PDA

View Full Version : Taxi fra LHR til flyplasshotell


Chriscross
28-11-2013, 12:47
Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.

Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.

miura
28-11-2013, 20:59
Var ikke noe problem for meg i juni 2011. Betalte vel rundt 15 pund fra T3 til Holiday Inn Express, større bil, 5 pax med bagasje.

TOS
28-11-2013, 22:53
Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.

Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.

Det kan jeg ikke tenke meg er et problem. I Manchester ble jeg fortalt av en taxisjåfør at de har en ordning der en taxi som tar slike korte turer blir sluset rett frem i køen (av taxier) når de returnerer til taxi rank'en. Om det fungerer noenlunde likt på LHR så er det da ingen problemer å ta slike korte turer.

Chriscross
29-11-2013, 07:20
Vet det fungerte slik for 25 år siden, og da gjør det sikkert det fortsatt. Takk for tips.

SE-AER
29-11-2013, 09:34
Det skal ikke være noe problem med det, de som tar så korte turer blir (som TOS sier) sluset rett frem i køen etterpå. Men hvis du tar en tur til et sted som ligger rett før Kew Bridge kan de ofte bli sure, for der går grensen. :)

Fly med oss
29-11-2013, 10:18
Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.

TOS
29-11-2013, 10:29
Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.

Det er bare enkelte (black cabs) taxier som aksepterer kort, og dette er annonsert med klistremerker her & der (står man ved en taxi rank så kan man sikkert be om å få en som aksepterer kort). Det samme (kun kontant betaling) gjelder også andre steder i Storbritannia, som f.eks. mindre kafeer o.l.