Peppep
30-11-2013, 05:18
Har så vidt startet planleggingen av en guttetur fra Bergen til Macau i januar/februar 2015. Vi blir sannsynligvis 5 stk, og til min store overraskelse er flertallet (uoppfordret!) innstilt på å se på muligheter for å reise i business. Jeg fryktet med en gang at det ville bli billigste alternativ okke som (Aeroflot med 10 timer transit på SVO?), men jeg har visst påvirket dem i riktig retning etter at jeg selv begynte å bli bortskjemt på reisefronten. ;)
Håper derfor på noen innspill:
1) Hva er den beste prisen vi kan håpe på med kjøpte billetter i C? BKK har jo mange ganger vært ned mot 10 000 kr, mens HKG, som er omtrent like langt, ser ut til å jevnt over være en del dyrere. Har søkt etter tidligere tilbud og priser, og det beste jeg har funnet har vært ca 14-15 000, mens normen har vært ca 18-20 000.
2) Samme som over, men i økonomi. Ca 5000-5500 kr ser ut til å være realistisk?
3) Når vil vi sannsynligvis finne de laveste prisene? Sommeren/høsten 2014?
4) Forslag til å få dette til med bonusbilletter? Det hadde vært mye enklere om det ikke var for at Dividend Miles dessverre forsvinner snart, da hadde det bare kostet 80 000 miles (ca 9 200 kr) i C. Det er vel ingen andre alternativer enn LifeMiles etter det, med tanke på at dette er folk som knapt vet hva et bonuspoeng er og garantert ikke har fulle kontoer fra før? Finnes det noen som slipper mer enn 1-3 bonusseter østover (i C) pr avgang?
Et par tanker:
- kanskje det er mulig å få tak i billige billetter hvis det kommer et introduksjonstilbud når Emirates kommer til OSL. Men det vil gjerne ikke vare helt frem til 2015, husker noen detaljene (priser/reiseperiode) fra EKs ARN-tilbud? Har funnet at First til HKG lå på rundt 22 000, men ikke C-prisene.
- kanskje det vil lønne seg å fly til BKK og videre derfra til HKG eller direkte til MFM? Men det bør være en del å spare på det for at det skal være aktuelt, mtp transit med separate billetter.
Til slutt - hvis engasjementet deres for å reise fint renner ut i sanden, er det sosialt akseptert at jeg reiser i F mens resten reiser i Y? Jeg kan jo ta en Justin Ross Lee og komme bak med Dom Perignon-flasken til dem. :colgate: (Litt mer seriøst - hva hadde dere gjort for en såpass lang tur?)
Håper derfor på noen innspill:
1) Hva er den beste prisen vi kan håpe på med kjøpte billetter i C? BKK har jo mange ganger vært ned mot 10 000 kr, mens HKG, som er omtrent like langt, ser ut til å jevnt over være en del dyrere. Har søkt etter tidligere tilbud og priser, og det beste jeg har funnet har vært ca 14-15 000, mens normen har vært ca 18-20 000.
2) Samme som over, men i økonomi. Ca 5000-5500 kr ser ut til å være realistisk?
3) Når vil vi sannsynligvis finne de laveste prisene? Sommeren/høsten 2014?
4) Forslag til å få dette til med bonusbilletter? Det hadde vært mye enklere om det ikke var for at Dividend Miles dessverre forsvinner snart, da hadde det bare kostet 80 000 miles (ca 9 200 kr) i C. Det er vel ingen andre alternativer enn LifeMiles etter det, med tanke på at dette er folk som knapt vet hva et bonuspoeng er og garantert ikke har fulle kontoer fra før? Finnes det noen som slipper mer enn 1-3 bonusseter østover (i C) pr avgang?
Et par tanker:
- kanskje det er mulig å få tak i billige billetter hvis det kommer et introduksjonstilbud når Emirates kommer til OSL. Men det vil gjerne ikke vare helt frem til 2015, husker noen detaljene (priser/reiseperiode) fra EKs ARN-tilbud? Har funnet at First til HKG lå på rundt 22 000, men ikke C-prisene.
- kanskje det vil lønne seg å fly til BKK og videre derfra til HKG eller direkte til MFM? Men det bør være en del å spare på det for at det skal være aktuelt, mtp transit med separate billetter.
Til slutt - hvis engasjementet deres for å reise fint renner ut i sanden, er det sosialt akseptert at jeg reiser i F mens resten reiser i Y? Jeg kan jo ta en Justin Ross Lee og komme bak med Dom Perignon-flasken til dem. :colgate: (Litt mer seriøst - hva hadde dere gjort for en såpass lang tur?)