PDA

View Full Version : God 4. juledag fra Bengalbukten


robertaas
28-12-2013, 05:30
Idag går turen tilbake til Dhaka hvor det er annonsert kaos søndag. Fløy ned med en Embraer 145EU hvor blikkdører og lokk hadde Braathens trykker i relieff. Maskinen hadde altså kanskje flydd i Norge før.

Er eneste blekansikt i mils omkrets så jeg blir stadig bedt om å være med på familiefoto som eksotisk innslag. Og så takker mange meg for å være turist her til tross for situasjonen. Ble vant til fotograferingen i Kina hvor de trodde jeg var en eller annen vestlig kjendis. Vi ser jo alle like ut for dem.

Ha en fortsatt god en rundtom i verden.

Concorde98
28-12-2013, 07:32
God morgen fra Gardermoen! I dag går turen til Japan. Sete 1 K i LHs B744 skal testes senere i dag! ;-) God dag ønskes alle!

Fnate
28-12-2013, 07:59
"God" morgen fra SAS kantina på OSL. Ikke i godform i det hele tatt, men på tur skal man da. Først med SK til LHR og deretter videre til Calgary med BA.

Irriterende uvane jeg har med å ikke gidde å sjekke helt når fly går. Jeg er så vant med rutetidene til BA at jeg ikke gadd sjekke SAS avgangen min. M.a.o stod jeg opp alt for tidlig (30 min er MYE kl 05 om morran).

Grufs og grøff. Ha en fin dag.

EDIT: meltdown-day dette. Stupfull flight. 4F. Fyren i 4E insisterer på å sitte i boblejakke og lese New York Times i full bredde. Snørra renner. Grrrrrrrr....

mikro
28-12-2013, 10:14
God ettermiddag fra Niseko, Hokkaido. Var offer for dårlig planlegging da vi ankom CTS på onsdag. Skulle hente leiebilen vi hadde bestilt da det viste seg at de internasjonale førerkortene til meg og pappa som vi hadde kjøpt fra NAF var ugyldige. Det viste seg at de vi bestilte fra NAF var av Wien konvensjonen, mens Japan godtar kun internasjonale førerkort av Geneve konvensjonen. Dette førte til at planen vår ved å kjøre T/R Sapporo-Niseko gikk i vasken. Buss går kun en gang om dagen hver retning, og tog tar 4 timer. Klarte å få en natt på hotell i Niseko, ellers alt fullt. Ski i dag og i morgen, så får vi se hva som skjer videre.

Someone
28-12-2013, 10:27
Mornings fra Tjøme. Ser ut til at vinden og regnet har roet seg ned, men er vel bare midlertidig. Ha en fin dag

Hickok
28-12-2013, 10:39
God morgen fra Bergen. På vei til å stå opp. Avreise til BGO om en time for en god-tur med BA i F til USA. Siden jeg har holdt meg unna Wrap Airlines, så slipper jeg etter alle solemerker en ved siden av meg, noe jeg kan like. Oakland Raiders-Denver Broncos i morgen skal bli artig. Satser på en knusende seier til bortelaget. Ha en fin-fin lørdag.

Bizflyer
28-12-2013, 12:28
Urk fra det Sørlandske!

Skal si mange er klare for å ut å reise i de penere klasser i dag. Blir jo rent misunnelig her jeg sitter. Nærmeste jeg kommer fly i dag er å kjøre trofekjerringa til flyplassen for å bli kvitt henne for en måned. I morgen blir det å kjøre Reisekamerat Alfred til flyplassen for å bli kvitt han også i et par uker. Han skal fly TG F og OZ F. Misunnelig for 2 gang bare i løpet av denne posten. Arrrrgghhh!! Får sjekke på Awardtraveller når det er ledig F plass igjen for resten av DM poengene mine. Men har nok gjort unna min reisevirksomhet for i år. Det er jo tross alt ikke lenge igjen av dette året.

Fortsatt glad jul!

BF:cool2

OsloAirports
28-12-2013, 12:42
God formiddag fra Brussel, skyet, vind og 7 varme. 30 min sene fra OSL i morges med SN, men vinden hjalp oss sørover. En kaffekopp, studie av kartet og vi får se hva denne byen kan by på:-) Forøvrig land / stat nr 22 i Europa undertegnede besøker, er vel omtrent halvveis da. Ha en bra helg!

sirpjalle
28-12-2013, 13:11
God morgen fra Stavanger.

Her er frokost unnagjort, og man må si at det er full ståhei og hæla i taket med totalt 5 unger i hus! Må vel ta meg en liten handlerunde før kvelden avsluttes med juletrefest.

Ha en fin en forumister :)

SQ 777
28-12-2013, 19:56
God morgen fra HNL ... Begynner hjemreisen i dag... Først 764 til IAD, 10 timer der så 772 til FRA ... Heldigvis er flyer ganske tomt I Economy Plus til FRA, så sove i treseter ser lovende ut...:)

Bizflyer
28-12-2013, 20:40
Og der utgikk kjøreoppdraget i morgen tidlig! Så da finnes flaskene frem!!

Yuhuuu!

BF:drink

Ståle
29-12-2013, 00:04
Noen ganger er livet forjævlig, som når man sitter på aktre utedekk på verdens eldste Hurtigrute med ei glass brennevin og verdens beste kompis ved seg. Enda godt det er mange kilometre igjen til Kirkenes!

Ha en videre fin kveld ;)

Bizflyer
29-12-2013, 00:34
Noen ganger er livet forjævlig, som når man sitter på aktre utedekk på verdens eldste Hurtigrute med ei glass brennevin og verdens beste kompis ved seg. Enda godt det er mange kilometre igjen til Kirkenes!

Ha en videre fin kveld ;)

Ja, det er vel kaldt og j..elig og vinden blåser og bølgene er store og lugaren lukter fisk. Jojo. Kan jo forstå at dere drikker!!:old