PDA

View Full Version : Star Alliance award availability


martins
12-12-2013, 18:22
Hei!

Er relativt ny på dette med bonusreiser. Har ca 51.000 EB poeng hos SAS, og jeg vurderer å slå til på LifeMiles sin kampanje 2x1 nå.

Jeg har KVSTool (Diamond), og driver å søker litt rundt. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål :)

1.
Når det åpnes for award seats rundt om kring?

2.
Er det veldig vanskelig å skaffe 2stk awardseter i C f.eks OSL-HNL (via diverse plasser)?

3.
Kan jeg slå sammen LifeMiles og EB poengene mine på noen som helst måte? (F.eks OSL-DUS med SK og EB award, og så LifeMiles DUS-EWR-HNL i C?



Hilsen
Martin S

aboerr
12-12-2013, 22:38
Hei!

Er relativt ny på dette med bonusreiser. Har ca 51.000 EB poeng hos SAS, og jeg vurderer å slå til på LifeMiles sin kampanje 2x1 nå.

Jeg har KVSTool (Diamond), og driver å søker litt rundt. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål :)

1.
Når det åpnes for award seats rundt om kring?

2.
Er det veldig vanskelig å skaffe 2stk awardseter i C f.eks OSL-HNL (via diverse plasser)?

3.
Kan jeg slå sammen LifeMiles og EB poengene mine på noen som helst måte? (F.eks OSL-DUS med SK og EB award, og så LifeMiles DUS-EWR-HNL i C?



Hilsen
Martin S



1# Stort sett så åpner det rundt 330 dager før, med noen unntak.
Lufthansa F legges ut 14 dager før avreise f.eks. Ofte dukker det opp seter like før
avreise på C og F.

2# Hvis du er fleksibel med reisedato burde det ikke være noe problem å finne 2 seter i C
OSL-HNL.

3# Jeg ville ikke kombinert EB og LM slike du nevner. LM prisen er akkurat den samme fra
OSL som DUS til HNL. D.v.s. at EB poengene er fullstendig bortkastet.... Hvis du ikke
finner en spesielt bra rute eller flytype du vil fly da.

Hvis du søker 2 enkeltbiletter i stedet for tur/retur så er det muligheter for mye
"rimeligere" billetter på f.eks. HNL-Europa p.g.a. særegenheter med LM. Men det
er ikke noe særlig å legge ut her. PM meg hvis du trenger litt hjelp med den.