View Full Version : Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago
onkelskrue
27-11-2013, 21:40
Er det noen som har noe info, og evt ludotriks for en grei transfer fra terminal 5 til terminal 1?
Har 3 timer mellom flightene, og regner med det bør gå greit?
Hvordan er immigration på ORD mtp tid under normale omstendigheter?
På forhånd takk :)
Går helt greit. Ikke noe hokus pokus, fin tranfser for *alliance med baggage drop rett etter immigration, så tog til terminal 1.
Glean EBG
28-11-2013, 00:29
Immigration på ORD har jeg dårlig erfaring med tok ca 3 timer sist og det er vel sånn det skal være der. Helt tragisk.
Spørs sikkert når du lander.
waytogo74
28-11-2013, 00:56
Første gang jeg var innom ORD hadde SAS satt meg opp med 1t 50m til neste flight med American Eagle. Mener å huske immigration tok nesten 2 timer - med overnatting på et småkjipt Holiday Inn som resultat.
Dette i fint flyvær og uten forsinkelser.
Heisann!
Var senest gjennom immigration på ORD for noen uker siden, og hadde da satt opp 2 timer og 30 min for transfer fra Københavnflyet til UA videre mot Las Vegas. Dette var da mer enn nok tid, passkontrollen var tom da vi ankom, gikk rett igjennom, bagasjen kom kjapt, og fikk den videresendt like utenfor tollområdet. Tog til de andre terminalene går hvert 5 min..
Kan være litt kø i security, men har du EBG-kort kan du bruke Premium Access og slippe denne..
Ellers er ORD en enkel og grei flyplass å ha transfer på, faktisk en av de jeg har hatt minst pes på i USA, og jeg er en del der borte..
Kim
VirreVapp
28-11-2013, 08:31
It depends... Har opplevd både himmel og helvete ved ankomst i ORD.. Men 3 timer burde holde. Har selv ankommet og stått 2,5 timer i kø...
onkelskrue
28-11-2013, 14:10
Lander med Københavnflyet ja, og skal videre medUA.
Er EBG, så da satser vi på at det går greit.
Forstår det slik at Københavnflyet muligens lander på et gunstig tidspunkt mtp immigration. Er det rett oppfattet?
Tusen takk for alle svar :)
Vel, sist gang jeg landet på ORD fra CPH så stod vi 2 timer i kø. Dette var i mars i år. Vi var 10 min forsinket, så det kan jo ha gjort utslag. Lufthansa og BA landet ca samtidig.
Har bare gått gjennom immigrasjonen ved O'Hare to ganger. Til gjengjeld har jeg på de to besøkene, stått nesten 5 timer i kø :o
onkelskrue
28-11-2013, 16:40
Ok, så det kan altså bli knapt med tid da :(
Hvordan er ruta fra gate til immigration? Er den greit skiltet etc slik at man ikke trenger å orientere seg på forhånd for å unngå unødig tidstap?
Når vi landet med SK945 fra ARN i oktober rundt 12:30 fantes det ikke kø i immigrasjon. Kan dog anbefales å komme deg fort ut av flyet da det fylles fort opp med folk.
Ok, så det kan altså bli knapt med tid da :(
Hvordan er ruta fra gate til immigration? Er den greit skiltet etc slik at man ikke trenger å orientere seg på forhånd for å unngå unødig tidstap?
Om jeg ikke husker totalt feil så er det bare en vei å gå, så du kan ikke gå feil. Bare gå fort da køen fylles fort opp.
onkelskrue
14-12-2013, 18:13
Immigration gikk unna på 40 minutt, så det var helt ok. Var vel helst mindre opplagte agenter som forsinket prossessene enn lang kø :-)
Norge Rundt På 14 Dager
14-12-2013, 21:38
Er det noen som har noe info, og evt ludotriks for en grei transfer fra terminal 5 til terminal 1?
Har 3 timer mellom flightene, og regner med det bør gå greit?
Hvordan er immigration på ORD mtp tid under normale omstendigheter?
På forhånd takk :)
Riktig nok en del år siden (1995) men hadde i underkant av 1 time grunnet kraftig forsinkelse på BAs B747 fra London som jeg var med. Men det gikk, da var det gjennom imigration, hente bagasje gjennom toll, sette bagasje på bånd. Tog til annen terminal og få utdelt sete på UAs flight til Minneapolis. Rakk det og vi var en stor gruppe.
Drar denne opp igjen.
Hvordan er en connection på 1t og 50 minutter dersom man kommer fra Washington, og skal videre til København?
Gjelder for øvrig UA og SK.
Superhai
03-02-2014, 15:12
Drar denne opp igjen.
Hvordan er en connection på 1t og 50 minutter dersom man kommer fra Washington, og skal videre til København?
Du tar ATS til Terminal 5 og går gjennom sikkerhetskontrollen.
Drar denne opp igjen.
Jepp. Ikke noe å bekymre seg et sekund for. Ut og ta shuttletoget til T5 så er du igjennom hele prosessen på null komma niks
SAS prøver å selge meg en connection international --> international (YYZ-ORD-CUN) på 55 min. Syns dette høres knapt ut. Må man innom imigration her?
Nei, da immigrasjon til US her vil skje i YYZ slik at det i praksis blir er en dom-int transfer
Det er null problem om det er samme selskap. Må du bytte terminal på ORD blir det tight.
Her er det snakk om Air Canada - United...
Superhai
18-04-2014, 22:25
http://www.flychicago.com/SiteCollectionDocuments/OHare/Map/ORD%20Terminals.pdf
AC er inn på T2 og UA bruker normalt T1 så det går nok greit.
Har aldri hatt ORD som port of arrival til USA. Men har hatt GSO-ORD-CPH ved noen anledninger. Har stort sett hatt to til tre timer for transfer og det var rikelig med tid til både stoppe ved check-in skranken og grine seg til points-upgrade, ut og lufte seg og så kjede seg tilstrekkelig på den uendelig kjedelige T5. (obs - trillevognen som selger mat og drikke stenger kl 20 eller 21 og deretter er det fint lite å ta seg til. Jeg var ikke EBG på det tidspunkt så loungen var ikke mye hjelp).
Generelt tar immigration lang tid. En kan være heldig og det går fort, men ville ikke regne med det. Er noen år siden nå, men BDL har et eget bygg for immigration og lite IC flights så der kan det gå kjapt. (dog jeg måtte til avhør fordi "you have a new passport sir, why do you have a new passport" - det forklart og han glemte å ta fingeravtrykk og iris-scan og ønsket meg et behagelig opphold).
På EWR mistet jeg en connection fordi immigration tok for lang tid. Fortalte damen i skranken at nå kommer jeg nok ikke til å bo på den adressen jeg hadde skrevet på arrival cardet og hun fortalte at det spiller ingen trille hva jeg skriver der. Servicepersonen til flyselskapet kunne fortelle at de booket om til ny flight neste dag, overnatting kunne de ikke bidra med. "you are delayed because of immigration, you are welcome to file a complaint with Homeland Security". Ble en bra kveld i NY likevel :)
Hvordan er det med 1t og 50 minutter i transfer fra SK til UA på ORD? Kommer inn fra København og skal videre med UA til Canada. Er dette mulig å rekke i praksis? Jeg har ikke forsøkt immigration i ORD, men hadde en veldig god erfaring fra SFO sist sommer og en noe mindre god fra IAD. Takknemlig for alle svar!
Det kan holde men det kan også gå skikkelig på tryne. Sist brukte jeg 1t45min i kø for å komme frem til immigrasjonsskranken, gangen før det så stod jeg 3 timer i kø.
Veldig variabelt i immigration uansett hvor du ender i USA. Sist var jeg gjennom immigrasjon og toll på 20 minutter i ORD, noen ganger tidligere var det endeløse køer..
Ellers er det noen hyggelige norske damer som jobber på flyplassen der og er glad i å hjelpe norske kunder kjapt videre. Sist hadde jeg connection med AA og ble oppgradert til First videre til LAS av ei fra vestlandet som hadde jobbet der i maaaange år.. :) Husker jeg ikke helt feil kan du også møte på nordmenn i UA-skranken, så frem kommer du deg nok alltids!
Kim
Det kan holde men det kan også gå skikkelig på tryne. Sist brukte jeg 1t45min i kø for å komme frem til immigrasjonsskranken, gangen før det så stod jeg 3 timer i kø.
Takker for respons, Cecilie! Har for øvrig sett på denne linken du har referert til fra CBP om ventetider - genialt. Mye gode tips du sitter inne med :-)
Veldig variabelt i immigration uansett hvor du ender i USA. Sist var jeg gjennom immigrasjon og toll på 20 minutter i ORD, noen ganger tidligere var det endeløse køer..
Ellers er det noen hyggelige norske damer som jobber på flyplassen der og er glad i å hjelpe norske kunder kjapt videre. Sist hadde jeg connection med AA og ble oppgradert til First videre til LAS av ei fra vestlandet som hadde jobbet der i maaaange år.. :) Husker jeg ikke helt feil kan du også møte på nordmenn i UA-skranken, så frem kommer du deg nok alltids!
Kim
Takker for innspill her, Kim! Du er tydelig godt vant med transfer i USA. Det hadde vært greit å treffe på noen nordmenn dersom det skulle skjære seg. Jeg får se hva den risikoaverse delen av meg gir uttrykk for senere i dag.
Hvordan er det med 1t og 50 minutter i transfer fra SK til UA på ORD? Kommer inn fra København og skal videre med UA til Canada. Er dette mulig å rekke i praksis? Jeg har ikke forsøkt immigration i ORD, men hadde en veldig god erfaring fra SFO sist sommer og en noe mindre god fra IAD. Takknemlig for alle svar!
HAdde SK-UA transfer på ORD i Februar, gikk smertefritt, venta 15min i imigrasjon. GIkk videre å dumpa kolliet ( må jo bæres gjennom tollen). Tok toget til Terminalen.
Men tydelig det kan variere sterkt også iforhold til tidsbruk.
Jeg ventet kanskje ca. 30 min i immigrasjon på ORD sist fredag. SK945 fra ARN ankom ca. på rute, og vi var eneste i køen. På vei hjem fra ORD i går var jeg utrolig nok den eneste i sikkerhetskontroll nr. 3 i terminal 1 ca. klokka 1000. Ikke en kjeft i sikte, så den kan anbefales. Den ligger helt i enden av terminal 1, i retning terminal 2. Du kommer ut ved gate B5.
Drar denne opp igjen. Jeg kommer inn fra YHZ og skal videre til SFO. Hvor lang tid er tilstrekkelig med transfer? Når man kommer fra Canada, er det ikke slik at man går gjennom "immigration" på avgangsdestinasjon i Canada?
Dette er vinterstid (desember) og vet ikke hvorvidt jeg bør ta hensyn til dette. Kan enten ha 1,5 timers transfertid og fly Airbus 320 videre. Det andre alternativet er Boeing 757-300 (aldri fløyet 757) som gir 3 timers transfertid. Jeg er EBD og flyr First hvis det skulle ha innvirkning.. Med skrekkhistoriene til UA om dagen er det vel ikke sikkert at jeg slipper inn i loungen engang?
Hei og hå. Det er et par spørsmål her:
1) Jeg vet ikke om Halifax har US immigration. Men det kan du kanskje finne ut. Det er det som er det mest kritiske punktet her. Om de ikke har det skal du gå for 3t connection.
2) Du sier ikke om det er sammenhengende booking og samme selskap.
Men la oss si at det er sammenhengende booking og samme selskap så holder 1,5 timer. Da har du faktisk en ekstremt smooth Connection på ORD.
Er det bytte av selskap på du bytte terminal og ta Security på nytt. First hjelper noe, men ikke mye. 1,5 timer vil fortsatt gå, men det blir bra tight.
Hei og hå. Det er et par spørsmål her:
1) Jeg vet ikke om Halifax har US immigration. Men det kan du kanskje finne ut. Det er det som er det mest kritiske punktet her. Om de ikke har det skal du gå for 3t connection.
2) Du sier ikke om det er sammenhengende booking og samme selskap.
Men la oss si at det er sammenhengende booking og samme selskap så holder 1,5 timer. Da har du faktisk en ekstremt smooth Connection på ORD.
Er det bytte av selskap på du bytte terminal og ta Security på nytt. First hjelper noe, men ikke mye. 1,5 timer vil fortsatt gå, men det blir bra tight.
Takker for svar, Fnate! :)
Angående US immigration må jeg undersøke med lokale kilder her. EDIT: de har preclearence på YHZ!!
Det er sammenhengende booking og samme selskap (United) hele veien fra YHZ til SFO.
Noen som vet hvordan 320 er kontra 757 i First? Erfaringer?
Det har de:
When you are travelling non-stop to the U.S., you go through the U.S. preclearance facility at the far end of the terminal building (see Frequently Asked Questions below). You will go through U.S. Customs and Border Protection prior to your departure from Halifax so you can get to where you’re going in the U.S. more quickly.
http://hiaa.ca/travel-checklist/travel-to-the-us/
Noen som vet hvordan 320 er kontra 757 i First? Erfaringer?
Sjekk setekartet for 757en, går noen med international F-seter domestic.
Forøvrig svar på UA-sakene --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126702
Kommer inn til Terminal 2 på ORD, og skal videre fra Terminal 1. Gjennomgående reise med United og halvannen time i transfer. Må man med dette toget eller går det an å gå mellom terminalene her? Noen med erfaringer?
Har booka ATL-DEN-ATL med UA med transfer i ORD på utreisen og direkte hjem på returen. Nå ser jeg at det går et fly direkte nonstop fra ATL-DEN på utreisen som er billigere og jeg ser at jeg kan endre til dette flighten kostnadsfritt. Booket egentlig transfer i ORD med hensikt å krysse av flyplassen i bucket listen min da jeg aldri har vært der.
Fordelen med å endre til direkte er at jeg kommer dit 2t før. Er jo på ferie, så har jo veldig god tid.Så hva sier folket, er det egentlig verdt å ta en tur innom ORD? Tenker at ORD er jo en storflyplass og delays og andre uforutsigbare hendelser kan skje.
Så hva sier folket, er det egentlig verdt å ta en tur innom ORD?
All logikk og sunn fornuft tilsier det er best og fly direkte, men nå er jo flere av oss her inne ikke helt riktig skrudd sammen og kan finne på og fly en omvei for en ny flyplass og/eller flere bonuspoeng
All logikk og sunn fornuft tilsier det er best og fly direkte, men nå er jo flere av oss her inne ikke helt riktig skrudd sammen og kan finne på og fly en omvei for en ny flyplass og/eller flere bonuspoeng
Exactly my point. Vet aldri når jeg har muligheten til å "besøke" Chicago O'Hare igjen da jeg aldri har planlagt noe oppe i Midwest. Dog sier fornuften at det er best å fly direkte.
Jeg flagra innom ORD, i mitt litt merkverdige prosjekt OSL-BRU-MAD(stayover)-PHL-ORD(Stayover)-HNL og må si at ORD var en fin flyplass å orientere seg rundtomkring på, selv med en djevelsk jetlag.. At jeg muligens kunne gjort samme turen omlag like rimelig, med å fly litt mer rett linje er en annen sak, men fikk gjort unna mye på den turen.
Returen besto av HNL-SFO-PHL-MAD-GVA-OSL, alt i en smell, så ja, vi er litt rare.. :-D
Tror vi tar pitstoppen innom ORD. Noen ganger er nonstop direkte bare rett og slett kjedelig :)
Jeg flagra innom ORD, i mitt litt merkverdige prosjekt OSL-BRU-MAD(stayover)-PHL-ORD(Stayover)-HNL og må si at ORD var en fin flyplass å orientere seg rundtomkring på, selv med en djevelsk jetlag.. At jeg muligens kunne gjort samme turen omlag like rimelig, med å fly litt mer rett linje er en annen sak, men fikk gjort unna mye på den turen.
Returen besto av HNL-SFO-PHL-MAD-GVA-OSL, alt i en smell, så ja, vi er litt rare.. :-D
You crazy bugger you... :)
He he. Jeg liker det.
Chriscross
02-03-2016, 05:17
Tror vi tar pitstoppen innom ORD. Noen ganger er nonstop direkte bare rett og slett kjedelig :)
Blir litt urolig når du skriver "vi". Håper det ikke er kona. De er ikke alltid like interresert i å logge flyplasser.[emoji12]
Concorde98
02-03-2016, 06:12
Så enig i at rett fram er kjedelig. Jeg er så heldig at min kone liker å fly. Hun skal være med på noen rene mileagerun/segmentrun denne måneden! 😁
Blir litt urolig når du skriver "vi". Håper det ikke er kona. De er ikke alltid like interresert i å logge flyplasser.[emoji12]
Kona er ikke med denne gangen. Med "vi" mente jeg fattern, vi skal til DEN for å besøke grandtanta mi :) Fattern er like keen på å logge flyplasser, så var lett valg av reiserute. :cool:
Er det mange APM maskiner på ORD T5?
Jeg reiste via Chicago i april, og det virka på meg som det var et bra antall maskiner i forhold til mengden folk som brukte dem.
Innom for et par uker siden og det var flust av dem, ORD var skikkelig digg ankomst sted nå.
Nice. Første gang jeg bruker ORD som port of entry, så greit å vite at det kan gå kjapt der nå også :)
Nice. Første gang jeg bruker ORD som port of entry, så greit å vite at det kan gå kjapt der nå også :)
Sørg for at du ikke blir "dytta inn" i køen for normal innreisekontroll, den kan fort gi to-tre timer ventetid...
Sørg for at du ikke blir "dytta inn" i køen for normal innreisekontroll, den kan fort gi to-tre timer ventetid...
Mener du køen om du har pass du ikke har reist inn til USA før og ikke kan bruke APM?
Den køen er også omtrent eliminert fullstendig på ORD. Sist jeg reiste inn til T5 stod det omtrent 20 stykker i den køen.
Du kan jo selvfølgelig være uheldig å komme bak et fly fra et land der ingen har rett til APM, men 2-3 timers køene langt nedover gangen på ORD er nok forsvunnet helt.
Mener du køen om du har pass du ikke har reist inn til USA før og ikke kan bruke APM?
Det stemmer. Jeg og en kompis blei henvist til den køen i midten av april, men fant heldigvis ut at vi kunne gå ut av den og bruke APM i stedet. Jeg mistenker dog at det var folk som stod der som sikkert kunne brukt APM, men som ikke var informert om det.
Den køen er også omtrent eliminert fullstendig på ORD. Sist jeg reiste inn til T5 stod det omtrent 20 stykker i den køen.
Du kan jo selvfølgelig være uheldig å komme bak et fly fra et land der ingen har rett til APM, men 2-3 timers køene langt nedover gangen på ORD er nok forsvunnet helt.
Om du av ulike årsaker skulle være så heldig og havne på secondary screening, så er ORD en fryktelig plass å reise inn.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Husk også at det er egen sluse på O'Hare for de som kun har håndbagasje
30-45 min både på 1Stop og ESTA-automat sist gang for reisefølget mitt
Jeg var igennem i går lørdag omkring kl 11. Der var masser af APC maskiner , mindst 50 i det område jeg kom igennem. Alt i alt tog det cirka 30 min fra flygate til bagagebånd. Ikke så dårligt !
Nice. Så ORD er ikke så ille allikevel som jeg har lest på nettet og diverse fora :)
Nice. Så ORD er ikke så ille allikevel som jeg har lest på nettet og diverse fora :)
Antagelig bedre enn før, men varierende. Samme lørdag som nevnt over tok det 1:30 om man ikke kunne bruke automatene. (Og 30-45 min på automat og 1stop som nevnt). Det er mer enn det jeg pleier å bruke andre steder.
Chriscross
08-08-2016, 14:13
Noen som vet om de tar barnefamilier ut av køen på ORD?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Antagelig bedre enn før, men varierende. Samme lørdag som nevnt over tok det 1:30 om man ikke kunne bruke automatene. (Og 30-45 min på automat og 1stop som nevnt). Det er mer enn det jeg pleier å bruke andre steder.
Jeg har brukt ATL som port-of-entry 15 av 19 ganger, rekorden er 5 minutter og verst er 50 min. Husker du nevnt over når klokkeslett dette var på lørdag? :)
CBP har en egen nettside der man kan søke på airport wait times, dette er historiske data og er gruppert i timesintervaller. Bare å søke i vei på ukedagen man ankommer på for å danne seg et inntrykk over ventetid på tidligere datoer.
http://awt.cbp.gov/
Jeg har brukt ATL som port-of-entry 15 av 19 ganger, rekorden er 5 minutter og verst er 50 min. Husker du nevnt over når klokkeslett dette var på lørdag? :)
Det var ca. kl. 1330. De kjørte rullestoler gjennom one-stop, på linje med at de kjører rullestoler gjennom fasttrack her borte. Da blir litt av visten borte med "fast" når det kommer 20 trillende på rad som får prioritet før køen
Sist gang jeg fløy inn til O'Hare med SAS ble jeg stående i immigration i 1,5 timer.
Jeg skal dit igjen på fredag, og kom til å tenke på at jeg la merke til at en del passasjerer hadde noen gøyale oransje lapper som på magisk vis fikk dem inn i en fast-track variant av kontrollen.
Er det noen som vet om/hvordan man kan få tak i disse, eventuelt om det er andre måter å VIP-e seg gjennom køen?
(Krysser fingrene for at det er andre muligheter enn typen "diamantkort på F-class")
YawDamper
10-04-2017, 15:04
Hei.
Straks vårtur sammen med familien. Vi har bestilt oss tur med SAS, booket i C-class. Jeg har EBG-status. Lurer på hva som er beste lounge-alternativ for oss på O'Hare (dersom det finnes flere?) før hjemreise via CPH. To statusløse familiemedlemmer er medreisende.
Tidligere har vi i USA opplevd United-lounge med gulrøtter, kjemisk ost og evighetsholdbar kjeks. Finnes det noe mer ...innbydende?
Jeg kom ikke inn i noen annen lounge enn SAS, har SAS EBD og fløy i Plus, forsøkte Swiss og en asiatisk lounge, men begge henviste meg til SAS. SAS loungen er ikke noe spesiell, ganske basic syntes jeg. Og nå har de vel ikke aviser der lenger.
Da skal det etter planen bli litt enklere med transfer på ORD når man reiser med Star-selskapene og flyet er forsinket
http://www.staralliance.com/en/news-article?newsArticleId=412889550&groupId=20184
STAR ALLIANCE LAUNCHES “CONNECTION SERVICE” AT CHICAGO O’HARE
PROACTIVE HELP FOR CUSTOMERS WITH TIGHT CONNECTIONS
Ser ut som SAS gjenåpnet loungen i Chicago etter renovasjon i går. Ser bare bilder av kake og ikke hvordan det faktisk har blitt på Facebook
Dag Viking
13-10-2017, 08:54
Da skal det etter planen bli litt enklere med transfer på ORD når man reiser med Star-selskapene og flyet er forsinket
http://www.staralliance.com/en/news-article?newsArticleId=412889550&groupId=20184
Usikker på hvor mye dette har for seg. Min erfaring er at immigrasjon og bagasjedropp går på få minutter, men å komme seg til neste terminal, gjennom security og helt frem til gate tar mye lenger tid.
SudCaravelle
03-03-2019, 13:49
Hvordan er ståa om dagen med ORD?
Inn med SAS, innsjekket bagasje - videre med United domestic og EBD. Holder da 1 time og 40 minutter?
Den kan være snaut. Du må ta ut bagasjen på ORD, men leverer den etter tollen, som er det vanlige. Så må du bytte terminal. Terminaltoget (ATS) er stengt for oppgradering frem til høsten, så forvent litt ekstra tid der med busstransporten.
Det hele kommer an på hvor mange flylaster ankommer samtidig med deg. Sist jeg var der var det direkte stygt, de slapp ikke engang folk inn i hallen uten at de hadde Global Entry.
Imigrasjonen tok 2,5 timer i SFO i går, og alle måtte i kø. Slik har det ikke vært før. Om dette er noe nytt flere steder, så tar ting mer tid fremover.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
SudCaravelle
03-03-2019, 17:23
Takker, da utgår dette med høye kneløft.. Tre barn, fem kofferter og en halvbrisen kone på slep..
Takker, da utgår dette med høye kneløft.. Tre barn, fem kofferter og en halvbrisen kone på slep..
Miami? Med det følget er direktefly fra Europa å anbefale under alle omstendigheter ...
Dag Viking
04-03-2019, 17:13
Hvordan er ståa om dagen med ORD?
Inn med SAS, innsjekket bagasje - videre med United domestic og EBD. Holder da 1 time og 40 minutter?
Fløy inn til ORD i desember. Immigrasjon gikk på ca 15 min, men måtte vente 30 på bagasjen. Bare rot med pri og non pri. Hadde jeg hatt 1:40 connection tviler jeg på at det hadde gått, heldigvis var ORD sluttdestinasjon. Den tregeste immigrasjon+bagasje inn til usa for meg de siste årene.