PDA

View Full Version : Boeing med 1000-seter


LN-MOW
24-04-2006, 19:52
http://www.newtechspy.com/articles06/boeing797.html

Er ikke HELT sikker paa kredibiliteten her, men det ser jo lekkert ut!

http://www.newtechspy.com/AprilArt/797.jpg

MountainDew
24-04-2006, 20:11
Ikke mange vinduseter på denne :spin:

LN-AFG
24-04-2006, 20:14
Dette er jo absolutt ikke noe nytt fra Boeing. Idéen har vært vurdert før.

Problemet for meg, ville vel være at du har svært få eller ingen kabinvinduer, og en veldig spesiell layout på interiøret, med enormt mange midtganger. I tillegg kan jeg tenke meg at krav til nødutganger vil være noe som kan bli vanskelig å tilfredstille.

Sist men ikke minst, Boeing har nettopp sagt at de vil produsere B747-800, med kostnaden det prosjektet bringer.

Så på grunnlag av:
- Tvilsom website som annonserer dette.
- 747-800
- 787 som spiser av research and development budsjettet
- 737 erstatter, som er mye mer sannsynlig, det neste prosjktet fra Boeing...

...så tar jeg ikke dette helt alvorlig.

enml
24-04-2006, 20:20
Neeeeeeei!!!
En trehuller skal iKKE se slik ut! Terningkast 1 (bare fordi det ikke går an å kaste null).

EB
24-04-2006, 20:21
Trodde ikke Boeing trodde på så s tore fly som A380...men nå....:wow:

Blubird
24-04-2006, 20:52
Hva skjedde med linken?


Må jo være et lite mareritt å havne midt i kabinen der, med metervis til nærmeste vindu! Nein! :baeh

LN-GBM
24-04-2006, 21:20
Originally posted by enml
Neeeeeeei!!!
En trehuller skal iKKE se slik ut! Terningkast 1 (bare fordi det ikke går an å kaste null).

Tror terningen min løp for å begå selvmord. Ut i garasjen for å finne en hammer.

Someone
24-04-2006, 21:39
Hadde ikke MD ett prosjekt som lignet på dette for 10 år siden?

BGO
25-04-2006, 09:22
Det er vel ikke så mange flyplasser som kan ta imot et fly av denne typen, så noe slikt kommer nok ikke i trafikk får vi er død og begravet alle sammen.

enml
25-04-2006, 09:44
Er det Obi van Kanobi eller Darth Wader som sitter i høyresetet.... Blir morsomt over høytalerene det når prinsesse Leiah skal ønske en riktig behagelig flight på vegne av Kanobi og hans crew og R2D2 kommer med serveringstralla! Bip bip bop bop bip blipp? Tror jeg tar en blopp blipp blipp jeg!

brendas
25-04-2006, 10:04
Originally posted by EB
Trodde ikke Boeing trodde på så s tore fly som A380...men nå....:wow:

Boeing har aldri sagt at de ikke tror på denne typen fly, de tror bare ikke at markedet er stort nok til at de kunne produsere en direkte konkurrent til A380.

Denne designstudien er ikke ny, McD holdt også på med dette. Men at Boeing seriøst har tenkt å gå for denne, og kalle den 797, det er bare sprøyt, denne artikkelen er ikke spesielt seriøs for å si det mildt.

En BWB i paxconfig ville mildt sagt vært ukoselig, men med tanke på evakuering vil den jo møte på en rekke utfordringer... For cargo derimot vil den jo være genial.
Dere kan se noen studier av BWB her:
http://www.twitt.org/bldwing.htm

Bizflyer
25-04-2006, 11:18
Originally posted by enml


Er det Obi van Kanobi eller Darth Wader som sitter i høyresetet.... Blir morsomt over høytalerene det når prinsesse Leiah skal ønske en riktig behagelig flight på vegne av Kanobi og hans crew og R2D2 kommer med serveringstralla! Bip bip bop bop bip blipp? Tror jeg tar en blopp blipp blipp jeg!


Det var da tidlig på dagen å hoppe rett i brennetrevinet!!:cheers: :biggrin

BF:cool2