PDA

View Full Version : WiFi på Dreamliner Qatar


MisterOlsen
15-11-2013, 09:38
Hei,

leser i diverse artikler at Qatar tilbyr Wifi ombord på sin Dreamliner fra Oslo.

Noen som har erfaring med dette?

Skal reise i Economy til våren.
Funker det fint?
Er det inkludert i prisen eller koster det ekstra for folk bak i flyet?

Finner lite info om det på Qatar sine sider.

tdb
15-11-2013, 09:42
Hei,

leser i diverse artikler at Qatar tilbyr Wifi ombord på sin Dreamliner fra Oslo.

Noen som har erfaring med dette?

Skal reise i Economy til våren.
Funker det fint?
Er det inkludert i prisen eller koster det ekstra for folk bak i flyet?

Finner lite info om det på Qatar sine sider.

Hei!
Det er tilgjengelig for alle. Tror jeg betalte 5 USD eller 5 Euro for en pakke med 10MB..

robertaas
15-11-2013, 11:04
Hei!
Det er tilgjengelig for alle. Tror jeg betalte 5 USD eller 5 Euro for en pakke med 10MB..
For de som ikke blokkerer reklame og junk holder det vel ikke angang til forsiden av VG.no.

Hypern
15-11-2013, 13:29
Hei!
Det er tilgjengelig for alle. Tror jeg betalte 5 USD eller 5 Euro for en pakke med 10MB..

Det hørtes jo fryktlig dyrt ut 10 MB er jo ingenting.

Hpkris
15-11-2013, 13:39
Wifii fungerer greit på QR, bra forbindelse selv når man bruker skype.
Bakdelen er som tdb sier at du må betale for ei pakke. Går du over pakka får du valget mellom å avslutte der og da, eller fortsette med pris pr mb. Er uansett stabilt og bra nett de har :)

The Ticketor
17-11-2013, 10:58
Jeg har prisene på jobb, skal prøve å huske å legge dem ut her.

Det jeg husker er ihvertfall at det er to pakker for mobilbruk og to pakker for laptop/tablet. I business får man en voucher av crewet så at man kan surfe gratis. Når jeg fløy ned til DOH sist så holdt den voucheren fint til ganske hyppig FB-surfing inkludert opplasting av et par bilder.

Hypern
17-11-2013, 19:24
Jeg har prisene på jobb, skal prøve å huske å legge dem ut her.

Det jeg husker er ihvertfall at det er to pakker for mobilbruk og to pakker for laptop/tablet. I business får man en voucher av crewet så at man kan surfe gratis. Når jeg fløy ned til DOH sist så holdt den voucheren fint til ganske hyppig FB-surfing inkludert opplasting av et par bilder.

Flott dem tilbyr ihvertfall noe gratis for businesspassasjerer ihvertfall. Skal bli spennende å prøve i februar.

tdb
17-11-2013, 19:46
Det var ingen voucher til dette hverken opp eller ned i Business class da jeg reiste i oktober /november.

VoiceCom
18-11-2013, 17:00
Det var ingen voucher til dette hverken opp eller ned i Business class da jeg reiste i oktober /november.

Ikke da jeg reiste for et par uker siden heller. Fikk ikke noe og la heller ikke merke til noe skrevet om dette. Mulig man får av crew hvis man spør?

Hypern
26-11-2013, 10:45
Jeg har prisene på jobb, skal prøve å huske å legge dem ut her.

Det jeg husker er ihvertfall at det er to pakker for mobilbruk og to pakker for laptop/tablet. I business får man en voucher av crewet så at man kan surfe gratis. Når jeg fløy ned til DOH sist så holdt den voucheren fint til ganske hyppig FB-surfing inkludert opplasting av et par bilder.

Ja hvordan ble det nå med prisutleggingen? :)

The Ticketor
26-11-2013, 16:25
Ehum, ja, det var det da. Ikke så bra tydeligvis... Skal se om jeg husker det i morgen.

Hpkris
04-03-2014, 00:09
Drar opp denne igjen.
Noen som har fått voucher i C med QR til nett? Fikk det ikke forrige torsdag og vurderer å spørre om det eksisterer noe voucher til torsdagen når jeg skal hjem igjen.

Hpkris
07-03-2014, 08:57
Det blir ikke gitt vouchere mere på QR i C. Dette var bare noe de gjorde i 3mnd fortalte cc meg i går.
Lagt ved en oversikt over prisplanen.

Hypern
07-03-2014, 12:17
Det blir ikke gitt vouchere mere på QR i C. Dette var bare noe de gjorde i 3mnd fortalte cc meg i går.
Lagt ved en oversikt over prisplanen.

Om du kobler til med laptop så får du en helt annen prisplan med 50 megabyte for 22 USD. Men jeg synes det var helt OK jeg å kunne sitte over Irak og surfe på nett og fortelle at jeg også var under 100 km fra Sochi. :cool:

Utflyttet
07-03-2014, 14:13
Jeg brukte nettopp 3 ganger den kvoten på OSL-DOH mens jeg satt og holdt på med noe arbeide som brant for en kunde. iPad, sjampis og SSH er en grei kombinasjon.

Tilsvarende for noen år siden fløy jeg SIN-LHR og jobbet på noe utstyr i Dubai, mens jeg fløy over. :p

-A

Hpkris
07-03-2014, 16:08
Om du kobler til med laptop så får du en helt annen prisplan med 50 megabyte for 22 USD. Men jeg synes det var helt OK jeg å kunne sitte over Irak og surfe på nett og fortelle at jeg også var under 100 km fra Sochi. :cool:

Det var jeg ikke klar over, men når jeg bare skulle en kjapp tur innom gamle landet så holdt det med mobilen til å surfe på. Men skal ha dette i bakhodet neste gang :)

The Ticketor
08-03-2014, 01:35
Kan bekrefte at fast utdeling av vouchers dessverre er over.