PDA

View Full Version : Pennsylvania-tråden


Cecilie
27-11-2013, 17:37
Tråden vi alle har ventet på - den Store Pennsylvania Tråden :colgate:

Hele sulamitten skal til New York - New Jersey - Pennsylvania - Maryland - Washington D.C i midten av mars. Mye av programmet kommer til å gå til å besøke familie men vi har noen dager til fri sightseeing.

Vi tenkte kanskje å ta turen innom Philadelphia, eventuelt også ta turen innom Delaware. Wilmington maybe? Basen vår i PA blir i Lancaster.

Noen tips til hvordan vi kan oppleve Amish-livet? Ser at det fulle navnet til Lancaster er Lancaster (Amish County) :D Ellers ser jeg Gettysburgh ikke er så forferdelig langt unna Lancaster. Er det noe å få med seg, for noen som er sånn middels interessert i Amerikansk historie?

Andre ting vi burde få med oss? :fly

Glean EBG
27-11-2013, 18:00
Jeg vil anbefale Pitsburg en flott by syntes jeg.
Ellers var jeg i Amish land da vi var i de trakter men mener det var i Indiana vi var da Shipshewana mener jeg det het der å det anbefales da det var som å reise 100 år tilbake i tid med god mat og gammeldagse landhandel med Amish produserte varer til blodpris. Finnes sikkert tilsvarende plasser i PA også men ikke alle er like fornøyd med turister har jeg hørt.

Lykke til og god tur

TriStar
27-11-2013, 18:44
Om man har et snev av interesse for amerikansk motorkultur anbefales et besøk på fabrikken og museet til Harley-Davidson i York, PA.

http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/Factory_Tours/york.html?version=desktop&

Cecilie
27-11-2013, 20:20
Jeg vil anbefale Pitsburg en flott by syntes jeg.
Ellers var jeg i Amish land da vi var i de trakter men mener det var i Indiana vi var da Shipshewana mener jeg det het der å det anbefales da det var som å reise 100 år tilbake i tid med god mat og gammeldagse landhandel med Amish produserte varer til blodpris. Finnes sikkert tilsvarende plasser i PA også men ikke alle er like fornøyd med turister har jeg hørt.

Lykke til og god tur

Heisann!

Takk for fint innspill! Pittsburgh er notert! Det ligger jo litt i andre enden av PA, om kan si det slik. Hvis vi tar turen til vest-PA, hadde det jo også vært interessant med en tur til Erie. Som historie geek-light så var jo det en av de første norske bosettingene i USA.

Om man har et snev av interesse for amerikansk motorkultur anbefales et besøk på fabrikken og museet til Harley-Davidson i York, PA.

http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/Factory_Tours/york.html?version=desktop&

Hoho, om jeg er interessert i HD! For å si det sånn, det er genetisk betinget. :p York ligger jo bare rett på andre siden av Susquehanna River fra Lancaster.

Cecilie
24-11-2021, 22:59
Tydeligvis ikke den mest poppis destinasjonen dette, men har folket her noen anbefalinger på hotell i Philly, en natt eller to i januar?