PDA

View Full Version : Risky å booke Malaysia Airlines fra ARN?

OEH
26-04-2006, 09:41
Planlegger en ferie i sørøst-asia til senhøsten/vinteren, og et av alternativene er Malaysia med Malaysia Airlines fra ARN. Fikk ganske bra priser i en pakke med fly/hotell.
Nå leser jeg på div. forum om pax som har fått store problemer fordi de har booket med MH og fått turen ødelagt fordi MH har kuttet ruten. I følge det jeg har lest har mange hatt store problemer med å få billettene refundert også, og rutekuttene har skjedd på kort varsel.
Dette gjør meg litt usikker på om det er smart å booke med selskapet?
Har skjønt at selskapet sliter for å overleve, og i den forbindelse er det kanskje risiko for at ytterligere rutekutt kan komme?
Hva tror dere?

Trety
26-04-2006, 13:08
Det burde ikke være veldig stor risiko, all den tid at MAS antakelig ombooker deg til en annen avgang om den skulle bli lagt ned. Men for sikkerhets skyld kan det vel kanskje være en idé å bestille via et reisebyrå og heller da dem ta "risikoen".

OEH
26-04-2006, 14:35
De som hadde problemer med å få billettene refundert var pax som hadde avslått "tilbudet" om å bli bookket om via FRA og LHR.
De hadde istedet valgt å reise med Emitares, noe Malaysia Airlines visstnok ikke likte noe særlig.
Uansett burde man jo være trygg om man bestiller via et reisebyrå, som du sier.