PDA

View Full Version : Good morning from UAE


SudCaravelle
17-11-2013, 05:21
Hmpf.. Ikke overraskende får dagens adgang til flyshowet være helt i fred da man skal på et heldagsmøte (på et hotels konferanserom så null kontorutsikt). Våknet tidlig i dag av lyden fra unormal deilig flytrafikk over kåken. :D Blir liv i nabolaget her når DWC åpner med full trafikk.

mcduck
17-11-2013, 05:26
God morgen fra Kristiansand!

Tidlig start på dagen her, mye som skal fikses. Har vært å lyst etter laks i div bekker i natt (hobby). Ser ut som det er over for i år, det som sto igjen var tilnærmet dødt. Noterer hele 11 plussgrader her i natt, nesten for godt til å være sant. Nei, får starte på inboxen, endel som skal besvares.

God søndag til alle!

Chaos Controller
17-11-2013, 07:27
God morgen fra Abu Dhabi. Her blir det ettermiddagsvakt I taarnet, saa ikke noen tur til airshowet for min del heller I dag, men blir nok interessant aa se hva som blir offentliggjort av ordrer I dqg...

robertaas
17-11-2013, 08:14
God morgen fra et sommerlig Tirana.

Idag går turen fra en lys "juni" i Albania til mørk november i Oslo. Dagens største spenningsmoment blir antagelig hvor stor plass det er til håndbagasje i Embraer 195. Noen av disse småflyene hadde mindre bagasjehyller, me jeg husker aldri hvilke.

Someone
17-11-2013, 09:23
Mornings fra Oslo. Ser ut til å bli sol og blå himmel, så en tur ut enten til fots eller med sykkel frister. Men først skal en vinduskarm males.....problemet er at hvis resultatet blir vellykket må alle de andre også tas.
Søndagsmiddag hos de gamle i kveld. Ha en fin dag

ATC-flyradar
17-11-2013, 10:22
Ny sommerdag i Oslo nord - herlig start på dagen :)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/946055_10151720147296260_280504240_n.jpg

Mulig en tur til OSL for å ta et bilde eller 100 :)

Jan

robertaas
17-11-2013, 15:08
Fortsatt god søndag fra Senator-loungen på MUC. Her går det i kyllingvinger og tikka-masala.

Da bussen kom ut til flyet i Tirana var det morsomt å se hvordan kabin-besetningen satt i flytrappen og nøt hver solstråle i sommerværet før de måtte slippe oss inn og dra nordover igjen. Jeg angrer bestandig på de bildene jeg ikke er våken nok til å ta.

kimpe
17-11-2013, 15:45
God ettermiddag fra Skaun!

Endelig en frihelg her, så var det noen helvetes basiller og bakterier som bestemte seg for å ødelegge moroa. Sengeliggene på 3 døgnet her nå, og kjennes ut som sengen blir plassen å være også i morgen..

I tillegg blåste søppelkassehuset bort i stormen i går, og møblene på terrassen ligger hulter til bulter ute i hagen.. Fruen mektig iimponert over sykedagen, så må vel krøke seg opp og hjelpe til her før det ender med trøbbel. :)

God søndag!

Kim

LN-MOW
17-11-2013, 15:52
Dagens største spenningsmoment blir antagelig hvor stor plass det er til håndbagasje i Embraer 195. Noen av disse småflyene hadde mindre bagasjehyller, me jeg husker aldri hvilke.

Man må ta i betrakning at disse henger over tosetere - ikke tresetere - så ikke forvent at de klarer en trillekoffert på tvers, som i en 737 f.eks.. Men disponibel plass tatt i betraktning er de ganske romslige.

G'mooorgen! Her i vestsørøst skal det visst romle og blinke litt. Det blir en tur på Costco og legge igjen noen hundre daler, ellers lite på programmet.

Bizflyer
17-11-2013, 18:09
God ettermiddag fra det Sørlandske.
Deprimerende at det er bekmørkt ute allerede kl 17. Dagene blir sannelig kortere.
Fått en tur ut i finværet her i dag med ungene. 10 grader og solskinn er ikke dagligdags i midten av november. Håper på en mild vinter uten den kalde, hvite gufsa som pleier å komme ned.

Mandag allerede i morgen med lang dag da man skal ha 2 hotellovernattinger i en liten by mellom KRS og OSL til uken. Kjedeligste kjøreturen jeg vet om forøvrig.

Men nå er jeg utskremt til McDonald for å handle "søndagsmiddag".

Senere i kveld blir det en tur til Kjevik for å hente Reisekamerat Alfred som har vært på tur.

Fortsatt glitrende søndag!

BF:cool2

Fnate
17-11-2013, 18:34
God efta fra Lillestrøm der man omsider har kommet hjem etter en tur med SK fra Chicago. Hadde en liten "shottekonk pr. SMS" med noen kompiser hjemme, da jeg var i kantina i Chicago. Så jeg sov godt ombord. Så godt at de kom frem med pølseklypa og nappet meg i armen for å vekke meg før Køben.

Elefanten sitter fornøyd og pakker ut alt han har shoppet. Julegaver fra delikatessebutikken og annet.

Ha det trivelig

OJB
17-11-2013, 21:55
God kveld fra Tananger,
Her har dagen gått med til vinterforberedelser utendørs og indretjeneste som blant annet har bestått av sortering av flymagasiner og arkivering av disse pluss samme for slides. Har en backlog uten like etter travle år.
Vel , innsjekk er foretatt på luftbussen , SK4611,over sjøen til øya i vest i morgen tidlig.
Ha en fortsatt fin kveld folkens.