Log in

View Full Version : Reisesyketabletter

Chriscross
17-12-2013, 08:00
Noen som vet hva en blir minst trøtt av når en skal fly, Postafen eller Marzine?

kimpe
17-12-2013, 08:06
Heisann!

Anbefaler heller at du kjøper et såkalt "Seaband" som de har på apoteket. Det er et armbånd du har på deg på begge håndledd, der det legges et akupress på balansenerven..

Fungerer helt utmerket i båt/bil/fly, og har brukt det på barna med full suksess i alle år.

Da slipper man også å bli dopet ned, som f.eks med Postafen..

Kim

Hypern
17-12-2013, 10:28
Gjerne bruk sånn bånd som kimpe anbefaler, hvis ikke har man også ingefærkapsler (som ikke er legemiddel) som kan brukes. Postafen er no herk, man blir veldig trøtt og søvnig av det, men er klart om det ikke er noen annen utvei enn pillen så kan man bare bruke det. Man skal uansett ikke ha mye av Postafen, er vel 1-2 tabletter i døgnet maks.

Jeg vet vel ikke hvor mye man vanligvis blir rammet av reisesyke i fly, er vel helst bil og buss som er verstingene der. Men det er klart det er jo mer bevegelser i et lite småfly enn i større fly, men er klart for de (få) som blir rammet av det i fly så er det noe dritt ja.

mcleif
17-12-2013, 11:28
Noen som vet hva en blir minst trøtt av når en skal fly, Postafen eller Marzine?

Ikke postafen. Den slokner iallefall jeg av.

tstyles
17-12-2013, 12:11
Det finnes ikke noen balansenerve på armen.. Kanskje en annen og mystisk måte armbåndet virker.

Hypern
17-12-2013, 12:25
Det finnes ikke noen balansenerve på armen.. Kanskje en annen og mystisk måte armbåndet virker.

Tja er vel litt som akupunktur ellers kanskje placebo, men er visst et punkt der om det konstant holdes trykk på vil hjelpe mot kvalme.

Men er klart det som virker best er legemidler som Postafen, har ikke brukt noe annet mot reisesyke. Nå skjer det heldigvis sjeldent at jeg blir det, så er lenge siden jeg har brukt det.

kimpe
17-12-2013, 12:59
Heisann!

Balansenerven er bak øret den, men som jeg skrev lengre opp legges det et akupress på et punkt på håndleddet som gjør at man ikke blir kvalm/reisesyk.

Bruker dette selv da jeg er svært preget av reisesyke spesielt på båt, og vet at mange som jobber på båter etc verden rundt også bruker disse båndene. (De selges også bla ombord på DFDS, Stena LIne, Color Line etc..)

Like virksomt som Postafen og dritten der, dere får bare prøve.

Kim

Chriscross
17-12-2013, 13:55
Så konklusjonen er at en blir mer trøtt av prostafen enn av marzine?

roger
17-12-2013, 14:46
Har berre prøvd prostafen på båt nokre gangar. Eg for min del blir ikkje særleg trøtt av det heller. Men ser ut som om eg er i utakt med fleirtalet :).

tstyles
17-12-2013, 14:53
"Tja er vel litt som akupunktur ellers kanskje placebo, men er visst et punkt der om det konstant holdes trykk på vil hjelpe mot kvalme"

Det var det jeg mente med mystisk ;)

tstyles
17-12-2013, 15:05
Fra spøk til alvor.
Beste måte å forebygge mot sjøsyke er skopolaminplaster. 1,5mg hver 3. dag.