View Full Version : Tallene for 1. kvartal...
ENGM RAMP
25-04-2006, 21:28
Nå er det vel bare et par dager igjen lit NAX legger frem sitt 1. kvartalsresultat for 2006....
Til dere som kan litt mere om penger enn det jeg kan :spin: Noen synspunkter om hvordan disse tallene kan komme til å se ut da?
:nor
Har ikke forsøkt å knekke tallene selv, men med SAS konflikter, rekordhøyt belegg og stadig sterkere markedsanndeler tror jeg selv at de havner på sorte tall, selv med vinteren i bakhodet!
Blir det pluss tall så kan en breikjefta irre med navn O'leary holde kjeft (noe han sikkert ikke gjør uansett) Han spådde at Norwegian, med flere, ikke kom til å tjene penger og gå konkurs vinteren 2006!
Tipper ett 0 eller svakt pluss resultat.
Bra belegg og SAS streik trekker opp, men 1. kvartal har tradisjonelt vært ett svakt kvartal for de fleste flyselskaper.
Husk at man må ha bra yield itillegg til bra belegg!
Norwegian har hat en enormt god kabinfaktor, og ok yield (til dem å være), så jeg tipper på et sted mellom 25 og 35 millioner i Q1 - selvsagt avhenger alt av hvilke kostnader de har hatt. Med 54 øre/ASK ligger de an til 30 mill, men med 56 øre er vi nede i 12 mill. I motsatt fall - har de fått ned kostnadene til målet om 50 øre (som jeg tviler på i Q1 iallefall), snakker vi nesten 70 mill!
AI - skivebom de luxe, men denne gangen tippet jeg for gode tall.... Det var det med kostnadene da. Fuelregningen suger....