PDA

View Full Version : Ferietips


Flight Cancelled
29-12-2013, 19:18
Hei!

Ganske omfattende spørsmål, men etter timesvis med intensiv søking sliter jeg med å finne en ferie. Så, da kom jeg til å tenke over kompetansen og erfaringen de på dette forumet sitter med, så hvorfor ikke.

Såååå, hva vi så langt har kommet frem til, tenker, planlegger osv:
Ferie på ca. en uke, innenfor datoene 14. - 23. februar.
Vi ønsker en ferie til varmere strøk, det skal være "sydentemperatur"
Ikke så aaaalt for lang flyreise - eller - vi vurderer slik som LAX og SFO like mye som charter til Gran Canaria. Effektiv reising, er vel et bedre ord.
"Billig". Det er det som ofte slår spikern på kista på de vi så langt har vurdert. Under 40k, helst under 30k.

Annet enn det så er vi også interessert i noe nytt. Familien er en ganske "standard" charterfamilie, altså interessert i å reise et nytt sted. Ingen i familien har vært i USA, og i Asia er kun Kina besøkt. Som familie er det alt fra en superivrig 9-åring, til en nesten 55-år-gammel gubbe.

Har noen her noen forslag, ideer, info om tilbud eller annet relevant? På forhånd tusen takk =)

Peppep
29-12-2013, 19:53
Jeg var i DXB og MCT i januar/februar. Byene passer fint å kombinere, og kvalifiserer i hvert fall til billig (vi fikk open-jaw med Turkish for ca 3000 kr), ganske kort reisetid og behagelige temperaturer.

Midtøsten var en positiv opplevelse, med fascinerende kultur, hyggelige og imøtekommende mennesker, herlig vær, mye god mat, mye å se og gjøre (ørkensafari, Burj Khalifa, Burj Al Arab, Dubai Mall, innendørs skianlegg i Mall of the Emirates osv). Eventuelt kan man bare ligge på stranden. Hvis man finner tid til en dagstur til AUH kan man i tillegg dra innom Ferrari World, med verdens raskeste berg- og dalbane, som var utrolig bra. I Muscat og Abu Dhabi har man også to av verdens største moskeer, som var ganske spesielt å besøke (man kan gå inn som ikke-muslim på visse tider av dagen).

Chruth
29-12-2013, 21:37
Se litt på Sør Afrika, Port Elisabeth skal være fint.

Flybilletter ligger på 6000kr og opp fra OSL to Johannesburg.