PDA

View Full Version : Hvor går turen i 2014?

Bergern
18-12-2013, 23:00
Hola!
2013 har vært et fantastisk reiseår. Nå legges planene for 2014 her i huset.

Inspirert av en av forrige årets beste TR er Nord Korea ett av årets hovedmål. Kina kommer som en selvfølge av den avgjørelsen, uten at mål og mening er satt enda.

Minsk og Ljubliana er nesten i boks, det blir garantert en tur eller to til London, det frister veldig å besøke New Orleans og sørstatene generelt og vestlandet blir årets Norgealibi til bils.

Hvilke planer har resten av forumet for det kommende året?

barca
18-12-2013, 23:32
Det eneste jeg vet er at jeg skal til RIX i 2 dager i januar (super billig med LH fra SVG for 1100 kr med rabattkode) og en dagstur til ALC i mars med SK i SAS Plus klassen.

nime
18-12-2013, 23:36
2013 var et bra reiseår... :)
2014 skal ikke bli verre iallefall.

Blir en tur til Oman over nyttår, ellers har vi lyst til å besøke Iran, Yemen og andre steder som folk flest ikke 'tør' å reise til, men som likevel kan være fantastisk moro og interessant. NK står også på tapetet, rett og slett fordi det er så absurd at det må oppleves før det forsvinner.. men om man rekker det i '14 er usikkert. Utover det blir det å prøve å krysse av flere land i Europa, det blir sikkert en tur til London, Spania & Portugal, Skottland kanskje, og muligens Færøyene. Blir kanskje en tur til Seychellene igjen også.

melind
18-12-2013, 23:55
Ikke så mye planer enda men foreløbig er dette booket

Februar: Cebu/Camiguin og HK
Mars: WAW/WRO
April: BOM og WAW
Mai: WAW
Juni: CPH
August: Fly til OTP tog til Budapest videre med båt til Wien, hjemreise fra MUC.

Må vel allerede begynne og planlegge og bestille høstens segment også så EBG blir bibeholt enda ett år.

Hpkris
19-12-2013, 02:12
Foreløpig er Kuala Lumpur i Januar(trenger nytt visum) og i Mars(formel 1) klare. Samme er Phuket i Januar og Krabi i Februar.
Taipei står på lista i løpet av mars og får prøve å få tatt en tur til Canada/US i mai.
Må uansett ta med frua på bryllupsreise ett eller annet sted, og da er det nok Bali som står på kartet.
Kjenner jeg meg selv rett så blir det nok endel flere turer i løpet av året.

robertaas
19-12-2013, 02:16
det frister veldig å besøke New Orleans
Anbefaler å ta det under mardi gras. Det var i alle fall en opplevelse for meg. Youtube sensurerte bort videoen jeg la ut derifra selv om jeg syntes den var ganske så uskyldig. :p

Med 24 turer i år tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta det med ro i 2014..... just kidding. Det blir nok en variert mix også neste år, men mesteparten er ikke booket enda. Nordkorea med mass games kunne jeg tenkt meg og det er også på tide med en skikkelig safari i Afrika.

Synd man ikke har flere feriedager, det er den største utfordringen.

teamseacow
19-12-2013, 02:53
Får se hvor mye jeg får tid til neste år, nå som det studeres for det harde livet.

Er i alle fall planlagt turer til Wien, Milan, Roma og Hong Kong. Og så kommer turen til å gå litt oftere hjem i 2014 (til Oslo) :)

Litt trist at vi ikke har ferie, man må jo ofre noe når vi skal komme oss gjennom hele pensumet :lol:

LN-MOW
19-12-2013, 03:12
Blir en tur med Royal Princess fra Ft Lauderdale i februar - med stopp bl.a. på St. Maarten. Fruen får finne på noe for seg selv den dagen ... ;)

Deretter venter trolig jobbtur til Athen og Mosjøen. Seattle står muligens på programmet både i mars og april, deretter Norge i mai/juni.

RWY 24
19-12-2013, 06:13
Så langt er det planer om London, Køben og Bergen, muligens Italia, pluss to jobbturere til sentraleuropeiske storbyer. Så får vi se.

kimpe
19-12-2013, 09:05
Heisann!

Jobbprogrammet er overhodet ikke klart første halvår, så her kommer det nok en 10+ turer både i Norge, Europa og resten av verden. I tillegg rasles de med sablene om at jeg må være på kontoret et par dager hver uke, så da blir det MYE reiser..

Men det som allerede er klart er følgende:

Jan: Atlantic City
Feb: London og Riga
April: Dublin
Juni: Las Vegas
Juli/Aug: Honolulu - Las Vegas

Så får vi ta resten når det kommer. Blir nok EBD når den innføres, har over 160K grunnpoeng siste 12 mnd, og mer blir det....

Kim

LCH
19-12-2013, 13:42
Har ikke lagt noen planer ennå, men med 310000 Dividend miles og companion ticket fra AmEx ligger det vel an til turer både til Asia og USA. Har også lekt med tanken om en tur til Kaukasus-regionen og en whiskeytur til Skottland, men jeg får se hvor langt feriedagebe rekker. Er også EBG og CCG for første (og sannsynligvis også siste) gang i år, så det blir nok utnyttet til en del helgeturer rundt om i Europa.

AirbusTrond
19-12-2013, 13:49
Februar-mars: Sør-Afrika, Cape Town for det meste - 14 dager
Mai: Berlin/Dresden (som reiseleder for en del av slekta?) - langhelg
Juni: Syden-greier, restplass? - Portugal igjen (?) - en uke
Juli-august: Varna og Balkan, selvsagt, denne gang med Makedonia - tre uker
September: (evt mai om plan A ikke er aktuelt) Whiskytour vol III, Speyside (?) -langhelg
Desember: Berlin

Henshaw
19-12-2013, 13:56
Utpå våren satser jeg på en tur uti Europa hvor det antagelig blir å gjøre nytte av både EBG og CC Concierge.
Sommeren satser man på Sør-Amerika, utgangspunkt at man skal se Machu Picchu. Familien har snakket om Florida/Karibien så om jeg kan ta det mens jeg alikevel er på den siden av dammen og mekke en megatur hadde det vært passelig kult!

Someone
19-12-2013, 14:04
Foreløpig er svært lite booket, og ikke mye mer bestemt. Skitur til Zermatt med familien i Februar, og trolig en tur til Antwerpen for å besøke et vennepar i våren. Trolig går CTen med til sistnevnte (OSL-BRU i Plus...), da jeg må få brukt den opp før neste kommer inn. Samt at vi snakker om en eller annen "sommerferie" 1-2 uker i mars/april

jameson82
19-12-2013, 15:33
Egentlig planlagt en Sør-Amerika tur siden det er en verdensdel jeg mangler, men de siste dager har man fått litt inntrykk fra bekjente på Filippinene så kanskje man burde droppe luksusferie ett år og heller jobbe som frivillig for noen som trenger det..

Fjordheim
19-12-2013, 15:54
Ikke så mye som er bestemt enda, men følgende er mer eller mindre klart allerede:

Skitur til Zermatt i januar
Aberdeen & Teesside i feb/mars
Moskva i feb/mars
Utrecht i mars/april
København i april
Rio de Janeiro i juni (enda usikker)
Aberdeen i september
London i september

I tillegg så er det bekreftet 2 turer til Oslo i løpet av våren samt en tur til høsten. Disse er på allerede fastsatte datoer.

Hva det blir til i sommerferien har jeg ikke tenkt på enda, det samme gjelder gutteturen til høsten, men da har jeg litt lyst på en tur til Færøyene eventuelt en liten whisky-tur til Skottland, vi får se.
Sommeren; muligens alpene et sted?

Mvh
Fjordheim

OY-CIR
19-12-2013, 16:05
New York er en selvfølge dette året, og jeg har, sjokkerende nok, ytret et øsnke om Norwegian fra Bergen. Flere reiser er foreløpig ikke bestemt, men ser ikke bort fra et par uker i Chisinau i sommerferien.

WF789
19-12-2013, 22:20
Tenerife, 4 uker i januar/februar.
New York, 5 dager i mai, med 3 dagers avstikker til Las Vegas.

Bergern
19-12-2013, 22:29
Anbefaler å ta det under mardi gras.

Herlig mål!
Skal anstrenge meg for å få til det.
Iår er det 4. mars som gjelder. Datoen varierer med påsken.

http://www.mardigrasneworleans.com/mgdates.html

Bergern
19-12-2013, 22:31
Får se hvor mye jeg får tid til neste år, nå som det studeres for det harde livet.

Er i alle fall planlagt turer til Wien, Milan, Roma og Hong Kong.

Vakkert!
Har et par folkelige tips til Wien om du er interessert.

KLM 1200
19-12-2013, 22:38
Har ikke hatt tid til og bestille enda. Men slik er det planlagt til nå!

Januar: Stavanger,Bergen (Bergen)
Februar: (Bergen x2)
Mars: London (Bergen x1)
April: (København, Bergen x1)
Mai: (Bergen x2)
Juni: (Bergen x2)
Juli: Fort Lauderdale/Miami ( Bergen x2)
August: ( Bergen x2)

Og er SAS snille så betaler de ut noen Voucher pga. Standby (Overbooket) eller noe i den duren. Da blir det noen ekstraturer..! :)

Bergern
19-12-2013, 22:47
Foreløpig er Kuala Lumpur i Januar(trenger nytt visum) og i Mars(formel 1) klare.

Formel1 i KL haddevært noe. Har bivånet spetakelet i Monaco og falt fullstendig for sirkuset i Abu Dhabi 2012.

Hpkris
19-12-2013, 23:41
Formel1 i KL haddevært noe. Har bivånet spetakelet i Monaco og falt fullstendig for sirkuset i Abu Dhabi 2012.

Når det ligger såpass nærme Thailand så MÅ man jo bare få med seg det. Har lenge ønska å se noe sånt, så håper jeg ikke blir skuffa ;)

Twin Otter
20-12-2013, 00:20
2013 var et fantastisk reiseår med ny rekord totalt på 110 flighter. Har ingen umiddelbare planer om å slå den rekorden. Foreløpig kun planlagt og bestilt en tur til CDG i april. Men tipper det blir noen flere turer ja.

737-405
20-12-2013, 00:33
2013 var kanskje det ikke reiseåret for min del med stort antall flighter, men var heller preget av lengre distanser som 2 X USA på rappen.

Følgende planer er de som står øverst på prioritetslisten for 2014:
Januar ---> København og Stavanger (begge spikret).
April -----> Madrid (bestilt).
Juni -----> Santorini (bestilt).
Juli/August ----> Washington D.C (mulighet).
September ----> Canada (kanskje).
Ellers tipper jeg det blir flere innlandsturer til Stavanger, og muligens til både Namsos + Manchester. Spennende blir det!

SQ 777
20-12-2013, 04:37
Ferdigbooket, og alle destinasjonene har avg fra OSL. ingen av dem er på samme reise. Dropper flyplasskoder:

Beirut, Dubai , Kuala Lumpur, New York, Chicago, Hawaii ( jada nok en gang :colgate: ), San Fransisco, Malta,Cairo, München , Reykjavik, Nürnberg , Bologna, Costa Rica, Cape Town, Manila ... Totalt 16. Åpning for en til neste jul..
Blir vel samme som den vi er på akkurat nå...:)

Bare for ordens skyld, ingen i jobb... Bare kos og tull og tøys...

Tjab
20-12-2013, 09:24
Må prøve å få tatt meg en tur til USA iløpet av 2014. Har egentlig planlagt dette hvert år, men sliter med å få tiden til å strekke til.

Og etter en TR (her inne?) så frister Willemstad litt også. Greie deals med KLM i alle fall. men vi får se.

En plass jeg ikke skal til er Nord Korea. Bidrar ikke til satan sjøl.

econ
21-12-2013, 00:35
Har to litt større turer planlagt foreløpig.

April (Trd-Cph-Ewr)(Ewr-Osl-Trd) med SAS
Juni/juli (Bgo-Lhr-Mad-Gru)med BA/Iberia(Gru-For) med Gol (For-Rec-Mia-Atl)med Tam/AA (Jfk-Lhr-Bgo) med Ba

Ellers så blir det en helgetur til Helsinki pluss noen turer til London tenker jeg.

AirbusTrond
21-12-2013, 01:48
Beirut, Dubai , Kuala Lumpur, New York, Chicago, Hawaii ( jada nok en gang :colgate: ), San Fransisco, Malta,Cairo, München , Reykjavik, Nürnberg , Bologna, Costa Rica, Cape Town, Manila ... Totalt 16. Åpning for en til neste jul..

Bare for ordens skyld, ingen i jobb... Bare kos og tull og tøys...

Herrrrlig! :D

For egen del hadde jeg hatt lyst til å se Serena Williams spille live et eller annet sted. Men det får vi se på...

Futura
31-12-2013, 00:49
2013 ble niks null og nada i luften. Det mest spennende var campingtur til Kalmar og Øland for Dame EM i fotball. Men jeg fikk en overnattingstur til Kristiansund og dermed er alle byer sør for Harstad besøkt. Merkelig nok ser det ut til å være et sånn annet hvert år system. 2012 ga 4 T/R turer med 4 forskjellige selskap til FRA, TOS, tyrkia og Paris.
2014: Jeg har i kveld bestilt fly med Swiss OSL-ZRH og Swiss European ZRH-GVA 06.01 noe som gir 2 nye selskap og 2 nye flytyper, Airbus OSL-ZRH. Nå blir det også Avro. Det vil da være 27år og 2 dager siden jeg sist fløy 4 motors, men da med en 747-238kombi. Jeg skal til Chamonix og stå på ski og har kun bestilt fly. Satser på at jeg finner noen som har en ledig seng i en forfallen leilighet slik at det blir billig. Etter 9 skidager er det hjem med DY til OSL den 16.01 for å rekke en weekendtur til Hemsedal dagen etter. Det skal absolutt ikke overraske meg om det blir flere turer. Er invitert til å bo i leiligheten til en kompis i La Manga i mars og så har jeg lyst til å prøve en av DYs 787 til høsten.

Fredrik KH
31-12-2013, 03:10
Har vært et bra reiseår i 2013, og ser ut som 2014 skal bli relativt bra det og.

Foreløpig er dette planen

Januar - Honolulu
Februar - Weekend i NY (enda litt usikkert)
Februar - Skitur til Zermatt
Mars - Kuala Lumpur og Formel 1 ( prøver på denne, men for øyeblikket veldig usikker)
April - Se Liverpool-Man City i liverpool

slik ser det hvertfall ut de første 4 månedene. Blir garantert noen turer i tillegg til dette, da jeg for tiden har ID billetter og ekstremt mye fleksibilitet.

Har i tilllegg håp om å få besøkt en ny verdensdel i løpet av dette året. Så håper jeg får en tur til enten Sør-Amerika eller Afrika i løpet av året.

mcduck
31-12-2013, 09:02
Her ligger det an til å bli et fint år!

Har booket:

Januar: Paris (5d)
Februar: New York, London (5+1d)
April: San Francisco, New York (6+1d)

Planer (Ikke booket enda):

Januar/Feb: Krabi, Thailand (14d Restplass)
Mai-Juni: Longyearbyen (3-5d)
Juni-Juli-August: Guangzhou+Hong Kong+Shanghai (25+3+2d) (delvis booket, svært usikre datoer)

Lenger en det orker jeg ikke tenke!
Første gang til Longyearbyen og San Francisco. Blir nok litt turer til innimellom, vi får se hvor det blir billig å dra. Kunne godt tenke meg en tur til Sør-Amerika eller Australia/NZ. Afrika står også høyt på listen i år. Alt er privatreiser.

Svært svak for gode tilbud!