ikke gitt på tilslutning, men kun på de aktuelle strekningene som er listet opp.
Ser på sidene til SAS nå at det fortsatt er massevis av billige billetter til ATH blant annet i den aktuelle perioden (f.eks. 2k t/r i Plus).
Så vidt meg bekjent har alt av tidligere kampanjer ikke gitt på tilslutning, men kun på de aktuelle strekningene som er listet opp.
Ser på sidene til SAS nå at det fortsatt er massevis av billige billetter til ATH blant annet i den aktuelle perioden (f.eks. 2k t/r i Plus).
Har du noen datoer for rimelige turer til ATH, Flight Cancelled :-)?
Flight Cancelled
05-05-2014, 18:07
Har du noen datoer for rimelige turer til ATH, Flight Cancelled :-)?
Det er bare å sjekke månedesvisningen på SAS sine sider. :) Selv skal jeg 31. mai (pga julekalender), 1. juni og 7.-8. juni, men jeg ser at prisene allerede har økt litt dagene siden jeg bestilte.
Har allerede booket en tur i Plus i juli, er denne godkjent, eller må det bookes f.o.m nå? Evt når må den utstedes? Innen 18. mai?
Det er bare å sjekke månedesvisningen på SAS sine sider. :) Selv skal jeg 31. mai (pga julekalender), 1. juni og 7.-8. juni, men jeg ser at prisene allerede har økt litt dagene siden jeg bestilte.
Takker! Kanskje et dumt spørsmål, men er det mulig å booke BGO-OSL-BCN slik at denne teller i kampanjen? Eller må du kun bestille OSL-BCN for seg?
Flight Cancelled
05-05-2014, 18:22
Takker! Kanskje et dumt spørsmål, men er det mulig å booke BGO-OSL-BCN slik at denne teller i kampanjen? Eller må du kun bestille OSL-BCN for seg?
Du kan bestille BGO-OSL-BCN ja, og få doble poeng på OSL-BCN. ;)
Du kan bestille BGO-OSL-BCN ja, og få doble poeng på OSL-BCN. ;)
Glimrende :) Takker så meget for at du tok deg tid til å svare meg! Ryker nok fort noen runder på kortet da etter hvert... :)
Tilbudet finnes på de norske sidene og. Takk for tipset ! :)
http://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/sum14/
Er dette grunnpoeng, eller er det kun ekstrapoeng?
Sucellos
06-05-2014, 16:54
Er dette grunnpoeng, eller er det kun ekstrapoeng?
Fra nettsiden med tilbudet: "Enter your EuroBonus number below and earn double Extra points in any class on selected destinations with SAS. The points will be registered to your account after travel has been completed."
Flight Cancelled
08-05-2014, 20:04
Bilde av frihetsgudinnen på SAS' instagram-konto:
flysas: Right now very attractive prices from Oslo to.......Guess where? ;) Book now! #flysas #sas #scandinavian #travelLigger billetter t/r Oslo - New York ute for en 4-5000 tusen i mai/juni, ikke priser jeg syntes er verdt å hopep i taket over, men det er vel litt under normalen.
Flight Cancelled
12-05-2014, 21:58
25% på EB-reiser i SAS Go til ORD, EWR, IAD (45k poeng t/r) og NRT (60k poeng t/r) med bookingperiode 13. til 18. mai og reiseperiode Nov 3, 2014 - Mar 19, 2015 i følge EB-sidene til flysas.com.
http://www.flysas.com/en/eurobonus/offers-news/point-bargains/
S. Holberg
12-05-2014, 22:59
Noen som har en aning om det kommer et biz tilbud(poeng) på IC i nærmeste fremtid? :)
robertaas
13-05-2014, 00:06
Når legges vanligvis tilbudene ut? Får bare "Ingen kampanjepriser tilgjengelige for denne perioden."
På de norske sidene er det vanligvis kl 01:00 natt til tirsdag. Ligger av og til tidligere ute på flysas.com siden, som i går.
S. Holberg: Ganske sjeldent SAS har tilbud i C på IC
Beklager dersom dette har vert diskutert tidligere. Ser at SAS har tilbud på eurobonusreiser. 45.000 poeng til USA, og 60.000 til Tokyo (økonomi).
Sjekker reiser til EWR. Kommer opp ledige reiser. Men når jeg går inn og velger en dag, er det ikke ledig. Eller bare i business. Sjekker i desember, før jul og romjul. Ikke mye vits med tilbud dersom det aldri er ledig. Kjenner jeg blir litt småsur. Eller er det for mye å vente å få bestilt en jule-ferie med EB poeng? (Står jo periode: 3.11.14-19.3.15)
Flight Cancelled
13-05-2014, 17:33
Beklager dersom dette har vert diskutert tidligere. Ser at SAS har tilbud på eurobonusreiser. 45.000 poeng til USA, og 60.000 til Tokyo (økonomi).
Sjekker reiser til NRT. Kommer opp ledige reiser. Men når jeg går inn og velger en dag, er det ikke ledig. Eller bare i business. Sjekker i desember, før jul og romjul. Ikke mye vits med tilbud dersom det aldri er ledig. Kjenner jeg blir litt småsur. Eller er det for mye å vente å få bestilt en jule-ferie med EB poeng? (Står jo periode: 3.11.14-19.3.15)
Tråd for SAS-tilbud her (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122643), og tilbudet ble nevnt her (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122643&page=12#230). ;)
Jeg søkte litt rundt på enkelte av de amerikanske destinasjonene, og syntes det var ganske så grei tilgjengelighet for å være bonusreiser der.
Hei!
Er ny her på flyprat, så beklager om jeg poster i feil tråd, men dere virker som en pålest gjeng;
På den engelske siden for "sum14" kampanjen, hvor man får doble points, står det følgende;
Enter your EuroBonus number below and earn double points in any class on selected destinations with SAS. The points will be registered to your account after travel has been completed.
når jeg velger "Norge" nederst til venstre, står det:
Enter your EuroBonus number below and earn double Extra points in any class on selected destinations with SAS. The points will be registered to your account after travel has been completed.
Legg merke til at det er lagt til "Extra" i første settningen....!
Er det alltså Ekstrapoeng man tjener? Hvis man skal tro det man leser i den første, så er det jo doble poeng - alltså dobbelt opp med poeng som kvalifiserer til høyere medlemsnivå. Men i den "norske" utgaven av den engelske teksten, er det Extrapoeng, alltså ikke kvalifisering til høyere nivå. Tenkte hive meg på min livs første milagerun hvis det er sånn at det er grunnpoengene man får dobbelt av..
Her er screenshot av den norsk-engelske teksten;
36874
Og her av den svensk-engelske;
36875
Man tjener extrapoeng ja.
Heisann!
Ser nå at det er 17 Mai-tilbud på innenlands bonusreiser.
5000 i GO og 10000 i Plus, må bestilles mellom 16-18 Mai, og reisene må skje mellom 1-31 Juli.
Kim
Flight Cancelled
16-05-2014, 14:50
Sitter å ser på flybilletter til meg selv og tre andre: Selv om det står 4 eller mer seter tilgjengelig, får jeg bare feilmelding når jeg prøver å velge reise i Go. Sjekket på en rekke destinasjoner, samme skjer hver gang. Plus fungerer derimot fint.
Edit: Samme skjer når jeg prøver å finne en reise til meg selv.
PÅ ALT!
PÅ ALT!
Søker du på direktefly eller med mellomlanding?
Flight Cancelled
16-05-2014, 17:47
Søker du på direktefly eller med mellomlanding?
Degge deler. Tror det var minimum en mellomlanding på utreise eller retur på alle jeg søkte på, hvis det er av relevanse.
Endte opp med å måtte booke reisen i Plus.
Degge deler. Tror det var minimum en mellomlanding på utreise eller retur på alle jeg søkte på, hvis det er av relevanse.
Endte opp med å måtte booke reisen i Plus.
SAS viser til stadighet tilgjengelighet på reiser med mellomlanding, til tross for at en eller flere av flightene på ruten mangler tilgjengelighet. Denne mangelen fanges først opp når man prøver å bestille.
Ingen som har nevnt 50% rabatt innenlands i juli i forbindelse med 17 mai? Funderer på å ta turen til Svalbard og vel det er latterlig billig pris da. Men så må man aktivisere seg der oppe, tenker det er litt kjipt å være stuck i Longyearbyen uten egentlig å ha så mye å gjøre.
Ingen som har nevnt 50% rabatt innenlands i juli i forbindelse med 17 mai? Funderer på å ta turen til Svalbard og vel det er latterlig billig pris da. Men så må man aktivisere seg der oppe, tenker det er litt kjipt å være stuck i Longyearbyen uten egentlig å ha så mye å gjøre.
Tenkte noe i samme baner, rop ut noen visst dere har forslag
Flight Cancelled
18-05-2014, 15:29
Nevnt her (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122643&page=12#238), og postene du skrev under handler om problemer med å bestille bonusreise i SAS Go til Svalbard i kombinasjon med dette tilbudet... ;)
Min erfaring er at det ikke går å kombinere direktefly på utreise og mellomlanding på hjemreise (og v.v.) på samme bestilling når man bestiller bonusbilletter med SAS. Da får man opp den feilmeldingen som er nevnt ovenfor. Direktefly begge veier (fly til LYR via TOS uten flybytte regnes også som dette f.eks.) fungerer fint, det samme gjør det hvis man velger mellomlanding med flybytte begge veier.
Nevnt her (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122643&page=12#238), og postene du skrev under handler om problemer med å bestille bonusreise i SAS Go til Svalbard i kombinasjon med dette tilbudet... ;)
Då er det vel berre å ringe. Eg sleit med det same i fjor, ringde inn og fekk bestilt over telefon uten gebyr sidan reisa kom opp på søket men bestilling feila.
God tur nordover forøvrig, ein fantastisk stad! Var der alt for kort tid så vi fekk berre med oss ein kort spasertur og båt-tur til Pyramiden. Det kan iallefall anbefalast! Søk litt på Svalbard på forumet og finn Polaris sine trådar og tips.
Slo til på denne jeg, fordelen er jo at det er greit å avbestille om man ikke kan reise.
FlightDeck
18-05-2014, 22:37
Noen som har en aning om det kommer et biz tilbud(poeng) på IC i nærmeste fremtid? :)
Det har de vel omtrent aldri hatt, så ikke noe jeg ville ventet på.
Slo til på denne jeg, fordelen er jo at det er greit å avbestille om man ikke kan reise.
Jeg slo også til på dette tilbudet. Valgte en ukedag med en overnatting i juli. Tror en dag i Svalbard holder mer enn nok. Ser også at overnatting i LYR er veldig dyrt. Best å bruke Eurobonus poeng på Radisson Blu hotellet i Longyearbyen.