View Full Version : Air China
Her for et par dager siden fant jeg ut at det var på tide å bruke noen bonus-miles, og jeg fikk fruens aksept for en tur til Japan når kirsebærtrærne blomstrer til våren.
Jeg fant en god deal der vi skal fly Air China IAH-PEK t/r og ANA PEK-NRT t/r. Ene veien med Air China er i F, returen er i C. 127500 miles t/r pr person er ikke så galt, synes jeg. Noen som vil dele relativt nye erfaringer fra Air China sine 773-ER?
De jeg kjenner som har prøvd skrøt av setene og slaktet servicen
robertaas
17-11-2013, 19:18
Styr unna. Jeg ville heller latt være å reise enn å reise med Air China.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553
Fly med oss
17-11-2013, 20:10
Jeg er enig med de andre her. Servicen hos Air China er helt grusom, og da hjelper det ikke om flyet er aldri så nytt og fint.
Reise faktisk med Air China i F på ruten PEK-LHR i august i år (har fremdeles planer om TR, men ikke kommet så langt). Det var også med en 777-300ER.
Turen er fremdeles friskt i minnet, og jeg kan si såpass at jeg glatt hadde reist med dem igjen uten å nøle. Nå kan jeg bare uttale meg om F-klassen deres, siden det kun er den jeg har prøvd. Men setet var meget bra, og servicen likeså. Hadde lave forventninger, men ble meget positivt overrasket. Eneste som trakk litt ned var maten. Det var bra C-klasse standard på den, men et lite stykke under F-klasse. Servicen hadde jeg ingenting å utsette på, annet enn at den kanskje ikke var så ektefølt og varm som jeg har opplevd andre steder. Men opplevdes proffesjonelt. Hadde som sagt reist med dem i F igjen uten å nøle.
Reiser en god del både til og i Kina, og velger naturligvis CA ettersom det er Star Alliance. Har ikke et vondt ord å si. Har erfart både First, Business og Economy og det er en fornøyelse alt sammen. Setene er veldig gode, man har bedre benplass enn på alt av hva europeiske selskaper kan tilby. Greit nok at personalet hangler litt på engelsk, men dette er kun et minimalt problem. Servicen for øvrig har jeg heller ingenting å utsette på.
Anbefales fra min side.
Ser at meningene er delte, så jeg kommer nok til å holde på billettene jeg har inntil det evt dukker opp en mulighet til å bytte til UA direkte NRT-IAH på tilbakeveien. UA starter to daglige direkteflygninger p denne ruten snart, så muligheten skulle så absolutt være til stede. Et annet alternativ jeg har sett på er Turkish i C, men med 2 x 13 timer på rad må produktet være veldig bra for å være verd det. Noen som kan bidra med input her? Et annet alternativ er å ta en dag eller to i LA på tilbakeveien, men NRT-LAX går tydeligvis som regel via SFO og ikke direkte. Vi får se...
Har en del turer med Turkish interkontinentalt i C. Opplevelsen er veldig avhengig av flytype. 777 og A333 har nyere kabiner med Lie-flat seter, A332 og A340 mangler dette. Kvaliteten og setecomfort på sistnevnte er omtrent som hos SAS. God mat, men sjelden service med et smil...