PDA

View Full Version : London/Farnborough

MountainDew
23-04-2006, 18:00
Nu har vi (MountainDew, Speedbird & C172) bestillt tur til Farnborough Airshow. Reiser med Norwegian BGO-STN, Ryanair STN-HAU og SASBraathens HAU-BGO så tjener 3 forskjellige selskap litt penger på oss.

Lørdag 22 Jul er booket for flyshow, men hva skal vi gjøre på Søndag? Ønsker at vi skal finne på noe flyrelatert da også. Her ønsker eg tips fra Scanair :)

Hvor er det best å kjøpe klær i London? I 2004 betalte eg £50 for en shorts i en flott handlegate. Det er en smule for dyrt, så det må da finnes rimeligere plasser for litt kvalitet?

Wingnut
23-04-2006, 18:41
Hva med RAF museum på Hendon?
Ellers kan jeg anbefale Science Museum, som i tillegg til mye annet interessant også har en del flyrelaterte utstillinger.

(Skal også til Farnborough i sommer, og drar sannsynligvis til Hendon på søndagen.)

LN-KOG
23-04-2006, 19:29
Originally posted by MountainDew

Hvor er det best å kjøpe klær i London? I 2004 betalte eg £50 for en shorts i en flott handlegate. Det er en smule for dyrt, så det må da finnes rimeligere plasser for litt kvalitet?

Ja, ja - du er tydeligvis for rik for Fretex i Lars Hillesgate :lol

S L A
23-04-2006, 20:20

Det er nok i prisgate rundt Oxford Street og/eller Knightbridge. En tradisjonell handlegate for noe billigere enn 2 forannevnte er Edgware Road. Spesielt for klær, kosmetikk, reiseustyr o.l. Og prisnivået er selvsagt noe over hva Fretex vil tilby for. Edgware startet i samme kryss ved Marble Arch som Oxford Street også starter i. Den går nordover og ut av City of Westerminster, mens Oxford går selvsagt vestover og inn i City of Westerminster. Unngå selvsagt Park Lane ned til Dorchester, men besøk gjerne Rolls Royce butikken der. Men gi umiddelbar beskjed at dere er "lookers" only.

Edgware Road har haugevis av butikker som nevnt, og mange av dem er eid og bemannet med svært hyggelige mennesker av mange raser. Noen, men ikke alle, liker prutting, og det oppdager dere fort hvis det ikke er ønsket.

Jeg har dessverre glemt hva den beste utested gate for mat heter. Men unngå de "skotske steakhouses". Mat og services er stort under pari......Kinesiske kan også være pøh om bøh, men du kan være utrolig heldig også der. De "Singapore relaterte" spisesteder med mix av Østens mat er stort sett superb....Sjømaten er ofte et funn. Men unngå hai herunder håbrand. Smake uansett kun tran av verste kaliber. Har ennå ikke funnet noen som klarer den, selv ikke i de eksklusive klubbene. FYSJ!

Ellers håper jeg dere finner vel tilrette i London. Kjempeby og ferdes i..

God tur og god flyspotting + evnt handling m.v.

:hi2

EDIT: Glemte å nevne; mange spisesteder tar betalt for vann.....Vær oppmerksom på det.

MountainDew
24-04-2006, 16:38
Takk for innlegg. Skal ta det med videre til resten av reisefølge :)

FlyHi
24-04-2006, 19:42
Vi er også to der planlægger tur derover. Vi regner med at flyve CPH-LCY fredag d. 21/7 og retur LCY-CPH 23/7 - vi tager til Farnborough om lørdagen....

Skriv PM, hvis der er nogle der har lyst til at mødes til en Pint fredag eller lørdag aften i London....