PDA

View Full Version : Nytt salg ombord konsept SASBraathens

scandi
27-04-2006, 10:45
Det innføres nytt salg ombord konsept 16 mai.

SasBraathens byr på kaffe og te, og det skal selges godt bakerverk til.

Kundene har gitt tilbakemelding om at de "savner" kaffekoppen ;)

Det nye konseptet vil gjelde på innenriksflyvninger.

:spin:

Hurum
27-04-2006, 10:49
Et smart trekk av SAS Braathens. Bra!!

Dette tror jeg SAS Bratahens vil tjene på.

Legg merke til at alle konseptendringer alltid skjer pga at passasjerene ønsker det....dette gjelder i de fleste flyselskapene. Mon tro om ikke passasjerene også ønsker avis og en litenmatbit ;)

Blubird
27-04-2006, 10:50
Gratis kaffe som plaster på såret for forsinkelsene i vinter? ;)

intransfer
27-04-2006, 10:52
Fine greier, det konseptet Braathens hadde på 90-tallet med gratis kaffe/te/jus og "kaffebrød" fungerte veldig bra. Skulle bare ønske de kunne servere kaffe fra de litt dyre kaffemaskinene til Braathens. Den kaffen jeg fikk av SAS forrige gang de hadde gratis kaffe var directe vemmelig.

scandi
27-04-2006, 11:06
Originally posted by intransfer

Skulle bare ønske de kunne servere kaffe fra de litt dyre kaffemaskinene til Braathens. Den kaffen jeg fikk av SAS forrige gang de hadde gratis kaffe var directe vemmelig.

X-bu maskiner har traktekaffe, her er kapasiteten mindre enn posene som brukes i x.sk maskiner (lenger tid å lage kaffen). Det brukes derfor også Gold kaffe i x-bu maskiner som supplement.

Vannkvaliteten varierer fra maskin til maskin, kommer helt ann på hvor flyet fikk vannpåfylling.

Traktekaffe eller Gold... et skritt i riktig retning vil jeg nå påstå :up:

jb1
27-04-2006, 11:21
Helt enig, som jeg skrev i mitt innlegg under "Nye" Eurobonus bør dette innføres på Europarutene også. Det skal ikke mye til å skille seg ut fra LCC, gratis kaffe er et skritt i riktig retning.

litt-amatør
27-04-2006, 12:00
Et viktig skritt i riktig retning. Hurra!

MountainDew
30-04-2006, 12:30
Gratis kaffe/te = Økt salg

Har lagt merke til at salget øker når folk får gratis drikke, for då passer det fint med en sandwitch, sjokolade eller lignende.
På tordsdag fløy eg Ålesund-Oslo-Bergen og fikk gratis te, men kjøpte matpakke. ( karbonade og en med ost)

Norwegian bør også innføre gratis drikke (økt salg - tjener mer) og servering innen sør-norge. SASBraathens har bra salg på 35-45 min rutene!

MD11
30-04-2006, 13:16
Dette stemmer meget bra. WF har alltid hatt gratis kaffe/te samt frokost på intrascand rutene og dette gir mye mersalg. I tillegg har WF byttet ut trekantsandwichene med delikate baguetter med godt pålegg. Disse selger vi mye av og folk kjøper gjerne også rødvin, cognac, baileys osv. når vi serverer kaffe/te.

Klippe
30-04-2006, 18:18
Dette er veldig bra, synes også de skal servere de varme gode rundstykkene til frokost!

:up:

EB
30-04-2006, 20:06
Det var jo passasjerne som i utgangspunktet ønsket å fjerne kaffekoppen også... :zzz

SQ 777
30-04-2006, 21:02
Høh, pax'en ville fjerne kaffekoppen ?? Den var ny, hvilken pax ??:lol

MD11
30-04-2006, 21:04
Jeg tror snart vi er ved et veiskille. Pax vil gjerne ha litt mer kvalitet over inflightservicen og gjerne betale litt ekstra for det. Det er inntrykket jeg sitter igjen med etter noen år med enkel service ombord!

Hurum
30-04-2006, 21:05
Er ganske sikker på at de 10 kr som kaffekoppen koster hadde vært OK å inkludere i billettprisene.....

SQ 777
30-04-2006, 22:17
HURUM, du traff spikern på hodet.

Noen ganger lurer jeg på hvor mye SK tjener på salget. Hvis man tar hensyn til de brødblingsene de må kaste fordi folk ikke kjøper dem etc. Glem ikke adm. kostnader på de pengene som kommer inn etc.

Hurra for KL, AF, BA og LH som har forstått dette. Har vært trofast mot EuroBonus i 13 år pluss, nå er et slutt.

Men flyr selvfølgelig SK på fine direktefligter fra OSL til NCE, MPX, FCO, BCN, LIS siden det er greiest. De knøttsmå poengene betyr ingenting, men der er SK er den beste no-frills/ LCC til disse stedene.

Bare dumt i dette tilfellet å fly via AMS og FRA for free brødblings og vin.

London er jo BA det beste valget nå. Vær utro og du får det beste til enhver tid.

Så vidt heter det konkurranse,:pissed

EB
01-05-2006, 08:13
Her på forumet var det vel stort sett undertegnede som savnet kaffekoppen til å begynne med... Fikk nok meldinger om at det var bare å stikke innom Narvesen før avgang... Hyggelig å lese at meninger endrer seg... Når kommer DY med kaffe? Nå starter de jo med gjennomgående innsjekk...

sail4fun
01-05-2006, 10:17
Originally posted by EB

Her på forumet var det vel stort sett undertegnede som savnet kaffekoppen til å begynne med... Fikk nok meldinger om at det var bare å stikke innom Narvesen før avgang... Hyggelig å lese at meninger endrer seg... Når kommer DY med kaffe? Nå starter de jo med gjennomgående innsjekk...

Enig dere EB , det var vel bare -2- av oss som syntes Kaffe'n hadde noe for seg ..

Hurum
01-05-2006, 11:05
For ordens skyld......jeg vil ha matbiten tilbake også......og sjokoladebiten til kaffen....og gjerne en avis.......

TOS
01-05-2006, 12:28
Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by EB

Enig dere EB , det var vel bare -2- av oss som syntes Kaffe'n hadde noe for seg ..

Nå skal ikke jeg være veldig påståelig, men jeg tror ikke at jeg har vært spesielt positiv til fjerning av kaffen ombord. Maten er det ikke så nøye med (spesielt ikke om det er kjøttbollene til BU som kommer tilbake....), men kaffe/te/mineralvann verdsetter jeg.

EB
01-05-2006, 14:43
Enig med P.A. Viking...det var ikke mange som trengte kaffe på flyet... Godt at det er en endring blant "mannen i gata"...

LN-MOW
01-05-2006, 15:00
Fire. Mener aa huske at jeg kom med en sur kommentar eller to da jeg testet produktet i februar i fjor ...

litt-amatør
19-05-2006, 10:44
Har dette nye konseptet med gratis kaffe og te blitt innført fra 16. mai? Har ikke sett eller hørt noe om det andre steder? Håper SAS har tatt til vettet! Men på SAS sine hjemmesider står det at kaffe fortsatt må betales for.

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx

Hurum
19-05-2006, 10:52
gratis kaffe ble nok innført offisielt 16.mai, men de ansatte i kabinen har nok på eget initiativ spandert kaffe fram til nå....etter streiken altså...noe som nok var smart.

At internettsiden ikke er oppdatert er nok ikke nytt....

Dog får en masse informasjon på SAS' internettsider at en idag må møte veldig tidlig opp om en skal fly fra Gardermoen, samt hav som evt skjer ved vekterstreiken som er varslet imorgen.
Forstår ikke helt hvorfor det skulle være ekstra treg sikkerhetskontroll idag....i følge Kobro så var jo kaoset som skjedde i begynnelsen av mai tatt hånd om slik at det ikke skulle skje igjen.....har OSL hørt rykter om at sikkerhetskontrollen skal bli undersøkt av europeiske sikkerhetsmyndigheter igjen....

litt-amatør
19-05-2006, 10:58
Veldig bra å høre om den gratis kaffen. Ikke at det betyr så mye, men litt har det å si hvert fall for meg. Skal ha en dagstur til Bodø om et par uker og da tenker jeg det blir SK for å sjekke ut forholdene, selv om DY var litte grann billigere den ene veien.

Håper køene er borte til da, enig at det er rart at de skulle komme igjen idag.

catocontrol
20-05-2006, 01:29
Er alt som skal til for å tilgi SAS, en kopp med kaffe? hehe...Da må jeg si de "lurer" dere godt:) Tror nok de fleste er mer opptatt av priser, priser og atter priser:skep

Kaffe er ikke sundt en gang:spin:

EB
20-05-2006, 09:17
SAS Braathens opplever all tim high om dagen - så prisene har definitivt fått folk til å glemme... Kaffe er godt - særlig de 4-5 første koppene om dagen!

Hurum
20-05-2006, 09:20
Originally posted by EB

SAS Braathens opplever all tim high om dagen - så prisene har definitivt fått folk til å glemme... Kaffe er godt - særlig de 4-5 første koppene om dagen!

Slik jeg trodde ville skje......mens du mente at det ikke ville skje ;)

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11533

EB
20-05-2006, 09:36
Ja! Jeg er overrasket over hvor fort SAS Braathens kom tilbake...Men så er jeg jo som kjent også overrasket hvor mange som kun handler på Rema, Rimi og Kiwi...

LN-RUV
20-05-2006, 19:55
Og i dag fikk jeg gratis frokost, med hyppig påfyll av varme rundstykker og kaffe/te på vei til ARN fra OSL. Vet ikke om dette er standard praksis utenriks, men jeg satte virkelig pris på det, tidlig fly sørget for at jeg ikke rakk å spise frokost før jeg dro, men jeg rakk å spise meg god og mett før vi landet. Gratis aviser ble det også. Kjenner ikke servicetilbudet til SAS Braathens, men jeg satte virkelig pris på det.

Hurum
21-05-2006, 03:24
Originally posted by LN-RUV

Og i dag fikk jeg gratis frokost, med hyppig påfyll av varme rundstykker og kaffe/te på vei til ARN fra OSL. Vet ikke om dette er standard praksis utenriks, men jeg satte virkelig pris på det, tidlig fly sørget for at jeg ikke rakk å spise frokost før jeg dro, men jeg rakk å spise meg god og mett før vi landet. Gratis aviser ble det også. Kjenner ikke servicetilbudet til SAS Braathens, men jeg satte virkelig pris på det.

Gratis frokost har det da vært hele tiden interskandinavsik........what's new?

EB
21-05-2006, 06:15
Men mange har nok ikke fått meg seg dette...fordi man kun snakker om billige billetter og ingen servering. Frokosten mellom Oslo og Arlanda er en bra start på dagen...:up:

Hurum
21-05-2006, 12:18
Ja det er så mange ulike konsepter at en ikke vet hva en kan forvente. En bedre samkjøring av konseptene hadde vært best.

Og frokost er da alltid en god start på dagen.

LN-RUV
21-05-2006, 15:35
Originally posted by Hurum

Ikke lett å få med seg alle konseptene i dette selskapet, i prislista står det jo faktisk at frokosten bare serveres frem til 0930, og at den koster 50 kroner...ikke noe om at den er gratis interskandinavisk..

Someone
21-05-2006, 15:48
Vel jeg regner med jeg får noe frokostaktig neste torsdag da jeg skal ta "Fakir" flyet til ARN

Hurum
21-05-2006, 16:32
Originally posted by LN-RUV

Originally posted by Hurum

Ikke lett å få med seg alle konseptene i dette selskapet, i prislista står det jo faktisk at frokosten bare serveres frem til 0930, og at den koster 50 kroner...ikke noe om at den er gratis interskandinavisk..

...da har du nok ikke lest godt nok. SAS Braathens opplyser i allefall på sine internettsider at dem serverer frokost på flyvningene mellom de skandinaviske landene:

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx

Jens W
21-05-2006, 17:56
Originally posted by EB
Men så er jeg jo som kjent også overrasket hvor mange som kun handler på Rema, Rimi og Kiwi...
Du er kanskje ikke klar over hvor mange i Norge som faktisk lever under fattigdomsgrensa?