PDA

View Full Version : Hjelp til å svi av 240.000 EB poeng

A-380
01-11-2013, 22:06
God kveld

Da det har seg slik at jeg begynner i ny jobb neste år, så tviler jeg på at det blir like mye reising som før, og bestill først, spør om ferie etterpå praksisen slutter dermed å eksistere.

Sitter på 240.000 Eurobonuspoeng, noe som vel kan frakte meg hvor som helst i F, men vet ikke helt hvor jeg skal dra. Ledige bonusseter er vel det som får bestemme.

Asia er vel det eneste som er uaktuelt, da jeg allerede har vært i mange av landene der. Så Amerika (helst sør for USA), Afrika eller Australia mellom ca 13 desember - 4 januar, helst i F (biz ala SQ kan fungere) og til en by jeg kan ha som base er utfordringen.

Noen som har tips eller vet om ledige seter. Tror utfordringen er å komme seg hjem.

Setter pris på alle tips

På forhånd takk:up:

Glean EBG
02-11-2013, 01:15
Ledige seter i F hos LH blir stort sett lagt ut for EB brukere 3-14 dager før reisedato så det er vanskelig og planlegge langt frem om det er målet.

Bergern
03-11-2013, 00:04
Kan jeg ta over den gamle jobben din? Pliiiiiiis....

A-380
04-11-2013, 22:53
Ledige seter i F hos LH blir stort sett lagt ut for EB brukere 3-14 dager før reisedato så det er vanskelig og planlegge langt frem om det er målet.

Vurderer å vente til nærmere en eventuell avreise, å satse på at LH har noe ledig da. Men surt hvis jeg ikke finner noe, kjedelig å sitte hjemme å glo i veggen.

Noen som vet hvor lett det er å booke om med EB, tenker da på at jeg bestiller biz, og gjør det om til first nærmere avreise? Har kun erfaring med award uttak hos US Airways så kan lite om EB praksis.

A-380
04-11-2013, 22:54
Kan jeg ta over den gamle jobben din? Pliiiiiiis....

Det må være pga. feriepraksisen du ønsker den, for lønnen var ikke noe å skrive hjem om ;)

Glean EBG
04-11-2013, 23:31
Vurderer å vente til nærmere en eventuell avreise, å satse på at LH har noe ledig da. Men surt hvis jeg ikke finner noe, kjedelig å sitte hjemme å glo i veggen.

Noen som vet hvor lett det er å booke om med EB, tenker da på at jeg bestiller biz, og gjør det om til first nærmere avreise? Har kun erfaring med award uttak hos US Airways så kan lite om EB praksis.

De gangene jeg har søkt har det vert meget bra tilgjenglighet i F med lufthansa ca 1 uke før. Jeg bestilte biz på hjemreise og endret til F like før utreise.
Men har hørt mye rykter om at LH skal stoppe tilgangen til F award for alle utenom M&M members fra januar 2014.
Tilgjengligheten til Oceania er helt håpløs i F.
Jeg bruker kun United.com for å sjekke award reise tilgjenglighet da de stort sett får opp det samme som EB om du er heldig å treffer den rette på tlf.
Jeg har stort sett mått legge på å prøve på nytt et par ganger ver gang.

Lykke til!!!

A-380
15-11-2013, 16:41
Da har jeg faktisk klart å finne meg følgende reise:

SVG-LHR sas biz
LHR-NRT ana first
HND-BKK thai first
BKK-SYD thai first
DESTINASJON
SYD-BKK thai first
BKK-MUC thai first
MUC-FRA Lufthansa biz
FRA-SVG Lufthansa biz

Eurobonus har klart å reservere denne ruten, men det er nå problemene begynner. De klarer ikke å regne ut avgiftene, og begynner å snakke om at det er for mange segmenter. Men reglene sier jo at 8 segmenter er ok, så jeg lurer på hva som er problemet.

Noen som vet hvordan jeg kan hjelpe Eurobonus slik at de får det til?

Og siden jeg ikke kjenner til EB så godt, hvordan er det med avbestilling og endring. Gratis eller avgift og hvor nærme avgang kan man "fikse" på ruten?

Insomnia4u
16-11-2013, 00:39
Fin routing der, og mye valuta for poengene, spesielt ANA First er jo flott :) Blir spennende å følge dialogen din med EB-kundeservice, er det tallin eller sverige som sier det er problemer?

Chriscross
16-11-2013, 06:45
Du kan vel avbestille gratis frem til dagen før avreise. Ingen serviceavgift for gull og sølv medlemmer, det står det i app'en.

A-380
16-11-2013, 10:16
Fin routing der, og mye valuta for poengene, spesielt ANA First er jo flott :) Blir spennende å følge dialogen din med EB-kundeservice, er det tallin eller sverige som sier det er problemer?

Ringte 05400, så vet ikke hvor jeg havnet. Men hun første snakket norsk og var veldig behjelpelig og imponert over at jeg hadde ruten og flightnummer klar. Men dessverre gikk hun av vakt og jeg ble satt over til en svenske som rotet litt mer.

Han sa bl.a at "maskinen" ikke klarte å regne ut poengsummen og skattene. Ruten måte deles for å få det til, men da ville jo poengsummen bli høyere. At jeg reiste først til London, og så til Asia for å komme meg til Sydney ble i tillegg for mange poengsoner ifølge denne karen

Jeg spurte om SAS hadde startet nonstop Stavanger - Sydney nå nylig, for ellers er det jo rimelig vanskelig å komme seg til Australia uten et stopp på en større flyplass både i Europa og Asia. Etter å ha tenkt litt så var han jo enig i det.

Problemet virker til å være at ingen klarer å tenke selv, og at "maskinen" må løse alt.

US Airways er jo drømmen i forhold når det gjelder å booke bonustur :up:

A-380
16-11-2013, 10:17
Du kan vel avbestille gratis frem til dagen før avreise. Ingen serviceavgift for gull og sølv medlemmer, det står det i app'en.

Takk skal du ha, da kan den fikses på hvis LH skulle bli ledig.

Men først må jo EB lære seg å bestille bonusbilletter, er ikke så sikker på at de får det til.

Insomnia4u
22-11-2013, 17:31
Klarte EB-kundeservice å utstede billetten tilslutt?

A-380
11-12-2013, 23:54
Klarte EB-kundeservice å utstede billetten tilslutt?

NEI, og jeg snakket med maaaange forskjellige.

Ville ha en begrunnelse for hvorfor de ikke ville utstede billetten men fikk til svar at det ville de ikke gi. Så synes det er dårlig at de ikke begrunner avslaget. Selv tror jeg det er fordi de ikke har peiling på hva di holder på med.

Så et spørsmål til dere som kan med EB. Må en betale for F når en flyr First ut og C hjem med Star alliance, eller er en så heldig at en slipper unna med litt mindre poeng?

Glean EBG
12-12-2013, 01:06
NEI, og jeg snakket med maaaange forskjellige.

Ville ha en begrunnelse for hvorfor de ikke ville utstede billetten men fikk til svar at det ville de ikke gi. Så synes det er dårlig at de ikke begrunner avslaget. Selv tror jeg det er fordi de ikke har peiling på hva di holder på med.

Så et spørsmål til dere som kan med EB. Må en betale for F når en flyr First ut og C hjem med Star alliance, eller er en så heldig at en slipper unna med litt mindre poeng?

Du blir belastet for høyeste klasse om du mixer men kan booke enveis begge veier men da er det ca samme pris da enveis koster 60% av t/r.

Insomnia4u
12-12-2013, 05:28
Mener å ha lest tilsvarende problemer med EB-booking, finner ikke link i farten, men RobbieDeluxe måtte gi opp å få EB og heller bruke USDM, svaret fra EB-kundeservice var noe spydig, og det var lite velvillighet. Det skal visst være to norske som er flinke, høres ut som du først traff på den ene.

jb1
12-12-2013, 10:18
Naa er det en stund siden jeg har bestilt noe paa EB kundeservice da jeg stort sett bruker et annet bonusprogram, men jeg har inntrykk av at endel der ikke aner hva de gjoer. Jeg ble en gang bedt om aa bruke Optiontown for oppgradering paa en SQ flyvning da de ikke kunne hjelpe meg med Star Alliance upgrade paa kundeservice. Det gikk ikke saerlig bra.

A-380
12-12-2013, 19:19
Du blir belastet for høyeste klasse om du mixer men kan booke enveis begge veier men da er det ca samme pris da enveis koster 60% av t/r.

Takk skal du ha. Hadde et lite håp om at de gjorde likt som når en flyr på bonusseter hos SAS, en pris på tur og en på retur.

50.000 poeng mer for kun å ha 1 av 6 flygninger i F blir kanskje litt sløs av poeng da.

A-380
12-12-2013, 19:23
Naa er det en stund siden jeg har bestilt noe paa EB kundeservice da jeg stort sett bruker et annet bonusprogram, men jeg har inntrykk av at endel der ikke aner hva de gjoer. Jeg ble en gang bedt om aa bruke Optiontown for oppgradering paa en SQ flyvning da de ikke kunne hjelpe meg med Star Alliance upgrade paa kundeservice. Det gikk ikke saerlig bra.

Etter å ha opplevd helt elendig kundeservice hos Eurobonus så ønsker jeg bare å bli kvitt poengene på en fornuftig tur før jeg starter jakten på et nytt program.

Trodde en stund at USDM agentene kunne være en utfordring, men Eurobonus sine er jo bare amatører.

Har også 2 CT liggende her hjemme et sted, men det frister lite å fly SAS

Twin Otter
12-12-2013, 22:24
Etter å ha opplevd helt elendig kundeservice hos Eurobonus så ønsker jeg bare å bli kvitt poengene på en fornuftig tur før jeg starter jakten på et nytt program.

Trodde en stund at USDM agentene kunne være en utfordring, men Eurobonus sine er jo bare amatører.

Har også 2 CT liggende her hjemme et sted, men det frister lite å fly SAS

Med forbehold. Turkish har varslet (http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=901688#post901688) at de vil starte opp fra SVG til våren. Kanskje de kan være et alternativ når de legger ut billetter for salg dersom det blir en realitet?