View Full Version : Cabin crew kurs
Noen her som har vært på cabin crew kurs? Kan du fortelle litt om hva som bir gjennomgått på kurset, hvilke tester osv. må kursdeltagerene gjennom?
;)
Jeg har nettopp gått på CA-kurs i 6 uker. Mye (mesteparten) av det som blir gjennomgått på et slikt kurs er obligatorisk / myndighetskrav. Man har som regel en test etter hvert delemne. First Aid, Operating Manual og Safety er de viktigste emnene. I tillegg vil det være et Conversion-kurs på den flytypen man skal fly. Vi hadde også et service-kurs hvor man gikk igjennom service-konseptene ombord. Underveis er det jo også praktiske øvelser i førstehjelp, brannslukking, nødprosedyrer og evakuering i simulator osv. Veldig kjekt og lærerikt kurs, men det blir mye informasjon på kort tid, så mot slutten er man ganske ivrig etter å komme seg ut i "real life" å få jobbe igjen.
sail4fun
28-04-2006, 21:53
Originally posted by EK 007
Jeg har nettopp gått på CA-kurs i 6 uker. Mye (mesteparten) av det som blir gjennomgått på et slikt kurs er obligatorisk / myndighetskrav. Man har som regel en test etter hvert delemne. First Aid, Operating Manual og Safety er de viktigste emnene. I tillegg vil det være et Conversion-kurs på den flytypen man skal fly. Vi hadde også et service-kurs hvor man gikk igjennom service-konseptene ombord. Underveis er det jo også praktiske øvelser i førstehjelp, brannslukking, nødprosedyrer og evakuering i simulator osv. Veldig kjekt og lærerikt kurs, men det blir mye informasjon på kort tid, så mot slutten er man ganske ivrig etter å komme seg ut i "real life" å få jobbe igjen.
Høytflyvende SuperVikar ?
EK 007: Har sendt deg en PM. :)
Originally posted by P.A. VIKING
Nei, etter 7 år i SAS gikk jeg over til MyTravel Airways hvor jeg er blitt tatt imot med åpne armer....
sail4fun
29-04-2006, 17:46
Med "pakke" ?
Nei, ingen "pakke". Fikk knapt et klapp på skulderen som takk for innsatsen...........
FBU 4EVER
30-04-2006, 11:46
Originally posted by EK 007
Originally posted by P.A. VIKING
Nei, etter 7 år i SAS gikk jeg over til MyTravel Airways hvor jeg er blitt tatt imot med [pne armer....
Dette skjer faktisk også med pilotene om dagen! Man blir betraktet som en belastning og behandlet deretter.Ryanair,Easyjet m.fl. tar imot med åpne armer.Man kan akseptere en reduksjon i goder mot at man blir verdsatt som en ressurs.Å føle seg ønsket er vel noe av det man søker i et arbeidsforhold.