PDA

View Full Version : God torsdag


Someone
05-12-2013, 07:24
Mornings. Tror det er torsdag. Tidlig er det i hvertfall og man vet det brenner på en eller annen dass når man får beskjed kvelden i forveien om man kan komme meg på jobb til 07:00. Ja ja, får finne frem Mr Wolf-dressen. Ha en fin dag

sirpjalle
05-12-2013, 07:47
God morgen fra Forus!

På jobb etter å ha vært hjemme i to dager med sykt barn, så nå er det en liten backlog som må unnagjøres i dag, før det er tilbake til syke barn igjen i morgen.... :drunk:

Så sånn går nu dagan! Ha en fin en! :)

ATC-flyradar
05-12-2013, 09:07
Vi i Oslo nord venter på været for i dag - Værdamen på Tv2 gir oss medvind fra Danmark til Gardermoen og hele Vestlandet - så det skal bli mye tid til å følge med flytrafikken til og fra Danmark i dag.

http://pub.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/01093/stormflo-1024_1093195i.jpg

eller dette:
Kan bli ekstremvær fra Stavanger til Oslofjorden
Uværet torsdag gir orkan i Nordsjøen, full storm og kraftig snøvær langs kysten i Sør-Norge.

God torsdag folkens.

Jan

roger
05-12-2013, 09:30
Morn frå ein grøn buss her i Snøheim... Starta dagen med to Ibux og 50 minutt med snøskuffa, for å få frøken og liten avgårde... Får bli frukost på jobb i dag. Ventar besøkande inn med eit par fly frå BGO i dag, kan vel bli spennande for dei i kveld...

Ha ein snørik dag...

BSSW
05-12-2013, 10:26
God morgen fra Tananger

Her blæs det. Merket at vinden prøvde å ta tak i bilen, mens jeg stod og ventet i en rundkjøring, på vei til jobb idag. Heldigvis ikke lav nok temperatur til at det er glatt, enda.

Synes det er ganske greit å jobbe innendørs i dag :p

Mye å gjøre på jobb nå, men heldigvis bare litt over en uke til juleferie!

Ha en fin dag forumister :)

Fnate
05-12-2013, 10:40
God morgen fra Gaustad.

Blir en spennende dag dette her. Er booket til Amsterdam i kveld for å bære med på KLM-besøket til BF... Først med KL1150. Den ble kansellert. Ble booket om til KL1148. Den ble kansellert. Så ble jeg booket om til SAS via CPH. Nå varsler de problemer i CPH i kveld også. I tillegg til i AMS... Hmmm.

Tør jeg dette uten Fnat????

Ha en fin dag

toftos
05-12-2013, 10:43
God morgen fra Nordhordland, har nettop levert elstemann på skolen og merker no at vinden begynner å ta seg opp. Blir vel å fyre i peisen å holde seg innendørs i dag på nest siste fridag denne perioden :) Misunnner ikke de som skal vere ute i dette drittværet i dag.
Eller må alle forumister ha en flott dag :)

Ruby
05-12-2013, 11:49
God stormfull morgen fra Sola, det her blåser det stikker og strå, flyene danser samba inn mot RWY 18.
Rudolf, som parkerte på taket her i går, har måtte stormsikre sleden sin.

Søk ly og ha en så fin dag som mulig.

TriStar
05-12-2013, 12:43
God dagen fra Phuket. Litt gråvær og regnbyger i dag, så dagen ha så langt gått med til småspising, besøk hos gamle kjente, litt shopping + massasje. Ellers ser det ut til å bli en tilnærmet hvit dag, det sørger selveste kongen for - han fyller 86 i dag. Får håpe han henger i stroppen noen år til, ikke godt å si hva som vil skje her i Thailand den dagen han er borte...

Ha en aldeles fortreffelig dag!

Discus
05-12-2013, 12:49
God formiddag. Blå java i koppen her, fargeløs java på skjermen. Ha en fin dag...

Henshaw
05-12-2013, 13:47
God formiddag fra studentbyen. Ikke noe java i koppen, men de siste forberedelsene for java på papir på Hasle Tennissenter unnagjøres.

LN-CMN
05-12-2013, 14:56
God formiddag fra Majorstua, blå drikkeflaske og blå bok som skal pugges til mandagens eksamen, Hasle Tennishall på meg også gitt!

Bizflyer
05-12-2013, 15:14
Steike kor det blæs!

Her er det bare å holde på hatten om man skal ut. Glad jeg jobber inne!
I kveld starter julebordshelgen sånn litt forsiktig. Fri i morgen og mandag. Så noen dager på reise og så juletreferie. Hurra! Siste kontordag i år jo. Må vel feires litt?

OJB
05-12-2013, 15:50
God ettermiddag fra Tananger,
Blæs ja , her er det storm i kastene i øyeblikket. Friskt og greit med litt luftutskifting. Det positive er at all forurensing blæs vekk!?
Vel akkurat nå skulle vi etter planen vært på gjennomfart gjennom Danmark til Luneburg i Prøysserland.
Det gikk naturligvis ikke så lenge Superspeed innstilte både morgen og ettermiddags avgangen fra KRS på grunn av kulingen.
Vi prøver igjen i morgen tidlig. Det går sikker greit.
I mellomtiden tar vi oss frem langs den sørlandske hovedsti til KRS og overnatter for nytt forsøk i morgen tidlig.
Ha en fin dag folkens.

Hypern
05-12-2013, 15:57
God formiddag fra studentbyen. Ikke noe java i koppen, men de siste forberedelsene for java på papir på Hasle Tennissenter unnagjøres.

Lykke til, får håpe du får en bedre eksamen enn dette
http://universitas.no/nett/59033/eksamenskaos-pa-hasle

Ikke er det noe Java, men nok data for min del. MPLS, routing, VPN osv som skal forberedes før eksamen på tirsdag. Muntlig er den også. Så skriftlig prosjektinnlevering i et statistikkfag også enda en rapport som skal leveres. Dette kan briste eller bære.

FlyHi
05-12-2013, 15:58
God eftermiddag her fra Guldkantinen i CPH. På vej til AMS og Bonusfeber.no/dk's event med KLM imorgen. Havde planlagt morgenflyet, men med bopæl i Sverige så turde jeg ikke satse på at Øresundsbroen var åben tidligt imorgen.

Så der blev ændret til i eftermiddag, hvilket er fint (broen er lige blevet lukket)

Nu satser jeg på at Blue1 på vegne af SAS snart skal flyve mig til AMS. Første gang på 717 for mig - og endda på SAS Plus. På lørdag hår det hjem på SAS Minus ;-)

15 min delay indtil videre ig krydser fingre for at det holder, men dog stadig intet fly i gaten.

God dag til alle

LN-MOW
05-12-2013, 15:58
G'moorgen fra vestsørøst! Her er det faktisk godt og varmt, men en heftig luftfuktighet. Skal vare noen dager til, så kommer klarvær og nattefrost tilbake. Sitter her med sanger om trucks, brennevin, troløse kvinner og trofaste hunder på radioen .. Nå blir det en kjapp dusj før man kaster seg ut i arbeidslivet for nestsiste gang denne uken.

Lykke til og ha det moro, alle dere som er ute i uværet!

Fnate
05-12-2013, 20:40
Jeg skal aldri, aldri, aldri forsøke å reise til AMS uten fnat igjen.

Jeg har vært der tre ganger i år og bare en av dem ned fnat. Det gikk fint. Den første uten fnat endte i dødsdyr forsovelse. Nå prøver jeg igjen og sitter stuck på tarmac på OSL i SK461.

Nå er jeg helker klar for å hjem. Så den som fikser en trapp, som vi iflg piloten mangler fir å komme av, premieres med rosende ord, 5,- og en SAS pin. Nå har jeg sittet to timer i 28E og er lei.

Aldri reise uten fnat, er mottoet. Aaaaaaaaargh!

:)

EDIT: hvaaaaaa? Er ikke trapper flyrelatert nå? Fikk jeg ikke ha egen trappetråd? Makan. Skandale. Etc også videre. :)

jcnorway
05-12-2013, 21:35
Jeg skal aldri, aldri, aldri forsøke å reise til AMS uten fnat igjen.

Jeg har vært der tre ganger i år og bare en av dem ned fnat. Det gikk fint. Den første uten fnat endte i dødsdyr forsovelse. Nå prøver jeg igjen og sitter stuck på tarmac på OSL i SK461.

Nå er jeg helker klar for å hjem. Så den som fikser en trapp, som vi iflg piloten mangler fir å komme av, premieres med rosende ord, 5,- og en SAS pin. Nå har jeg sittet to timer i 28E og er lei.

Aldri reise uten fnat, er mottoet. Aaaaaaaaargh!

:)

EDIT: hvaaaaaa? Er ikke trapper flyrelatert nå? Fikk jeg ikke ha egen trappetråd? Makan. Skandale. Etc også videre. :)

Fnate har søkt ly i Cola-borgen sin og ønsker Pappa god bedring i 28E :colgate:

LN-MOW
05-12-2013, 21:43
Reise uten velferdsoffiser er risikosport .. det har vel pappa oppdaget nå. :lol:

Langt mellom ankomstene i CPH, hvis det er en trøst ...

krølle
05-12-2013, 22:03
Jeg skal aldri, aldri, aldri forsøke å reise til AMS uten fnat igjen.

Jeg har vært der tre ganger i år og bare en av dem ned fnat. Det gikk fint. Den første uten fnat endte i dødsdyr forsovelse. Nå prøver jeg igjen og sitter stuck på tarmac på OSL i SK461.

Nå er jeg helker klar for å hjem. Så den som fikser en trapp, som vi iflg piloten mangler fir å komme av, premieres med rosende ord, 5,- og en SAS pin. Nå har jeg sittet to timer i 28E og er lei.

Aldri reise uten fnat, er mottoet. Aaaaaaaaargh!

:)

EDIT: hvaaaaaa? Er ikke trapper flyrelatert nå? Fikk jeg ikke ha egen trappetråd? Makan. Skandale. Etc også videre. :)


Men du rakk jo flyet;)

Synd du ikke kom til SVG, her hadde du blitt deboardet i hangaren

Fnate
05-12-2013, 22:18
Den som sendte buss kan bare melde seg, så kommer det en femmer i posten.

Fnate har søkt ly i Cola-borgen sin og ønsker Pappa god bedring i 28E :colgate:

Hvis han legger seg på ryggen og skoggler igjen, så vanker det kokos når han kommer hjem.

Fnate
05-12-2013, 22:19
Men du rakk jo flyet;)

Synd du ikke kom til SVG, her hadde du blitt deboardet i hangaren

Det er jo faktisk sant :)

Og en ting skal SAS ha, de var dritproffe i håndteringen av snag'et.

ToreD
05-12-2013, 22:35
Akkurat ankommet Park Plaza Victoria Amsterdam.
Er ikke akkurat redd for å fly, men idag har jeg virkelig fått kvota mi med turbulens og nesten sidelengs landing på AMS.
SAS ordna biffen selv med en kansellering.

Martin
05-12-2013, 23:08
Æsj! Kom på at jeg har kollegaer som både sendte fly til Amsterdam (med mulig divertion direte til CDG) i kveld, og disponerte en trapp. Sorry at jeg ikke tenkte på det tidligere.

Twin Otter
05-12-2013, 23:33
Hoy fra Forus. Her har det vært nok å gjøre pga. en viss frisk bris+.

Straks ferdig her så får vi se om vi kommer oss hjem til bag'en som skal pakkes for en helg i hovedstaden. Hvis jeg kommer meg så langt da...

Ha en god kveld forumister.