View Full Version : Taxi fra LHR til flyplasshotell
Chriscross
28-11-2013, 12:47
Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.
Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.
Var ikke noe problem for meg i juni 2011. Betalte vel rundt 15 pund fra T3 til Holiday Inn Express, større bil, 5 pax med bagasje.
Ser ut til at det er best med en egen tråd for dette sprøsmålet.
Sitter og vurderer en tur som vil innebære overnatting i London (Heathrow) med to små barn. Dersom jeg ankommer T5, vil drosjesjåførene være villige til å ta en såpass kort tur som til et av flyplasshotellene? Tenker da Park In eller et av Sheratonhotellene. Hva koster det i tilfelle? Kan jo ta shuttle buss, men pes med barn og kostnaden blir vel fort 16 pund en vei.
Det kan jeg ikke tenke meg er et problem. I Manchester ble jeg fortalt av en taxisjåfør at de har en ordning der en taxi som tar slike korte turer blir sluset rett frem i køen (av taxier) når de returnerer til taxi rank'en. Om det fungerer noenlunde likt på LHR så er det da ingen problemer å ta slike korte turer.
Chriscross
29-11-2013, 07:20
Vet det fungerte slik for 25 år siden, og da gjør det sikkert det fortsatt. Takk for tips.
Det skal ikke være noe problem med det, de som tar så korte turer blir (som TOS sier) sluset rett frem i køen etterpå. Men hvis du tar en tur til et sted som ligger rett før Kew Bridge kan de ofte bli sure, for der går grensen. :)
Fly med oss
29-11-2013, 10:18
Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.
Husk kontanter. Jeg har blitt skjelt ut og deretter blitt kastet ut av en London-taxi fordi jeg var frekk nok til å ville betale med kort.
Det er bare enkelte (black cabs) taxier som aksepterer kort, og dette er annonsert med klistremerker her & der (står man ved en taxi rank så kan man sikkert be om å få en som aksepterer kort). Det samme (kun kontant betaling) gjelder også andre steder i Storbritannia, som f.eks. mindre kafeer o.l.