PDA

View Full Version : Vurderer å svi av EB-poeng på F enveis over Atlanteren - tips?

Ståle
18-12-2013, 14:47
Til sommeren skal jeg på nytt krysse vannet fra Southampton til New York med Queen Mary 2, og i den sammenheng må jeg også finne en hjemreise på rimelig vis.

Har titta på uttakstabellen til Star Alliance, og som EB-medlem skal jeg kunne fly enveis New York - Oslo i F til 90 000 poeng. Stemmer dette?

Dersom det hadde vært snakk om deg, og dine poeng.. i tillegg til at du på lik linje som meg stort sett bare tjente poeng via TrumfVisa. Er dette noe jeg bør gjøre? ;)

Hvordan ville nettopp DU fløyet hjem? Drømmen min er å teste Lufthansa, men de slipper jo sine seter så sent.

LN-MOW
18-12-2013, 15:16
Singapore flyr jo JFK-FRA ... men de er kanskje ikke så enkle å få bonusseter på de heller?

jameson82
18-12-2013, 15:19
Singapore flyr jo JFK-FRA ... men de er kanskje ikke så enkle å få bonusseter på de heller?

Det er noe imellom umulig og helt umulig å få til..
Eneste First mellom US og Europa er United

Twin Otter
18-12-2013, 15:20
Tenkte også på SQ til FRA. Men usikker på tilgjengelighet på bonusseter....

Dag Viking
18-12-2013, 15:31
Hvordan ville nettopp DU fløyet hjem? Drømmen min er å teste Lufthansa, men de slipper jo sine seter så sent.

Hvis du vil være safe kan du booke Lufthansa/SAS/UA C (evt UA F men da tror jeg heller jeg hadde flydd en av nevnte alternativer i C), og så følger du med 14 dager før avgang og bytter til Lufthansa F ;)

Helikopter
18-12-2013, 17:31
Var i samme situasjon, valgte LH F, angret ikke på det

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=867014&postcount=15

Peppep
19-12-2013, 00:51
Det er noe imellom umulig og helt umulig å få til..
Eneste First mellom US og Europa er United
Neida, LH er tilgjengelig med EB (men ikke USDM, som du kanskje tenkte på?).

Om jeg var i samme situasjon hadde jeg hatt is i magen og bestilt LH F, i hvert fall hvis du kan være litt fleksibel og har en dag eller to å gå på. I en del tilfeller slipper de ikke engang 14 dager før lenger, men venter til helt ned mot noen få dager i forveien. Til gjengjeld er det stort sett alltid noe tilgjengelig 1-5 dager før.

Som backup burde det være enkelt å finne en rute i C hvis LH F mot formodning ikke blir tilgjengelig. Tok et testsøk nå, og fant mange alternativer (både LH F og UA/LH C) den neste uken, på tross av at det er en travel uke der mye er fullbooket.

SASDC8
20-12-2013, 10:07
Wow det er et cruise jeg virklig kunne tenkt meg! :)

Jeg ville ventet (eller booket LH C), og satset på at det blir et sete ledig på LH F. Erfaringsmessig er det ikke vansklig å finne seter fra US til Europa når 14 dagers vinduet åpner, og dersom du er litt fleksibel med utreiseby/flyplass (JFK, EWR, BOS, CLT, ORD, MCO eller MIA) bør det ikke være noe problem. Husk å sjekke både til FRA og MUC :)