View Full Version : Mye Norwegian på meg
Til uken blir det som nevnt i en annen tråd Norwegian CPH-OSL. Nå er vi klare for å booke sommerferie i Sør Europa (Italia :spin: ) Her blir det også Norwegian - men vi må lande nord for alpene - det er en en fjerdedel av prisen og da kan du leie mye bil for den korte turen over/gjennom alpene...:spin:
Rett før vi skulle bestille på lavpriskalenderen til DY fant jeg noen meget lave priser hos Lufthansa. Med langt flere valg pr dag, full service, bonuspoeng og bra benplass så blir det en tur i tenkeboksen før vi bestiller i morgen formiddag...:spin:
Dette hoeres ut som et vanskelig valg .... med mindre det lurer en liten masochist i deg ... :D
Med langt flere valg pr dag, full service, bonuspoeng og bra benplass
Hmm. Det skiller også noen kroner - men ikke mye.
litt-amatør
24-04-2006, 13:13
Originally posted by EB
Hmm. Det skiller også noen kroner - men ikke mye.
Jeg ville valgt Lufthansa. Starte og avslutte ferien på en litt mer behagelig måte. Ikke noe galt om Norwegian, men tror du vil få en bedre opplevelse på LH. Dessuten er det ihvert fall gratis mat og drikke, og det er en god ting som gjør flyturen bedre etter min mening.
Det ble Lufthansa... Da vi skulle booke nå i ettermiddag var Lufthansa kun NOK 51 kroner dyrere pr person...og da var valget veldig enkelt. Lufthansa må jo være LCC+++++... :spin:
sail4fun
24-04-2006, 20:10
Det eller "billig selskapen" oppskrytt....
Billig er ikke alltid billig. Norwegian er f.eks dobbelt så dyrt som Lufthansa til Nord Italia - Norwegian flyr riktignok non-stop - men dobbelt så dyrt????
Originally posted by EB
Billig er ikke alltid billig. Norwegian er f.eks dobbelt så dyrt som Lufthansa til Nord Italia - Norwegian flyr riktignok non-stop - men dobbelt så dyrt????
Ja Norwegian er dyre. Fly Lufthansa heller.
Vel... Jeg har nettopp booket DY MAN-BGO 04may til den nette sum av NOK 287,-.
Av dette er NOK 202,- avgifter. Med andre ord NOK 85,- netto for Kjoser'n.
Da ville jeg også ha fløyet DY... Men jeg lurer litt på om de også spekulerer i at mange mener at de er billigst og ikke sjekker f.eks Lufthansa. Men det er lov og DY skal først og fremst tjene penger...
Originally posted by EB
Da ville jeg også ha fløyet DY... Men jeg lurer litt på om de også spekulerer i at mange mener at de er billigst og ikke sjekker f.eks Lufthansa. Men det er lov og DY skal først og fremst tjene penger...
Tviler på at de spekulerer i dette. Vet ikke helt hvordan de evt skulle klare det. Ruten Bergen-Manchester er i allefall veldig billig. Et raskt søk på Lavpriskalenderen deres idag viser at dyreste flyvning i hele mai fra Bergen til Manchester er 492,-kr, avgifter inkl. Selv avgangen om 3 dager har denne prisen. Ikke vansker med å finne avganger til 192,-kr.
Kanskje ikke spekulasjon... Norwegian følger alt på nettet veldig nøye (bra) blant annet kan de også sjekke hvilke ruter passasjerene sjekker pris på (uten å booke) for så å sette prisene opp eller ned alt ettersom det er "aktivitet" på nettet...
At Norwegian skal være dobbelt så dyrt som Lufthansa til Venecia finner jeg om ikke spekulativt så i allefall overraskende...
En kan tydeligvis ta seg litt mer betalt for nonstop-avganger. At selskapene overvåker prisene dem legger ut, vil jeg tror jeg de fleste selskapene gjør.
For mange er det jo veldig viktig at en ikke kaster bort tid på flyplasser med å vente på neste avgang....;)
Men generelt synes jeg Norwegian ligger billigere an enn SAS Braathens. Lufthansa har jeg flydd med mange ganger og servicen er upåklagelig, og prisene nesten alltid billigere enn med SAS. Dessverre har dem fortsatt "lørdagsregel" og ikke enveispriser.
Når man kan spare tusenlapper vil selv barnefamilier fly Lufthansa og ta med seg en mellomlanding og et flybytte. Vi to sparte inn hele leiebilen i 14 dager... :spin:
Ja skjønner godt en vil spare penger, og Lufthansa er ikke et dårlig valg. Men hvorfor ikke fly SAS Braathens? Dem flyr vel også direkte?
Ingen ledige plasser på de dagene vi ønsket...
Det er jo en grei nok forklaring :)
Hyggelig er den også...;)
Selvsagt - den gjør jo at du må bruke lenger tid på reisen din....og det liker du jo ;)
Dere to ....... http://static.flickr.com/21/25425943_f3e746f051_o.gif
Da er dagen kommet...:spin: Om et par timer er det avgang med Lufthansa. Gleder meg til å fly de igjen - de har vel ikke fått med seg nordmenns ønsker/krav om null service. Rapport kommer om en 14 dagers tid...
Originally posted by EB
Da er dagen kommet...:spin: Om et par timer er det avgang med Lufthansa. Gleder meg til å fly de igjen - de har vel ikke fått med seg nordmenns ønsker/krav om null service. Rapport kommer om en 14 dagers tid...
Det er nok ikke de norske reisendes ønske med null service ombord som gjør at bla SAS kutter.....det er vel KLM og Lufthansa gode eksempler på som klarer å tilby mye service OG gode priser.