PDA

View Full Version : Hotelltips i Munchen?

TOS
29-12-2013, 18:44
Jeg skal en tur til Munchen i begynnelsen av februar (3 dager på hver side av en lang langhelg i alpene), og lurer på om noen har noen tips til gode hoteller som ligger sentralt og som man kanskje kan få rom uten å ruinere seg selv fullstendig.:)

Jeg har sett på Kempinskis "4 årstider", som jeg kan få til rundt 1500,- per natt (og det frister). Det hotellet ligger vel også sentralt i forhold til det meste, om jeg husker byen rett. Andre gode tips (evt erfaringer med Kempinski)?

SQ 777
29-12-2013, 19:16
Har bodd tre ganger på Hilton Munich City i senere tid. Beste med hotellet er at S bahn fra flyplassen stopper i kjelleren. Rulletrapp opp og så heis til hotellet.;)

Vanlig pris ca 170... Men prisen går opp og ned.. Oppgradert pga , nå ekte gull..

ILS2
29-12-2013, 19:37
Kempinski er bra. Beliggenheten er genial og hotellrommene har gradvis blitt oppgradert de siste årene. Har alltid fått gratis WiFi når jeg har bodd der. Bra spa med hyppige kampanjetilbud. Servicen er upåklagelig. Fortsatt mitt førstevalg når jeg er i byen.

Someone
29-12-2013, 19:57
Har bodd tre ganger på Hilton Munich City i senere tid. Beste med hotellet er at S bahn fra flyplassen stopper i kjelleren. Rulletrapp opp og så heis til hotellet.;)

.

Hvis det er det beste med hotellet er det kanskje greit å finne noe annet ;)

Men fra spøk til alvor: Hiltonhotellene er MUC er som de andre i Europa. For all del bra, men utrolig kjedelige og standard, og jeg har prøvd flere av dem i München

TOS
29-12-2013, 20:26
Takk for tips så langt!

Jeg så litt på Hiltonhotellet som nevnes, men det ligger litt feil plassert etter hva jeg kan vurdere. 15-20 minutter inn til "sentrum", og ytterligere 15-20 minutter videre dit jeg kommer til å tilbringe arbeidsdagene. Det er imidlertid mulig at jeg ser meg litt blind på avstandene. Det andre ankepunktet er at Hiltonhotellet ikke var noe særlig rimeligere enn Kempinski.

SQ 777
29-12-2013, 21:10
Hotellet er en stasjon fra Marienplatz med S, 3-4 minutter... Tog hvert 2 minuttt, men skal du videre må du vite hvilket S eller bytte hvor etc til U etc..

Hilton er ok , sover jo kun der og kanskje frokost... MEN, glemte , fæle senger...:cry:

tstyles
29-12-2013, 21:46
Kempinski er bra. Beliggenheten er genial og hotellrommene har gradvis blitt oppgradert de siste årene. Har alltid fått gratis WiFi når jeg har bodd der. Bra spa med hyppige kampanjetilbud. Servicen er upåklagelig. Fortsatt mitt førstevalg når jeg er i byen.

Støtter den. Veldig fornøyd. Tips hvis du vil oppgraderes er å klage litt. Vi ble oppgradert til suite da de holdt på med oppgradering i nærheten av vårt opprinnelige rom. Bra spa og ypperlig service. Prøv afternoon tea. Gode makroner osv. Bra bra whiskeyutvalg. Du kan få hotellet til en svært god pris på lastminute.co.uk (top Secret hotels, minus frokost)
God tur.

TOS
29-12-2013, 22:27
Støtter den. Veldig fornøyd. Tips hvis du vil oppgraderes er å klage litt. Vi ble oppgradert til suite da de holdt på med oppgradering i nærheten av vårt opprinnelige rom. Bra spa og ypperlig service. Prøv afternoon tea. Gode makroner osv. Bra bra whiskeyutvalg. Du kan få hotellet til en svært god pris på lastminute.co.uk (top Secret hotels, minus frokost)
God tur.

Takk for tips! Jeg sjekket lastminute.com, og finner noe som jeg regner med er Kempinski til ca 1200 NOK per natt (mot ca 1500 NOK direkte hos hotellet). Begge deler kun rom. Det kan se ut til at jeg går for dette. Ingen av prisene er avskrekkende og innenfor budsjettet.:)

tstyles
30-12-2013, 00:11
Takk for tips! Jeg sjekket lastminute.com, og finner noe som jeg regner med er Kempinski til ca 1200 NOK per natt (mot ca 1500 NOK direkte hos hotellet). Begge deler kun rom. Det kan se ut til at jeg går for dette. Ingen av prisene er avskrekkende og innenfor budsjettet.:)

Tror jeg sjekket på forumet på tripadvisor. Mulig det er en egen München tråd. De kunne bekrefte hvilket hotell det var snakk om. Som jeg sa i siste melding, så lønner det seg ofte å klage litt ;)

robertaas
30-12-2013, 03:30
Jeg bodde enkelt og greit på Hotel Belle Blue i en liten gate like ved Haubptbahnhofen. Ca 80 euro med frokost, Glüwein og lebkuchen. Helt greit rom, men ikke noe å imponere andre med.

Skulle tidlig ut på tur til Füssen så det var praktisk å bo like ved jernbanestasjonen og toget går jo også til flyplassen. Et par hundre meter til Karlsplatz hvor den største gågaten gjennom sentrum startet.

TOS
02-01-2014, 21:54
Da har man booket 3 døgn på Kempinski før noen dager skiing i Østerrike, og så 3 døgn på Sofitel. Vi får se hva som er best.

Sofitel ligger like ved Hauptbahnhof. I mange byer er jo ikke akkurat dette byens fineste strøk, men satser på at dette går greit i München. :)

Takker for alle tips!

Mjolnir
02-01-2014, 23:41
Sofitel ligger like ved Hauptbahnhof. I mange byer er jo ikke akkurat dette byens fineste strøk, men satser på at dette går greit i München. :)

Pleier å ligge noen fylliker strødt utover der, men de er for det meste harmløse ;)

Chriscross
09-03-2014, 21:06
Noen som har prøvd Parkin hotellene i Munchen?

LNv22
09-10-2014, 18:09
Jeg skal til Munchen med dama i slutten av november, nærmere bestemt 27. nov. - 1. des.

Det er gjennomgående dyrt i Munchen, men jeg synes det var spesielt stivt nå. Jeg kan godt betale kr 2000 pr. natt, men da må det også være noe spesielt; nå synes jeg det er mye skralt som koster alt for mye her.

Vi vil gjerne bo i nærheten av Marienplatz. Er det noen som har noen tips? Er det noen som er gode på jage opp gode priser som kan finner noe?

gustavf
09-10-2014, 18:19
To messer som pågår på Messe München og populær førjulshelg. Høres ut som en kombinasjon som gir dårlig valuta for pengene.q

SQ 777
09-10-2014, 19:18
Hilton Munich City som jeg har nevnt ovenfor i tråden, tog i Kjelleren , to stop fra Marienplatz, også rett inn fra MUC . EUR 169 i kveld. Null behov for taxi.

Har bodd der 4 ganger på under tre år, neste i mai 2015.;)

LNv22
09-10-2014, 19:21
To messer som pågår på Messe München og populær førjulshelg. Høres ut som en kombinasjon som gir dårlig valuta for pengene.q

Tja - det er ikke så mye rimeligere de andre helgene i desember; vi ønsket å være der en helg med julemarked etc.

SQ 777
29-10-2014, 15:12
Har forlengst booket MUC 29.04-02.05..

Som nevnt booker kun Hilton Munich City... Som jeg har mast om mange ganger... Gidder ikke gå med tog i kjelleren...:old

De har til sine tider sykelig vanvittige priser ( Messe ? ).. Da jeg prøvde første gang, gadd ikke EUR 300+.

Så til 190, booket, så til 170 rebooked. Så 150, og I dag 122 og rebooked på Hilton.com.

1. mai helgen.. Lavere ? Tror jeg ikke..

hifiman
29-10-2014, 15:38
er det noen som har prøvd Holiday Inn : Munich - City Centre ?

SQ 777
29-10-2014, 16:06
Vi har, like over veien fra Hilton for noen år siden. Helt OK...

ILS2
29-10-2014, 18:02
En kamerat av meg bodde på Holiday Inn Munich City Center for noen uker siden. Ble visst bitt av bedbugs. Tror han velger et annet hotell neste gang.

hifiman
29-10-2014, 18:13
En kamerat av meg bodde på Holiday Inn Munich City Center for noen uker siden. Ble visst bitt av bedbugs. Tror han velger et annet hotell neste gang.
oj såpass..bra å vite var litt billigere en Hilton var derfor jeg vurderte hotellet

SQ 777
29-10-2014, 20:00
Er også et Novoltel bortigata der. Også ok, gåavstand fra toget... For pris sjekk det...

BraathensSafe1985
29-10-2014, 20:16
Hotel Vier Jahreszeiten Kempinski er jo nevnt og kan anbefales

Hotel Bayerischer Hof er et annet og som også har en meget bra restaurant i Polynesisk stil som heter Trader Vic's i kjelleren.

wilhelm
08-11-2014, 19:30
er det noen som har prøvd Holiday Inn : Munich - City Centre ?

Helt OK hotell, bodde der kun for en natt mellom 2 flyvninger. Greit mht transport til flyplassen.

w

Sundet81
09-11-2014, 10:48
Jeg har pleid å bo på Hotel Tryp: http://www.tryphotels.com/en/tryp-munchen-hotel-munich-germany.html. Nær Hauptbahnhof og en kort U-Bahn-tur inn til sentrum, samt god standard og god pris.

hifiman
09-11-2014, 11:55
Helt OK hotell, bodde der kun for en natt mellom 2 flyvninger. Greit mht transport til flyplassen.

w

takk for info, ble booket to nett i desember på IHG sitt salg til 99 euro
per natt ink. frokost :)

TOS
09-11-2014, 13:08
Min begrensede erfaring er at Sofitel var mye freshere enn Kempinski Vier Jahreszeiten, men jeg synes vel personlig at Kempinski ligger i et betydelig hyggeligere område. Ingen av hotellene ga meg imidlertid noen grunn til å ikke booke igjen der, men om pris er tilnærmet lik så ville jeg nok gått for Kempinski pga lokalisering.

petter380
09-11-2014, 22:18
Ett ord: AirBNB [emoji41]