PDA

View Full Version : Reise til Moskva

henrikas
26-12-2013, 19:19
Hei,

Jeg og kona er så heldige at vi får påstandert en tur til Moskva av jobben, og jeg har noen spørsmål til dere som muligens har vært der tidligere:

1. Er det en god eller dårlig ide å reise dit i påskehelga? Stenger mye da, eller er det en god anledning for å være litt flere dager (trenger ikke ta så mange dager fri fra jobb)?
2. Hvilket hotell anbefales? Jeg har fått anbefalt Hilton (går ut fra det er leningradskaya) av vår CFO, så det er prisnivået vi ihvertfall kan legge oss på.
3. Hva bør vi finne på?

henrikas
29-12-2013, 07:41
Ingen som har gode forslag?

badsofa
06-01-2014, 02:02
Hei "henrikas"

Hvis du bruker søkefunksjonen så tror eg det finnes mye knask om tur til (og om) Moskva her. Skulle du fortsatt lure på noe så spør gjerne igjen. Kan kjapt si at påske er helt ordinære arbeidsdager i Russland.
Byen har det meste så gi gjerne et hint hva dere har interesse for så blir det litt greiere å komme med forslag :)

Superhai
06-01-2014, 11:15
I år overlapper påsken med "vår" kalender, og russerne tar påsken svært seriøst. Men de har bare stengt på selve påskedagen (de stenger tidligere enn normalt) og de andre dagene er mer eller mindre normale. Dagene før brukes mye sammen med familie og rengjøring, og påskedagen er i kirken til langt på natt. Om du reiser på fredag og skal tilbake på søndag, så vil det være stengt og folketomt, om du ikke vil oppleve de kristne gudstjenestene og sermoniene, eller skal besøke noen familier der.