Log in

View Full Version : Erfaringer med BA til USA i Eco?

LN-KRF
30-11-2013, 09:05
Hei dere!

Har booket tur OSL-LHR-JFK, EWR-LHR-OSL i Mars med BA.

Er det noen som har bilder, erfaringer med BA i Eco over dammen?

Finner bare tripreports for Club World og Første klasse ingenting fra Eco..

LHR-JFK skal opereres med B772 i 4 klasser, hvordan er seteplassen der, hvordan er serveringen på IC flighter osv :)

EWR-JFK opereres av B787 i 3 klasser og lurer på det samme der hvordan produktet til BA er på IC flighter :)

På Forhånd takk :)

Fnate
30-11-2013, 14:02
Halla. Er nok noen med bedre erfaring enn meg, for jeg har ikke gjort det siden 2009. Men da var det rimelig bra synes jeg. Nå er flåten delvis oppgradert til nye seter, og de er nok litt mer av den harde typen, men med bedre IFE.

På de eldre baljene, alla 772'en kan du fremdeles få gode gamle bøtteseter.

Cateringen var bra i 2009, men jeg frykter vel at den har blitt "enhanced" siden da.

Beklager at jeg ikke kan bidra bedre.

Martin
30-11-2013, 14:11
Finner bare tripreports for Club World og Første klasse ingenting fra Eco..

Jeg fløy i vanlig Y i 2010. Får ikke gravd fram link akkurat nå, men om du f.eks. søker på tråder startet av meg i TR-forumet og blar deg tilbake til januar 2010, bør du finne noe.

Orbiter
30-11-2013, 14:48
Fløy LHR-LAS for noen måneder siden i bakre kabin (WT). Det er helt greitt men ikke noe mer enn det.

Pros
- En får anstendig mat og gratis drikke, både vin, øl og drinker. Maten var smakfull og stor nok prosjon. Fikk 2x varmt måltid på vår 10t flight.
- En får pledd, pute og lite pakke med tannbørst, tannkrem etc når en kommer ombord
- Vi prebooket ikke sete, men siden vi fløy OSL-LHR-LAS på en booking fikk vi velge seter på LHR-LAS strekket ved innsjekk 24t før avgang OSL (ergo før alle som kun flyr ut fra LHR). Vi var da også så heldig å fikk 4 seter i bulkhead uten noe ekstra kost.
- seteplass er vel ca som SAS innenlands, 31". Ikke all verden, men jeg som er 1.72m klager ikke.

Cons
- Selv om det er gratis drikke får en bare 4-5 enheter alkohol hver før de går tom. Er du eks på guttetur, som vi var denne gangen anbefales det å kjøpe litt på taxfreeen å fylle på med. Det er ikke lov, men i skjul og om en ikke blir uanstendig beruset sier ingen noe.
- Inflight entertainment systemet var av den gamle sorten og duger dårlig. Jeg forsøkte se en film men den stoppet flere ganger og jeg ga opp. Har hørt rykter om at BA driver og bytter ut dette, og da er det sikkert de nye flyene som får dette først.
- Tilfeldig upgrade til høyere klasse er etter det jeg har lest nesten umulig å få

Flyr du donkey-class er trolig reiserute og gode connectiontider viktigere enn produktet en får. Jeg flyr gjerne BA igjen, de leverte ca midt på treet og som forventet.

http://i915.photobucket.com/albums/ac355/ofiversen/LV2010/01-BA747-Heatrow_zps22bfbb9c.jpg

http://i915.photobucket.com/albums/ac355/ofiversen/LV2010/02-BA747-Bulkhead_zps3d9bc5a9.jpg

http://i915.photobucket.com/albums/ac355/ofiversen/LV2010/03-BA747-Wing_zps7207877f.jpg

apeks
30-11-2013, 16:43
Synes BA er noe av det bedre på langdistanse.
Synes både kvalitet på mat og drikke samt underholdning er godt over snittet i økonomi med BA.

kosvines
30-11-2013, 18:57
Fløy ORD-LHR for noen måneder siden. Greit nok, men ikke noe mer. Likte meg bedre på LHR-DFW med American Airlines. Setene på 777-200 til BA var ikke særlig behagelige, og servicen fremsto også middelmådig.

Mjolnir
30-11-2013, 19:17
"Monkey er monkey". BA er helt ok, og bedre blir det ikke, i hvertfall ikke på europeiske og amerikanske selskap. Syns setene er gode, sjønt det virker som langdistansesetene lett får defekter. 747 har gammelt IFE, med AVOD, men liten skjerm og kun kontroll via touchskjerm. Funker greit, men det nye skal være bedre. Samme gamle IFE på 4-klasse 772 i 2009, men har hørt rykter om at disse skal være oppgradert nå.

Someone
01-12-2013, 09:01
Samme gamle IFE på 4-klasse 772 i 2009, men har hørt rykter om at disse skal være oppgradert nå.

Ja, og nei. Den eldste halvparten av 777-200ene fikk nye seter i WT og WT+ nå for ikke lenge siden

Bjarte
12-12-2013, 18:09
Hei
Jeg skal muligens (forhåpentlig) en tur til SFO i januar og reiser enten med SAS via CPH eller BA via LHR, har en følelse av at jeg får 'mest for pengene' med BA (mulig jeg tar feil...).
Har sjekket BA 15/1-14 OSL-LHR-SFO for under 3000,- i economy. For returen har jeg også sett på muligheten for å gå via LAX for å prøve A380, og ser at SFO-LAX-LHR-OSL i economy koster ca 3000,- MEN: ser også at samme reise i business koster rett i overkant av 10k.
Det må da vel nesten være et røverkjøp, eller? Ser at SFO-LHR-OSL i business koster langt over 20k.... Har også sjekket business på utreise, men det er helt uaktuelt med de prisene, skal tross alt betale alt av egen lomme ;)

Er dette et godt kjøp eller er det bare jeg som ikke har peiling?

jalig
13-12-2013, 01:34
I ECO er det litt hipp som happ egentlig men.

I BA får du jo vanligvis styre din egen film i motsetning til SAS. Samt at de er fri bar under hele turen. SAS har velg lagt noen begrensninger på dette.

Dette betinger at du skal fly "standard" fly. Om du vurderer å fly a380 så anbefaler jeg at du gjør det! Det er svært stillegående og for meg ihvertfall er det en opplevelse i seg selv å fly med den maskinen.

Om du er ute etter litt mer komfort kan jo kanskje WTP hos BA være noe du kan vurdere da, mitt inntrykk er at den er noen hakk over SAS.

Ellers kan du gå for SAS og prøve å få oppgradering via optiontown.