PDA

View Full Version : "Forsvaret" ønsket ID av flyspotter.

ENGM 911
14-11-2013, 17:08
Sto på Trandum (sivil side) og skulle ta et kveldsbilde mot lufthavnen da det kommer en eldre sivil bil med en fyr ikledd grønne klær som spurte hva jeg drev med. Svaret var jo rimelig enkelt, jeg tok bilder av fly. Han fortsatte å spørre ut om dette var privat, hva jeg gjorde med bildene hvor jeg jobbet osv. Ingen grunn til panikk da han også spurte om å få se legitimasjon, noe han selvfølgelig ikke fikk selv om han utgav seg med rang og navn fra "Forsvaret" :lol:

Det skal sies at han ikke var ubehøvlet, han ønsket meg en god kveld og kjørte videre når han skjønte at han ikke kom noen vei :spin

For meg er dette en "ikke sak", men vil bare at flere bør vite sine rettigheter i det sivile samfunnet.

LN-MOW
14-11-2013, 17:23
'Forsvaret'? Mener du med gåseøynene at dette var noen som hadde kledd seg ut?

ENGM 911
14-11-2013, 17:39
Når man kjører sivil bil og i tillegg ikke viser militært ID uoppfordret kan man spørre seg om dette var en wannabe, men det blir bare spekulasjoner.

KAB
14-11-2013, 19:13
Akkurat det samme jeg synes det er givende å gjøre på fritiden som HV-soldat også :D

erikd
14-11-2013, 19:49
Da jeg kjørte forbi der i dag tidlig hadde de satt opp en eller annen slags "port", der som gjerdene møtes i enden av rullebanen. Så ut som en øvelse av no slag, så kan være i forbindelse med den du fikk spørsmålene ;)